Judas Priest, Bruce Dickinson, Accept, Saturday Night Satan: Η μεγάλη metal γιορτή στο Release Athens 2024 – 60 εικόνες
Πήρε φωτιά η Πλατεία Νερού
«Υποτονικός ο κόσμος σε κάποια κλασικά κομμάτια», σχολίασε μετά το live ένας φίλος από τους πολλούς που κατέβηκαν από τη Θεσσαλονίκη. Ίσως περίμενε μεγαλύτερη συμμετοχή σε κάποια από τις παραδοσιακές «εκδηλώσεις» των metal συναυλιών, όπως πχ τα επανειλημμένα άλματα εν είδει χορού. Η αλήθεια είναι όπως πάντα, κάπου στη μέση. Οι πολλές χιλιάδες κόσμου που κατέβηκαν στην Πλατεία Νερού, για μία από τις πλέον χαρακτηριστικές heavy metal ημέρες στο πλαίσιο του φεστιβάλ Release Athens 2024, είχαν κολλήσει την πλειοψηφία των συναυλιακών τους «ενσήμων» αρκετά χρόνια πριν.
Την Κυριακή 21 Ιουλίου, βρέθηκαν στο γνωστό σημείο των καλοκαιρινών μας συναντήσεων ώστε να γιορτάσουν τη μουσική που τους μεγάλωσε, να απολαύσουν μαζί δύο από τα πραγματικά μεγαθήρια του κλασικού metal ήχου, καθώς και τον τραγουδιστή ενός τρίτου. Δύσκολο να θεωρηθεί υποτονικό ένα κοινό το οποίο γνωρίζει τους αγαπημένους του στίχους απ' έξω και τους τραγουδά με όλη του τη δύναμη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Οι Judas Priest έγιναν οι Metal Gods
Μέσα σε ένα ακόμα καυτό καλοκαιρινό απόγευμα που πλησίαζε τους 40 βαθμούς Κελσίου, οι occult rockers Saturday Night Satan προετοίμασαν το έδαφος για τη metal πανδαισία που θα ακολουθούσε. Επηρεασμένοι από γκρουπ όπως οι Coven και οι Blue Oyster Cult, καθώς και με το πολύ καλό ντεμπούτο τους με τίτλο “All Things Black” στις αποσκευές τους, απέδειξαν με ευκολία γιατί θεωρούνται ένα up & coming όνομα της ελληνικής σκηνής σήμερα. Αφού εξήραν τους καλλιτέχνες που θα ακολουθούσαν, έδωσαν τη σκυτάλη σε ένα από τα σημαντικότερα, αν όχι το σημαντικότερο, συγκροτήματα της ηπειρωτικής Ευρώπης, όσον αφορά τον κλασικό metal ήχο. Οι Accept, με τον αέρα που συνάδει με την ιστορία και τη φήμη τους, χάρισαν στο ελληνικό κοινό ακόμα μία άκρως επαγγελματική εμφάνιση.
Το γκρουπ σε μεγάλα κέφια με τον ηγέτη Wolf Hoffmann να είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακός με το κοινό, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην εμφάνιση του σπουδαίου Joel Hoekstra ως τρίτου κιθαρίστα, ενός ακούραστου ροκ εργάτη, ο οποίος στο βιογραφικό του έχει συνεργασίες με ονόματα όπως Whitesnake, Trans-Siberian Orchestra, Night Ranger κ.α. Έχοντας επίγνωση της σειράς τους στο billing της ημέρας, οι Accept απέδωσαν ένα best of show, μαζί με στιγμές από το τελευταίο τους album “Humanoid”. Με highlight της εμφάνισής τους το “Balls to the Wall”, όπου ανέβηκε στη σκηνή και ο παραγωγός - κιθαρίστας των Judas Priest - μετέπειτα πρωταγωνιστής της βραδιάς, Andy Sneap, οι Accept μας αποχαιρέτησαν γνωρίζοντας πολύ καλά, όπως και ο κόσμος, πως το ραντεβού με το ελληνικό κοινό θα ανανεωθεί πολύ σύντομα.
Bruce Dickinson: Ο σταρ του heavy metal
Όπως ήταν λογικό η εμφάνιση του Bruce Dickinson είχε παρασκήνιο, ύστερα από την προ διετίας επεισοδιακή εμφάνιση των Iron Maiden στο Ολυμπιακό Στάδιο. Δεν έλειψε φυσικά και ο αυτοσαρκασμός, με πολλά από τα t-shirts των fans να επιδεικνύουν την επίμαχη φράση του τραγουδιστή. H συμπεριφορά του κόσμου υπήρξε υποδειγματική. Ανάλογη όμως υπήρξε και η εμφάνιση του Bruce Dickinson, ο οποίος με το προσωπικό του σχήμα χάρισε αξέχαστες στιγμές στον κόσμο που τον ακολουθεί στενά από τη δεκαετία του 1990 κι έπειτα, στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις του εκτός των Iron Maiden.
Το ξεκίνημα με το θρυλικό “Accident of Birth” προδιαθέτει για ένα ακόμα best of μέσα στην ημέρα. Ο Bruce θα το κάνει πράξη αποδίδοντας τα πλέον δημοφιλή τραγούδια της προσωπικής του καριέρας, μαζί με στιγμές από το πρόσφατο “The Mandrake Project”. Η φορτισμένη απόδοση του πασίγνωστου “Tears of a Dragon” θα είναι ένα από τα highlights ολόκληρης της βραδιάς, όπως αντίστοιχα και η δυάδα “Dark side of Aquarius” και “Road to Hell”, από το “Accident of Birth”, το οποίο για την πλειοψηφία του κόσμου υπήρξε η επιστροφή του καλλιτέχνη στον ήχο που τον ανέδειξε. Στη συνέχεια φυσικά ακολούθησε η έκπληξη του set και η ικανοποίηση του απωθημένου χιλιάδων πραγματικά οπαδών.
Οι πιο υποψιασμένοι κατάλαβαν το τι θα γινόταν αμέσως μόλις ο Bruce Dickinson εμφανίστηκε με την περικεφαλαία ανά χείρας. Μετά τον προφανή πρόλογο, η γνώριμη μελωδία του “Alexander the Great” έφερε τον κόσμο στα όρια της έκστασης. Το αγαπημένο τραγούδι από το “Somewhere in Time” του 1986, θα ακουγόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έστω και «κουτσουρεμένο», έστω μονάχα με την αυθεντική του φωνή να βρίσκεται επί σκηνής. Αρκετοί μίλησαν για εξιλέωση του Bruce Dickinson για τα προπέρσινα γεγονότα, αλλά ακόμα και αν συνέβη κάτι τέτοιο, δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Ο τραγουδιστής έδωσε μία από τις καλύτερες performances του στη χώρα μας (είτε ως solo είτε με τους Iron Maiden), ήταν ορεξάτος, υπερκινητικός, φλεγματικός σε σημεία, ικανοποίησε τη συντριπτική πλειοψηφία των παρευρισκομένων. Το προσωπικό του γκρουπ αποχώρησε από τη σκηνή μέσα σε αποθέωση, έχοντας προετοιμάσει με τον καλύτερο τρόπο τον κόσμο για το «κυρίως πιάτο» της βραδιάς.
Σε λίγες μέρες θα κλείσει τα 73 του. Τα σημάδια του χρόνου εμφανή πάνω του. Κι όμως δείχνει πιο ώριμος και ενθουσιώδης από ποτέ. Ο Rob Halford, ο Metal God των απανταχού Judas Priest maniacs, έκανε για άλλη μια φορά αυτό που ξέρει καλύτερα. Με τη βοήθεια των επί (πολλά) χρόνια συνοδοιπόρων του, παρέσυρε τον κόσμο σε άλλη μια μεγαλειώδη metal γιορτή που στήθηκε στην Πλατεία Νερού. Με μια εμφάνιση εφάμιλλη της προπέρσινης, οι Judas Priest απέδειξαν για μια ακόμα φορά, με περίσσεια ευκολία, το γιατί βρίσκονται τόσο ψηλά στη συνείδηση των μουσικόφιλων όλου του κόσμου. Το metal τους μέχρι και σήμερα είναι αρχετυπικό, ακραία ενεργητικό, μαεστρικά ενορχηστρωμένο.
Τα δύο τελευταία τους εξαιρετικά albums επιβεβαιώνουν τη φόρμα, η οποία για μια ακόμα εμφάνιση αποτυπώνεται και στο συναυλιακό σανίδι. Το set list ικανοποίησε την πλειοψηφία του κόσμου, με τις όποιες ελλείψεις να είναι κατανοητές για ένα γκρουπ των 19 studio albums και των 50 χρόνων καριέρας. Όλα αυτά μετά το πέρας της συναυλίας ίσως να μην έχουν και καμία σημασία. Οι γενιές που τις περασμένες δεκαετίες έβλεπαν με το σταγονόμετρο τα πραγματικά μεγάλα ονόματα του είδους, πλέον τα «αναγκάζουν» να έρχονται όλο και συχνότερα, δείχνοντας την αφοσίωση τους που όχι μόνο δε χάθηκε, αλλά αυξανόταν όλο και περισσότερο μέσα στα χρόνια. Οι Judas Priest, αυτό το τεράστιο και ιστορικό brand name, κατάφερε να μας χαρίσει ξανά μια εμπειρία που ευχόμασταν να μην τελειώσει ποτέ. Οι Priest του “Painkiller”, του “Victim of Changes”, του “Breaking the Law” και πολλών άλλων ύμνων. Οι δικοί μας Priest.
Συναυλία σαν αυτή της αφρόκρεμας του ευρωπαϊκού metal δείχνει το προφανές. Η χώρα μας έχει γίνει εδώ και καιρό μια σημαντική «καρφίτσα» στον συναυλιακό χάρτη, ο κόσμος συρρέει μαζικά και απολαμβάνει τις μοναδικές αυτές στιγμές, γνωρίζοντας τη σημασία τους και κατανοώντας την κατά περίπτωση σπανιότητά τους. Η όρεξη έχει ανοίξει για τα καλά και η προσμονή για το καλοκαίρι του 2025 είναι ήδη μεγάλη. Μαζί και η επιθυμία για ονόματα που δεν έχουν έρθει ποτέ, ή που έχουν να έρθουν πραγματικά πολύ καιρό.
Κάποιοι πιστεύουν ότι τα όνειρα υπήρξαν πάντα δωρεάν. Καμιά φορά από ό,τι φαίνεται κοστίζουν όσο μια αγορά ενός εισιτηρίου.
Δειτε περισσοτερα
Αποκλειστικές εικόνες από το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από δεκαετίες, παραδίδεται
Η σειρά ξεχωριστών posters που παρουσιάζονται λίγο πριν από κάθε ευρωπαϊκή αναμέτρηση
Τα Fresh Voices επέστρεψαν για τον Νοέμβριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο, και ήμασταν όλοι εκεί.
Ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια για ταινίες και θρυλικά εξώφυλλα δίσκων
Μια μαγική μουσική βραδιά με συζητήσεις και live στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζα Γουλανδρή
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα