- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Οι Δίδυμοι είναι διπρόσωποι, οι Σκορπιοί είναι εκδικητικοί, οι Παρθένοι γκρινιάρηδες… Εκπρόσωποι του κάθε ζωδίου μιλούν για τον εαυτό τους, κι εμείς για το πώς τα λόγια τους συνδέονται με τη θέσεις των πλανητών τους και ρίχνουμε φως στη διαφορετικότητα που αντικατοπτρίζει ένας αστρολογικός χάρτης, κόντρα στα αστρολογικά κλισέ.
Τι σε κάνει να αισθάνεσαι δημιουργικός;
Τα πάντα! Δημιουργικός μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε άνθρωπος αρκεί να καταλάβει κάποια στιγμή ότι έχει αυτή τη δυνατότητα και να φύγει από τη διαδικασία της φάμπρικας, όποια κι αν είναι η ενασχόλησή του ή το επαγγελματικό του επιτήδευμα. Δημιουργικό μπορεί να σε κάνει ένας ήχος, το περπάτημα ενός ανθρώπου, το χρώμα του φουλαριού μιας γυναίκας. Δεν μπορείς να πει κανείς ότι παίρνει προσλαμβάνουσες μόνο από μία συγκεκριμένη τράπεζα. Δημιουργία μπορείς να βρεις στο οτιδήποτε, στην αρχιτεκτονική, στην ξυλογλυπτική, στη μουσική, σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης, σε οποιαδήποτε εικόνα, αρκεί να είσαι παρατηρητικός, να μπορείς να βλέπεις αυτά που οι άλλοι προσπερνούν.
Την ασίγαστη δίψα του Παναγιώτη για εικόνες και την ικανότητά του να επεξεργάζεται και να διακρίνει ανάμεσα σε πληθώρα ερεθισμάτων, χαρίζουν ο Άρης και Αφροδίτη του στους Διδύμους, σε στενή σχέση με τον ωροσκόπο του στο ίδιο ζώδιο. Οι δύο αυτοί πλανήτες επιπλέον κυβερνούν τον άξονα που σχετίζεται με τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητα στον χάρτη του. Εκεί, για έξτρα ταλέντο και άρτια αισθητική βρίσκουμε τον Δία και τη Σελήνη του στον Ζυγό. Χρωστάει δε τη φαντασία και την καλλιτεχνική του ευαισθησία στη σχέση αντίθεσης ανάμεσα τον ταυρίσιο Ήλιο του και τον Ποσειδώνα
Γιατί διδάσκεις; Πώς είναι ένας καλός δάσκαλος;
Θεωρώ ότι το μεγαλείο της γνώσης είναι ότι όσο κι αν «κλέψεις», παραμένει ανεξάντλητη. Δηλαδή, αν κατεβείς την Πανεπιστημίου, μπεις στη Βιβλιοθήκη και πάρεις ένα βιβλίο, κλέβεις γνώσεις. Κλείνεις το βιβλίο και το βάζεις στη θέση του. Η γνώση παραμένει εκεί, ίδια, ίδια για τον επόμενο. Αν εγώ δεν μεταδώσω τη γνώση μου και μείνω ένα κλειστό βιβλίο, η γνώση θα πεθάνει και αυτό είναι πολύ κρίμα. Εάν τώρα ο επόμενος δεν γίνει καλύτερος από μένα, οφείλω να τον μαλώσω.
Ο Ήλιος του, στον Ταύρο και τον δωδέκατο οίκο του χάρτη του, διψά να επιστρέψει ό,τι έχει κερδίσει στο σύνολο καθώς αντιλαμβάνεται άκοπα τον εαυτό του ως μέρος ενός συστήματος και συνυπεύθυνος για την εξέλιξή και καλή λειτουργία του. Ο Δίας στον Ζυγό δε, στον χώρο που σχετίζεται με τη δημιουργικότητά του, τον καθιστά φυσικό περφόρμερ με εξαίρετο χιούμορ, μεγάλα όπλα ενός δασκάλου, ενώ ο πλεονασμός του αέρινου στοιχείου τρέφει την περιέργεια και φιλομάθειά του, ενώ του προσδίδει ιδιαίτερη επικοινωνιακή άνεση.
Με τη δουλειά να καλύπτει μεγάλο μέρος του χρόνου σου, πώς τα φέρνεις βόλτα στις προσωπικές σου σχέσεις και δη τις ερωτικές;
Έχω μία θεωρία για τις προσωπικές μου σχέσεις. Δεν πιστεύω πάρα πολύ στις μακροχρόνιες σχέσεις λόγω «κακού» παρελθόντος. Θεωρώ ότι η ζωή που ζούμε σήμερα είναι υπερκαταναλωτική από πλευράς υλικών αγαθών και δυστυχώς κάνουμε το ίδιο και με τα συναισθήματα. Τρώμε γρήγορα, οδηγούμε γρήγορα, συνηθίζουμε να κάνουμε τα πάντα γρήγορα. Καταναλώνουμε και το συναίσθημα που προσφέρουμε ή μας προσφέρουν με τους ίδιους ρυθμούς, με αποτέλεσμα να χορταίνουμε πολύ γρήγορα. Στη δική μου περίπτωση, εάν με αγαπήσει μία γυναίκα, θα με αγαπήσει πολύ, εάν την αγαπήσω, θα την αγαπήσω πολύ. Ο ρυθμός της ζωής είναι τέτοιος, ώστε δεν μπορούμε να φρενάρουμε και να πούμε «ώπα, θα αγαπάω την γυναίκα που είναι δίπλα μου λίγο λιγότερο σήμερα, για να μπορώ να την αγαπήσω κι αύριο και μεθαύριο». Δυστυχώς είμαστε υπερκαταναλωτές και υπερπαραγωγοί συναισθημάτων.
Με τον ιδιαίτερα μεταβλητό και λάτρη των αλλαγών, του καινούριου και της εμπειρίας άξονα των Διδύμων-Τοξότη να είναι το πρόσημο στον τομέα του χάρτη του που ασχολείται με τις σχέσεις, η δυσπιστία του Παναγιώτη απέναντι στο «για πάντα» είναι φυσική, όπως και η ροπή στην ταχύτητα, με τρεις από τους βασικούς δείκτες που αφορούν τις ερωτικές σχέσεις, Άρη, Αφροδίτη, Ωροσκόπο, στους Διδύμους. Τόσο για το υπερβάλλον συναίσθημα, όσο και για το «κακό» παρελθόν ευθύνονται ο γήινος και σταθερός Ήλιος του τροποποιούμενος από τον Ποσειδώνα στον Σκορπιό, εγγύηση για σχέσεις με βάθος αλλά και έντονη δραματικότητα και αμφίβολες επιλογές.
Αν όχι οι ερωτικές σχέσεις, ποιες είναι οι σταθερές που στηρίζεσαι στη ζωή σου;
Όχι, είναι η βάση μου. Εγώ αν δεν είμαι ερωτευμένος δεν μπορώ να λειτουργήσω στη δουλειά μου, δεν μπορώ να λειτουργήσω στη ζωή μου. Χρειάζομαι ένα άλλο άτομο ως σημείο αναφοράς. Και δεν εναλλάσσεται, είναι πάρα πολύ σταθερές οι σχέσεις μου. Χρειάζομαι μία σύντροφο - ερωτική σύντροφο, διότι θεωρώ τον έρωτα ένα πολύ σημαντικό συναίσθημα στη ζωή μου. Είναι ίσως από τα βασικότερα συναισθήματα που με κάνουν δημιουργικό. Όπως είπαμε, δημιουργικό σε κάνει οποιαδήποτε προσλαμβάνουσα στο περιβάλλον σου, αλλά το σημαντικότερο για μένα είναι να είμαι ευτυχής. Και χρειάζομαι μία σύντροφο, γιατί είμαι «κλασικός» άντρας τρόπον τινά και θεωρώ ότι έτσι λειτουργώ καλύτερα.
Ο έρωτας και η συναισθηματική ασφάλεια που για τον Παναγιώτη μεταφράζεται σε ισορροπία, αρμονία και χαρά είναι άρρηκτα δεμένα με τη δημιουργικότητά του και την ικανότητά του να είναι ευτυχισμένος, όπως σκιαγραφείται από το ζεύγος Δία-Σελήνης στο ιδιαιτέρως «ζευγαρέ» ζώδιο του Ζυγού και τον χώρο του χάρτη του που λέει «έρωτας-δημιουργικότητα». Και παρ’ ότι στην πραγματικότητα αγαπά την εναλλαγή, δεν μπορεί παρά να εκφράζει τον γήινο, σταθερό και παραδοσιακό του Ήλιο στον Ταύρο, που εξισορροπεί τις υπερανάλαφρες αέρινες επιδράσεις ζητώντας ένα σταθερό σημείο αναφοράς..
Τελικά γιατί ασχολήθηκες με τη φωτογραφία; Ποια είναι η σχέση σου με την ύλη, με το χρήμα;
Δεν κάνω αυτή τη δουλειά για να παράγω χρήμα αλλά γιατί με γεμίζει ψυχικά. Θεωρώ ότι αν πέθαινα και ξαναγεννιόμουν, πάλι φωτογράφος θα ήμουν. Ήταν το μόνο πράγμα που ήθελα να κάνω στην ζωή μου, ίσως γιατί στη β΄γυμνασίου κλείδωσα σε μία φράση στο μάθημα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Μας είχαν δώσει ένα βιβλιαράκι με επαγγέλματα κι ως βιαστικός καταναλωτής από τότε, έφτασα κατευθείαν στο Φ, διάβασα φωτορεπόρτερ και δεν ήξερα τι είναι. Ρώτησα κι ο καθηγητής μου είπε: «Παναγιωτάκη, φωτορεπόρτερ είναι αυτός που σε μία μέρα βλέπει ότι όλος ο υπόλοιπος κόσμος σε μία ζωή». Εμπνευσμένη απάντηση, γιατί ήταν δάσκαλος με κεφαλαία. Εργάστηκα σαν φωτορεπόρτερ για δεκαοχτώ χρόνια, μπήκα στην Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, αλλά εκ παραλλήλου είχα και στούντιο για βιοποριστικούς λόγους. Για το φωτορεπορτάζ πρέπει να είσαι και λίγο τυχοδιωκτάκος, να θέλεις το «ζην επικινδύνως», έτσι κράτησα το στούντιο κι εγκατέλειψα το φωτορεπορτάζ που είναι όμως πολύ μεγάλη αγάπη.
Ο ιδεαλισμός, η αφοσίωση, η μεγάλη και αλλόκοτη ευαισθησία στο συναίσθημα και την ανθρώπινη κατάσταση, είναι το δώρο του Ποσειδώνα στον Σκορπιό που ορίζει ότι σχετίζεται με την καριέρα του Παναγιώτη και την εργασιακή του καθημερινότητα. Τροποποιεί δε καθοριστικά την έννοια του κέρδους για τον παραδοσιακά φιλοχρήματο και υλιστή Ήλιο στον Ταύρο κάνοντας τον να μετρά την ανταμοιβή του σε εμπειρία και δημιουργία ακόμη κι όταν κάνει, όπως είναι σύμφωνο προς την φύση του, τη «συνετή» επιλογή.
Ο Παναγιώτης Μπελτζινίτης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1970 και είναι απόφοιτος του τμήματος Φωτογραφίας της Σχολής Γραφικών Σπουδών & Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, με εξειδίκευση στη Διαφημιστική Φωτογραφία & Φωτοειδησιογραφία. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1986 ως φωτογράφος νυχτερινών κέντρων κι από το 1987 έως το 2003 σαν φωτορεπόρτερ σε πρακτορεία φωτορεπορτάζ. Tο 1996 κέρδισε το Πρώτο Πανευρωπαϊκό Βραβείο φωτορεπορτάζ με το θέμα «Λάτζες Γερμανικής Σκάλας». Το 1988 δημιούργησε το Saycheese Studio, το πρώτο στούντιο διαφημιστικής φωτογραφίας με μοναδικό αντικείμενο το τρόφιμο, με το οποίο ασχολείται κατά αποκλειστικότητα από το 2003. Έχει φωτογραφίσει 158 βιβλία μαγειρικής, όλα τα ελληνικά περιοδικά γαστρονομίας και παγκόσμιες καμπάνιες ποτών στο εξωτερικό, ενώ συνεργάζεται με όλες τις εταιρείες τροφίμων στην Ελλάδα. Είναι φωτογράφος των περισσότερων Ελλήνων Chef - για την τηλεόραση, των Μaster Chef, των εκπομπών της Ντίνας Νικολάου, Έκτορα Μποτρίνι, Αλέξανδρου Παπανδρέου κ.α. Επιπλέον, από το 2014 είναι Καθηγητής Φωτογραφίας στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ.
Credit φωτό: Σοφία Αραμπατζόγλου