Trending Now

Η Adidas σχεδιάζει την πρώτη 100% καμπάνια με ΑΙ

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει και τον κλάδο της διαφήμισης

Αλκιβιάδης Σιαράβας
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η πρώτη AI διαφημιστική καμπάνια από την Adidas

Η Adidas κάνει άλμα στο μέλλον με την εκστρατεία της "floral" που σχεδιάστηκε από AI, συνδυάζοντας την τεχνολογία με τη δημιουργικότητα για να φτιάξει μια διαφήμιση που είναι εξίσου εκπληκτική και πρωτοποριακή. Χρησιμοποιώντας κορυφαία εργαλεία AI όπως το RunwayML και το MidJourney, η καμπάνια καθήλωσε το κοινό με σουρεαλιστικά και ζωηρά οπτικά με λουλούδια. Αλλά πέρα από αυτό, ξεδιπλώνεται μια πολύ πιο ευρεία συζήτηση για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον κλάδο της διαφήμισης, αμφισβητεί τους καλλιτέχνες και επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα των brands.

Τι κάνει αυτή την εκστρατεία της Adidas διαφορετική; 

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές διαφημιστικές καμπάνιες που αναπτύσσονται μέσω brainstorming, προσχέδιο κοκ, η διαφήμιση "floral" παρουσιάζει την ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να σχεδιάζει και να εκτελεί σύνθετα οπτικά στοιχεία με ταχύτητα. Εκπαιδεύοντας τα μοντέλα της σε τεράστια σύνολα δεδομένων, η Adidas έχει αξιοποιήσει τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργήσει οπτικά εφέ που είναι τόσο εξαιρετικά ρεαλιστικά όσο και μοναδικά φανταστικά. Το αποτέλεσμα είναι μια διαφήμιση που φαίνεται φουτουριστική αλλά και «φυσική», συνδυάζοντας την τέχνη με αλγοριθμική ακρίβεια.

Αυτή η προσέγγιση δεν αφορά μόνο την καινοτομία. Είναι ένα statement...η Adidas τοποθετεί τον εαυτό της ως μια προοδευτική μάρκα που δεν φοβάται να πειραματιστεί με τα εργαλεία που πιθανότατα θα κυριαρχήσουν στη διαφήμιση τα επόμενα χρόνια.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει τον έλεγχο της διαφήμισης;

Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως αυτά της καμπάνιας επαναστατούν στη δημιουργική διαδικασία. Βοηθούν τα brands να δημιουργούν προσαρμοσμένα, οπτικά ελκυστικά κομμάτια περιεχομένου σε μεγάλη κλίμακα, χωρίς να χρειάζεται πολύς χρόνος και χωρίς να επενδύονται πολλά χρήματα. Αυτό είναι σίγουρα πολύτιμο σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές περιμένουν εξατομίκευση και άμεση ανταπόκριση.

Ωστόσο, αυτή η αλλαγή εγείρει το ερώτημα για το πού θα βρεθεί η ανθρώπινη τέχνη στο μέλλον. Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πρόκληση για τους παραδοσιακούς καλλιτέχνες και σχεδιαστές. Μερικοί τη βλέπουν ως εργαλείο για την ενίσχυση της δημιουργικότητας, ενώ άλλοι φοβούνται ότι μπορεί να εμπορευματοποιήσει την τέχνη, όπου η πρωτοτυπία θα είναι προϊόν αλγορίθμων και όχι ανθρώπινης διαίσθησης.

Τι σημαίνει αυτό για τα Brands;

Για τα brands, η διαφήμιση που καθοδηγείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένας game-changer. Καμπάνιες όπως το “Floral” της Adidas δημιουργούν συζητήσεις, πυροδοτούν περιέργεια και τοποθετούν τις μάρκες στην αιχμή της καινοτομίας.

Ωστόσο, υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ της αποδοχής της τεχνολογίας και της απώλειας της αυθεντικότητας. Τα brands πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι AI δημιουργίες τους παραμένουν πιστές στις θεμελιώδεις αξίες τους και εξακολουθούν να αγγίζουν συναισθηματικά το κοινό τους.

Απειλή για τη δημιουργικότητα και τους δημιουργικούς;

Η καμπάνια “Floral” έχει διχάσει το κοινό. Πολλοί την επαινούν για την ομορφιά και την καινοτομία της, ενώ άλλοι εκφράζουν ανησυχία για την αυξανόμενη διείσδυση της Τεχνητής Νοημοσύνης στους δημιουργικούς χώρους. Αυτή η διχογνωμία αντανακλά έναν ευρύτερο πολιτισμικό διάλογο σχετικά με τη θέση της Τεχνητής Νοημοσύνης και τον αντίκτυπό της στην ανθρώπινη δημιουργικότητα και ταυτότητα.

Το μέλλον της διαφήμισης ή η αρχή του τέλους;

Η Adidas, μέσα από την καμπάνια “Floral”, μάς δείχνει μια προεπισκόπηση του μέλλοντος. Καθώς τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης γίνονται ολοένα και πιο εξελιγμένα, περισσότερα brands θα τα χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν δημιουργικές ανατροπές. Η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η ισορροπία: ο συνδυασμός της τεχνολογικής καινοτομίας με την ανθρώπινη πινελιά που δίνει στην τέχνη και τη διαφήμιση νόημα και συναίσθημα.

Η Adidas, λοιπόν, δεν παρουσίασε απλώς μια ακόμα καμπάνια. Άνοιξε τον δρόμο για το πώς η διαφήμιση του μέλλοντος μπορεί να είναι τολμηρή, καινοτόμα και συναρπαστική – αν και πάντα θα αναρωτιόμαστε: Πόσος χώρος θα παραμείνει για την ανθρώπινη δημιουργία;

**Το άρθρο είναι βασισμένο στο δημοσίευμα του Brandsynario