Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Τα τελευταία χρόνια ακούμε όλο και πιο συχνά τη λέξη «βιωσιμότητα». Για τη Lidl, όμως, η λέξη αυτή παίζει βασικό ρόλο στη φιλοσοφία της, ήδη από την ίδρυση της εταιρείας και δεν αφορά μόνο το περιβάλλον, αλλά και τους ανθρώπους που ζουν μέσα σε αυτό. Γιατί η ουσία δεν είναι μόνο να έχουμε ένα βιώσιμο πλανήτη, αλλά και ένα βιώσιμο, δίκαιο μέλλον μέσα σε αυτόν για όλα τα μέλη κάθε κοινωνίας.
Η Lidl δραστηριοποιείται στην Ελλάδα τα τελευταία 24 χρόνια και σε όλο αυτό το διάστημα φροντίζει για την ευημερία τόσο των δικών της ανθρώπων όσο και για το κοινωνικό σύνολο, και φυσικά για το περιβάλλον.
H Lidl κατά της σπατάλης τροφίμων
Μία από τις πιο σημαντικές δράσεις της είναι η προσπάθεια να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων, καθώς κατανοεί ότι το food waste είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στο οποίο οι μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά. Έτσι, η εταιρεία φροντίζει να συντονίζει την αλυσίδα ανεφοδιασμού της έχοντας πάντα ως γνώμονα την καταπολέμισης της σπατάλης τροφίμων. Για παράδειγμα, οι παραγγελίες των προϊόντων γίνονται πάντα με βάση τις πραγματικές ανάγκες, ενώ οι ροές πόρων στις λειτουργικές της διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται.
Μία από τις πιο σημαντικές δράσεις της Lidl είναι η προσπάθεια να καταπολεμήσει τη σπατάλη τροφίμων.
Κυκλική οικονομία
Εκτός από τη σπατάλη τροφίμων, η Lidl προσπαθεί να μειώσει και τη σπατάλη στα υλικά συσκευασίας. Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων της για την κυκλική οικονομία εφαρμόζει ροές σε υλικά, όπως είναι το χαρτί, το πλαστικό και οι παλέτες, ενώ την ίδια στιγμή αντικαθιστά τις ογκώδεις συσκευασίες με άλλες, πιο μικρές και τις πλαστικές με εναλλακτικά, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Επίσης, τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους.
Μείωση των εκπομπών CO2 και πράσινη ενέργεια
Στον πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets, η Lidl Ελλάς θέτει συγκεκριμένους στόχους που αποσκοπούν αρχικά στην αποφυγή, ύστερα στη μείωση και τέλος (όπου δεν γίνεται διαφορετικά) στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 τόσο σε όλες τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, όσο και στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Με βάση αυτούς τους στόχους, η Lidl υπολογίζει ότι μέχρι το 2030 θα έχει μειώσει κατά 80% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται.
Πέρα από τη μείωση των εκπομπών CO2, όμως, η Lidl εφαρμόζει και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό, όσο και πρωτοποριακό: την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στο 100% των εγκαταστάσεών της! Ένα όραμα που έγινε πράξη χάρη στην εγκατάσταση 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ ταυτόχρονα με την εφαρμογή μιας πληθώρας μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (όπως η χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων). Στα επόμενα χρόνια η Lidl υπολογίζει πως θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της και θα έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της. Προς το παρόν, στους χώρους στάθμευσης των καταστημάτων της, αλλά και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας λειτουργούν 28 πράσινοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.
Επιπρόσθετα, η εταιρεία, ως μέλος του Ομίλου Schwarz έχει δεσμευτεί μεταξύ άλλων και για:
- 20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025
- 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025
- 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030
- 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025
- 100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά
- 100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025
Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει τη δέσμευσή της για την προώθηση της πράσινης ενέργειας, τη μείωση του οικολογικού της αποτυπώματος και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Δειτε περισσοτερα
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Η θρυλική Blondie ξεκίνησε πρόσφατα μία συνεργασία με τη μάρκα ένδυσης Wildfang, η οποία εστιάζει στη δημιουργία ενδυμάτων χωρίς φύλο και με δυναμικό, ασυμβίβαστο ύφος
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Τα κοσμήματα με τα γράμματα και την περίτεχνη τέχνη της Charlotte Chesnais
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show