- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Τα δωμάτια των συγγραφέων: Αχιλλέας Χεκίμογλου
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
![Τα δωμάτια των συγγραφέων: Αχιλλέας Χεκίμογλου Τα δωμάτια των συγγραφέων: Αχιλλέας Χεκίμογλου](/images/1074x600/jpg/files/2024-06-27/axlleas-hekimoglou-domatiio-syggrafea.jpg)
Τα δωμάτια των συγγραφέων: Ο Αχιλλέας Χεκίμογλου μιλάει για τον χώρο όπου εμπνέεται για να γράψει
Αυτή είναι η ενιαία μας σαλοκουζίνα, αποτέλεσμα καθαίρεσης δύο διακριτών χώρων και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Είναι χώρος που απομονώνεται από τα υπνοδωμάτια και προσφέρεται για εργασία και γράψιμο. Έχει αρκετή ανοιχτωσιά και, συνήθως, ησυχία. Απέδειξε την αξία του στην πανδημία, προσφέροντας ένα άριστο περιβάλλον τηλεργασίας.
Στο δωμάτιο αυτό δεν υπάρχει κανένα φετίχ, κατά τη φροϋδική προσέγγιση. Με την τεχνολογία μπορείς να δουλέψεις το ίδιο αρχείο από οποιαδήποτε συσκευή και τοποθεσία, όποτε θέλεις. Στα μάτια μου είναι κάτι αντίστοιχο με εκείνο που έκαναν παλιά οι γιαγιάδες: έπλεκαν οπουδήποτε και οποτεδήποτε έκαναν μια ανάπαυλα. Χάρη στο cloud μπορώ να εναλλάσσω συσκευές (διαφορετικά laptop, tablet ή ακόμη και κινητά) και να συνεχίζω να δουλεύω το ίδιο αρχείο. Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η βάση του laptop ώστε η οθόνη να υψώνεται και να φτάνει στο ύψος των ματιών – εάν δεν θέλεις να πάθεις αυχενικό.
Το άλλο που συμβαίνει με κάθε νέο βιβλίο είναι ότι μέρος της βιβλιοθήκης ανακυκλώνεται: Έρχονται βιβλία από την αποθήκη και το πατάρι που είναι απαραίτητα για τη βιβλιογραφική υποστήριξη και τα παλιά κρύβονται για λίγο καιρό. Ομολογώ ότι έχω κουραστεί με τη συσσώρευση βιβλίων και αγοράζω e-book κατά προτεραιότητα, καθώς με αυτά δεν με απασχολεί η αποθήκευσή τους.
Αυτό το τραπέζι είναι το βασικό σημείο όπου γράφω. Εναλλακτικά, υπάρχει και η νησίδα της κουζίνας, που επίσης προσφέρεται για γράψιμο. Στις δύο αυτές επιφάνειες εργασίας έχουν ξετυλιχθεί απίστευτες ιστορίες: Μεγάλες επιχειρηματικές συμφωνίες, παλατιανές συνωμοσίες, πραξικοπήματα, πολιτική ίντριγκα, βιομηχανική κατασκοπεία, παρεμβάσεις του ξένου παράγοντα. Εάν τα έπιπλα αυτά είχαν στόμα, θα είχαν να διηγηθούν πολλά. Αυτά συμβαίνουν σε έναν παράλληλο κόσμο που εκτυλίσσεται τα άγρια χαράματα: από τις 4 έως τις 6 –άντε και 7– το πρωί, στην απόλυτη ηρεμία του σκότους, μακριά από τα άβολα βλέμματα μεγάλων και μικρών. Κάποια στιγμή ξυπνούν τα παιδιά και όλα τελειώνουν – αρχίζει η προετοιμασία για το σχολείο και μετά για τη δουλειά. Οι υπόλοιπες ώρες της ημέρας ανήκουν δικαιωματικά στη δουλειά και την οικογένεια. Το γράψιμο γίνεται αναγκαστικά μία μικρή, αλλά καθόλου βαρετή, διπλή ζωή.
Στο χέρι αδυνατώ να γράψω. Πρωτοέπιασα υπολογιστή στα 5 μου –έναν spectrum 128K με κασέτα– κι έκτοτε ακολούθησα όλη την τεχνολογική εξέλιξη, μαθαίνοντας, μάλιστα, τυφλό σύστημα στο λύκειο. Την εποχή που εργαζόμουν ως δημοσιογράφος, συνειδητοποίησα ότι το γράψιμο στο χέρι αποτελεί χάσιμο χρόνου και παραγωγικότητας: Έτσι φρόντιζα να πηγαίνω στις συνεντεύξεις τύπου με laptop ώστε να έχω ψηφιοποιημένη τη μαγιά του κειμένου. Και το ένα έφερε τ’ άλλο: Γιατί να τρέχεις πίσω στο γραφείο εφόσον έχεις το κείμενο έτοιμο επιτόπου; Κι έτσι ήρθε στη ζωή μου και η τηλεργασία μια δεκαετία πριν την μάθει ο κόσμος με την πανδημία. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να μπορείς να εστιάσεις όλη σου την προσοχή στο γράψιμο, αδιαφορώντας για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω σου. Πρόκειται για κάτι που γίνεται όλο και πιο δύσκολο στην εποχή μας – τον αιώνα της «ξεπέτας» και της διάσπασης προσοχής από terrabyte ψηφιακού clutter που μας βομβαρδίζει ανελέητα, κάθε μέρα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου του Douglas Murray
Η αργεντινή συγγραφέας μιλάει για το νέο της βιβλίο «Η δική μας πλευρά της νύχτας» και το Φεστιβάλ ΛΕΑ
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Η Athens Voice προτείνει τα βιβλία των διακοπών
Ο Ισλανδός ποιητής, συγγραφέας, μουσικός και εκδότης μιλάει στην Athens Voice
Το graphic novel «Σκιές στο φως» περιγράφει κυρίως την προσωπικότητά του από την παιδική του ηλικία και τα καθοριστικά πρώτα χρόνια του στην Αγγλία, μέχρι την καθιέρωσή του
Η μόνη απαίτηση είναι το βιβλίο να σε διασκεδάζει, ανεξάρτητα από το αν καταφέρει να κάνει οτιδήποτε άλλο
Ο Θανάσης Παπανδρόπουλος και ο Κώστας Χρηστίδης δίνουν μία διαφορετική υπόσταση στην έννοια του επιχειρείν και του χώρου μέσα στον οποίον αυτό μπορεί να αναπτυχθεί
Μιλήσαμε με τον κουίρ ποιητή, μεγαλωμένο στην Ελλάδα αλλά με γραφή στα αγγλικά, με αφορμή το βιβλίο του «Greekling»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.