Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος θέλει να νιώθει «Πεταλούδες στο στομάχι»
Ο Kωνταντίνος Ρήγος μιλά στην ATHENS VOICE για την παράσταση «Πεταλούδες στο στομάχι» που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Μπορεί μια κηδεία να εξελιχθεί σε πάρτι; Μια παράσταση να είναι απαισιόδοξα αισιόδοξη; Τέτοιες «θερμοκρασίες» δηλώνει πως μάς επιφυλάσσει στο νέο του σκηνικό εγχείρημα,από τις 10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, ο δραστήριος σκηνοθέτης και διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
«Μέσα από το “Πεταλούδες στο στομάχι” ήθελα να μιλήσω για τις σχέσεις των ανθρώπων σε μια εποχή που από τον αναλογικό έρωτα έχουμε περάσει στον ψηφιακό, για το πόσο φοβόμαστε να κάνουμε τη βουτιά στο κενό που είναι ο έρωτας και να δείξω διαφορετικές εκδοχές των σχέσεων» μου λέει ο Κωνσταντίνος Ρήγος. Η φράση του τίτλου περιγράφει τη σωματική αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού όταν παρατηρείται μείωση της ροής του αίματος στο στομάχι απέναντι σε μια κρίσιμη κατάσταση. Διόλου τυχαία έχει συνδεθεί με το συναίσθημα του έρωτα...
Ο ήρωας του έργου, ο Ρ. Α. (Κωνσταντίνος Μπιμπής), προσπαθεί να βρει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ίδια του τη ζωή. Δηλώνει πανσέξουαλ και insta-ποιητής, διασκεδάζει ξέφρενα, ποστάρει με μανία, αναζητεί την προσοχή και την αποδοχή, καταφεύγει στο χάπι L (από το Loveκαι Loss) ελπίζοντας να παρατείνει την ευτυχία της αγάπης, ερωτεύεται, πληγώνεται και πάλι από την αρχή. Μέχρι τη μοιραία συνάντηση με τη Μόλι (Κλέλια Ανδριολάτου), που τον εθίζει σαν θανατηφόρο ναρκωτικό και τον οδηγεί στην αυτοκτονία.
Στην κηδεία του έχει καλέσει όλους/όλες/όλα, αυτούς/αυτές/αυτά που ερωτεύτηκε, που τον πρόδωσαν, που πλήγωσε, που τον ξεπέρασαν. Την τραγουδίστρια Κάθι (Ίντρα Κέιν), με την οποία συνδέθηκε για χρόνια, την ηθοποιό Άννα (Δωροθέα Μερκούρη) και τον Τζούλιαν (Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος), με τους οποίους συναντήθηκε μέσα από μια εφαρμογή γνωριμιών και σε ένα κλαμπ αντίστοιχα, τον χορευτή Άλεξ (Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου), τη σχέση-«καταφύγιό» του.
Κάθε χαρακτήραςφέρει στοιχεία της πραγματικής ταυτότητας του ανθρώπου που τον ερμηνεύει. Άλλωστε, το κείμενο που υπογράφει η δραματουργός και πρώην μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου Έρι Κύργια προέκυψε αφότου ο Ρήγος με τον Μίλτο Σωτηριάδη, από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, είχαν επιλέξει τη διανομή.
«Μέσα από ένα φλας μπακ στη ζωή του Ρ.Α., που ενώνει τρεις διαφορετικές γενιές, ανακαλύπτουμε το ξεκίνημα και το τέλος της κάθε του σχέσης. Γιατί ήθελα να υπάρχουν εκπρόσωποι της GenZ, των Millenials, της GenerationX, από τους νεώτερους που ζουν μέσα από την ψηφιακή τεχνολογία μέχρι τη γενιά μου που ουσιαστικά ακόμα πιστεύει στον αναλογικό έρωτα».
Η παράσταση ενσωματώνει το θέατρο, αγαπημένα τραγούδια, χορό καιτα νέα μέσα και μιλά τη γλώσσα των socialmedia. «Γιατί να τη δεις; Για να απολαύσεις τα συγκεκριμένα πρόσωπα σε αυτούς τους ρόλους, ν’ ακούσεις την ενδιαφέρουσα μουσική τού, διακεκριμένου σε παγκόσμια κινηματογραφικά φεστιβάλ, Γρηγόρη Ελευθερίου και να μπεις στον παλμό μιας παράστασης που δίνει έμφαση στη μουσική. Στην εποχή μας, που ο κόσμος φοβάται ν’ αγαπήσει για να μην προδοθεί, θα ήθελα στο τέλος της παράστασης το κοινό να βγαίνει με διάθεση να ερωτευθεί».
INFO:
Πεταλούδες στο στομάχι
Θέατρο του Νέου Κόσμου, Αντισθένους 7 & Θαρύπου
Πρεμιέρα: 10 Φεβρουαρίου
Δειτε περισσοτερα
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Η θρυλική Blondie ξεκίνησε πρόσφατα μία συνεργασία με τη μάρκα ένδυσης Wildfang, η οποία εστιάζει στη δημιουργία ενδυμάτων χωρίς φύλο και με δυναμικό, ασυμβίβαστο ύφος
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Τα κοσμήματα με τα γράμματα και την περίτεχνη τέχνη της Charlotte Chesnais
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show