Μιλήσαμε με τον αρχιτέκτονα και δημιουργό του επαναστατικού project
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
«Αυτό είναι σωστό, αυτό είναι σωστό διαφημιστικό»
Cicero: H νέα διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας δίνει το σύνθημα για Black Friday
Λένε ότι το διαφημιστικό σποτ είναι ένα μικρό ταξίδι. Πράγματι. Όσο αυτό διαρκεί, εμείς μεταφερόμαστε σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν, ένα μικρόκοσμο αντικειμένων και επιθυμιών από όπου τις περισσότερες φορές δεν αργούμε να επιστρέψουμε και μάλιστα «χωρίς σουβενίρ». Και αυτό γιατί είναι τόσα τα προϊόντα προς πώληση και τόσες οι αντίστοιχες διαφημίσεις που δεν υπάρχει χώρος μνήμης, αλλά ούτε και επεξεργασίας, με αποτέλεσμα ένας τεράστιος αριθμός πληροφοριών σε σχέση με τα προϊόντα να κινείται μετέωρος στο μυαλό μας. Σύμφωνα με έρευνες του 2020, υπολογίζεται ότι ο μέσος άνθρωπος εκτίθεται καθημερινά σε 6.000 έως 10.000 διαφημίσεις –σκέψου αν δεν υπήρχε η δυνατότητα zapping-, πολλές εκ των οποίων όχι μόνο είναι ενοχλητικές, αλλά και ανούσιες.
Είναι και κάποιες διαφημίσεις όμως, που ξεχωρίζουν ανάμεσα σε αυτές τις χιλιάδες και που δε μας κάνουν να δυσανασχετούμε και ας διακόπτουν σίριαλ της prime time ζώνης. Κάποιες, τραγούδια των οποίων πιάνουμε τον εαυτό μας να σιγοτραγουδάει στο μπάνιο και άλλες, slogans των οποίων γίνονται κομμάτι του καθημερινού λεξιλογίου μας. Μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου έπαψες πια να έχεις καλό σήμα, είχες σήμα καμπάνα. Δε σου άρεσαν απλά τα ζυμαρικά, αλλά ήσουν μακαρονάς τι να κάνουμε; Και όσο για τα καλοκαίρια; Φώναζες τη Λίζα να κάνετε μπανάνα. Όλα αυτά ήταν τυχαία; Δε νομίζω! Αυτές οι διαφημίσεις είναι αυτές που μας μένουν.
Μία τέτοια διαφήμιση είναι η τρέχουσα καμπάνια για Black Friday γνωστής και μεγάλης αλυσίδας που δραστηριοποιείται στο χώρο του Home Improvement. Στα ηχεία ακούγεται: «Αυτό είναι σωστό, αυτό είναι σωστό…» σε ρυθμικό τέμπο τυμπάνων. Σου λέει κάτι; Ποντάρω πως ναι και πιθανότατα ήδη τραγουδάς τη συνέχεια: «χρώματα και μπάρμπεκιου και σετ καθιστικό» ή «40 και 50 και 60%»- τουλάχιστον εγώ αυτό παθαίνω κάθε φορά που δίνεται το σύνθημα. Το σποτ αρχικά απεικονίζει ένα κατάστημα της γνωστής εταιρίας που «προετοιμάζεται» για το μεγάλο εκπτωτικό event της τελευταίας Παρασκευής του Νοεμβρίου. Τα φώτα ανοίγουν, οι μηχανές ανάβουν, τα αντικείμενα «παίρνουν» τη θέση τους. Ένας εργαζόμενος απευθύνεται στο συνάδελφο του ρωτώντας τον αν «αυτό είναι σωστό;» και αναφέρεται στο «έως -20%» που αναγράφει η ταμπέλα. Ο τελευταίος τον διορθώνει δείχνοντας του τη σωστή έκπτωση που είναι έως -60%. Και ξεκινάει το σύνθημα! Μια εύστοχη παραλλαγή του γνωστού γηπεδικού συνθήματος «Αυτό είναι σωστό, αυτό είναι σωστό, πρωτάθλημα και κύπελλο στον …» που διατηρεί το εορταστικό κλίμα ενός σημαντικού ποδοσφαιρικού αγώνα, δίνοντας παράλληλα πληροφορίες για τα εκπτωτικά διαθέσιμα αντικείμενα. Πολύ γρήγορα με το σφύριγμα της εκκίνησης το κατάστημα μετατρέπεται σε γήπεδο και οι εργαζόμενοι σε φιλάθλους, δίνοντας την αίσθηση τόσο του πανηγυρισμού όσο και του ανήκειν –σίγουρα βοήθησε και η επιλογή ίδιας στολής εργασίας που θύμιζε έντονα τη φανέλα ομάδας. Έτσι, ένα κύμα θετικής ενέργειας και διάθεση φιέστας απλώνεται στο χώρο και στις οθόνες μας.
Μας έκανε να χαμογελάσουμε, μας έβαλε σε εορταστικό κλίμα -τόσο του Παγκόσμιου Κυπέλλου όσο και των χαμηλών τιμών- και φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο μας κόλλησε και δε λέει να μας ξεκολλήσει –όχι ότι το θέλουμε! Κατά αυτόν τον τρόπο, κατάφερε να ξεχωρίσει αμέσως στον μεγάλο και
αντ-αγωνιστικό χώρο των retailers. Τι άλλο χρειάζεται μια διαφήμιση για να θεωρηθεί σωστή και πετυχημένη, άλλωστε; Να είναι επίκαιρη, διασκεδαστική και να «σου μένει».
Όπως κάθε καλή διαφήμιση, αντιγράφει τη ζωή και την επικαιρότητα, τις φέρνει στα μέτρα της και τις βγάζει με έξυπνο τρόπο στον αέρα. Εμπνευστής του σποτ είναι η διαφημιστική εταιρία Cicero, η οποία κατάφερε εντέχνως να χρησιμοποιήσει το talk of the town, το “FIFA 2022” στο Κατάρ και να το συνδυάσει με δύο γεγονότα σημαντικής σημασίας για την αγορά αλλά και τους ανθρώπους, το Black Friday και τα Χριστούγεννα –γιατί το σύνθημα δίνεται και για τις προσεχείς γιορτές.
Η Cicero δεν αντιμετωπίζει το κοινό μόνο ως υποψήφιους καταναλωτές, αλλά και ως ανθρώπους που έχουν ανάγκη να περάσουν καλά ακόμα και μέσα από ένα στοχευμένο διαφημιστικό σποτ.
Το μόνο που μένει να πούμε είναι ότι αυτό είναι σωστό. Αυτό ναι, είναι ένα σωστό διαφημιστικό. Σωστή όμως είναι και η Cicero που το εμπνεύστηκε, το σχεδίασε και μας υπενθύμισε πώς πάντα υπάρχουν λόγοι να πανηγυρίζουμε και να χαμογελάμε.
Δειτε περισσοτερα
Η καθημερινότητα της πόλης αλλάζει, μαζί και η ζωή μας
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Κόκκινα; Φούξια; Colour blocking; Ό,τι και να φορέσει, όσο κι αν την αντιπαθούν, δείχνει κομψή και μονίμως ενοχλημένη
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show
Επισκεφθήκαμε το παραθαλάσσιο Living-Well Boutique City Hotel 4 αστέρων που ξεχωρίσαμε για το design και την αρχιτεκτονική του