- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
To brat summer της Κάμαλα Χάρις
H αντιπρόεδρος των ΗΠΑ και νέο φαβορί των Δημοκρατικών για το χρίσμα δείχνει αστραπιαία αντανακλαστικά στα πιο καυτά TikTok trends. Αρκεί όμως για να ξεκλειδώσει την καρδιά των GenZ ψηφοφόρων;
Κάμαλα Χάρις: Το trend #bratsummer στα social media - Η υποστήριξη από την pop star Charli XCX για το χρίσμα των Δημοκρατικών
“Brat – this summer. 15 songs. On repeat”. Με αυτόν τον λιτό και απέριττο τρόπο προανήγγειλε η Charli XCX τον περασμένο Φεβρουάριο το νέο album της προεξοφλώντας το καλοκαίρι που μετά από μισή ντουζίνα δίσκους κι αρκετές παρατρίχα βολές για το επίκεντρο της μουσικής βιομηχανίας επιτέλους θα της ανήκε. Το “brat” βγήκε στις 7 Ιουνίου, το καλοκαίρι βάφτηκε αστραπιαία στο θεματικό lime green του εξωφύλλου, το TikTok πλημμύρισε με TikTok trends και η λίστα με τα summer essentials για τα brat girls συνοψίστηκε σε ένα πακέτο τσιγάρα, έναν Bic αναπτήρα κι ένα λευκό top χωρίς σουτιέν.
Το αρχέτυπο του brat κοριτσιού μας τον δίνει, φυσικά η ίδια η Charli XCX στον λογαριασμό της στο Tik Tok και είναι ο εξής: «αυτό το κορίτσι που είναι λίγο ακατάστατο και του αρέσει να διασκεδάζει και ίσως λέει μερικές χαζές κουβέντες μερικές φορές, που της αρέσει ο εαυτός της, αλλά μετά μπορεί να πάθει κι ένα breakdown , αλλά κάπως συνεχίζει να διασκεδάζει μέσα από αυτό». Δεν μπορούμε να φανταστούμε πολλούς που διαβάζοντας αυτήν την περιγραφή θα έφερναν στο μυαλό τους την αντιπρόεδρο των ΗΠΑ και -μετά την απόσυρση του Joe Biden από την προεκλογική του εκστρατεία- νέο και μοναδικό φαβορί για το δημοκρατικό χρίσμα της τρέχουσας προεδρικής κούρσας, Kamala Harris. Ή μήπως όχι;
Kamala IS brat: H viral ανάρτηση υποστήριξης από την pop star Charlie XCX
“Kamala IS brat”. Με αυτήν τη δηλωτική ανάρτησή της στο X την Κυριακή 21 Ιουλίου, αμέσως μετά τη μεγάλη είδηση του step down του Joe Biden και τους step in της Kamala Harris- η ίδια η Charlie XCX ενέγραψε την Kamala Harris στα μητρώα των brat girls και το party των social media και των memes άναψε για τα καλά.
Και το διαδίκτυο μετατράπηκε σε μια πίστα συναγωνισμού για την καλύτερη κοπτοραπτική δηλώσεων και εμφανίσεων της Harris με soundtrack τα κομμάτια από το “Brat”. H εντυπωσιακή αναβίωση του μιμιδίου των “coconut trees” με το χαρακτηριστικό quote της Kamala Harris περί νέας γενιάς και context από περσινή ομιλία της στον Λευκό Οίκο μιλάει από μόνη της – συχνά ρεμιξαρισμένη με το “Apple” -ποιας άλλης;- της Charlie XCX.
Η Kamala Harris δεν θα μπορούσε, φυσικά, παρά να αγκαλιάσει αυτό το αναπάντεχο (;) χρυσό endorsement της βρετανίδας pop star με τα επίσημα κανάλια και λογαριασμοί της Kamala Harris στα social media να βάφονται πανηγυρικά στο χρώμα του “Brat” και το επιτελείο της εκστρατείας της να τροφοδοτεί επιμελώς με στιλ και χάρη τις χαριτωμένες viral φωτιές κατά μήκος και πλάτος του internet. Θα έλεγε κανείς άλλωστε ότι ήταν αυτοί που τις είχαν ανάψει εξαρχής καθώς τις πιεστικές για τους Δημοκρατικούς και για το πολιτικό τοπίο των ΗΠΑ εβδομάδες που προηγήθηκαν της παραίτησης Biden από την προεδρική κούρσα πολλοί υπoστηρικτές της Kamala Harris έκαναν τον δικό τους προεκλογικό αγώνα διεκδικώντας μια υποψηφιότητα Harris με βίντεο από ομιλίες της υπό τους ήχους της Charli XCX.
Femininomenon
H Charlie XCX δεν είναι το μόνο φιλέτο new age ποπ TikTok κουλτούρας το οποίο επιστράτευσε η ομάδα της Kamala Harris για το τραπέζι της καμπάνιας της. Την ίδια Κυριακή που η Charlie XCX δήλωνε με τον τρόπο της την υποστήριξη της στη Harris brat, στο επίσημο Tik Tok account της Αντιπροέδρου των ΗΠΑ ανέβηκε ένα βίντεο που με δύο – τρεις εύγλωττες εικόνες στόχευσε στη σύγκριση ενός κουρασμένου, γραφικού Donald Trump, εξουθενωμένου υπό σκιά μετά το γκολφ, πάντα με το απαραίτητο καπελάκι “Make America Great Again” με μια καθαρή και ατσαλάκωτη Kamala Harris από τον Λευκό Οίκο, φωτισμένη με όλη την προφανή σημειολογία της περίπτωσής της. Α, και με το κάλεσμα για ένα “Femininomenon” με το ομώνυμο TikTok hit της μεγάλης φετινής darling του TikTok Chapelle Roan να κουβαλάει κάτι παραπάνω από αποτελεσματικά το μήνυμα.
Πράγματι το εντυπωσιακό και «εκτός φάσης» success story της Chapelle Roan -μιας πολύ ιδιαίτερης καλλιτεχνικής περίπτωσης με άποψη και βαθιές, άκρως ενδιαφέρουσες επιρροές από την drag κουλτούρα- μοιάζει ιδανικό όχημα για τους πεπειραμένους content creators και social media managers της δημοκρατικής προεδρικής καμπάνιας για να ηγηθεί μαζί με αυτό της Charlie XCX μιας ραγδαίας απεύθυνσης στο πολυπόθητο «νεανικό» κοινό και στους ψηφοφόρους της Gen Z.
“But what we really need is a femininomenon,” “A what? A femininomenon!”. Ότι το χρειαζόμαστε το χρειαζόμαστε. Είναι όμως αυτός ο μόνος τρόπος που μπορούμε να το διεκδικήσουμε;
Ένα brat summer δεν φέρνει την άνοιξη
Οι αριθμοί των πρώτων εικοσιτετραώρων του #bratsummer της Kamala Harris λένε πολλά και είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικοί. Τα πιο δημοφιλή videos του trend έχουν μαζέψει εκατομμύρια views και εκατοντάδες χιλιάδες likes και το trend #kamalaharris στο TikTok έχει συγκεντρώσει πάνω από 100 εκατομμύρια views σε μία μόλις εβδομάδα. Ενώ και στα «σοβαρά» νούμερα της καμπάνιας Harris τα πράγματα αποτιμώνται υπερ-θετικά με σπάζοντας ρεκόρ δωρεών με 81 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε μόλις μια ημέρα και κερδίζοντας 500.000 νέους followers στο lime green Χ account της, επίσης σε μία ημέρα. Η Kamala Harris επιδεικνύοντας αστραπιαία αντανακλαστικά έχει κερδίσει προς το παρόν την κούρσα του virality, των vibes και της διαδικτυακής φήμης που επίσης προς το παρόν της δείχνει το καλό της πρόσωπο.
Είναι όμως αυτό αρκετό; Μπορεί ένα brat summer από μόνο του να φέρει μια ουσιαστική άνοιξη; Κοινώς κατά πόσο αρκούν σε μια παγκόσμιας σημασίας καμπάνια μερικά κλεισίματα του ματιού στα feeds της Gen Z μετά από σχεδόν μια δεκαετία new age πολιτικών εκστρατειών με όρους διαδικτύου και κοινωνικών δικτύων και έχοντας μπροστά μας, με τον όποιο εντυπωσιασμό του νέου μέσου να βαίνει φθίνοντας στα όλο και πιο βαθιά, όλο και πιο αχαρτογράφητα νερά παλιών και νέων αδιανόητων παγκόσμιων πολώσεων και συγκρούσεων;
Πολλοί έγκριτοι ειδικοί και αναλυτές του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων και των πολιτικών εκστρατειών μιλάνε ήδη για τον τρόπο που μια καμπάνια όπως της Harris μπορεί να κάνει τη διαφορά, «ξεκλειδώνοντας» την «απρόβλεπτη» δεξαμενή ψηφοφόρων της Gen Z. Η απάντηση κάθε ατόμου που έχει την τάση να ενδιαφέρεται περισσότερο για την ουσία της πολιτικής από ό, τι για την πρόσοψή της, περισσότερο για το policy από ό, τι για τα politics θα πρέπει εξίσου λογικά να είναι «όχι». Ένα παρεμφερές «όχι» αρθρώνεται ήδη και στα social media και στο Reddit, κερδίζοντας εδώ κι εκεί πόντους, παραμένοντας βέβαια unpopular opinion. Πράγματι δίπλα στο πλήθος των ενθουσιασμένων με την εντυπωσιακή, «νεανική» viral εκστρατεία της Harris βρίσκει κανείς όλο και πιο συχνά απογοητευμένους fans της Charlie XCX και της Chapelle Roan, που δεδομένης και της σκληρής στάσης που έχει κρατήσει η Harris στο παλαιστινιακό θεωρούν ότι τα pop ινδάλματά τους είτε «δεν το σκέφτηκαν καλά» είτε δεν «θα είναι καθόλου χαρούμενα» αντίστοιχα– ιδίως για την Chapelle Roan που πρόσφατα είχε αρνηθεί πρόσκληση εμφάνισης στον Λευκό Οίκο στο πλαίσιο του Pride, ζητώντας δικαιοσύνη, ελευθερία και δικαιοσύνη για όλες, όλους και όλα. Ενώ οι πιο μετριοπαθείς σκεπτικιστές εκφέρουν τη λελογισμένη άποψη ότι «καλά όλα αυτά» αλλά πρέπει η Αντιπρόεδρος και απ’ ό, τι φαίνεται υποψήφια Πρόεδρος να βρει κι άλλους πιο ουσιαστικούς τρόπους να μιλήσει στη νεολαία και να τη φέρει στις κάλπες.
Η Kamala Harris είναι αδιαμφισβήτητα η εύλογη και προφανής επιλογή για μια δημοκρατική αναχαίτιση μιας δεύτερης νίκης του Donald Trump την οποία σύσσωμος ο προοδευτικός κόσμος της Αμερικής και όλου του πλανήτη απεύχεται για τους επίσης προφανείς λόγους. Και φυσικά λίγα TikTok vibes και λίγη παραπάνω προσοχή από τους «αδιάφορους»(;) νεαρούς ψηφοφόρους δεν έβλαψε ποτέ κανέναν – πόσο μάλλον μια δημοκρατική υποψηφιότητα. Τι γίνεται όμως όταν αυτοί οι «αδιάφοροι» ενδιαφέρονται περισσότεροι από ό, τι θα ανέμεναν οι υπεύθυνοι της εκστρατείας και είναι έτοιμοι να κάνουν challenge στη χρήση των ραφιναρισμένων «νέων» εργαλείων που οι ίδιοι επινόησαν; Τι γίνεται όταν ο αντίπαλος -που έπαιξε νωρίς τον δικό του βρώμικο πόλεμο του διαδικτύου και τώρα είναι έτοιμος για νέες πίστες- επενδύει όλο και περισσότερο, όλο και σοβαρότερα στην προσέγγιση των identity politics και της «άλλης, χτίζοντας όλο και πιο στέρεα την εκλογική του βάση πάνω στην στρεβλή αλλά αποτελεσματική πίστη που φέρνει η ανθεκτική στον χρόνο ματαίωση του αμερικανικού ονείρου;
Η οικουμενική ευχή είναι να υπάρχει μια ικανοποιητική απάντηση που θα μπορεί να μεταφράσει την επικοινωνιακή ευφυΐα σε νίκη πολιτισμού, ιδεών και ουσίας. Να μπορεί να γίνει αυτό το κάτι, να υπάρχουν ακόμα πράγματα να ειπωθούν, να νικήσουν και να πείσουν όχι για διχαστική, «εμπρός πίσω» λύση αλλά για ένα βιώσιμο μέλλον χωρίς εμπόδια εισόδου. Κάτι που να μας επιτρέπει να μπορούμε να ακούμε τους στίχους του “360” και να χαμογελάμε -όσο γίνεται- στη σκέψη των προεδρικών εκλογών του 2024.
“I went my own way and I made it / I’m your favorite reference baby”.