Χωρίς τα ρωσικά χρώματα η HAAS F1 Team
Η ομάδα έχει πολύ στενή χορηγική σχέση με μεγάλη εταιρία ρωσικών συμφερόντων.
Η Haas F1 αποφάσισε προσωρινά να μην εμφανίζει τους ρωσικούς χορηγούς στα μονοθέσιά της.
Στο πλαίσιο των δοκιμών πριν την έναρξη του πρωταθλήματος της F1, η Haas F1 Team άλλαξε την εμφάνιση των μονοθέσιων της. Συγκεκριμένα, η ομάδα αποφάσισε να ντύσει το σασί της με ολόλευκα χρώματα στην τελευταία μέρα των δοκιμών της Βαρκελώνης, καλύπτοντας τα χρώματα της ρωσικής σημαίας· παρότι η Haas F1 είναι Αμερικάνικη ομάδα, ιδιοκτησίας του μεγιστάνα Gene Haas, και εδρεύει στη Βόρεια Καρολίνα, από το 2021 μέχρι σήμερα χρησιμοποιεί τα χρώματα της ρωσικής σημαίας λόγω της συμβιωτικής της σχέσης με τη ρωσική εταιρία URALKALI, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των λιπασμάτων ποτάσας. Λόγω αυτής της χορηγικής σχέσης, η Haas F1 έφτασε στο σημείο να αλλάξει τα χρώματα της ομάδας από άσπρο-μαύρο-κόκκινο σε άσπρο-μπλε-κόκκινο, καταλήγοντας στην απόλυτη παραδοξότητα μιας αμερικανικής ομάδας να τρέχει με τα ρωσικά χρώματα.
Ωστόσο, η σχέση της Haas F1 με τον κύριο χορηγό της είναι βαθύτερη απ’ όλες τις υπόλοιπες ομάδες που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο λόγος είναι πως ένας από τους βασικούς μετόχους της URALKALI είναι ο Dmitry Mazepin, ο πατέρας του πρώτου οδηγού της ομάδας, Nikita Mazepin, του οποίου παρτενέρ είναι Mick Schumacher, γιός του θρύλου της F1, Michael Schumacher. Παράλληλα, η Haas F1 χρηματοδοτείται και από το κρατικό πανεπιστήμιο της Μόσχας, του οποίου το έμβλημα βρίσκεται στο – πανάκριβο – κέντρο της αγωνιστικής στολής των Mazepin και Schumacher.
Η σχέση της Haas F1 με ρωσικούς χορηγούς την καθιστά εξαιρετικά ευάλωτη στο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Η Haas F1 προέρχεται από δύο αγωνιστικά καταστροφικές σεζόν, στις οποίες τερμάτισε τελευταία αδυνατώντας να συγκεντρώσει έστω έναν βαθμό, με τον Gene Haas να οδηγείται στην αναγκαιότητα ενός pay driver – δηλαδή στην υπογραφή ενός οδηγού ο οποίος πήρε τη θέση με κύριο κριτήριο τα χρήματα που φέρνει στην ομάδα μέσω των χορηγών του και με το οδηγικό του ταλέντο να περνάει σε δεύτερη μοίρα. Παράλληλα, η εργοστασιακή και αγωνιστική σχέση της Haas F1 με τη Ferrari – της οποίας οδηγός είναι ο Mick Schumacher – περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα, καθώς η συνέχιση της χορηγικής σχέσης της Haas F1 με ρωσικές εταιρίες μπορεί να πλήξει έμμεσα και την εικόνα της πιο ιστορικής ομάδας της F1.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον της ομάδας αναφορικά με τις χορηγικές τις σχέσεις, η Haas F1 άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Οι κυρώσεις που θα επιβληθούν σε εταιρίες ρωσικών συμφερόντων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα πλήξουν αναμφίβολα τις εταιρίες που χορηγούν τη Haas F1, όμως εκτός από οικονομικό, το ζήτημα είναι και ηθικό, με τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή Max Verstappen αλλά και τον επίσης παγκόσμιο πρωταθλητή από το 2010 μέχρι το 2014, Sebastian Vettel, να δηλώνουν πως ο φετινός αγώνας στη Ρωσία δεν πρέπει να διεξαχθεί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.