Trending Now

Γιατί οι πιλότοι δεν επιτρέπεται να έχουν μούσι;

Όχι, δεν είναι θέμα ευπρέπειας και φροντισμένης εμφάνισης

5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο σοβαρός λόγος, για τον οποίο πολλές αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπουν στους πιλότους τους να αφήνουν γένια

Ίσως να το έχετε παρατηρήσει σε κάποιο από τα αεροπορικά ταξίδιά σας είτε προς το εξωτερικό, είτε σε πτήσεις εσωτερικού: ο πιλότος ποτέ δεν έχει μούσι. Πολύ συχνά ούτε καν γένια αρκετών ημερών. Θα σκεφτείτε ότι είναι ένας κανόνας που εφαρμόζεται αυστηρά από πολλές αεροπορικές εταιρείες και ίσως πιστεύετε ότι αυτό συμβαίνει για λόγο ευπρέπειας και φροντισμένης εμφάνισης του ανθρώπου που κρατά το πηδάλιο και όπως και να ‘χει, οφείλει να εμπνέει ασφάλεια και κύρος. Όμως, όχι. Ο λόγος δεν είναι αυτός. Ο λόγος που ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται τόσο αυστηρά από κάποιες αεροπορικές είναι πολύ πιο σοβαρός και ουσιαστικός και το εξήγησε ο YouTuber Zack D. Films, ο οποίος στα social media που διατηρεί μοιράστηκε και μια προσομοίωση του τι θα μπορούσε να πάει στραβά όταν ένας τύπος με μούσι πετάει ένα αεροπλάνο.

Στο σύντομο κλιπ, εξηγεί χαρακτηριστικά: «Όταν ένας πιλότος φοράει τη μάσκα οξυγόνου κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης, η μάσκα στεγανοποιεί την περιοχή μύτης στόματος – αυτό σημαίνει ότι η μάσκα πρέπει να εφαρμόζει καλά, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή της σωστής ποσότητας οξυγόνου. Ωστόσο, αν ένας πιλότος είχε μούσι, οι τρίχες του προσώπου θα εμπόδιζαν τη μάσκα να σφραγίσει σωστά - προκαλώντας διαρροή οξυγόνου και ενδεχομένως οδηγώντας σε καταστροφικές συνέπειες. Αυτός, λοιπόν, είναι ο λόγος για τον οποίο συνήθως δεν βλέπετε ποτέ πιλότο με μούσι».

Μάλιστα, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία HRD Aero Systems, οι πιλότοι, οι συγκυβερνήτες και τα μέλη του πληρώματος του πιλοτηρίου χρησιμοποιούν εξειδικευμένες μάσκες οξυγόνου και όχι αυτές που πέφτουν για τους επιβάτες «επειδή έχουν πρόσθετες ευθύνες και κινδύνους».

Αυτοί που έχουν την ευθύνη της πτήσης του αεροπλάνου προφανώς πρέπει επίσης να φορούν τις μάσκες και σε ορισμένες μη επείγουσες καταστάσεις, όπως όταν είναι μόνοι τους στο πιλοτήριο - καθώς θα μπορούσαν να σώσουν μερικά πολύτιμα δευτερόλεπτα αν, για παράδειγμα, ζαλιστούν / νυστάξουν / νιώσουν ξαφνική αδιαθεσία.

Η HRD Aero Systems πρόσθεσε: «Πρέπει επίσης να φορούν τη μάσκα συνεχώς όταν η καμπίνα του αεροπλάνου έχει ισοδύναμη πίεση 10.000 ποδών. Οι πιλότοι μπορούν επίσης περιστασιακά να χρησιμοποιούν τις μάσκες οξυγόνου για να βελτιώσουν τη νυχτερινή όρασή τους. Η ποσότητα οξυγόνου σε ένα αεροσκάφος υπό πίεση εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από αυτήν που βιώνουμε στο έδαφος. Σε αυτά τα επίπεδα οξυγόνου, η νυχτερινή όραση μπορεί να μειωθεί. Οι πιλότοι χρησιμοποιούν συχνά τη μάσκα οξυγόνου για να βελτιώσουν την όρασή τους ενώ προετοιμάζονται για προσγείωση».

Όπως σημειώνεται από την αεροπορική εταιρεία «οι μάσκες οξυγόνου που προορίζονται για το πλήρωμα πτήσης παρέχουν 100% οξυγόνο κατά τα πρώτα δευτερόλεπτα, αντιμετωπίζουν αμέσως τυχόν συμπτώματα υποξίας και μπορούν στη συνέχεια να μεταβούν σε λιγότερο συμπυκνωμένη παροχή».

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) εξήγησε επίσης ότι, αν και δεν υπάρχει γραπτός κανόνας που να απαγορεύει ρητά τα γένια, πολλές αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπουν στους πιλότους τους να τα αφήνουν για όλους τους παραπάνω λόγους ασφαλείας.

Με πληροφορίες από ladbible.com