Τι κρύβεται πίσω από το Spotify Wrapped
Δημιουργήθηκε πραγματικά για σένα αυτή η μουσική αναδρομή;
Spotify Wrapped: Ο τρόπος λειτουργίας της μουσικής αναδρομής της εφαρμογής και η εξήγηση πίσω από την στρατηγική της εταιρίας
Την τελευταία ημέρα του Νοεμβρίου το Instagram πλημμύρισε με stories, στα οποία οι χρήστες κοινοποιήσαν τα μουσικά κομμάτια που άκουσαν περισσότερο αυτή τη χρονιά στο Spotify, τη δημοφιλή εφαρμογή αναπαραγωγής μουσικής. Κάποιοι από τους χρήστες απολάμβαναν να βλέπουν τις μουσικές ανασκοπήσεις των φίλων τους. Άλλοι εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους και κοινοποίησαν τη χαρακτηριστική φωτογραφία του «dudewithsign» που αναφέρει: «Nobody cares about your Spotify». Όμως, η πλειοψηφία των Spotify fans περίμεναν με ανυπομονησία να δουν το Spotify Wrapped τους και να το μοιραστούν με τους φίλους τους.
Το Spotify Wrapped είναι ο τρόπος με τον οποίο η δημοφιλής πλατφόρμα γιορτάζει την απήχησή της. Η ανασκόπηση σε μορφή stories προσκαλεί κάθε χρόνο τους χρήστες να συμμετάσχουν σε μια εξατομικευμένη εμπειρία αναδρομής στην χρονιά τους.
Το Wrapped 2022 είναι εμπλουτισμένο με νέα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν εξειδικευμένες πληροφορίες για τα ακούσματα και τον χαρακτήρα του χρήστη. Την προηγούμενη χρονιά, η ανασκόπηση παρουσίαζε τους κορυφαίους καλλιτέχνες, τα τραγούδια, τα άλμπουμ, τα podcast και τον χρόνο ακρόασης. Αυτή τη χρονιά προστέθηκε σε αυτά η σκιαγράφηση της ακουστικής προσωπικότητάς του χρήστη και η δυνατότητα «Audio Day». Η «Audio Day» περιγράφει την εξέλιξη της διάθεσης κάποιου κατά τη διάρκεια της ημέρας, με βάση τις μουσικές του επιλογές.
Στο πλαίσιο της ανασκόπησης, το Spotify δημιούργησε έναν εφέ στην εφαρμογή Snapchat με Bitmojis και GIFs, που αντιστοιχεί στην προσωπικότητά του χρήστη. Ακόμη, το Wrapped διαθέτει έκδοση για την διάσταση του Metaverse. Στο περιβάλλον Spotify Island του Roblox είναι διαθέσιμη η Wonder Wrapped, μια ψηφιακή χώρα με αποστολές, παιχνίδια και εικονικά εμπορικά προϊόντα που σχετίζονται με την μουσική.
Με λίγα λόγια, η υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής παρέχει στους χρήστες μια ολόκληρη εξατομικευμένη ανάλυση, χωρίς πληρωμή. Στην πραγματικότητα όμως, το Spotify Wrapped είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρίας, η οποία εκτοξεύει τα downloads της εφαρμογής. Πριν δύο χρόνια, η ανακοίνωση της ανασκόπησης αύξησε τις λήψεις της εφαρμογής κατά 21%. Το μυστικό της επιτυχίας του concept βρίσκεται στην κοινοποίηση της ανασκόπησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ των χρηστών. Το 2021 o αριθμός των Wrapped ξεπέρασε τα 120 εκατομμύρια. Επιπλέον, υπήρχαν σχεδόν 60 εκατομμύρια ιστορίες με Wrapped στα social media. Το Spotify φέτος πολλαπλασίασε τους τρόπους κοινής χρήσης του Wrapped, ενσωματώνοντας την εφαρμογή WhatsApp, το Instagram Direct, το Facebook Messenger.
To Wrapped βασίζεται στο τεστ προσωπικότητας Myers-Briggs. Το τεστ Myers-Briggs είναι ένα ψυχομετρικό ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε για να αποτυπώσει τις προτιμήσεις και τον τρόπο, με τον οποίο ένας άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Στο πλαίσιο του Spotify Wrapped, υπάρχουν 16 τύποι προσωπικότητας. «Ο τρόπος που ακούμε μουσική λέει πολλά για εμάς και το “Listening Personality” δεν δείχνει μόνο τη μουσική που ακούτε, αλλά και τη μουσική σας γεύση», εξηγεί ο αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Προϊόντων του Spotify, Babar Zafar, και υπεύθυνος για τη δημιουργία της εμπειρίας Wrapped.
Look what you made me do. What's your listening personality? #SpotifyWrapped pic.twitter.com/LJz15cz1si
— Spotify (@Spotify) November 30, 2022
Πιθανότατα αισθάνεσαι υπερηφάνεια, όταν ανακαλύπτεις ότι βρίσκεσαι ανάμεσα στο 1% των ακροατών του αγαπημένου σου καλλιτέχνη. Από την άλλη, ίσως να μην είναι ευχάριστο, όταν αντικρίζεις στην οθόνη σου ότι οι μουσικές σου επιλογές σημαίνουν ότι «περνούσες την κάθε σου μέρα με κατήφεια». Όμως, αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον σε όλο αυτό είναι το πώς η εταιρία κατάφερε να δημιουργήσει με ελάχιστο κόστος μια απίστευτα επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ηθοποιός είπε ότι το δέρμα της καταστράφηκε τόσο πολύ που το πρόσωπό της κόπηκε ακόμη και από ορισμένα πλάνα
Σε ποια σειρά ακούστηκε και έγινε ξανά της μόδας
Αντιδράσεις στα social: «Άσ' το ρε κορίτσι μου»
Αν ισχύουν τα λεγόμενα της...κατέρριψε ρεκόρ από το 2004
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Το ζεστό νερό δεν έρχεται από το σύμπαν και ναι, το τμήμα μάρκετινγκ μάλλον αξίζει αύξηση
Η Νεφέλη Μεγκ σχολιάζει την επικαιρότητα σε πρώτο και τελευταίο βαθμό
Το τρυφερό σημείωμα με το παχυλό ποσό που έδωσε έξτρα μετά το τέλος της περιοδείας της
Με τη συμμετοχή του Τζίμι Φάλον - Δείτε το βίντεο
Είναι αρχαία ελληνική και απολύτως διάσημη στον κόσμο της αρωματοποιίας
H Λιζ Κάμπατζ αγωνίζεται σήμερα στην Κίνα
Στο «σχέδιο» και οι γονείς αλλά η κάμερα τους πρόδωσε - Τι απάντησε το σχολείο
Ο σκύλος περιπλανιόταν ανάμεσα στις φλόγες - Δείτε το βίντεο
Με το ζόρι νύφη βρέθηκε νεαρή στη Μελβούρνη – Πώς, τελικά, κηρύχθηκε άκυρος ο γάμος
«Απορώ πως πήρε Όσκαρ αυτή η ταινία» - Μια από τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές «ξαναγυρίστηκε»
Η ηθοποιός Marilu Henner υποφέρει από ένα σπάνιο σύνδρομο που κάνει την καθημερινότητά της λίγο πιο κουραστική
Το βίντεο με τον Έντι Ρέντμεϊν που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.