- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
![8474-19455.jpg 8474-19455.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/09/14/8474-19455.jpg)
Δημοσιογράφος και συγγραφέας. Με την πρώτη ιδιότητα παρουσίασε την τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ «Οι τέχνες είναι 7» και συνεργάζεται με περιοδικά όπως το «ΒΗmagazino». Με τη δεύτερη εξέδωσε το 1998 τα ποιητικά πεζογραφήματα «Πανσέληνος παρά κάτι» (Αστάρτη) και τώρα επιστρέφει δυνατά με το «Τρεις νύχτες του Αυγούστου (και μία ημέρα)» (Ελληνικά Γράμματα) μια νουβέλα με πολύ σασπένς.
Ποια η σχέση σας με την ηρωίδα του βιβλίου; Ασφαλώς, καμία. Δεν έχω σχέση με τη βία. Και μάλλον επειδή τη φοβάμαι, την εξορκίζω βάζοντας την ηρωίδα μου να έρθει αντιμέτωπη με τα βαθύτερα σκοτεινά της ένστικτα και με το θάνατο.
Ποια είναι η σχέση λογοτεχνίας και δημοσιογραφικής γραφής; Καμία και πάλι. Η δημοσιογραφική γραφή είναι αυστηρή, δεν μπορεί να παίζει με τη φαντασία, με τις ελλειπτικές εικόνες, με το λυρισμό ή να εφαρμόζει αυτόματη γραφή, για να αναφέρω κάποια λογοτεχνικά στοιχεία. Δεν μπορεί να παραπλανεί ή να στοχεύει στο συναίσθημα του αναγνώστη. Πρέπει να του αφήνει τη λογική του ελεύθερη, για να κρίνει. Πιθανή εξαίρεση, κάποιο κοινωνικό ρεπορτάζ, που κι εμάς τους δημοσιογράφους μπορεί να μας φορτίζει συγκινησιακά.
Τι σας εμπνέει στην απεραντοσύνη της θάλασσας που είναι παρούσα στο βιβλίο; Το ανεξάντλητο, το αέναο, το απρόβλεπτο, τα μυστικά του βυθού, τα χρώματά της. Και όπως για όλα τα στοιχεία της φύσης, τρέφω και για τη θάλασσα σεβασμό.
Τι σας γοητεύει στο μαγικό ρεαλισμό του Μάρκες; Σε κάποια βιβλία του, η απλή υπόθεση με παραληρηματική γλώσσα, σε άλλα ο πολιτικός και κοινωνικός συμβολισμός μέσα από εικόνες πλούσιες, τολμηρές, τεράστιας δύναμης, καταλυτικές. Ο μαγικός ρεαλισμός ανοίγει τις πόρτες στους ανέμους.
Ποια είναι τα σημεία της Aθήνας που προτιμάτε; Διαδρομές σε αρχαιότητες ή σε παλιές γειτονιές. Βόλτες σε πράσινες περιοχές λίγο πιο έξω κι όσο γίνεται πιο ψηλά για να θαυμάζω την πόλη με τα βουνά γύρω και τη θάλασσα στο βάθος χωρίς να βλέπω την κακογουστιά και το τσιμέντο της. Μου αρέσουν τα μικρά καφέ –έχετε πάει στην αυλή του Νομισματικού Μουσείου;–, οι παμπ οι χωμένες σε στοές και σε παραμελημένες συνοικίες.
Πώς είδατε πολιτιστικά το φετινό αθηναϊκό καλοκαίρι; Ο Γιώργος Λούκος κάνει προσεγμένες επιλογές. Είδα λίγες παραστάσεις γιατί έλειπα. Από αυτές ξεχώρισα τον Καστελούτσι και τους «Αρουραίους» του Τάλχαϊμερ. Μου άρεσε η μουσική προσωπογραφία του Καβάφη από τον Νίκο Ξυδάκη.
Πώς βλέπετε το μέλλον του αθηναϊκού Τύπου και του βιβλίου λόγω της οικονομικής κρίσης; Στο σκοτάδι. Η ηλεκτρονική μορφή του Τύπου και των εκδόσεων παίρνει σιγά σιγά μπάλα την έντυπη δημοσιογραφία και τη μυρωδιά των βιβλίων. Ήρθε και η οικονομική κρίση για να δέσει το κακό.
Ποια συνέντευξή σας έχετε απολαύσει περισσότερο; Ευτυχώς, πολλές. Τη Ρομιγί, τον Ζιν, τον Κακογιάννη, τον αρχαιολόγο Β. Σαρηγιαννίδη, τον Βέλτσο, τον Ξανθούλη, για να αναφέρω μερικές.
Ποιος είναι ο Αύγουστος του μέλλοντος; Ο Αύγουστος των ερωτηματικών.
Τι βιβλία θα πάρετε μαζί σας το καλοκαίρι; Την «Ιστορία του λαού των Ηνωμένων Πολιτειών» του Χάουαρντ Ζιν και το «Νεκροταφείο πιάνων» του Ζοζέ Λούις Πεϊσότο.
Ο δικός σας φετινός Αυγούστος; Στη Σέριφο που αγαπάω, όπου θα παρουσιάσω και το βιβλίο μου στις 10/8, στον Πολυχώρο «Μεταλλείο».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια νουβέλα που θα κυκλοφορήσει εντός των επόμενων εβδομάδων από την Κάπα Εκδοτική.
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.