Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
15 χρόνια ATHENS VOICE: Οι επιχειρηματίες και οι εκδότες που μας μίλησαν
Από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας της ATHENS VOICE μέχρι σήμερα, σημαντικοί έλληνες επιχειρηματίες και εκδότες μοιράστηκαν τις απόψεις και τις σκέψεις τους για το επιχειρείν στην Ελλάδα.
Προσφέρουμε κάτι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα ρίχνουμε τα χρήματα από το παράθυρο. Υπάρχει και ένα σύμπλεγμα, επειδή ακούν Ωνάσης λένε «α, αυτοί έχουνε λεφτά, να τους τα πάρουμε».
Ηλίας Βλαχάκης
Το πρόβλημα είναι πως θεωρούμε ότι το σπίτι μας και το μαγαζί μας σταματάει στην πόρτα μας. Κάτοικοι, επαγγελματίες, επισκέπτες δεν φροντίζουν καθόλου την πόλη. Κι αυτή η φροντίδα δεν θέλει ούτε ΕΣΠΑ ούτε βαρύγδουπα προγράμματα και επενδύσεις, αλλά μια άλλη συμπεριφορά και νοοτροπία απέναντι στο συλλογικό αγαθό που είναι ο κοινόχρηστος χώρος.
Τεύχος 546, 11.11.2015, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Αλεξία Μπακογιάννη
Ο παππούς μου που ήταν ένας άνθρωπος μετρημένος σε όλα του τα πράγματα, μετρημένος και στο ξενύχτι του, 12 και τέταρτο, 12 και μισή το πολύ πήγαινε για ύπνο. Όταν είχαν λοιπόν κόσμο στο σπίτι και ήθελε να φύγει έλεγε το περίφημο: «Ωραία, λοιπόν, να μη σας κρατάμε άλλο». Αυτή η φράση έκανε τη γιαγιά μου τρελή. Ήθελε να τον σκοτώσει, γιατί το έλεγε σε κόσμο που είχαν καλέσει οι ίδιοι, μην το ξεχνάμε αυτό!
Τεύχος 616, 01.06.2017, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Κωνσταντίνος Ροκόφυλλος
Από μικρός περπατούσα από το Χίλτον, που έμενα, προς το σχολείο μου, το Βαρβάκειο στον Λυκαβηττό, μέσα από τους δρόμους του Κολωνακίου. Έφηβοι μεγαλώσαμε στα σκαλάκια μεταξύ Everest και Μήτσου στην Τσακάλωφ...
Αν το Κολωνάκι ήταν τραγούδι, ποιο θα ήταν;
«Wish you were here», Pink Floyd.
Τεύχος 609, 04.04.2017, Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Δημήτρης Εφραίμογλου
Σήμερα τα έσοδά μας δεν φτάνουν για να καλύψουν ούτε το είκοσι τοις εκατό των λειτουργικών εξόδων. Ότι θα ήταν απαραίτητη η συνεχής εκταμίευση χρημάτων για τη λειτουργία του «Ελληνικού Κόσμου» ήταν κάτι που γνωρίζαμε εξαρχής ότι θα συνέβαινε. Αυτή ήταν η προσφορά που θελήσαμε να κάνουμε. Άλλοι θέλουν να τρώνε τα χρήματά τους σε σουβλάκια. Εμείς θέλαμε να προσφέρουμε κάτι στο ελληνικό – και όχι μόνο – κοινό. Και αισθανόμαστε ότι έχουμε δικαιωθεί απόλυτα.
Χρύσανθος Πανάς
Όταν γινόταν στο Island το πάρτι για το «Mama mia», είδε η Μέριλ Στριπ έναν πίνακα του Βασίλη Φωτόπουλου και ρώτησε ποιανού είναι. Ήρθα εγώ, της είπα, ήξερε τον Βασίλη, καθήσαµε και µιλάγαµε µε τις ώρες, γίναµε φίλοι. Πολλοί διάσηµοι έχουν περάσει από εδώ, o Jean Paul Gaultier, o Valentino, η Groria Gaynor, o Tommy Hilfiger, o Huge Jackman, o Bruce Willis, o Moby. Όλοι έµειναν ενθουσιασµένοι από το χώρο, το φαγητό, τη διασκέδαση, τη φιλοξενία.
Τεύχος 573, 09.06.2016, διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
Στέφανος Πατάκης
Δουλεύοντας στην εκπαίδευση συνειδητοποίησα την ανάγκη για τη συγγραφή βοηθημάτων. Η έκδοσή τους έκανε πάταγο. Επισήμως οι εκδόσεις Πατάκη ξεκίνησαν το ’74. Το “Λεξικό ρημάτων της Αρχαίας Ελληνικής” είχε κυκλοφορήσει πριν τη δημιουργία τους και κατόπιν εντάχτηκε σε αυτές. Νομίζω, είναι το best seller ελληνικής εκδοτικής εταιρείας. Έχει πουλήσει περισσότερα από 700.000 αντίτυπα και συνεχίζει να πουλάει.
Νώντας Παπαγεωργίου
Στις εκδόσεις Μεταίχμιο θέλουμε πάντα να δοκιμάζουμε νέες προκλήσεις. Η αποτυχία δεν μας φοβίζει, είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι. Δεν θα ξέρουμε τι χάσαμε ποτέ αν δεν πειραματιστούμε σε νέες αγορές. Γι’ αυτό άλλωστε και τα βιβλία τσέπης.
Τεύχος 489, 2.7.2014, διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξή του εδώ
Θάνος Ψυχογιός
Επιπλέον το ευπώλητο βιβλίο είναι εκείνο που οδηγεί τους αναγνώστες στα βιβλιοπωλεία και δημιουργεί σιγά-σιγά αναγνωστική ανάγκη. Επίσης, το ευπώλητο βιβλίο είναι εκείνο που προσφέρει ευρωστία στον εκδοτικό οίκο και του δίνει τη δυνατότητα να εκδώσει και βιβλία περιορισμένου αναγνωστικού ενδιαφέροντος.
Σταύρος Πετσόπουλος
∆εν πίστευα ποτέ πως η Άγρα θα είχε µια µεγάλη διάρκεια – χρειάστηκε να περάσουν δώδεκα χρόνια για να βάλω κάτω από την υπογραφή µου την ιδιότητα εκδότης. Πίστευα πως αυτό θα ήταν κάτι προσωρινό και 32 χρόνια µετά ακόµα το πιστεύω! Το λέω γιατί πάντα υπάρχει ένα στοιχείο αυτοσχεδιασµού.
Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Αλεξάνδρα Αυγερινού
Α.Α. Υπάρχουν θετικά όπως και αρνητικά. Για μένα τα πρώτα υπερτερούν. Νομίζω, προϋποθέτει πως το ζευγάρι έχει πάνω κάτω μια παρόμοια σκέψη, κοινούς στόχους και αντιλήψεις κάτι που ανακαλύψαμε πως έχουμε πριν έρθω εδώ. Δεν θα πω πως είναι πάντα εύκολο ή πως δεν υπάρχουν διαφωνίες. Υπάρχει όμως κάτι που είναι πολύ πιο σημαντικό. Στη «Διόπτρα» έχουμε πάρα πολύ ανεπτυγμένο το «Μαζί».
Νίκος Καρατζάς
Δεν έχω παράπονο, εξακολουθώ να δραπετεύω τα σαββατοκύριακα στο αγαπημένο μου βουνό, προέκυψε όμως και νέα περιπέτεια. Το όνομα αυτής “Αθήνα”, οδός Σταδίου, “Ιανός” στην πρωτεύουσα, πανικός, meetings, business plans, οικονομική κρίση, δεν μασάω.
Θανάσης Καστανιώτης
Ο εκδότης έχει μεγάλη ευθύνη γιατί αυτός είναι που επιλέγει τα βιβλία που θα εκδώσει και αυτός είναι που θα τα προωθήσει. Και δεν είναι μόνο ο τίτλος, είναι και η επιμέλεια που έχει γίνει, η σωστή μετάφραση αν πρόκειται για ξένο τίτλο κ.λπ.
Ηλίας και Γιώτα Λιβάνη
Οι εκδότες τότε εκτός από τη λόξα τους ήθελαν να περάσουν έξω και την ιδεολογία τους, να δώσουν προς τον κόσμο, που διψούσε ούτως ή άλλως, όσα τους στέρησε η περίοδος σκοταδισμού. Υπήρχε η έννοια της προσφοράς. Ήταν περισσότερο ιδεαλιστές και λιγότερο επιχειρηματίες.
Γιώργος Χριστοφορίδης
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εκδοτικές επιτυχίες του «Ερμή»;
Για παράδειγμα, η θρυλική σειρά του Νίκου Τσιφόρου έχει πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες κομμάτια και συνεχίζει να έχει πάντα μεγάλη ζήτηση. Μόνο η «Ελληνική Μυθολογία» έχει φτάσει τις 150.000 βιβλία.
Άρης Τερζόπουλος
Η ζωή µάς δίνει συχνά αιτίες και για να χαιρόµαστε και για να λυπόµαστε. Κατέληξα στο ότι είναι καλύτερη στάση ζωής το να µπορούµε να παραµένουµε ψύχραιµοι ό,τι και να συµβαίνει. Αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο. Ούτε για µένα ήταν τόσο εύκολο πάντα. Παρ’όλο που η πραγµατικότητα είναι ψευδαισθητική είναι συγχρόνως και πολύ επίµονη.
Δειτε περισσοτερα
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Η θρυλική Blondie ξεκίνησε πρόσφατα μία συνεργασία με τη μάρκα ένδυσης Wildfang, η οποία εστιάζει στη δημιουργία ενδυμάτων χωρίς φύλο και με δυναμικό, ασυμβίβαστο ύφος
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Τα κοσμήματα με τα γράμματα και την περίτεχνη τέχνη της Charlotte Chesnais
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show