- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Εκπρόσωπος τηλεφωνικού κέντρου για μια μέρα
Πόσοι από εσάς έχετε κλείσει νευριασμένοι το τηλέφωνο σε έναν υπάλληλο contact center, που προσπαθεί να σας πουλήσει το σούπερ-ντούπερ νέο πακέτο ομιλίας; Πριν το ξανακάνετε, να δούμε εκ των έσω πώς είναι τα πράγματα στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής
Μαγείρισσα, πωλήτρια, barista, delivery girl και τώρα agent σε contact center. Δεν ξέρω γιατί εκεί στην Athens Voice έχουν βαλθεί να με δοκιμάζουν σε όλα τα επαγγέλματα. Μάλλον θα προσπαθούν να μου βρουν άλλη δουλειά, ενόψει νέας σεζόν. Το αντιπαρέρχομαι και δεν κουνάω ρούπι.
Φωτογραφίες & Video: ΚΑΡΑΤΖΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Ας πάμε στο θέμα μας. Δεν ξέρω αν κι εσύ ως φοιτητής πέρασες ένα χρονικό διάστημα εργαζόμενος σε τηλεφωνικό κέντρο, αλλά εγώ το έχω κάνει. Η δουλειά δεν είναι εύκολη. Καθόλου εύκολη. Τις περισσότερες φορές με θυμάμαι να γυρίζω σπίτι με ένα κεφάλι καζάνι. Ο χώρος εργασίας μαύρος κι άραχνος. Οι περισσότεροι που καλείς στο κλείνουν πριν τους πεις «καλημέρα». Άλλοι ξεσπούν πάνω σου τα νεύρα της ημέρας. Είναι κι εκείνοι που νιώθουν μοναξιά και σου αρχίζουν την ιστορία της ζωής τους από τα μικράτα τους. Και μέσα σ’ όλα, έχεις κι εκείνον τον supervisor. Μπορεί οι άνθρωποι να μην αλλάζουν, αλλά οι συνθήκες εργασίας έχουν αλλάξει. Και αυτή τη δύσκολη δουλειά, υπάρχει τρόπος να την κάνουν κάτι παραπάνω από ευχάριστη. Να θέλεις να πας για δουλειά και την επόμενη ημέρα.
Σε βάρεσε η ζέστη, θα μου πεις. «Όχι!» θα σου απαντήσω. Δεν ξέρω αν έτυχε να περάσεις από την Πειραιώς τελευταία, αλλά εκεί στον Κεραμεικό (στη διασταύρωση Μ. Βασιλείου και Ελασιδών), ένα κτίριο-στολίδι για την περιοχή μόλις εγκαινιάστηκε. O λόγος για το παλιό κτίριο του ΟΤΕ, που από το 1959 λειτουργούσε ως εκτυπωτικό κέντρο των λογαριασμών που φτάνουν στα σπίτια μας. Το 2015, λοιπόν, γκρεμίστηκαν τα πάντα και μέσα σε 14 μήνες εγκαινιάστηκε το υπερσύγχρονο αυτό «πράσινο» κτίριο, για την ακρίβεια ένα από τα μόλις 7 στην Ελλάδα που διαθέτουν διεθνή πιστοποίηση LEED σε επίπεδο Gold από το Αμερικανικό Συμβούλιο Πράσινων Κτιρίων.
Το πριν και το μετά του νέου κτιρίου στον Κεραμεικό. Η αρχιτεκτονική μελέτη έγινε από το γραφείο Α66, ενώ διαθέτει χώρο 600 θέσεων εργασίας ανά βάρδια, 4 αίθουσες εκπαίδευσης, ένα career center 200 τ.μ., 5 αίθουσες συναντήσεων και αρκετούς χώρους ξεκούρασης για τους εργαζομένους. Ακόμα και ειδική ακουστική μελέτη έχει γίνει με ηχομόνωση που βρίσκεις μόνο σε χώρους συναυλιών (όπως το Μέγαρο Μουσικής), για να κρατήσουν τα επίπεδα του θορύβου χαμηλά και να μην πονοκεφαλιάζουν οι υπάλληλοι. Επιπλέον, τα ακουστικά που φορούν οι εκπρόσωποι είναι τελευταίας τεχνολογίας με noise cancelation, παρακαλώ (!).
Στο κτίριο αυτό, λοιπόν, στεγάζεται πλέον η COSMOTE e-value, το Νο1 contact center της χώρας με περίπου 1.200 εργαζομένους. Αξίζει, μάλιστα, να σου αναφέρω πως δεν λειτουργεί μόνο για την ίδια την COSMOTE, αλλά και για λογαριασμό άλλων 50 εταιρειών (μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων, τράπεζες, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας κ.ά.), τόσο ως τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών όσο και για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, την παροχή τεχνικής βοήθειας ή συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Ας πιάσουμε δουλειά...
Μόλις κατέφτασα. Για να πιάσεις δουλειά στην COSMOTE e-value, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να στείλεις το βιογραφικό σου και να περιμένεις να σε καλέσουν άμεσα για συνέντευξη. Οφείλω να πω –γιατί έκανα έρευνα– ότι στους δύσκολους καιρούς που βρισκόμαστε, η COSMOTE e-value είναι από τις λίγες εταιρείες που προσλαμβάνουν ακόμα, παρέχοντας στους εργαζομένους της όλες τις νόμιμες απολαβές, ασφάλιση, bonus, ένα σούπερ εργασιακό περιβάλλον, καθώς και αρκετές παροχές-προσφορές και ενέργειες για τη ψυχαγωγία των εργαζομένων της. Επιπλέον, όλες οι θέσεις ευθύνης της εταιρείας καλύπτονται εσωτερικά, από ανθρώπους που ξεκίνησαν ως agents. Το λοιπόν, με κάλεσαν! Κοίτα χαρά!
Για να δούμε... Θα την πάρω τη δουλειά;
Σε αυτή την αίθουσα- career center, όσοι έχουν στείλει το βιογραφικό τους και τους έχουν καλέσει, συμπληρώνουν κάποια βατά tests. Όρεξη και διάθεση για δουλειά, βασικά χρειάζεσαι και αν όλα πάνε καλά, προχωράς σε μία one to one συνέντευξη και έχεις, πλέον, τη δουλειά στο τσεπάκι.
Για να δούμε... Εγώ την έχω τη δουλειά στο τσεπάκι; Τουλάχιστον, θα ξέρω άμεσα. Δεν περιμένεις αν θα σου τηλεφωνήσουν, πότε θα σου τηλεφωνήσουν και αν θα ζεις μέχρι να σου τηλεφωνήσουν. Μακάβριο πολύ αυτό. Θα το σβήσω. Όχι δεν το σβήνω.
Προσελήφθην! Αφήνω τα πράγματα μου στα lockers και ξεκινώ αμέσως.
Aυτή είναι 1 από τις 4 αίθουσες εκπαίδευσης, πριν μπεις για τα καλά στο «στίβο» της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Η εκπαίδευση διαρκεί από 1 εβδομάδα μέχρι 1 μήνα, ανάλογα με τον πελάτη που αφορά και, φυσικά, για το διάστημα αυτό ΠΛΗΡΩΝΕΣΑΙ κανονικά.
Πρώτη μέρα στη δουλειά. Με το δεξί ξεκινάμε!
Σε αυτό το σημείο, μάλλον διαφωνούσαμε για το αν πρέπει να βάζεις κύμινο στα σουτζουκάκια ή όχι.
Ας κάνω ένα διάλειμμα.
Να φάω κάτι στην κουζίνα μας με τις καινούργιες μου συναδέλφους Ματίνα, Ρέα και Σοφία.
Να χτυπήσω κι ένα ματς στο ποδοσφαιράκι. By the way, η φάση εδώ μέσα θυμίζει τα γραφεία της Google. Θα κάνω παράπονα στην Athens Voice. Γιατί δεν έχουμε και εμείς ποδοσφαιράκι;
Να πάρω και τον αέρα μου στο αίθριο. Βασικά, ήρθα για να μιλήσω στο αμόρε.
Εστιατόριο;! Μόλις ξαναπείνασα.
Και εκεί που είπα να επιστρέψω στη δουλειά μου στο τηλεφωνικό κέντρο, τσουπ βρέθηκε μπροστά μου το digital παιχνίδι «The Grand Cosmotel». Άκου τι έχουν σκεφτεί οι άνθρωποι για την ψυχαγωγία των εργαζομένων τους, πέραν του ότι κατά καιρούς κερνούν καφέδες στο ξεκάρφωτο όλο το προσωπικό, κληρώνουν εισιτήρια για συναυλίες, σε στέλνουν για μπάνιο κλπ. Αυτό το «The Grand Cosmotel», σου λέει, είναι ένα παιχνίδι για τους υπαλλήλους της εταιρείας και μόνο, στο οποίο παίζεις, περνάς πίστες και οι 300 νικητές με το καλύτερο σκορ θα περάσουν ένα μαγευτικό τριήμερο στο Πόρτο Χέλι με όλα τα έξοδα πληρωμένα.
Τζένη καλεί Athens Voice. Τι λέτε για Πόρτο Χέλι; Πόρτο Ράφτη; Κάτι;
Μ’ εκείνα και με τούτα, τελείωσε η βάρδια μου και φεύγουμε. Ο Θανάσης ο Καρατζάς κι εγώ επιστρέφουμε στο σπίτι μας, στην Athens Voice.
Ένα έχω να σου πω πριν φύγω. Η δουλειά σε ένα τηλεφωνικό κέντρο δεν είναι εύκολη. Σήμερα, δείξαμε μόνο την ευχάριστη πλευρά της. Είναι, όμως, σημαντικό για σένα που ξεκινάς τώρα, να μπεις στην αγορά εργασίας με αξιοπρεπείς συνθήκες, να μάθεις να επικοινωνείς με τους ανθρώπους. Να μάθεις τους ανθρώπους. Αt the end of the day («σε άπταιστα ελληνικά», που λένε και κάτι φίλοι μου), νιώθεις ωραία κάθε φορά που θα τους βοηθάς σε κάτι που χρειάζονται. Κι ας σε βρίζουν. Κι ας σου κλείνουν το τηλέφωνο.
Την επόμενη φορά που θα σε καλέσει κάποιος από ένα τηλεφωνικό κέντρο, να είσαι διαφορετικός.