Μιλήσαμε με τον διακεκριμένο σκηνοθέτη λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της κωμικής όπερας «Φάλσταφ» του Τζουζέπε Βέρντι στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Λένα Ιωαννίδου
Μεγάλωσε στα 60s, σε μια οικογένεια, καλλίφωνη μεν, άσχετη δε με την όπερα. Παρόλα αυτά, μόλις απέκτησε πικάπ, το δεύτερο LP που της έκανε δώρο ο μπαμπάς της ήταν οι εισαγωγές από τις όπερες του Μότσαρτ (το πρώτο ήταν ο Al Bano…). Η «πετριά» με την όπερα προέκυψε στα 12, εξαιτίας μιας 90άρας κασέτας με αποσπάσματα από τον «Τροβατόρε». Αυτό ήταν… Άρχισε μανιωδώς να μαζεύει δίσκους, ανακαλύπτοντας μία-μία τις όπερες και τις μεγάλες φωνές, στη συνέχεια πέρασε στα CD και φοιτήτρια πια, παρακολούθησε live, την πρώτη της «Κάρμεν». Από τότε έχει δει πολλές καλές, μέτριες, αριστουργηματικές και κάκιστες παραστάσεις, έχει λατρέψει και έχει μισήσει φωνές κι έχει δει επί σκηνής μεγάλα ονόματα στην ακμή τους – και κάποια στη δύση τους. Δεν είναι μουσικοκριτικός, δεν γνωρίζει όλες τις άριες απέξω, είναι απλώς μια ταπεινή mélomane, που ακούει όπερα στο ipod, ο Ροσσίνι της φτιάχνει το κέφι, συνεχίζει να κλαίει στη «Μποέμ» και στην «Τραβιάτα» και ζηλεύει όσους είδαν την Κάλλας να τραγουδά…
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Πολωνός «ταραξίας» του θεάτρου και της όπερας Κρύστοφ Βαρλικόφσκι και ένα εκρηκτικό καστ πρωταγωνιστών μας χάρισαν τέσσερεις ώρες μαγείας
Όταν η Κάντυ Κάντυ συνάντησε τον Σλάβοϊ Ζίζεκ: Όλα για τη σουρεαλιστική ιδέα να συνδυαστεί μια παιδική σειρά κινουμένων σχεδίων με τη σκέψη του Ζίζεκ και του Λακάν
«Ζώντας σε μια εποχή που είναι απόλυτα του ματιού, είναι πολύ σημαντικό να γυρίσουμε λίγο πίσω, στο αυτί»
Η διάσημη σοπράνο από την Αρμενία μας μίλησε για τη ζωή της, την οικογένειά της και την πορεία της στον κόσμο της μουσικής
Ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης ανέλαβε να αφηγηθεί όχι με λόγια, αλλά με εικόνες, animation και διαρκή κίνηση, μια παλιά ιστορία
Μιλήσαμε με τον συνθέτη Άγγελο Τριανταφύλλου και τον σκηνοθέτη Νίκο Καραθάνο για την παράσταση που θα δούμε στην ΕΛΣ
Σκοτεινή όπερα, ευφυής σκηνοθεσία
Κύριε Τζανέλλα, επιστρέφετε στην Ελλάδα έπειτα από σχεδόν 7 χρόνια. Πώς αισθάνεστε; Σας λείψαμε;
Φως, εικόνες, μουσική... Όταν η όπερα συνάντησε τον μινιμαλιστικό κόσμο του Ρόμπερτ Γουίλσον