Η λαμπερή σοπράνο μιλάει για την όπερα στον καιρό της καραντίνας, τη δυσκολία του να τραγουδάς χωρίς κοινό και το ντεμπούτο της ως Ντόννα Άννα
Λένα Ιωαννίδου
Μεγάλωσε στα 60s, σε μια οικογένεια, καλλίφωνη μεν, άσχετη δε με την όπερα. Παρόλα αυτά, μόλις απέκτησε πικάπ, το δεύτερο LP που της έκανε δώρο ο μπαμπάς της ήταν οι εισαγωγές από τις όπερες του Μότσαρτ (το πρώτο ήταν ο Al Bano…). Η «πετριά» με την όπερα προέκυψε στα 12, εξαιτίας μιας 90άρας κασέτας με αποσπάσματα από τον «Τροβατόρε». Αυτό ήταν… Άρχισε μανιωδώς να μαζεύει δίσκους, ανακαλύπτοντας μία-μία τις όπερες και τις μεγάλες φωνές, στη συνέχεια πέρασε στα CD και φοιτήτρια πια, παρακολούθησε live, την πρώτη της «Κάρμεν». Από τότε έχει δει πολλές καλές, μέτριες, αριστουργηματικές και κάκιστες παραστάσεις, έχει λατρέψει και έχει μισήσει φωνές κι έχει δει επί σκηνής μεγάλα ονόματα στην ακμή τους – και κάποια στη δύση τους. Δεν είναι μουσικοκριτικός, δεν γνωρίζει όλες τις άριες απέξω, είναι απλώς μια ταπεινή mélomane, που ακούει όπερα στο ipod, ο Ροσσίνι της φτιάχνει το κέφι, συνεχίζει να κλαίει στη «Μποέμ» και στην «Τραβιάτα» και ζηλεύει όσους είδαν την Κάλλας να τραγουδά…
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Παρακολουθήσαμε την πρώτη διαδικτυακή προβολή της όπερας «Μαντάμα Μπαττερφλάι». Μη χάσετε και εσείς την ευκαιρία να την δείτε, ή να την ξαναδείτε.
«Mου είναι τόσο οικεία η ελληνική ιδιοσυγκρασία… Μιλάμε την ίδια γλώσσα, της ψυχής. Είμαστε Βαλκάνιοι, ξέρουμε τι θα πει συναίσθημα».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ μιλά στην Athens Voice για τον κορωνοϊό, την «Επανεκκίνηση» και τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή οπερατική σκηνή
«Νομίζω πως οποιαδήποτε μαγεία και συγκίνηση και οτιδήποτε προκαλεί η όπερα στον καθένα, μεταδίδεται αυτούσια μόνο με τη φυσική ύπαρξη όλων στο θέατρο».
Ο συνθέτης μιλάει στην ATHENS VOICE λίγες μέρες πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της «Πάπισσας Ιωάννας»
Πρώιμη φεμινίστρια, γκουρού του New Age, αντισυμβατική μορφή των μεσαιωνικών χρόνων και μάγισσα στη σειρά του Netflix «Chilling Adventures of Sabrina»
Η Κοκκινοσκουφίτσα, η Σταχτοπούτα, ο Τζακ και η φασολιά του, η Ραπουνζέλ... χάνονται βαθιά στο δάσος των επιθυμιών
Χρονιά Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τιμά τα 250 χρόνια από τη γέννησή του με μία μοναδική συναυλία