- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η Braun δέχεται πυρά για τη χρήση τρανς άνδρα σε διαφήμισή της
Το χρονικό των αντιδράσεων και οι φόβοι για πιθανό μποϊκοτάζ στην εταιρεία
Αντιδράσεις για μια παλιά διαφήμιση ξυριστικής μηχανής της Braun με πρωταγωνιστή τρανς άνδρα
Η εταιρεία ξυραφιών Braun ίσως να είναι η επόμενη εταιρεία που θα αντιμετωπίσει μποϊκοτάζ, καθώς οι αντιδράσεις αυξάνονται εξαιτίας μιας διαφήμισης που δείχνει έναν τρανς άνδρα με ορατές ουλές μαστεκτομής να ξυρίζεται.
Σε διαφήμιση για το μοντέλο «Braun Series X Hybrid Trimmers», ένας άνδρας χωρίς πουκάμισο με ουλές κάτω από το στήθος του χρησιμοποιεί τη μηχανή για να ξυρίσει το πρόσωπό του. Η συγκεκριμένη ξυριστική μηχανή προορίζεται για τα γένια, το σώμα και το κεφάλι.
Καθώς η φωτογραφία κυκλοφόρησε ξανά στο διαδίκτυο, οι χρήστες του X (πρώην Twitter) κατέκριναν την εταιρεία με την αιτιολογία ότι προωθεί τις εγχειρήσεις αλλαγής φύλου και άρχισαν να ζητούν μποϊκοτάζ στα προϊόντα της Braun.
Ο Chris Elston, αμφιλεγόμενος ακτιβιστής, επιμένοντας ότι τα παιδιά δεν μπορούν να συναινέσουν σε τέτοιου είδους ιατρικές επεμβάσεις, έγραψε στο Χ: «Η Braun γιορτάζει τον ακρωτηριασμό των φύλων».
Ο συντηρητικός influencer Ian Miles Cheong είπε ότι η εταιρεία «ακολουθεί τον δρόμο της Gillette και της Bud Light», δύο άλλων εταιρειών που έχουν δεχτεί αντιδράσεις για τη χρήση τρανς ατόμων σε διαφημίσεις.
Και ο διάσημος ψυχολόγος Dr. Jordan Peterson είπε: «Η Braun πάει γυρεύοντας να υποστεί τα ίδια που έπαθε και η Budweiser», μετά την πτώση της μετοχής της εταιρείας μπύρας, αφού συνεργάστηκε με την τρανσέξουαλ TikToker, Dylan Mulvaney για να γιορτάσει τον πρώτο της χρόνο ως γυναίκα.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διαφήμιση έχει επίσης κατακριθεί ως «σοκαριστικά ανήθικη» και διερευνάται για παραβίαση των οδηγιών της Αρχής Προτύπων Διαφήμισης, σύμφωνα με το Pink News.
«Το να προωθείς την αφαίρεση υγιούς ιστού του μαστού δεν είναι μόνο σοκαριστικά ανήθικο, αλλά και αντίθετο προς τις οδηγίες των διαφημιστικών προτύπων, που έχουν ως σκοπό να μην ωραιοποιούνται ή να ευτελίζονται οι αισθητικές εγχειρήσεις, οι οποίες δεν θα πρέπει ποτέ να παρουσιάζονται ως ασφαλείς ή απλές», δήλωσε στην Telegraph η Maya Forstater, εκτελεστική διευθύντρια του οργανισμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων, Sex Matters.
«Τα στελέχη της Braun μάλλον ζουν κάτω από έναν βράχο αν πιστεύουν ότι αυτή η καμπάνια έχει να κάνει με την “συμμετοχικότητα”. Η πραγματικότητα είναι ότι η Braun έχει πλέον περάσει στην ιστορία ως η εταιρία που προωθεί την μετάδοση κοινωνικών νόσων, που θα καταλήξουν στα πιο διαβόητα ιατρικά σκάνδαλα», προειδοποίησε η Forstater.
Ο James Esses, συνιδρυτής της ομάδας ψυχολόγων Thoughtful πρόσθεσε: «Για άλλη μια φορά, βρίσκουμε μια ιδιωτική εταιρεία πρόθυμη να δοξάσει μια μη αναστρέψιμη χειρουργική επέμβαση στο υγιές στήθος των γυναικών, με σκοπό το κέρδος».
Απαντώντας σε όλη αυτή την κατακραυγή που δέχεται η εταιρία, σε μια δήλωση στο Newsweek, ένας εκπρόσωπος της Braun είπε ότι η επίμαχη φωτογραφία είναι απλώς «μία από τις εκατοντάδες στον ιστότοπό μας που δείχνει ανθρώπους να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας. Όλες αυτές αντιπροσωπεύουν τους πελάτες που εξυπηρετούμε». Ο εν λόγω εκπρόσωπος ξεκαθάρισε ότι η εικόνα δεν είναι καινούργια, αλλά είναι δύο ετών.
Εν τω μεταξύ, η παρουσιάστρια του βρετανικού TalkTV, Julia Hartley-Brewer ισχυρίστηκε ότι η Braun θα δει πτώση στις πωλήσεις μετά την απόφασή της να χρησιμοποιήσει ένα τρανς μοντέλο. Σε μια συζήτηση σχετικά με την «ανεύθυνη διαφήμιση», η Hartley-Brewer ισχυρίστηκε στην εκπομπή της ότι ένοιωσε απέχθεια από τη διαφήμιση. «Αυτό δεν είναι κάτι το τρανσφοβικό», είπε, προσθέτοντας ότι το θέαμα είναι «φρικτό» και αποκάλεσε την «δυσφορία φύλου» ψυχική πάθηση.
Παρά την αρνητικότητα που δέχεται η διαφήμιση, πολλοί άνθρωποι εξέφρασαν την υποστήριξή τους σε αυτήν, με έναν χρήστη του X, να δηλώνει ότι «οι τρανς άνθρωποι πρέπει να είναι ορατοί, γιατί υπάρχουν και αποτελούν μέρος της κοινωνίας μας».
«Η διαφήμιση της Braun δεν έχει καμία διαφορά για εσάς, αλλά έχει μεγάλη διαφορά για έναν τρανς άνδρα. Δείχνει ότι είναι ορατός και αποδεκτός. Γιατί θέλεις να μείνει στη σκιά; Είναι λιγότερο άνθρωπος από εσένα;» έγραψε ένας άλλος χρήστης του Χ.
Ο Chay Brown, της οργάνωσης TransActual, δήλωσε στο PinkNews ότι δεν μπορεί να καταλάβει γιατί κάποιος θα μπορούσε να προσβληθεί. «Είναι ένας άντρας που διαφημίζει ένα προϊόν ξυρίσματος. Άντρες χωρίς πουκάμισο που το κάνουν αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο», είπε.
«Επικροτούμε την Braun για το “συμπεριληπτικό” τους casting. Έχοντας έναν τρανς άνδρα στις διαφημίσεις τους, αντικατοπτρίζουν το γεγονός ότι ορισμένοι τρανς άνδρες και non-binary άτομα (και τρανς γυναίκες) χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν τι είναι αυτές οι ουλές μαστεκτομής αν δεν γνώριζαν ένα τρανς άτομο από κοντά. Είναι σημαντικό για τις εταιρείες να αντανακλούν ολόκληρη την πελατειακή τους βάση, καθότι αυτό είναι μέρος της οικοδόμησης μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς», πρόσθεσε ο Brown.
Η τρανς δημοσιογράφος India Willoughby δήλωσε στο X ότι η διαδικασία για την οποία διαμαρτύρονται οι ακτιβιστές κατά των τρανς, έχει κάνει τη ζωή του άνδρα που εμφανίζεται στην φωτογραφία «απείρως καλύτερη» και δεν υπάρχει τίποτα κακό με τα τρανς άτομα να εμφανίζονται σε διαφημίσεις.
Ένα άλλο άτομο συνεχάρη την Braun και την Costa Coffee, επειδή «υποστηρίζουν τα τρανς άτομα». Η Costa Coffee είχε επίσης αντιμετωπίσει αντιδράσεις, μετά τη χρήση ενός σκίτσου που έδειχνε ένα τρανς άνδρα με ουλές μαστεκτομής, ενώ κατηγορήθηκε ότι υποστηρίζει τον «ακρωτηριασμό υγιών σωμάτων». Η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ του Ηνωμένου Βασιλείου υπερασπίστηκε τη χρήση της εικόνας για την προώθηση της «συμμετοχικότητας και της διαφορετικότητας», αλλά χαρακτηρίστηκε από πολλούς «απαράδεκτη και ανεύθυνη» και «απολύτως αποτρόπαιη», ενώ ακολούθησαν εκκλήσεις για μποϊκοτάζ της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η εικόνα, που απεικονίζει έναν ανδρόγυνο χαρακτήρα που φοράει μακριά σορτς με σημάδια κάτω από κάθε θηλή, προέρχεται από μια τοιχογραφία που σχεδίασε η εταιρία για την περσινή pride παρέλαση στο Brighton.
Η χρήση της εικόνας στα φορτηγάκια της Costa Coffee που χρησιμοποιούνται σε εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα, καταδικάστηκε από φεμινιστικές ομάδες, καθώς και από άτομα που είχαν αφαιρέσει το στήθος τους λόγω καρκίνου.
Η Tanya Carter, εκπρόσωπος της εκστρατείας Safe Schools Alliance για την προστασία των παιδιών, δήλωσε: «Είναι σχεδόν απίστευτο ότι η Costa έκανε κάτι τόσο ανόητο και ανεύθυνο ώστε να χρησιμοποιήσει αυτήν την εικόνα».
Οι αντιδράσεις κατά τις Braun έρχονται μετά τις αντιδράσεις που δέχθηκε η εταιρία ξυραφιών Harry's Razors, επειδή συνεργάστηκε με τον transgender influencer, Luke Wesley Pearson τον Ιούνιο του 2022.
Το 2019, η εταιρεία ξυρίσματος Gillette δημοσίευσε μια διαφήμιση που δείχνει έναν περήφανο μαύρο πατέρα να διδάσκει τον μικρό τρανς γιο του, Samson, πώς να ξυρίζεται. Στη διαφήμιση, ο νεαρός γιος λέει: «Πάντα προσπαθούσα να καταλάβω τι είδους άνθρωπος θέλω να γίνω…. Ξεκίνησα τη μετάβασή μου απλά θέλοντας να είμαι ευτυχισμένος…. Δεν κάνω μόνο εγώ τη μετάβαση. Όλοι γύρω μου μεταβαίνουν».
Ακόμη και η διάσημη εταιρία παπουτσιών, Dr Martens χρησιμοποίησε παρόμοιο σκίτσο με την Costa Coffee, όταν κυκλοφόρησε ένα συλλεκτικό πολύχρωμο ζευγάρι αρβύλων αυτό το καλοκαίρι. Και σε αυτή την περίπτωση οι αντιδράσεις ήταν έντονες, με πολλά άτομα να κατηγορούν την εταιρία ότι προμοτάρει μια «γκροτέσκα ιδεολογία».