Μια «ασεβής» σκηνοθετική προσέγγιση στην κοσμαγάπητη οπερέτα του Γιόχαν Στράους «Η Νυχτερίδα»
Λένα Ιωαννίδου
Μεγάλωσε στα 60s, σε μια οικογένεια, καλλίφωνη μεν, άσχετη δε με την όπερα. Παρόλα αυτά, μόλις απέκτησε πικάπ, το δεύτερο LP που της έκανε δώρο ο μπαμπάς της ήταν οι εισαγωγές από τις όπερες του Μότσαρτ (το πρώτο ήταν ο Al Bano…). Η «πετριά» με την όπερα προέκυψε στα 12, εξαιτίας μιας 90άρας κασέτας με αποσπάσματα από τον «Τροβατόρε». Αυτό ήταν… Άρχισε μανιωδώς να μαζεύει δίσκους, ανακαλύπτοντας μία-μία τις όπερες και τις μεγάλες φωνές, στη συνέχεια πέρασε στα CD και φοιτήτρια πια, παρακολούθησε live, την πρώτη της «Κάρμεν». Από τότε έχει δει πολλές καλές, μέτριες, αριστουργηματικές και κάκιστες παραστάσεις, έχει λατρέψει και έχει μισήσει φωνές κι έχει δει επί σκηνής μεγάλα ονόματα στην ακμή τους – και κάποια στη δύση τους. Δεν είναι μουσικοκριτικός, δεν γνωρίζει όλες τις άριες απέξω, είναι απλώς μια ταπεινή mélomane, που ακούει όπερα στο ipod, ο Ροσσίνι της φτιάχνει το κέφι, συνεχίζει να κλαίει στη «Μποέμ» και στην «Τραβιάτα» και ζηλεύει όσους είδαν την Κάλλας να τραγουδά…
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Απόψε η όπερα έχει θρίλερ…
Ο διευθυντής ενός από τα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου έρχεται στη Εθνική Λυρική Σκηνή για να ανεβάσει το αριστούργημα του Άλμπαν Μπεργκ
Οι τενόροι είναι οι σταρ ή, με ποδοσφαιρικούς όρους, είναι οι... γκολτζήδες της όπερας
Συναντήσαμε τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ και σκηνοθέτη της παράστασης για να μάθουμε
Λίγο πριν την πρεμιέρα, ο σκηνοθέτης της παράστασης, Μάρκο Αρτούρο Μαρέλι, μίλησε στην A.V.
Στις αρχές Αυγούστου αρχίζει η προπώληση για τη σεζόν 2019-20. Σας φτιάξαμε το «must-see» πρόγραμμα και εξηγούμε γιατί
Η Βιολέτα Βαλερύ της «Τραβιάτα» που ανεβαίνει στο Ηρώδειο από την ΕΛΣ συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες σοπράνο της γενιάς της