- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Behemoth, Testament και Pestilence: Η extreme metal αυλαία του Release Athens 2024 σε 30 εικόνες
Ανταπόκριση από το φινάλε του μεγάλου φεστιβάλ στην Πλατεία Νερού
Η εικόνα με τον κόσμο να μαζεύεται από νωρίς μπροστά στη μεγάλη σκηνή της Πλατείας Νερού, είναι πλέον κάτι παραπάνω από οικεία. Ειδικότερα σε μια extreme metal ημέρα όπως αυτής της 28ης Ιουλίου, με την αφοσίωση του κόσμου απέναντι στους καλλιτέχνες που εμφανίστηκαν να είναι δεδομένη. Οι fans που μαζεύτηκαν από νωρίς επιδείκνυαν τα πλούσια αξεσουάρ τους. Οι μπλούζες, τα γιλέκα γεμάτα ραφτά, οι κονκάρδες, χαρακτηριστικά των οπαδών του extreme ήχου και κυρίως των thrashers, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν για να απολαύσουν τους αγαπημένους του ελληνικού κοινού Testament. Στα t-shirts ξεχώριζαν τα γκρουπ που εμφανίστηκαν πρόσφατα στο πλαίσιο του φεστιβάλ Release Athens 2024, καθώς και σε άλλες συναυλίες που έγραψαν τη δική τους ιστορία στη φετινή σεζόν, όπως αυτή των Emperor. Το τελευταίο μεγάλο metal ραντεβού του καλοκαιριού ήταν έτοιμο να προσφέρει τις πλέον δυνατές συγκινήσεις.
Οι Pestilence άνοιξαν τη βραδιά με τον καλύτερο τρόπο, παίζοντας επιτέλους σε ένα μεγάλο venue, σε αντίθεση με τα μικρά clubs όπου τους έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Ένα από τα σημαντικότερα ονόματα στη μακρά παράδοση της Ολλανδίας στον death metal ήχο, δε δυσκολεύτηκαν να «ζεστάνουν» τον κόσμο που μαζεύτηκε από νωρίς για τη δυνατή metal βραδιά. Με σύμμαχο τον καλό ήχο και την αψεγάδιαστη τεχνική τους, οι Pestilence έπαιξαν τραγούδια από όλη την καριέρα τους, η οποία αριθμεί 36 ολόκληρα χρόνια και έχει παρουσιάσει κατά καιρούς σημαντικά albums - πυλώνες του συγκεκριμένου είδους. Ο κόσμος τους υποδέχτηκε θερμά, ενώ το highlight της εμφάνισής τους ήταν σίγουρα το hit από τα παλιά, “Land of Tears”, με τον κόσμο να εκδηλώνεται δειλά στα πρώτα (από τα πολλά που θα ακολουθούσαν) mosh pits της βραδιάς. Αποχαιρέτησαν το κοινό και χειροκροτήθηκαν έντονα, δίνοντας τη θέση τους σε έναν πραγματικό metal θρύλο από την άλλη μεριά του Ατλαντικού.
Καθώς ο καύσωνας έχει υποχωρήσει προσωρινά, ο κόσμος συνέρευσε μαζικά στην Πλατεία Νερού για το μεγάλο ραντεβού του extreme ήχου. Το κοινό αποτελούταν κυρίως από άτομα ηλικίας 40 και 50 ετών, αυτούς δηλαδή που έζησαν τη γέννηση και εξέλιξη του ακραίου metal, είχαν την τύχη να γνωρίσουν αυτά τα σπουδαία γκρουπ από την αρχή της καριέρας τους και να ακολουθήσουν το σύνολο της δισκογραφικής τους παρουσίας. Το παρών έδωσαν ωστόσο και πολλοί εκπρόσωποι της νεότερης γενιάς, οι οποίοι θα έλεγε κανείς πως είναι επιφορτισμένοι με μια σημαντική «αποστολή».
Είναι αυτοί που θα κρατήσουν τη δημοφιλία του metal ψηλά την επόμενη δεκαετία, αυτοί που θα αναδείξουν τα νέα ή παλιά συγκροτήματα που θα πάρουν τη θέση των Iron Maiden, των Metallica και όλων των υπόλοιπων «γιγάντων» του χώρου, όταν νομοτελειακά σε 10 με 15 χρόνια από τώρα, πολλοί από αυτούς θα σταματήσουν να περιοδεύουν ή ακόμα και να ηχογραφούν. Προς το παρόν όμως ήταν η ώρα που ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των παρευρισκομένων περίμενε με ανυπομονησία.
Προερχόμενοι από μία εκ των πλέον σημαντικών περιοχών για το metal παγκοσμίως, την πατρίδα του thrash, την Bay Area του San Francisco, οι Testament «ισοπέδωσαν» το κοινό του Release Athens μέσα από μια μεγαλειώδη εμφάνιση. Με ηγετική φιγούρα τον Chuck Billy και μέλη τα οποία έχουν κολλήσει πάρα πολλά «ένσημα» στη δισκογραφία, το γκρουπ αφιέρωσε την εμφάνιση του στα δύο πρώτα θρυλικά του albums, “The Legacy” (1987) και “The New Order” (1988).
Ο κόσμος υπήρξε ιδιαίτερα εκδηλωτικός, το ίδιο το γκρουπ φάνηκε να το διασκεδάζει ιδιαίτερα, τα προσφιλή mosh pits δεν έλειψαν ούτε στιγμή. Με αποκορύφωμα φυσικά το αντίστοιχο του ύμνου “Into The Pit” το οποίο και έκλεισε το set των βετεράνων thrashers. Ιδιαίτερη στιγμή για την εμφάνιση τους ήταν αυτή που ο ελληνικής καταγωγής drummer του γκρουπ, Chris Dovas, απευθύνθηκε εμφανώς συγκινημένος με τα σπαστά του ελληνικά στο κοινό, δηλώνοντας τη χαρά του που βρισκόταν στην Αθήνα. Μία από τις καλύτερες εμφανίσεις του φετινού Release έκλεισε με την υπόσχεση των Testament ότι θα βρεθούν πολύ σύντομα ξανά κοντά μας. Είναι δεδομένο πως θα τους περιμένουμε.
Η μικρή αναμονή για τους headliners Behemoth βοήθησε τον κόσμο να ανακτήσει τις δυνάμεις του, μετά την εξαιρετική εμφάνιση των Testament. Τα μπλουζάκια με τους Πολωνούς πρωτοπόρους ήταν πλέον η πλειοψηφία, ενώ η ζεστή αθηναϊκή νύχτα αποδείχτηκε το ιδανικό σκηνικό για να αποδοθεί ζωντανά η ιδιαίτερη μουσική τους. Ένα συγκρότημα που ξεκίνησε στις αρχές των 90s και υπήρξε ένας από τους στυλοβάτες της πολωνικής underground σκηνής, που ωστόσο με τα χρόνια εξελίχθηκε σε ένα μεγαθήριο του χώρου, απολαμβάνοντας την εκτίμηση της συντριπτικής πλειοψηφίας της metal κοινότητας.
Η μουσική τους μέσα στο πέρασμα του χρόνου αφομοίωσε επιρροές από πολλά είδη και το brand name του γκρουπ μεγάλωνε με σταθερά βήματα. Οι Behemoth σήμερα είναι από τα μεγαλύτερα ονόματα του ακραίου ήχου, καθοδηγούμενοι πάντοτε από την ηγετική, όσο και αινιγματική, φυσιογνωμία του Nergal. Το set τους στο Release Athens περιείχε όλα τα γνωστά τους τραγούδια, με τη majestic όσο και ακραία ατμόσφαιρα να ικανοποιεί πλήρως τους παρευρισκομένους. Η εμφάνιση των Behemoth ήταν πραγματικά το ιδανικό κλείσιμο σε μια ιδανική metal ημέρα.
Μαζί και το κλείσιμο σε μια ακόμα επιτυχημένη και γεμάτη συγκινήσεις χρονιά του Release Athens 2024. Ένα συναυλιακό καλοκαίρι όπου για μια ακόμα φορά απολαύσαμε ζωντανά σπουδαία ονόματα του παρελθόντος και του παρόντος, ένα καλοκαίρι που προστέθηκαν πολύ σημαντικές αναμνήσεις στο μουσικό μας «καλεντάρι». Από τις εμφανίσεις των Megadeth, των Judas Priest και του Bruce Dickinson, μέχρι τη συναυλία όνειρο των Duran Duran γεμάτη από hits του παρελθόντος. Και από τον καταιγισμό των Behemoth και Testament, μέχρι τις συναισθηματικά φορτισμένες εμφανίσεις του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, του Jarvis Cocker με τους αγαπημένους Pulp. Συγκεντρώνοντας φωτογραφίες και εικόνες από ένα ονειρικό δίμηνο, περιμένουμε ήδη με ανυπομονησία τις ανακοινώσεις για τα ονόματα του 2025. Θα είμαστε και πάλι εκεί.
Δειτε περισσοτερα
Ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια για ταινίες και θρυλικά εξώφυλλα δίσκων
Μια μαγική μουσική βραδιά με συζητήσεις και live στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζα Γουλανδρή
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Ο Anders Fridén είναι μια κατηγορία μόνος του σαν frontman