Ένα ταξίδι στο μεταίχμιο Αφρικής και Ευρώπης
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
15 χρόνια ATHENS VOICE: Οι άνθρωποι του θεάτρου & του χορού που μας μίλησαν
Πολίτες του κόσμου, εκπρόσωποι της δημιουργικής Ελλάδας, ανήσυχοι άνθρωποι που με την παρουσία τους πάνω και πίσω από τη σκηνή κέρδισαν το χειροκρότημα και την εκτίμηση των θεατών εντός κι εκτός συνόρων. Από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας της ATHENS VOICE μέχρι σήμερα, επιδραστικά πρόσωπα του θεάτρου και του χορού επέλεξαν να μοιραστούν τις απόψεις και τις σκέψεις τους στο πρώτο και μεγαλύτερο ελληνικό free press.
Λευτέρης Βογιατζής
Ένιωθα πάντα ότι είμαι φτιαγμένος για τη μουσική. Μπορεί να πέφτω κι έξω. Αυτό όμως πιστεύω ότι έπρεπε να κάνω. Αφού εγκατέλειψα τα σχέδια περί ιατρικής – ξεκίνησα να σπουδάσω ιατρική στη Βιέννη και βρέθηκα στο θέατρο – άρχισα πάλι να σκέφτομαι τη μουσική, ακόμη και τότε τη μουσική σκεφτόμουν. Και υπάρχει, πιστεύω, μια μουσική διάσταση στον τρόπο που αντιλαμβάνομαι πρακτικά τη δουλειά μου».
Τεύχος 209, 17.04.2008, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Jan Fabre
«Ξεκίνησα να κάνω το πρώτο σχέδιο με αίμα το ’78, όταν ήμουν στις Βρυξέλλες και είδα μια έκθεση των masters της ζωγραφικής με θέμα τις πληγές και τη μαστίγωση. Τότε, για να φτιάξουν για παράδειγμα το καφέ χρώμα, θρυμμάτιζαν και χρησιμοποιούσαν στα υλικά τους ανθρώπινα κόκκαλα, ενώ το αίμα ήταν παρόν στη ζωγραφική μέσα από τις θρησκευτικές πληγές. Οπότε δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι παλιές πληγές, κατά μια έννοια. Αυτό το έργο που έφτιαξα ονομαζόταν "My body, my blood, my landscape"».
Τεύχος 192, 29.11.2007.
Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Το ξέρω ότι είμαι πια Ολυμπιακό προϊόν».
Γιώργος Λούκος
«Αποφεύγω μια κατάσταση αν ξέρω ότι θα με φοβίσει. Είχα πάει με φίλους που θα κινηματογραφούσαν κάτι καρχαρίες. Ε, δεν βούτηξα μαζί τους στη θάλασσα. Τους είπα ότι θα έβλεπα την εμπειρία τους στο φιλμ και κάθισα στον ήλιο. Επίσης, μεταφυσικούς φόβους δεν έχω. Μια μέρα όλοι θα πεθάνουμε, έτσι δεν είναι; Όμως, να, φοβάμαι για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στην Ελλάδα. Γιατί κανείς κυριολεκτικά δεν ξέρει τι μέλλει γενέσθαι».
Θεόδωρος Τερζόπουλος
«Προχωρώ απόλυτα εμμονικά στο δικό μου δρόμο. Παλεύω σε οριακές περιοχές, παίρνω πολλά ρίσκα, είμαι διαρκώς στη διαδικασία της μελέτης και της έρευνας. Το Άττις είναι ένα εργαστήρι διαρκούς έρευνας. Αυτό που προσπαθώ να πετύχω είναι “η πατρίδα εν δράσει”. Κατά τη γνώμη μου η πατρίδα είναι μία πολύ ευρύτερη έννοια, δεν είναι αυτός ο βαλκανικός χώρος σε αυτά τα συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια που δεν κατάφερε να γίνει κράτος. Πατρίδα μου είναι οι τραγικοί ποιητές, ο Καστοριάδης και ο Ξενάκης, η Κάλλας και ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης και ο Κουνέλλης και τόσοι άλλοι που έλαμψαν, διέδωσαν και διαδίδουν την ελληνική ιδέα. Εξάλλου, χωρίς ιστορική συνείδηση, για ποια πατρίδα μιλάμε;»
Τεύχος 665, 28.07.2018, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
«Φέτος είχα τον απαραίτητο χρόνο ώστε να δημιουργήσω ένα πρόγραμμα, όπως ακριβώς το ήθελα. Την πρώτη χρονιά υλοποιήθηκε υπό καθεστώς απίστευτης χρονικής πίεσης – ήταν τόσο μεγάλο το άγχος που άσπρισαν τα μαλλιά μου (γέλια)».
Τεύχος 575, 23.06.2016, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Γιώργος Αρμένης
«Τα Εξάρχεια είναι μία συνοικία, θεωρώ, από τις καλύτερες των Αθηνών. Τότε -γιατί τώρα έχει αλλάξει λίγο η μορφή της- έμεναν εδώ καλλιτέχνες, κριτικοί, διανοούμενοι. Πηγαίναμε στου Μπαρμπαγιάννης, πέρναγε ο Βάρναλης, ο Σταύρος Ξαρχάκος, που μένει δίπλα μου. Τα βράδια καθόμασταν στην πλατεία και μιλάγαμε ο Σαββόπουλος, νέος τότε, και άλλοι. Δεν είχε βγει η πρέζα στους δρόμους, δεν είχε εμπόρους που όλοι τους γνωρίζουν και κανείς δεν κάνει τίποτα. Και το κέντρο χάλασε. Ήρθαν οι Κινέζοι και χάθηκαν όλα αυτά. Κολωνάκι δεν πάω πια. Δεν μου πάει. Οι Αθηναίοι λιγοστεύουν και πάνε όλοι οι αρχοντόβλαχοι για να κάνουν επίδειξη στο ρόλεξ και στο χρυσό αναπτήρα που έχουν πάνω στο τραπέζι. Αυτοί οι άνθρωποι μισούν την τέχνη όπως κάτι που τους χαλάει ή όπως ένας καθρέφτης που βλέπουν μέσα τους την παραμόρφωσή τους».
Τεύχος 155, 15.02.2007, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Αλέξανδρος Ευκλείδης: «Η όπερα θυμίζει λίγο αρένα και γι’ αυτό δεν πρέπει να πας εκεί με τη διάθεση να είσαι αγαπητός από όλους».
Γιώργος Πάτσας
«Έχουμε πολύ καλούς σκηνοθέτες και ηθοποιούς, γίνονται πολλά και σοβαρά πράγματα, υπάρχει ένας αναβρασμός με όλα τα καλά και τα κακά του. Ίσως έχουμε περισσότερες παραστάσεις από όσες μπορούμε να αντέξουμε, αλλά μπορείς να πεις σε κανένα στοπ;»
Τεύχος 159, 15.03.2007, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Θωμάς Μοσχόπουλος
«Γεννήθηκα: Στη Γιουγκοσλαβία. Μισός Γιουγκοσλάβος – ούτε μισός Σέρβος, ούτε μισός Κροάτης. Μου φαίνεται πολύ περίεργο το ότι είμαι υπήκοος μιας χώρας που δεν υπάρχει πια. Ο τόπος καταγωγής μου υπάρχει πλέον μόνο στη μνήμη μου».
Γιάννης Κακλέας
«Σίγουρα δεν θα απολογηθώ για τους τίτλους που βγάζουν οι εφημερίδες. Μετράω σχεδόν 30 χρόνια σκηνοθεσίας, με ακροβατικές θεατρικές κινήσεις στο Παγοποιείο του Φιξ, στον Τεχνοχώρο κ.ά. Αυτός ο τίτλος (σ.σ. “Κάνω παραστάσεις μολότοφ”) βγήκε από τη θέση μου για το τι είδους παραστάσεις θέλω να κάνω: να έχουν το αιχμηρό χιούμορ των κόμικ και διεισδυτικότητα σε θέματα που με αφορούν, όπως ο έρωτας και τα κοινωνικά θέματα – ένα μείγμα μολότοφ».
Tεύχος 310, 15.07.2010, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Γιώργος Διαλεγμένος
«Γεννήθηκα. Δεν ξέρω πού γεννήθηκα. Η κυρά-Κατίνα Διαλεγμένου με πήρε επτά ετών από το Βρεφοκομείο Αθηνών. Ποιος ξέρει; Μπορεί να είμαι κι από άλλο αστέρι, από άλλο γαλαξία… Αφού δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει ότι εγώ είμαι εγώ. Ακόμα και το όνομά μου δεν ξέρω αν είναι το δικό μου. Δεν ανήκω, λοιπόν, πουθενά. Κι αν δεν ερωτευόμουν και δεν παντρευόμουν, θα ήμουν απόλυτα ελεύθερος».
Τεύχος 327, 09.12.2010, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Ένκε Φεζολλάρι: «Νιώθω Βαλκάνιος με ελληνική παιδεία, η υπηκοότητά μου είναι το θέατρο».
Γιάννης Σκουρλέτης
«Άγγελοι και εξάγγελοι κυκλοφορούν στα σπίτια μας, στο μετρό, στις υπόγειες διαβάσεις. Σκηνικά και μονόλογοι είναι ο κόσμος. Κουρέλια και τιάρες και στόματα που θέλουν να μιλήσουν, να ανέβουν στη σκηνή και να πουν την εκδοχή τους».
Άντζελα Μπρούσκου
«O υπουργός Πολιτισμού “o χωρίς όραμα” θα ξεσκονίζει ακόμα τις Καρυάτιδές του και θα ζητάει πίσω τα αγάλματά του, καθώς εσύ θα γερνάς μέσα στο μακό του performer στο παιδικό σου δωμάτιο. Το κράτος και τα παιδιά του συναινούν σε μία ομαδική θεατροθεραπεία συν το φπα. Όλα δωρεάν, χωρίς απαίτηση, χωρίς επάγγελμα, χωρίς παιδεία, αλλά με φόρους. Αυτοδίδακτοι ήρωες με καλλιτεχνικές αυταπάτες βρίσκουν το χώρο τους σε free press περιοδικά εβδομαδιαίας ύλης. Η δημιουργικότητα έχει αναλωθεί μέσα στον αγώνα να έχεις κοινό την Ελλάδα με τις 900.000 οικογένειες κάτω από το όριο της φτώχειας. Το Λότο της Τέχνης θα σου χαμογελάσει κάποια στιγμή».
Τεύχος 500, 15.10.2014, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Τατιάνα Λύγαρη
«Όσο για τη ρήση του Μανόλη Αναγνωστάκη “πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά… το σκύλο, σκύλο… το σκοτάδι, σκοτάδι”, την ασπάζομαι απόλυτα γιατί κι εγώ έτσι τη βίωσα ως παιδί και γιατί αυτή τη στιγμή εκεί οδηγείται η παγκόσμια παιδική λογοτεχνία, και ας υπάρχουν ακόμα επικριτές. Στην Ελλάδα, όμως, ακόμα περιμένουμε το πριγκιπόπουλο και φοβόμαστε τον κακό δράκο».
Τεύχος 503, 04.11.2014, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Δημήτρης Καταλειφός: «Ναι, δεν είμαι ένας άνθρωπος πλασμένος να γεύεται τη ζωή του, να τολμάει και να ρισκάρει, και τελικά ευτυχώς υπάρχει το θέατρο στη ζωή μου».
Στάθης Λιβαθινός
«Όλη μας η ζωή περνάει στο “πρόβα, αγάπη μου”. Όταν τελειώσουν οι πρόβες και αρχίζει η παράσταση στη θέση μου κάθεται ένας άγνωστος ή μια άγνωστη κυρία. Εγώ κρύβομαι και παρακολουθώ τις αντιδράσεις στο πρόσωπό του, στο πρόσωπο κάθε θεατή. Εκεί είναι η παράσταση, στο βλέμμα του κοινού».
Τεύχος 503, 04.11.2014, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Δημήτρης Καραντζάς: «Ζούμε μια ζωή στην οποία φοβόμαστε τη μετατόπιση και προχωράμε όπως έχουμε μάθει. Κάτι τέτοιο χαρακτηρίζει και τη δική μου ζωή.
Ραφίκα Σάουις
Δεν θα συγχωρούσα ποτέ τον εαυτό μου αν έλεγα ότι κάνω τέχνη εκμεταλλευόμενη τον πόνο των προσφύγων. Υπάρχει μια εμπορευματοποίηση αυτού του πόνου και εκτιμώ μόνο όσους καλλιτέχνες ή ακτιβιστές κάνουν ένα ουσιαστικό έργο που έχει μια διάρκεια.
Μιμή Ντενίση
«Το σπίτι μου στη Μαυρομματαίων το ερωτεύτηκα. Με την πρώτη ματιά. Πήγα για γύρισμα και έφυγα με το σπίτι! Η θέα ολόκληρης της Αθήνας με τον Λυκαβηττό φάτσα και την Ακρόπολη δεξιά, το υπέροχο πάρκο με το φωτισμένο Green Park “πιάτο” μπροστά μου, μ’ έκαναν να το αγοράσω επιτόπου. Τότε το Πεδίον του Άρεως ήταν παράδεισος. Με θερινά θέατρα, με το Green Park να απλώνει τα τραπεζάκια στον κήπο, με παρτέρια γεμάτα λουλούδια, παιδικές χαρές και άπειρο κόσμο που έκοβε βόλτες από το πρωί ως το βράδυ».
Αντώνης Φωνιαδάκης: «Έχω αλλεργία σε όσους δηλώνουν πως κάνουν πολιτικοποιημένη τέχνη. Τι σημαίνει αυτό; Η τέχνη από μόνη της είναι μια πολιτική πράξη κι αυτό φτάνει».
Ευριπίδης Λασκαρίδης
«Ως καλλιτέχνης έχω την ανάγκη έκφρασης μιας άλλης γλώσσας, πιο προσωπικής, όπου η κίνηση, ο σκηνικός χώρος, ο ήχος και τα φώτα, είναι οι οδηγοί της ερμηνείας και ο λόγος έρχεται μόνο αν χρειάζεται, και μόνο ως μία ακατάληπτη γλώσσα».
Martin Sherman
«Περνάω αρκετό καιρό εδώ, και κάθε φορά που έρχομαι την αγαπάω ακόμη περισσότερο. Εκτός από τα πεζοδρόμιά της. Κάποιοι τρελοί σχεδίασαν έτσι τα πεζοδρόμια με ανόμοιες πλάκες και κάθετες ραβδώσεις, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να βρεις ίσιο έδαφος να περπατήσεις. Το ξέρω πως σχεδιάστηκαν έτσι για να διευκολύνουν τους τυφλούς, σκοπός αδιαμφισβήτητα ανώτερος και ευγενής, αλλά παραμένει γεγονός ότι σου καταστρέφουν τη σπονδυλική στήλη».
Τεύχος 280, 19.11.2009
Δειτε περισσοτερα
Πώς συγκεντρώνουν την πραμάτεια τους, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και ποιο είναι το όραμά τους για κεντρική ενιαία αγορά
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Πώς συναντιούνται τόσοι κόσμοι;
Τα ψηφιακά εργαλεία που υπόσχονται ένα πράσινο μέλλον
Οι επιχειρήσεις που αναγνωρίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας μπορούν να επιτύχουν σε όλα τα επίπεδα—οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά