Trending Now

Έχω πάει! Πώς έγινε η πιο επιτυχημένη διαφήμιση του καλοκαιριού

Μιλήσαμε με τη δημιουργό της νέας καμπάνιας της Aegean, Μαρία Κανελλοπούλου

Γιάννης Νένες
ΤΕΥΧΟΣ 882
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Έχω πάει - AEGEAN: Η Μαρία Κανελλοπούλου, creative director στη διαφημιστική Ogilvy, μιλάει για το επιτυχημένο σλόγκαν και τo making off

Καθημερινές στιγμές στο γραφείο, στο σπίτι, σε οικογενειακά τραπέζια, στο κομμωτήριο, μέσα στο αεροπλάνο όπου γίνονται συζητήσεις για ταξίδια και πόλεις του εξωτερικού. Και τότε, πάντα κάποιος, κάποια, (ή ακόμα κι εμείς οι ίδιοι) θα πεταχτεί με χαρά για να μας πει «Έχω πάει!» και θα αρχίσει να μας δίνει tips και συμβουλές πού να πας, τι να δεις κλπ. Στο τέλος, η αγαπητή ξερόλα «Έχω πάει», αφού βρεθεί σε γνωστές πόλεις του εξωτερικού και της Ελλάδας, βρίσκεται στην έρημο με έναν αγανακτισμένο καμηλιέρη να την παρατάει πάνω σε μία καμήλα, λέγοντάς της απηυδισμένος «έχω-πάει-έχω-πάει-έχω-πάει».

Αυτή είναι και η νέα καμπάνια της Ogilvy για την Aegean που αγάπησε ο κόσμος με το που άρχισε να προβάλλεται στις τηλεοράσεις και το σλόγκαν «Έχω πάει» που επαναλαμβάνει η ηθοποιός, να περνάει στις καθημερινές συζητήσεις με τον τρόπο που οι επιτυχημένες ατάκες μένουν στην ποπ κουλτούρα.

Η Μαρία Κανελλοπούλου, creative director στη διαφημιστική εταιρεία Ogilvy, είχε την ιδέα και έγραψε το σενάριο και από εκεί και πέρα, όπως σε κάθε διαφήμιση, οι συντελεστές που όλοι με τον τρόπο τους έπαιξαν το δικό τους ρόλο στην παραγωγή, είναι πάρα πολλοί.

«Έχω πάει»: Η Μαρία Κανελλοπούλου μιλάει για τη διαφήμιση της Aegean

Πώς το σκεφτήκατε αυτό το σενάριο; Γνωρίζετε κάποιον τέτοιον άνθρωπο; Έχετε κάποια τέτοια φίλη;
(Γελώντας) Βασικά είμαι λίγο αυτός ο άνθρωπος. Όχι σε αυτή την υπερβολή βέβαια. Εντάξει, δεν έχω ταξιδέψει τόσο πολύ, αλλά μ’ αρέσουν πάρα πολύ τα ταξίδια και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μ’ αρέσει πάρα πολύ η ανταλλαγή των tips, όταν λέμε ο ένας στον άλλο τέτοιες συμβουλές για διάφορα μέρη. Έπιανα τον εαυτό μου όταν κάποιος μου έλεγε για ταξίδι να βιάζομαι να πω «Άσε, έχω πάει, θα σου πω πού να πας” και μέσα μου ένιωθα λίγο περίεργα. Αλλά στη σκέψη για το πώς δείχνουμε πολλούς προορισμούς και τους διαφημίζουμε, σκέφτηκα ότι οι άνθρωποι που έχουνε πάει σε πολλά μέρη έχουνε μέσα τους λίγο αυτό το στοιχείο. Ας το απενοχοποιήσουμε λοιπόν γιατί η μισή χαρά είναι να πας, όπως έχουμε πει και μεταξύ μας, και η άλλη μισή είναι να το λες.

Η ηρωίδα είναι ένας χαρακτήρας των σύγχρονων πόλεων. Αυτό που λέγαμε παλιά “Να πάμε για καφέ στο Μιλάνο το Σαββατοκύριακο” σαν αστείο, για κάποιους ίσως και να ισχύει πια έστω και σαν σκέψη.
Δεν ξέρω αν είναι τόσο η ευκολία του «πετάγομαι». Περισσότερο είναι το ότι «αγαπώ το ταξίδι και θέλω να πάω και να τα δω όλα». Στην υπερβολή του φυσικά, έτσι; Ο τύπος που τρελαίνεται και θέλει να σου το πει. Είναι κάτι σαν τιμητικό παράσημο: έχω πάει εκεί, έχω κάνει κι αυτό. Και η χαρά του να το μοιραστεί με τους φίλους του.

Ομαδική φωτογραφία από Κοπεγχάγη με τις ομάδες της Ogilvy, της AEGEAN και της Picky Productions. Στο κέντρο η Χριστίνα Θωμαΐδου.

Οι άλλοι βασικοί συντελεστές της διαφήμισης ποιοι είναι;
Ο σκηνοθέτης μας ήταν ο Πάνος ο Κορώνης, τη φωτογράφιση πραγματοποίησε o φωτογράφος Παντελής Ζερβός και η ηθοποιός είναι η Χριστίνα Θωμαΐδου. Ήταν μια φοβερή αποκάλυψη και ανακάλυψη για εμάς. Στις ακροάσεις που δοκιμάζουμε ηθοποιούς για το ρόλο, ο σκηνοθέτης μας από την αρχή κατάλαβε ότι αυτή η ηθοποιός είναι αυτή που ψάχνει και είχε και απόλυτο δίκιο. Η Χριστίνα πραγματικά το έχει. Και η ίδια μας έλεγε ότι διαβάζοντας το σενάριο βρήκε κομμάτι του εαυτού της μέσα. Οπότε το ένιωθε πραγματικά και το εξέλιξε απίστευτα με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη αλλά και με όλη την ομάδα. Βρεθήκαμε τη σωστή στιγμή οι σωστοί άνθρωποι. Έγινε ωραία.

Ταξιδέψατε όλοι σε όλα αυτά τα μέρη;
(Γελώντας) Τα μοιράσαμε από την Ogilvy σε Δημιουργικό και Account γιατί ήταν πάρα πολλά τα μέρη. Ο σκηνοθέτης φυσικά και οι άνθρωποι της Picky Productions πήγαν σε όλα. Εγώ ήμουν τυχερή γιατί βρέθηκα στο Κάιρο που ήταν απίστευτη εμπειρία. Πήγαμε στην έρημο, στις Πυραμίδες και στήσαμε εκεί τις τέντες κάτω από τον καυτό ήλιο, μείναμε εκεί 6-7 ώρες. Η ιδέα με τον αγανακτισμένο καμηλιέρη ήταν του σκηνοθέτη, δεν υπήρχε στο σενάριο. Η αρχική ιδέα ήταν στο after packshot όπως το λέμε, δηλαδή αφού ειπωθούν τα προϊοντικά, στο πλάνο που κλείνει η ταινία, να φανεί η ηθοποιός πάνω σε μια καμήλα. Και εκεί φαίνεται πώς οι σκηνοθέτες μπορούν να εμπλουτίσουν ένα σενάριο και να το εκτοξεύσουν – όπως και ο χορός επάνω στο πλοίο ήταν ιδέα του Πάνου του Κορώνη.

Όπως βλέπουμε, από την πρώτη κιόλας μέρα προβολής της διαφήμισης έχει βγει το σλόγκαν «Έχω πάει”». Αναρωτιόμουν αν ένα επιτυχημένο σλόγκαν μπορεί, ίσως, σε κάποιες περιπτώσεις να «κλέψει» κάτι από την προβολή του προϊόντος;
Αναλόγως. Αν είναι τελείως μακριά από το προϊόν, αν είναι μια έξυπνη λέξη ή κάτι, ναι πιστεύω ότι μπορεί να κλέψει και να μείνει μόνο το σλόγκαν. Θέλω να πιστεύω ότι το συγκεκριμένο σλόγκαν, επειδή εμπεριέχει το ταξίδι και είναι μια τόσο κοινή φράση το «Έχω πάει», πετυχαίνει τον στόχο του. Πιστεύω ότι γι’ αυτό αναπαράχθηκε τόσο γρήγορα. Γιατί το λες αυθόρμητα σε μια κουβέντα για ταξίδι. Δεν νομίζω ότι το «κλέβει» λοιπόν. Άλλωστε η Aegean είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα. Είναι πολύ δύσκολο να μπερδευτεί κάποιος ή να μην το θυμάται. Ελπίζω!

Οι διαφημίσεις από τη Μαρία Κανελλοπούλου

Η Μαρία Κανελλοπούλου παλιότερα είχε κάνει και τη διαφήμιση της Aegean με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο ενώ έχει υπογράψει και τα σενάρια άλλων διαφημίσεων όπως το «Greekend: End your week like a Greek», το κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας του ΕΟΤ για τα citybreaks, ένα «αυθεντικό ελληνικό σαββατοκύριακο» στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Αγαπημένη της διαφήμιση είναι εκείνη που είχε κάνει για την Action Aid, με τη στάση λεωφορείου με θέμα τον ρατσισμό. (Στη διαφήμιση, ένας ηθοποιός από το Μπαγκλαντές κάθεται στο παγκάκι της στάσης και ένας ηθοποιός από την Ελλάδα ενοχλείται και του επιτίθεται φραστικά. Περισσότερα από 200 άτομα παρακολούθησαν τη σκηνή, η οποία επαναλήφθηκε 22 φορές σε 8 ώρες μπροστά σε διαφορετικούς κάθε φορά παρευρισκομένους. Τα αποτελέσματα λένε ένα δυνατό ΟΧΙ στο ρατσισμό: 4 φορές ο κόσμος αδιαφόρησε, 2 φορές τάχθηκε υπέρ της ρατσιστικής συμπεριφοράς, αλλά 15 φορές ο κόσμος στη στάση υπερασπίστηκε τον άνθρωπο που δέχτηκε τη ρατσιστική επίθεση και μια φορά παρατηρήθηκαν συγχρόνως οι δύο αντιδράσεις.)