Trending Now

«Μοιάζει με ταμπόν»: Το νέο πορτρέτο του Βασιλιά Καρόλου δέχεται σκληρή κριτική

Τα social media υποδέχονται με μοχθηρές διαθέσεις τον νέο ζωγραφικό πίνακα του βασιλιά της Αγγλίας

A.V. Team
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Βασιλιάς Κάρολος: Tο νέο ζωγραφικό πορτρέτο του και οι αντιδράσεις στα social media

Δεν πήγαν και πολύ καλά τα αποκαλυπτήρια του νέου ζωγραφικού πορτρέτου του βασιλιά Καρόλου, καθώς οι πρώτες αντιδράσεις έκρυβαν μια κάποια... μοχθηρία, κυρίως δε σε ό,τι αφορά τα όσα έγραψαν οι χρήστες όλου του φάσματος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το νεοαποκαλυφθέν πορτρέτο που φιλοτέχνησε ο βρετανός καλλιτέχνης Jonathan Yeo απεικονίζει τον βασιλιά Κάρολο με τη στολή της Ουαλικής Φρουράς πάνω σε ένα στικτό κόκκινο φόντο. Μια πεταλούδα κάθεται πάνω στον ώμο του Καρόλου, η οποία, σύμφωνα με τον Yeo, συμβολίζει τη μεταμόρφωσή του σε μονάρχη, κάτι που όπως εξηγεί ο καλλιτέχνης βίωσε κατά τη διάρκεια των τριών ετών που εργάστηκε πάνω στον πίνακα.

Μετά την αποκάλυψη του πορτρέτου, ορισμένοι έσπευσαν να επαινέσουν τον καλλιτέχνη για τη δημιουργία μιας μη παραδοσιακής απεικόνισης του βασιλιά, όμως, η συνέχεια έκρυβε εκπλήξεις και μάλλον δυσάρεστες...

«Τολμηρό εκ μέρους τους να τον ζωγραφίσουν ήδη στην κόλαση», έγραφε ένα tweet. Άλλοι αναφέρθηκαν στο διαβόητο τηλεφώνημα του 1989 «tampongate», αποδεικνύοντας ότι το διαδίκτυο πραγματικά δεν ξεχνά ποτέ. Όπως, χωρίς περιστροφές και ντροπές έγραψε ένας σχολιαστής, ο πίνακας κυριολεκτικά θυμίζει... ταμπόν.

Ο Yeo έχει ζωγραφίσει πολλά βασιλικά πορτραίτα, μεταξύ των οποίων αυτό της βασίλισσας Καμίλα και του πρίγκιπα Φίλιππου. «Στόχος μου ήταν επίσης να κάνω αναφορά στις παραδόσεις της βασιλικής προσωπογραφίας, αλλά με τρόπο που να αντικατοπτρίζει μια μοναρχία του 21ου αιώνα και, πάνω απ' όλα, να επικοινωνήσω τη βαθιά ανθρωπιά του θέματος», εξήγησε ο Yeo, αλλά μάλλον δεν έπεισε.

Ο βασιλιάς Κάρολος συναντήθηκε 4 φορές με τον καλλιτέχνη (γι' αυτό το αποτέλεσμα...)

Στο βίντεο από τα αποκαλυπτήρια του πορτραίτου από τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, η βασίλισσα Καμίλα είχε μια ενδιαφέρουσα αντίδραση. «Ναι, τον πέτυχες», είπε στον καλλιτέχνη, υπονοώντας ότι αποτύπωσε τέλεια τον βασιλιά Κάρολο στο πορτρέτο. Όμως, όπως καταγράφει και ο γνωστός (και αρκούντως καυστικός λογαριασμός του Instagram “Diet Prada”) αυτή είναι η άποψη της Καμίλα. Το ευρύ –φιλότεχνο και μη-κοινό δεν έχει ενθουσιαστεί με αυτή την καλλιτεχνική προσέγγιση του βασιλιά Καρόλου.

Σημειώνεται ότι βασιλιάς Κάρολος συνάντησε τον καλλιτέχνη τέσσερις φορές μεταξύ Ιουνίου 2021 και Νοεμβρίου 2023 τόσο στο Highgrove στο Gloucestershire όσο και στο Clarence House στο Λονδίνο. Ο Yeo εργάστηκε επίσης με βάση σχέδια και φωτογραφίες του μονάρχη προκειμένου να σημειώσει πρόοδο μεταξύ των συναντήσεων.

Αποκαλύπτοντας το έργο του στο παλάτι του Μπάκιγχαμ την Τρίτη, o Jonathan Yeo δήλωσε: «Ήταν προνόμιο και ευχαρίστηση να μου ανατεθεί από την εταιρεία The Drapers' Company να ζωγραφίσω αυτό το πορτρέτο της Αυτού Μεγαλειότητας του Βασιλιά, το πρώτο που αποκαλύπτεται μετά τη στέψη του. Όταν ξεκίνησα αυτό το έργο, η Αυτού Μεγαλειότητα ο Βασιλιάς ήταν ακόμη η Αυτού Βασιλική Υψηλότητα ο Πρίγκιπας της Ουαλίας, και όπως η πεταλούδα που ζωγράφισα να αιωρείται πάνω από τον ώμο του, έτσι και αυτό το πορτρέτο έχει εξελιχθεί καθώς ο ρόλος του θέματος στη δημόσια ζωή μας έχει μεταμορφωθεί. Κάνω ό,τι μπορώ για να αποτυπώσω τις εμπειρίες ζωής που είναι χαραγμένες στο πρόσωπο του κάθε εικονιζόμενου. Σε αυτή την περίπτωση, στόχος μου ήταν επίσης να κάνω αναφορά στις παραδόσεις της βασιλικής προσωπογραφίας, αλλά με τρόπο που να αντικατοπτρίζει μια μοναρχία του 21ου αιώνα και, πάνω απ' όλα, να επικοινωνήσω τη βαθιά ανθρωπιά του υποκειμένου». 

Η The Drapers' Company είναι μια ομάδα επτά φιλανθρωπικών ιδρυμάτων. Οι δεσμοί της με τη βασιλική οικογένεια χρονολογούνται από το 1364, όταν έλαβε το πρώτο της καταστατικό από τον βασιλιά Εδουάρδο Γ'.