H δημοφιλέστατη οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη επιστρέφει «πειραγμένη» 100 χρόνια μετά το πρώτο της ανέβασμα
Λένα Ιωαννίδου
Μεγάλωσε στα 60s, σε μια οικογένεια, καλλίφωνη μεν, άσχετη δε με την όπερα. Παρόλα αυτά, μόλις απέκτησε πικάπ, το δεύτερο LP που της έκανε δώρο ο μπαμπάς της ήταν οι εισαγωγές από τις όπερες του Μότσαρτ (το πρώτο ήταν ο Al Bano…). Η «πετριά» με την όπερα προέκυψε στα 12, εξαιτίας μιας 90άρας κασέτας με αποσπάσματα από τον «Τροβατόρε». Αυτό ήταν… Άρχισε μανιωδώς να μαζεύει δίσκους, ανακαλύπτοντας μία-μία τις όπερες και τις μεγάλες φωνές, στη συνέχεια πέρασε στα CD και φοιτήτρια πια, παρακολούθησε live, την πρώτη της «Κάρμεν». Από τότε έχει δει πολλές καλές, μέτριες, αριστουργηματικές και κάκιστες παραστάσεις, έχει λατρέψει και έχει μισήσει φωνές κι έχει δει επί σκηνής μεγάλα ονόματα στην ακμή τους – και κάποια στη δύση τους. Δεν είναι μουσικοκριτικός, δεν γνωρίζει όλες τις άριες απέξω, είναι απλώς μια ταπεινή mélomane, που ακούει όπερα στο ipod, ο Ροσσίνι της φτιάχνει το κέφι, συνεχίζει να κλαίει στη «Μποέμ» και στην «Τραβιάτα» και ζηλεύει όσους είδαν την Κάλλας να τραγουδά…
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Μπορεί σε δύο παραστάσεις της ίδιας όπερας, με την ίδια σκηνοθεσία, να βλέπουμε μια άλλη ηρωίδα; Ναι, αν το ρόλο ερμηνεύουν δύο τόσο διαφορετικές αλλά και εξίσου συναρπαστικές πρωταγωνίστριες
Mία από τις διασημότερες όπερες επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μια παράσταση που θα συζητηθεί
Έργο υψηλών απαιτήσεων, παράσταση υψηλών συγκινήσεων
Στην πρώτη του χορογραφία ως διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, μετατρέπει το ρομαντικό παραμύθι σε σκοτεινό, goth αφήγημα
Μια όπερα που θα σας κόψει την ανάσα
Η γερμανίδα σοπράνο μάς εξηγεί τον ρόλο της τρομακτικής παιδοκτόνου στην εμβληματική όπερα του Λέος Γιάνατσεκ, «Γενούφα», που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Η συναρπαστική ζωή της 34χρονης γεωργιανής μέτζο σοπράνο με την απίστευτη φωνή, που θα δούμε στο Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
Μιλήσαμε με την ελληνίδα χορογράφο για την παράσταση «Rasp Your Soul» που θα δούμε στη Στέγη