Παράδοση χωρίς Επαφή - Το delivery στην εποχή του κορωνοϊού
Μια υπηρεσία περισσότερο από ποτέ αναγκαία
Το delivery στην εποχή του κορονοϊού παίρνει μέτρα για ασφαλέστερη διανομή
Στην ουρά του κρεοπωλείου (περιμένουμε στην είσοδο γιατί μόνο ένας μπορεί να μπει κάθε φορά) ο μπροστινός μου κρατάει στα χέρια του κάτι που με μια πρόχειρη ματιά αναγνωρίζω ως φακό φωτογραφικής μηχανής. «Φωτογράφος» σκέφτομαι αυθόρμητα και το μυαλό μου πάει σε ρεπορτάζ για ουρές στα κρεοπωλεία. Ο άνθρωπος όμως μπαίνει μέσα, παραλαμβάνει μια σακούλα γεμάτη πακέτα και όταν βγαίνει ξανά έξω, ξετυλίγει αυτό που στην αρχή πέρασα για φακό μηχανής. Στα αλήθεια είναι μια μάσκα. Όχι οι απλές που έχουμε πια συνηθίσει να βλέπουμε παντού. Αυτή εδώ είναι μαύρη, από χοντρό πλαστικό, μοιάζει με σκηνικό σε ταινία επιστημονική φαντασίας. Τη φοράει και η ανθρώπινη ουρά αρχίζει τα πειράγματα. «Είσαι λίγο τρομακτικός» λέω εγώ, «έτοιμος για πυρηνικό πόλεμο!» κάποιος άλλος. «Τι να κάνω ρε παιδιά;» απαντάει. «Από το πρωί έχω μπει σε 50 σπίτια! Και προσπαθώ να πω σε όλους ότι δεν είναι για το δικό μου καλό, αλλά για το δικό τους». Και τότε καταλαβαίνουμε ότι το αγόρι αυτό (είναι δεν είναι 25 χρονών) είναι ο διανομέας του κρεοπωλείου.
Το delivery την εποχή του κορωνοϊού δεν είναι απλό. Είναι όμως αναγκαίο. Για τις ευπαθείς ομάδες που δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι. Για όσους δεν ξέρουν να μαγειρεύουν. Και για εκείνους που φοβούνται ακόμα και να ανοίξουν την πόρτα του σπιτιού τους. Ήδη, για όσα καταστήματα εστίασης παραμένουν ακόμα ανοιχτά λειτουργώντας προς το παρόν μόνο με delivery και take away, οι δύο μεγάλες πλατφόρμες online παραγγελιών (αναφέρομαι στο e-food και στη wolt) έχουν προσθέσει στις υπηρεσίες τους την επιλογή «Παράδοση χωρίς επαφή». Τι σημαίνει αυτό; Ότι πλέον υπάρχει η δυνατότητα, για όποιον το επιθυμεί, ο διανομέας να αφήνει την παραγγελία έξω από την πόρτα -ή όποιο άλλο σημείο του υποδειχθεί- ώστε να μηδενίζεται η πιθανότητα ανθρώπινης επαφής και επομένως μετάδοσης του ιού. Έτσι κι αλλιώς, και στις δύο προαναφερθείσες εταιρείες η πληρωμή γίνεται online, μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, οπότε η ανταλλαγή μετρητών δεν είναι αναγκαία.
Τι συμβαίνει όμως μέχρι η παραγγελία να φτάσει στα χέρια σας; Ο Κωστής Χρηστάκης, ιδιοκτήτης των ψητοπωλείων «Πρίγκιπας» στα Εξάρχεια και πρόσφατα στον Άλιμο επικοινώνησε μια σειρά μέτρων για να δείξει στον κόσμο ότι δεν χρειάζεται να φοβάται να παραγγείλει φαγητό. Ο Πρίγκιπας είναι ένα ψητοπωλείο που φημίζεται για τα εκλεκτά του κρέατα (μεταξύ άλλων έχει καλαμάκια μαύρου χοίρου, προβατίνας, βουβαλίσια). «Αρχικά, καλοψήνουμε τα κρέατα», λέει ο Κωστής. «Στη συνέχεια τοποθετούμε το φαγητό στις συσκευασίες delivery και από εκεί σε θάλαμο υψηλής θερμοκρασίας. Αυτό είναι κάτι που κάναμε και πριν, για να διατηρηθεί η παραγγελία ζεστή. Τώρα όμως βάζουμε μαζί με το φαγητό και τις συσκευασίες, ως ένα μέτρο απολύμανσης, καθώς από την ενημέρωση που έχουμε ο ιός δεν επιβιώνει σε υψηλές θερμοκρασίες. Η παραγγελία μένει σε αυτό τον θάλαμο μέχρι να την παραλάβει ο διανομέας. Ο διανομέας -όπως και όλο το προσωπικό- φοράει γάντια και μάσκα, ενώ τα χερούλια του δίκυκλου απολυμαίνονται. Τα γάντια αλλάζουν πριν από κάθε καινούργια παραγγελία». Και εδώ, υπάρχει η επιλογή ο διανομέας να αφήσει την παραγγελία έξω από την πόρτα, ενώ μαζί με το πακέτο παραδίδεται και ένα ενημερωτικό φυλλάδιο του ΕΟΔΥ «για να ενημερωθεί ο κόσμος!», όπως λέει ο Κωστής.
Ο Πρίγκιπας προσφέρει επίσης 10% έκπτωση μόνο για τις τηλεφωνικές παραγγελίες και προτρέπει τους πελάτες του να πληρώνουν μέσω κάρτας ή με το ακριβές αντίτιμο σε μετρητά. Σε περίπτωση που η πληρωμή γίνει με κάρτα, υπάρχει επίσης η δυνατότητα φιλοδωρήματος, κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε… Ας σκεφτούμε ότι μέσα σε όλη αυτή τη συγκυρία, οι διανομείς συνεχίζουν να προσφέρουν την εργασία τους και προσαρμοσμένοι σε όλους τους κανόνες υγιεινής να φέρνουν το φαγητό ως την πόρτα μας. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους διανομείς, αλλά και για όλους τους εργαζόμενους που η εργασία τους τους φέρνει σε επαφή με πολύ κόσμο (π.χ. σουπερ μάρκετ, φαρμακεία, βενζινάδικα, φυσικά νοσοκομεία) Ας το θυμόμαστε αυτό κάθε φορά που συνδιαλεγόμαστε μαζί τους, και ας κάνουμε όσο μπορούμε τη ζωή τους ευκολότερη. Ατομική ευθύνη σημαίνει πάνω απ’ όλα ανθρωπιά.
Λίγο πριν τελειώσει η συζήτηση με τον Κωστή, είναι ο ίδιος που επισημαίνει ένα θέμα εξίσου (αν όχι πιο) σημαντικό. Τι γίνεται με τους άστεγους; Με τους οικονομικά αδύναμους; «Αυτό είναι κάτι που με φοβίζει περισσότερο από τον ιό. Κανείς δεν μιλάει για αυτό το θέμα. Δεν είμαι ειδικός, είμαι όμως άνθρωπος της εστίασης και έχω μια ιδέα για το τι συμβαίνει. Φοβάμαι ότι αν κλείσουν τα λίγα αυτά καταστήματα που λειτουργούν, θα έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα σίτισης. Μόνο το δικό μου κατάστημα σιτίζει δωρεάν καθημερινά γύρω στα 15-20 άτομα. Αν εγώ κλείσω την επιχείρησή μου, αυτοί οι άνθρωποι θα πεθάνουν από την πείνα τα επόμενα 24ωρα. Αν δεν μας νοιάζουν οι άστεγοι, τότε σε λίγο δεν θα μας νοιάζουν ούτε οι ηλικιωμένοι. Η αμέσως επόμενη κατηγορία είναι οι ημερομίσθιοι, οι άνθρωποι του μεροκάματου. Οι δικοί μου εργαζόμενοι περισσότερο φοβούνται ότι αύριο θα μείνουν χωρίς δουλειά, παρά τον ιό. Σκέψου ότι υπάρχουν άτομα που περιμένουν να πληρωθούν τη μία μέρα για να πάνε την επόμενη σούπερ μάρκετ, δεν έχουν στην άκρη χρήματα για να διαχειριστούν όλη αυτή την κατάσταση».
«Για όλους αυτούς τους λόγους η πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα καταστήματα της εστίασης, να βοηθήσει να παραμείνουν ανοιχτά. Κι ακόμη να μας παρέχει αντισηπτικά, μάσκες και γάντια. Δεν μιλάω για κερδοφορία, μιλάω για προσφορά. Πρέπει να μας δοθεί η δυνατότητα να αγοράζουμε και να πουλάμε σε τιμή κόστους. Πρέπει να βρούμε τρόπο μια οικογένεια 4 ατόμων να μπορεί να φάει με 3, 4 ή 5 ευρώ. Εγώ είμαι διατεθειμένος να δουλέψω εθελοντικά, αν είναι να σώσουμε έστω και έναν άνθρωπο από αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Φοβάμαι ότι αν κλείσουν τελείως τα μαγαζιά της εστίασης θα έχουμε θύματα από την πείνα, και αυτά θα είναι πολύ περισσότερα από τον ιό».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μισός αιώνας και οι Αθηναίοι αντιμετωπίζουν το θρυλικό μπαρ σαν εκκλησία ή ναό
To Zuckerl Werkstatt ακολουθεί τεχνικές χειροτεχνίας 150 ετών και συνταγές του 18ου αιώνα
Γλυκές ιστορίες για χριστουγεννιάτικες γεύσεις
Ο δημοφιλής ζαχαροπλάστης και η γνωστή δημοσιογράφος βάζουν στο «μίξερ» όλα όσα αφορούν τη γλυκιά και την αλμυρή κουζίνα
Τα αποτελέσματα της δικής σας ψηφοφορίας θα δημοσιευτούν τη νέα χρονιά!
Μυστικά για το ψήσιμο, δοσολογίες και χρόνοι και μια υπερτέλεια συνταγή
Βόλτες για ψώνια και μετά ραντεβού με τους φίλους
Λαμπερά ρεβεγιόν, γιορτινά δείπνα και ωραία κρασιά
Κοσμοπολίτικο και φιλόξενο, με πανοραμική θέα στην Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό και τη φωτισμένη γιορτινή Αθήνα
Κάθε χώρος του εμβληματικού ξενοδοχείου ακτινοβολεί γιορτινή διάθεση
Ανακαλύψτε και φέτος μια πληθώρα εορταστικών επιλογών και ζήστε μοναδικές στιγμές στο κέντρο της πόλης, μαζί με τους αγαπημένους σας
Το εμβληματικό ξενοδοχείο διοργανώνει ξεχωριστές εκδηλώσεις για τις γιορτινές μέρες
Μοναδικές εορταστικές προτάσεις στο εντυπωσιακό Olive Garden Rooftop Bar & Restaurant
Ο παράδεισος του καλού κρασιού βρίσκεται στα Εξάρχεια
Το gelato bar που αγαπήσαμε για το αυθεντικό κρεμώδες gelato συνεχίζει να μας εκπλήσσει και το φθινόπωρο
Μοσχοβολάει ο τόπος από τα φρέσκα βούτυρα, τις χειροποίητες ζύμες, από όλα τα καλά που μας ετοιμάζουν για τις γιορτές
Στα αγαπημένα ζαχαροπλαστεία των γλυκατζήδων θα βρεις τα πάντα
Πώς ξεκίνησε η ιδέα και πώς εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο;
Εδώ όλα τα προϊόντα είναι χειροποίητα και φτιάχνονται καθημερινά στα εργαστήριά τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.