- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αίολος Κεντέρης: Πώς είναι σήμερα το άλλοτε κόσμημα των θαλασσών
Το πλοίο «Αίολος Κεντέρης», το άλλοτε καμάρι της εταιρείας ΝΕL Lines, σαπίζει ημιβυθισμένο στο θαλάσσιο «νεκροταφείο» του λιμένα της Αουγκούστα, στη Σικελία.
Το «Αίολος Κεντέρης» βρίσκεται εκεί από τον Νοέμβριο του 2016, ενώ η εισροή του θαλασσινού νερού στα ενδότερά του το έχει μετατρέψει σε ένα «σπίτι» για ψάρια.
Ένας εξερευνητής μπήκε μέσα στο σκουριασμένο κουφάρι του και κατέγραψε πλάνα από την κατάστασή που επικρατεί μέσα σε αυτό.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. Ήταν το ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά «υπερταχύπλοα» που παρήγγειλε η ΝΕΛ. Τα άλλα δύο ήταν το Αίολος Εξπρές ΙΙ (Αργότερα Αίολος Κεντέρης ΙΙ) και το Αίολος Εξπρές (Αργότερα Αίολος Κεντέρης Ι).
Με την παραλαβή του, το πλοίο έγινε η ναυαρχίδα της εταιρείας. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Σύντομα άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και προβλήματα από τους κινητήρες.
Παρόλο που ήρθε κλιμάκιο από τη Γαλλία για την επισκευή τους, τα προβλήματα παρέμειναν. Τα συχνά ατυχήματα λόγω τον απόνερων, ήταν η αφορμή, ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του.
Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο «Κόσμημα του Αιγαίου», δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη. Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ Παναγία Πάρου, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα από την ίδια εταιρεία, ενώ τα δύο εναπομείναντα ταχύπλοα «Αίολος Εξπρές» και «Αίολος Εξπρές ΙΙ» έλαβαν το όνομά του («Αίολος Κεντέρης Ι» και «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» αντίστοιχα.). Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.
Το 2016, κι ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας. Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ.
Όσον αφορά την NEΛ Lines Δεκέμβριο του 2013 το Τριμελές Εφετείο Βορείου Αιγαίου επικύρωσε το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας, έπειτα από συμφωνία με τους πιστωτές της, αλλά αυτό δεν έλυσε τα προβλήματα. Ακολούθησαν ισχυρές «αναταράξεις», αίτημα για υπαγωγή στο άρθρο 99, το οποίο απορρίφθηκε, αλλά και αντιπαραθέσεις με το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την εταιρεία να δηλώνει ότι έπεσε «θύμα αθέμιτου ανταγωνισμού», που την οδήγησε σε οικονομικό αδιέξοδο. Τον Μάιο του 2015 η ΝΕΛ κηρύχθηκε έκπτωτη για την επιδοτούμενη άγονη γραμμή του Β. Αιγαίου Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος και στη συνέχεια τα εναπομείναντα πλοία της παρέμειναν παροπλισμένα.