- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Μαρίνα Σάττι, «ZARI», Eurovision και αντιδράσεις στα social media
Πώς σχολιάζουν την ελληνική συμμετοχή στα social media αυτοί που αγαπάμε να διαβάζουμε
Eurovision 2024: Συγγραφείς, ακαδημαϊκοί και συντάκτες σχολιάζουν το τραγούδι «ZARI» που θα ερμηνεύσει η Μαρίνα Σάττι στον φετινό διαγωνισμό.
Ο 68ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision πλησιάζει και το βράδυ της Πέμπτης κυκλοφόρησε το τραγούδι που θα στείλει η Ελλάδα. Η Μαρίνα Σάττι θα τραγουδήσει το «ZARI» στη φετινή διοργάνωση στο Μάλμε της Σουηδίας, στις 7, 9 και 11 Μαΐου 2024. Τη μουσική συνέθεσαν οι Μαρίνα Σάττι, OGE, Kay Be, Nick Kodonas, Jay Stolar, Gino The Ghost και Jordan Palmer, ενώ τους στίχους υπογράφουν οι VLOSPA, OGE, Μαρίνα Σάττι και Solmeister. Το βιντεοκλίπ σκηνοθέτησε ο Αυστραλός Zac Wiesel. Το τηλεοπτικό κοινό θα μπορέσει να παρακολουθήσει την ελληνική συμμετοχή στις 9 Μαΐου 2024, στο πρώτο μέρος του Β’ Ημιτελικού.
Το τραγούδι αποτέλεσε θέμα συζήτησης από την στιγμή που κυκλοφόρησε, με πολλούς από τους χρήστες των social media να μοιράζονται μερικές από τις σκέψεις τους. Ανάμεσά τους συγγραφείς, ακαδημαϊκοί και συντάκτες που αγαπάμε να διαβάζουμε.
Eurovision 2024: Χρήστος Χωμενίδης, Άρης Αλεξανδρής, Ρωμανός Γεροδήμος, Βασίλης Βαμβακάς, Ιωάννης Κοροβέσης, Κυριάκος Αθανασιάδης και Γιάννης Χ. Παπαδόπουλος σχολιάζουν το τραγούδι της Μαρίνας Σάττι
Χρήστος Α. Χωμενίδης
Θα έπρεπε επειγόντως να γραφτεί ένα «Περί Σοβαροφάνειας» δοκίμιο. Για τη σοβαροφάνεια με την οποία η κοινωνία μας αντιμετωπίζει τα πάντα, παλινδρομώντας ακατάπαυστα ανάμεσα στον θαυμασμό και στην απέχθεια, στην αποθέωση και στον λιθοβολισμό. Το να σφίγγεις ισόβια τα δόντια μήπως και σου ξεφύγει ένα χαμόγελο σε κάνει άραγε καταθλιπτικό ή απλώς γελοίο; Για τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό ελαφρού τραγουδιού πρόκειται. Όχι για τη διεκδίκηση των χαμένων πατρίδων. Ούτε για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Οι συντελεστές της φετινής συμμετοχής μας στη Eurovision είναι ευφυέστατοι. Το αποδεικνύει το χιούμορ τους. Η Ελλάδα που αυτοσαρκάζεται μακάρι να τα καταφέρει καλύτερα από την Ελλάδα που φουσκώνει, κοκορεύεται και δεν σηκώνει μύγα στο -σκουριασμένο φευ!- σπαθί της. Λυπάμαι μόνον που δεν συμμετέχει και η Ινδία στη Eurovision. Ποιος ξέρει; Ίσως να έστελνε ένα ζειμπέκικο. Ή ένα νησιώτικο.
Άρης Αλεξανδρής
Θέλει πολύ ταλέντο, καταπληκτική αίσθηση του μέτρου, αρκετό διάβασμα, όραμα και μια εξαιρετική ιδέα-σύλληψη (συγκεκριμένη και συνεκτική ιδέα, όχι mood board) για να οικειοποιηθείς το κιτς και να οικοδομήσεις κάτι ενδιαφέρον με τα υλικά του. Σε περίπτωση που δεν συντρέχουν τα παραπάνω σωρευτικά, το κιτς είναι τελικά αυτό που σε οικειοποιείται, σε καταπίνει και σε ξερνάει σαν μία βαρετή τρασιά. Αυτά έχω να πω για το τραγούδι της Μαρίνας Σάττι για τη Eurovision. Καμία αισθητική απόλαυση δεν εισπράττω από ένα μανιερίστικο συμπίλημα ήχων και ρυθμών που πατάει πάνω σ' αυτήν την τόσο κουρασμένη μπαρόκ αισθητική της νεοελληνικής φολκ ειρωνείας· ούτε βέβαια εντοπίζω κάτι καλλιτεχνικά πειραματικό στο ξεπερασμένο, χιλιοπαιγμένο και κάπως ναρκισσιστικό τρολάρισμα της ελληνικής υπανάπτυξης (-Δείτε πόσο κουλ είμαι μέσα στην αθηναϊκή παράκμα! -Ε, μπράβο σου). Γενικώς, όλη αυτή η χιπστερομαντικοποίηση της ασχήμιας είναι για μένα πιο αποκαρδιωτική κι από την ίδια την ασχήμια. Καλή επιτυχία, βέβαια.
Ρωμανός Γεροδήμος
Το πιο τρομακτικό πράγμα με το τραγούδι της Ελλάδας για τη Eurovision δεν είναι ότι είναι ένα αισθητικά και μουσικά αισχρό τερατούργημα, προϊόν νοσηρής φαντασίας που προκαλεί πονοκέφαλο και ναυτία μέσα στα πρώτα πέντε δευτερόλεπτα και που είναι γραμμένο για πνευματικά νεκρούς infantilised πρώην ενήλικες που έχουν χάσει την επαφή με τον πολιτισμό. Το πιο τρομακτικό πράγμα είναι ότι θα το λατρέψουν και άλλοι στην Ευρώπη και μπορεί να κερδίσει. Όποιος έχει περπατήσει σε μεγάλη πόλη της Ευρώπης και ακούει τι παίζεται στα μαγαζιά και τα μπαρ και τα τουκτουκ καταλαβαίνει.
Βασίλης Βαμβακάς
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Οι ειδικοί της αισθητικής φρικάρουν με το Ζάρι. Οι φαν της Γιουροβίζιον είτε ενθουσιάζονται είτε είναι αμήχανοι. Μη ξεχνάμε πάντως ότι το εκλογικό σώμα της Γιουροβίζιον είναι συγκεκριμένο. Η επιλογή σίγουρα εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο. Μεγαλύτερη «μεταμοντερνιά» ίσως να μην έχουμε στείλει. Μεγαλύτερη ανάμειξη ειδών επίσης δεν μπορώ να θυμηθώ. Το βίντεο κλιπ απίστευτη αποδόμηση του ελληνικού εξωτισμού. Απορώ που κάποιοι ειδικοί δεν βλέπουν τη χιουμοριστική διάθεση. Σχεδόν το τρολάρσιμα της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό. Δεν ξέρω αν θα έχει επιτυχία γιατί δεν ξέρω από Γιουροβίζιον (η χορογραφία όμως θα παίξει σημαντικό ρόλο). Όμως κάπου τη βρίσκω με αυτό το ρίσκο.
Ιωάννης Κοροβέσης
Η Μαρίνα Σάττι μου αρέσει, το Zari δε μου αρέσει, αλλά πιο πολύ δε μου αρέσουν εκείνοι που γράφουν ότι πρέπει σώνει και ντε να μας αρέσει και ότι είμαστε άσχετοι, οπισθοδρομικοί, εθνικιστές, παλαιοχριστιανοί ή κι εγώ δε ξέρω τι άλλο, επειδή δε μας αρέσει. Ορίστε, έγραψα κι εγώ τη γνωμούλα μου.
Κυριάκος Αθανασιάδης
Marina Satti - ZARI. Τραγουδάκια δεν βάζουμε ΠΟΤΕ στο γκρουπ, αλλά την τραγουδάρα που στέλνουμε στη Eurovision θα τη βάλουμε. Από το Μάλμε στην Αθήνα λοιπόν.
Γιάννης Χ. Παπαδόπουλος
Την αγάπη μου σε όσους θα πάρουν σήμερα θέση και για το Ζάρι και για το νομοσχέδιο Πιερρακάκη.