Βιβλιο

20 νέα βιβλία ξένης λογοτεχνίας

Η Athens Voice χαζεύει τις βιτρίνες των βιβλιοπωλείων, ξεφυλλίζει τις καινούργιες εκδόσεις και σου προτείνει τίτλους

Στέφανος Τσιτσόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 889
14’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

20 νέα βιβλία ξένης λογοτεχνίας για να διαβάσετε το φθινόπωρο

Willa Cather, Η Αν-τόνια μου, εκδόσεις Gutenberg
Τέλη του 19ου αιώνα, όταν οι Ευρωπαίοι μεταναστεύουν μαζικά προς τις ΗΠΑ: Ο ορφανός δεκάχρονος Τζιμ από τη Βιρτζίνια μετακομίζει με τους παππούδες του στη Νεμπράσκα. Εκεί συνδέεται με βαθιά φιλία με τη δωδεκάχρονη Αν-τόνια, κόρη μεταναστών από τη Βοημία. Μεγάλος πια ο Τζιμ, καταξιωμένος δικηγόρος, αποφασίζει να γράψει τη συγκλονιστική ιστορία της για το πώς κατάφερε μέσα από αντίξοες συνθήκες να κατακτήσει την αυτονομία της. Γιατί για τον Τζιμ «αυτό το κορίτσι σηματοδοτούσε την ίδια τη χώρα». Η Γουίλα Κάθερ έχει τιμηθεί με το βραβείο Pulitzer 1923 και τούτο το μυθιστόρημα, που παραμένει ένα από τα αξεπέραστα βιβλία της λογοτεχνίας των Ηνωμένων Πολιτειών, αποτελεί έναν μεγαλειώδη φόρο τιμής στους πιονέρους της Αμερικής.

Ρόμπιν Λι, Όλα γύρω από σένα, εκδόσεις Ψυχογιός
Στα τριάντα εννιά της, η Σολέν Μαρσάν είναι μια αφοσιωμένη μητέρα, μια αξιόπιστη συνεργάτιδα και μια σωστή πρώην σύζυγος, αλλά πολύ καιρό νιώθει ότι δεν είναι πια ο εαυτός της. Όταν εμφανίζεται κάποιος που φαίνεται να τη θέλει γι’ αυτό που πραγματικά είναι, η Σολέν υποκύπτει στη γοητεία του και ξεκινά μαζί του μια θυελλώδη ερωτική σχέση που κανείς δεν ξέρει πού θα καταλήξει, αφού αυτός ο κάποιος είναι το διάσημο σύμβολο του σεξ Χέιζ Κάμπελ, τραγουδιστής του νεανικού συγκροτήματος Όγκαστ Μουν, αφίσες του οποίου φιγουράρουν παντού – ακόμα και στον τοίχο του δωματίου της έφηβης κόρης της Σολέν. Θα μπορέσει η Σολέν να αφεθεί στον έρωτα του αγοριού για το οποίο μιλάει όλος ο κόσμος;

Ουίλιαμ Σ. Μπάροουζ, Ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων, εκδόσεις Τόπος
Σε τούτο το παράδοξο αφήγημα που διαδραματίζεται στην αμερικανική Άγρια Δύση, συναντάμε ένα σύνολο περιβόητων χαρακτήρων: το Δακρυσμένο Πιστόλι (βάζει τα κλάματα στη θέα των αντιπάλων του), τον Παπά, ο οποίος μόλις αρχίζει το πιστολίδι δίνει τελευταία μετάληψη στους εχθρούς του, και φυσικά τον γνωστό και μη εξαιρετέο Κιμ Κάρσονς, τον ομοφυλόφιλο πιστολά που, με συμπαραστάτες μια σειρά από όμορφα αγόρια, βάζει σκοπό να θέσει υπό αμφισβήτηση την ηθική της αμερικανικής επαρχίας ενώ μάχεται για τη διαγαλαξιακή ελευθερία. Φαντασιώδης και αστείος, ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων του Μπάροουζ συνεχίζει την εξερεύνηση των δυνάμεων ελέγχου της κοινωνίας διά του κράτους, της Εκκλησίας, των γυναικών, του γραπτού λόγου και των ναρκωτικών, με ένα ύφος μοναδικό και πρωτόγνωρο στη λογοτεχνία του εικοστού αιώνα.

Hugh Howey, Φάρος 23, εκδόσεις Anubis
Στο νέο βιβλίο του Hugh Howey πρωταγωνιστεί ένας μοναχικός ήρωας αντιμέτωπος με μια τρομακτική απειλή. Για αιώνες, φαροφύλακες εξασφάλιζαν την ασφαλή διέλευση των πλοίων στις θάλασσες του κόσμου, με μια μοναχική εργασία χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις, τουλάχιστον τον περισσότερο καιρό. Μέχρι κάτι να πάει στραβά, μέχρι ένα πλοίο να κινδυνεύσει, και ορίστε που στον 23ο αιώνα, οι «φαροφύλακες» εργάζονται ασταμάτητα για την αποφυγή ναυαγίων στο διάστημα, σε ένα δίκτυο φάρων όπου τα πλοία ταξιδεύουν στο Γαλαξία μας με ταχύτητα εικοσαπλάσια του φωτός. Όταν ένας πρώην πιλότος, παρασημοφορημένος ήρωας του πεζικού στον πόλεμο εναντίον των εξωγήινων Ρυφ, τοποθετείται χειριστής του Φάρου 23 στο εξώτερο διάστημα, ο πόλεμος τον ακολουθεί και οι αντιμαχόμενοι στόλοι ετοιμάζονται για την τελική σύγκρουση με αποφασιστικές κινήσεις που θα καθορίσουν τη μοίρα του κόσμου.

Shaun Bythell, Όσα σκέφτεται ο βιβλιοπώλης σου για σένα, εκδόσεις Key Books
Ο βιβλιοπώλης μας είναι ο άνθρωπος που, με τη θέλησή μας ή όχι, γνωρίζει σε βάθος τις ανησυχίες, τα όνειρα, ακόμα και την αισθητική μας, με βάση τους τίτλους που πηγαίνουμε στον πάγκο του. Και ορίστε ο Shaun Bythell: Ιδιοκτήτης παλαιοβιβλιοπωλείου σε μια κωμόπολη της Σκωτίας, πίσω από το ταμείο παρατηρεί τους πελάτες του, που είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους, αλλά και τόσο όμοιοι. Το βιβλίο αποτελεί μια λεπτομερή αλλά ταυτόχρονα ξεκαρδιστική καταγραφή των ανθρώπων που συχνάζουν σε βιβλιοπωλεία, από τους φανατικούς βιβλιόφιλους μέχρι τους περαστικούς ποδηλάτες που αναζητούν καταφύγιο από τη βροχή. Ένα κλειδί για τα άδυτα ενός βιβλιοπωλείου αλλά και μια κρυφή ματιά στο μυαλό του ιδιοκτήτη του, που επίσης ρίχνει μια κρυφή ματιά στο μυαλό των πελατών του. Ανάμεσα στις περιγραφές βιβλίων, αναγνωστών και συγγραφέων, οι βιβλιόφιλοι θα αναγνωρίσετε οικείες φιγούρες και φυσικά ακόμα και τους ίδιους τους εαυτούς σας!

Douglas Stuart, Ο νεαρός Μάνγκο, εκδόσεις Μεταίχμιο
Ο Μάνγκο και ο Τζέιμς προέρχονται από τις εργατικές συνοικίες της Γλασκόβης, όμως ο πρώτος είναι προτεστάντης και ο δεύτερος καθολικός. Θα έπρεπε να είναι ορκισμένοι εχθροί, όμως, ενάντια σε κάθε πρόβλεψη, έρχονται πολύ κοντά. Καταφύγιό τους ο περιστερώνας που έχει φτιάξει ο Τζέιμς για τα αγωνιστικά του περιστέρια. Ερωτεύονται και ονειρεύονται να βρουν ένα μέρος όπου θα υπάρχει μια θέση και για αυτούς, αφού η απειλή της αποκάλυψης είναι διαρκής και η ενδεχόμενη τιμωρία ανείπωτη. Όταν αρκετούς μήνες αργότερα η μητέρα του Μάνγκο τον στέλνει εκδρομή για ψάρεμα σε μια λίμνη στη Δυτική Σκοτία, μαζί με δυο παράξενους μέθυσους με σκοτεινό παρελθόν, ο Μάνγκο θα προσπαθήσει να επιστρέψει σε έναν τόπο ασφαλή, σε έναν τόπο όπου αυτός κι ο Τζέιμς ίσως να έχουν ένα μέλλον.

Άρτουρ Σνίτσλερ, Η κυρία Μπέρτα Γκάρλαν, εκδόσεις Σοκόλη
Ο Άρτουρ Σνίτσλερ ασχολήθηκε με το γυναικείο ζήτημα και δικαίως θεωρείται υπέρμαχος της γυναικείας χειραφέτησης. Στη νουβέλα του Η κυρία Μπέρτα Γκάρλαν καταθέτει μια βαθιά και λεπτολόγο ψυχολογική σπουδή της γυναικείας συνείδησης, καταγγέλλοντας συνάμα την κοινωνική ανισότητα και τον συμβατικό κώδικα ηθικής ως προς τις ελευθερίες των δύο φύλων. Με φόντο την Αυστρία της εποχής του, αφηγείται δυο αποφασιστικές εβδομάδες από τη ζωή της ηρωίδας του, εφαρμόζοντας μοντερνιστικές τεχνικές, όπως ο ελεύθερος πλάγιος λόγος και ο εσωτερικός μονόλογος. Η κυρία Μπέρτα Γκάρλαν, η αυστριακή Μαντάμ Μποβαρύ, όπως έχει συχνά χαρακτηριστεί, φέρει τη σφραγίδα της αφηγηματικής δεινότητας του συγγραφέα της που ξετυλίγει μπροστά μας μια ολόκληρη εποχή.

Ντιμιτάρ Ντίμοφ, Τα καπνά, Τόμος Α΄&Β΄, εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή
Στο μυθιστόρημα περιγράφεται η ζωή του βουλγαρικού λαού τη δεκαετία του 1930 και στις αρχές της δεκαετίας του 1940. Ο συγγραφέας απεικονίζει τις μεγάλες κοινωνικές δονήσεις της εποχής και τα ανθρώπινα δράματα, αναδεικνύει τον ρόλο της εργατικής τάξης και του Κόμματός της στον αγώνα για την κοινωνική απελευθέρωση, καθώς και τον αντιδραστικό ρόλο της αστικής τάξης: «Πάλι οι εταιρίες! Όλα περιστρέφονταν γύρω από τις εταιρίες, σα να μην είχαν σημασία η ζωή και η τιμή των ανθρώπων, θαρρείς και το κράτος ήταν οι εταιρίες! ... Υπήρχε κάποια οργάνωση των πολύ πλούσιων ανθρώπων... μια οργάνωση που καθυπόταξε την κυβέρνηση, την αστυνομία και το στρατό, που αποφάσιζε και καθοδηγούσε τα πάντα. Που δεν είχε οίκτο και δε σταματούσε μπροστά σε κανένα μέσο για να φρουρήσει την εξουσία και τη ληστρική της τακτική... Μπορούσε τάχα να βρεθεί άνθρωπος λογικός που να μην παραδεχτεί ότι οι εταιρίες μπορούσαν να δώσουν ένα μηδαμινό μέρος από τα κέρδη τους σε εκατομμύρια για να αυξήσουν τα μεροκάματα;»

Deniz Ohde, Διάχυτο φως, εκδόσεις Gutenberg
Θέμα του βιβλίου είναι η δύσκολη πορεία ενός κοριτσιού από την εργατική τάξη προς μια επιτυχημένη πανεπιστημιακή καριέρα. Με αφορμή τον γάμο δύο παιδικών της φίλων η αφηγήτρια επιστρέφει στην εργατική συνοικία όπου μεγάλωσε. Κόρη Γερμανού εργάτη, θυμάται τον τυφλό παππού της που απεχθανόταν οποιαδήποτε αλλαγή, τον αλκοολικό πατέρα της για τον οποίο η λέξη επιθυμία ήταν απαγορευμένη, τη μητέρα της που μετανάστευσε από την Τουρκία αναζητώντας μια καλύτερη ζωή και εγκλωβίστηκε σε ένα σιωπηλό σπίτι. Μιλά για τις προκαταλήψεις και τις δυσκολίες που είχε να αντιμετωπίσει από πολύ μικρή και την έκαναν να εγκαταλείψει το σχολείο. Συλλογίζεται την ντροπή και τον φόβο που χρειάστηκε να ξεπεράσει για να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Η Ντενίζ Όντε μιλά για τις κοινωνικές διακρίσεις, τα κρίσιμα όρια που έχουν τεθεί στην αφηγήτρια ως παιδί της εργατικής τάξης, το χάσμα μεταξύ εκπαιδευτικών υποσχέσεων και βιωμένης ανισότητας, την καθημερινή υποτίμηση, που τελικά εσωτερικεύεται, και τη δυσκολία να ξεφύγει κανείς από όλα αυτά.

Elle Kennedy, Off-Campus 2 - Το λάθος, εκδόσεις Ψυχογιός
O τριτοετής φοιτητής Τζον Λόγκαν μπορεί να έχει όποιο κορίτσι θέλει, αφού σαν σταρ του χόκεϊ η ζωή του είναι μια ατελείωτη σειρά από πάρτι και γνωριμίες της μιας βραδιάς. Πίσω όμως από το ακαταμάχητο χαμόγελό του και την άνετη στάση του, κρύβεται η ολοένα μεγαλύτερη απελπισία του για το αδιέξοδο που θα αντιμετωπίσει όταν τελειώσει το κολέγιο. Μια σέξι συνάντηση με την πρωτοετή Γκρέις Άιβερς είναι ο αντιπερισπασμός που χρειάζεται. Ένα απερίσκεπτο λάθος όμως θα τη διώξει μακριά του και ο Λόγκαν βάζει στόχο σε όλο το τελευταίο έτος του στο κολέγιο να της αποδείξει πως του αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία. Η Γκρέις τώρα: ύστερα από την πρώτη της χρονιά στο Πανεπιστήμιο Μπράιαρ που δεν πήγε όπως θα ήθελε, επιστρέφει μεγαλύτερη και σοφότερη. Δεν είναι το μαζεμένο κοριτσάκι το οποίο εκείνος θα μυούσε στις απολαύσεις της ενήλικης ζωής και, αν ο Λόγκαν περιμένει ότι εκείνη θα τρέχει πίσω του και θα τον παρακαλάει όπως οι υπόλοιποι φαν της ομάδας του χόκεϊ, κάνει λάθος. Αν τη θέλει πάλι κοντά του, θα πρέπει να το παλέψει, αφού αυτή είναι στο τιμόνι, σκοπεύοντας να οδηγήσει τον Λόγκαν στα όριά του.

Τα μυστικά της συγγραφής - Απόσταγμα σοφίας 66 κορυφαίων δημιουργών (συλλογικό), εκδόσεις Key Books
Από τον Χόρχε Λούις Μπόρχες και την Αγκάθα Κρίστι, μέχρι τη Σαρλότ Μπροντέ και τον Χαρούκι Μουρακάμι, μερικοί από τους κορυφαίους τεχνίτες του γραπτού λόγου μάς ξεναγούν στο πνεύμα και στην ψυχή τους και μοιράζονται μαζί μας τις πηγές έμπνευσής τους, σε ένα βιβλίο που συγκεντρώνει το απόσταγμα της σκέψης και της σοφίας 66 από τους σημαντικότερους συγγραφείς όλων των εποχών, από τον 19ο αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Τα Μυστικά της Συγγραφής θα τα λατρέψουν οι άνθρωποι της γραφής και της δημιουργικότητας, αφού οι 66 καλεσμένοι του, που έχουν διαβαστεί και αγαπηθεί από εκατομμύρια αναγνώστες, με έναν τρόπο όλοι μαζί, δημιουργούν έναν μοναδικό αστερισμό για να βρουν τον δρόμο τους όσοι θέλουν να ασχοληθούν με το «σπορ», αλλά δεν βρίσκουν το κουράγιο.

Craig Shreve, Γιάσουκε: Ο Αφρικανός Σαμουράι, εκδόσεις Anubis
Το 1579, ένα πορτογαλικό εμπορικό πλοίο καταπλέει στο λιμάνι του Κουτσινότσου της Ιαπωνίας. Στο πλοίο επιβαίνει ο Αλεσάντρο Βαλινιάνο, ένας Ιταλός ιερέας με απόλυτη εξουσία στην κεντρική και ανατολική Ασία, έχοντας στο πλευρό του τον πιστό φρουρό του, έναν επιβλητικό σκλάβο από την Αφρική. Ηγείται μιας αποστολής με κατεύθυνση το Κιότο, όμως μια εξέγερση τον φέρνει αντιμέτωπο με τον ισχυρότερο πολέμαρχο της χώρας, τον Όντα Νομπουνάγκα. Ο ιερέας, ως αντάλλαγμα για να χτίσει μια εκκλησία, δωρίζει τον ακόλουθό του στον παντοδύναμο ηγέτη. Οι δύο άντρες αναπτύσσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού. Ο δεινός πολεμιστής γίνεται σαμουράι  και αποκτά νέο όνομα: Γιάσουκε. Αργά αλλά σταθερά, αποτινάσσει τις αλυσίδες της προηγούμενης ζωής του. Όμως, δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με την άνοδό του. Όλα εξαρτώνται από την ικανότητά του να προστατεύσει τον νέο του άρχοντα από στρατιωτικές και πολιτικές απειλές, από εχθρούς εξωτερικούς, αλλά και από προδότες που παραμονεύουν στις σκιές. Η περιπετειώδης ζωή του θρυλικού Γιάσουκε, του πρώτου καταγεγραμμένου Αφρικανού σαμουράι, κατά την πιο ταραχώδη ιστορική περίοδο της Ιαπωνίας, παραδίδεται σε ένα καθηλωτικό μυθιστόρημα από τον Craig Shreve.

Charles Baudelaire, Οι τεχνητοί Παράδεισοι, εκδόσεις Μπαρμπουνάκης
Την εποχή που κυκλοφόρησε, το 1860, οι «Τεχνητοί Παράδεισοι (Les Paradis Artificiels)» του Charles Baudelaire γνώρισαν αμέσως επαίνους. Ο σημαντικότερος Γάλλος συμβολιστής, που έζησε μια βίαιη και τελικά τραγική ζωή, πεθαίνοντας εθισμένος στο όπιο, σε αυτό το βιβλίο, δίνει μια απάντηση στις «Εξομολογήσεις ενός Άγγλου οπιοφάγου» του Thomas De Quincey, μέσω ενός όμορφα επεξεργασμένου αυτοβιογραφικού πορτρέτου και των επιδράσεων που είχαν το κρασί, το όπιο και το χασίς στο μυαλό του. Ο Μπωντλαίρ αποτυπώνει τα ονειρικά οράματα που βίωσε κατά τη διάρκεια της ναρκωτικής έκστασής του, ψευδαισθήσεις, άλλοτε εξαίσιες άλλοτε ανησυχητικές, αυταπάτες μεγαλείου και υπέροχους εν πρώτοις αλλά δεινά ψεύτικους κόσμους έκστασης στη συνέχεια, που τελικά τον οδήγησαν στην καταστροφή. Αντιπαραβάλλοντας τις επιπτώσεις του χασίς και του οπίου με αυτές του κρασιού, ο Μπωντλαίρ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το κρασί εξυψώνει τη θέληση, το χασίς την καταστρέφει». 

Carsten Henn, Ο ταχυδρόμος των βιβλίων, εκδόσεις Μεταίχμιο
Ο βιβλιοπώλης Καρλ Κόλχοφ δεν είναι ένας συνηθισμένος εβδομηνταπεντάχρονος. Είναι λάτρης των βιβλίων, ζει προσκολλημένος σε μια παλιότερη εποχή και τον χαρακτηρίζει ένας πρωτόγνωρος ρομαντισμός. Τις βραδινές ώρες, αφού το βιβλιοπωλείο κλείσει, παραδίδει βιβλία σε κάποιους ξεχωριστούς πελάτες, με τους οποίους με τον καιρό θα αποκτήσει ιδιαίτερο δέσιμο. Αποτελεί για αυτούς τον σύνδεσμό τους με τον έξω κόσμο και με τα βιβλία που τους προμηθεύει γεμίζει τη ζωή τους. Ξαφνικά όμως ο Καρλ θα χάσει τη δουλειά του. Και τότε θα χρειαστούν η δύναμη των βιβλίων και ένα κοριτσάκι εννιά χρονών για να βρουν το θάρρος να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλον. Ανάλαφρο, τρυφερό, συγκινητικό και βιβλιοφιλικό, το μυθιστόρημα του Carsten Henn μας θυμίζει ότι έχουμε μονάχα ο ένας τον άλλον… και τα βιβλία!

Ζορίς-Καρλ Ουισμάνς, Νουβέλες («Το σακίδιο», «Έρμαιο της τύχης»), εκδόσεις Σοκόλη
Οι ήρωές του ταλαιπωρούνται μέχρις εξαντλήσεως και πασχίζουν εναγωνίως να αποδράσουν από την αδυσώπητη πραγματικότητα. Ο Ουισμάνς, με τις ακριβείς, καίριες και λεπτομερέστατες περιγραφές προσώπων, καταστάσεων και στιγμών, θα μπορούσε να είναι ο κατεξοχήν νατουραλιστής συγγραφέας του τέλους του 19ου αιώνα, όμως, η εκζήτηση της γραφής, το αμείλικτο μαύρο χιούμορ, ο αυτοσαρκασμός και η ωραιοποίηση του σκοτεινού τοπίου με αστραφτερά και απροσδόκητα λεκτικά πλουμίδια, όπως και η μεταμφίεση του σκληρού ρεαλισμού με αναπάντεχες εικόνες και μεταφορές, τον καθιστούν έναν από τους εκπροσώπους συγγραφείς του συμβολισμού. Στην πρώτη νουβέλα του βιβλίου, «Το σακίδιο» (1880), ο Ουισμάνς καταγράφει με διεισδυτικό τρόπο την ατμόσφαιρα στην πρώτη γραμμή και στα μετόπισθεν του Γαλλοπρωσικού Πολέμου, ενώ στη δεύτερη νουβέλα, το «Έρμαιο της τύχης» (1882), αφηγείται με λεπταίσθητο χιούμορ τον οδυνηρό, ψυχικά και σωματικά, βίο ενός δημοσίου υπαλλήλου.

Βίλις Λάτσις, Για καινούργια ακρογιάλια, εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή
Οι ήρωες του έργου είναι χαρακτηριστικοί τύποι της λετονικής υπαίθρου σε όλη την κοινωνική της διάρθρωση, από το Λετονό κουλάκο μέχρι τον αντίποδά του, το Λετονό επαναστάτη αγρότη. Για μια μεγάλη ιστορική περίοδο –από το 1921, όπου στη Λετονία μαίνεται ο εμφύλιος πόλεμος ανάμεσα στις αστικές δυνάμεις της αντεπανάστασης και στις παράνομες Οργανώσεις του ΚΚ Λετονίας που ζητούν την ενσωμάτωσή της στη νεαρή χώρα των Σοβιέτ, μέχρι και μετά από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, όταν πια η Λετονία έχει προ πολλού ενταχτεί στον κορμό της Σοβιετικής Ένωσης– ο συγγραφέας περιγράφει την πάλη του λαού της, δίνοντας έμφαση στον αγώνα που διεξάγεται στο λετονικό χωριό για μια ζωή ελεύθερη από τα δεσμά της εκμετάλλευσης, αλλά και αργότερα για το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό του.

Ruth Ozeki, Το βιβλίο της μορφής και του κενού, εκδόσεις Κλειδάριθμος
Μετά τον τραγικό θάνατο του πατέρα του, ο δεκατριάχρονος Μπένι Ο αρχίζει να ακούει φωνές. Οι φωνές αυτές ανήκουν στα αντικείμενα του σπιτιού του και ακούγονται πότε ευχάριστες, πότε θυμωμένες και πότε θλιμμένες. Όταν όμως η μητέρα του αρχίζει να συσσωρεύει αντικείμενα σε παθολογικό βαθμό, οι φωνές γίνονται όλο και πιο έντονες. Έτσι ο Μπένι αναζητά καταφύγιο στην ησυχία μιας μεγάλης δημόσιας βιβλιοθήκης. Εκεί συναντά μια σαγηνευτική καλλιτέχνιδα του δρόμου με μια αλαζονική νυφίτσα για κατοικίδιο, έναν άστεγο φιλόσοφο-ποιητή, και το εντελώς δικό του Βιβλίο, αυτό που αφηγείται τη ζωή του και του μαθαίνει να ακούει τα πράγματα που όντως έχουν σημασία. Συνδυάζοντας αξέχαστους χαρακτήρες με την τζαζ, την κλιματική αλλαγή και την προσκόλλησή μας στα υλικά αγαθά, η Ρουθ Οζέκι γράφει ένα μυθιστόρημα τολμηρό, ανθρώπινο και βαθιά συγκινητικό. 

Joseph Conrad, Τύχη, εκδόσεις Gutenberg
Για πρώτη φορά στα ελληνικά το μυθιστόρημα που υπήρξε η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του Τζόζεφ Κόνραντ: η Τύχη εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1914, πούλησε χιλιάδες αντίτυπα και έκανε τον Κόνραντ διάσημο και οικονομικά ανεξάρτητο. Γνωρίστε τη Φλώρα: δέσμια της πατριαρχίας, δέσμια της καπιταλιστικής κοινωνίας που εκπροσωπεί ο τραπεζίτης πατέρας της, δέσμια των θεσμών που τον καταδικάζουν σε φυλάκιση, δέσμια της ιδιοτελούς γκουβερνάντας και των αντιδραστικών συγγενών της, δέσμια ακόμα και της φεμινιστικής «αυλής» που δημιουργεί μια φίλη της, αποστερείται ή εκχωρεί το δικαίωμα να είναι ο εαυτός της. Η ζωή της είναι μια πορεία απωλειών, αλλά και αυτογνωσίας, την οποία ο αναγνώστης παρακολουθεί μέσα από μεμονωμένα γεγονότα με κύριο αφηγητή τον Μάρλοου, ήρωα και άλλων βιβλίων του Κόνραντ, όπως του Λόρδου Τζιμ και της Καρδιάς του σκότους. Το έργο χωρίζεται σε δύο μέρη: τη Δεσποσύνη και τον Ιππότη. Ωστόσο, ο αφηγητής, ο Μάρλοου, αποκαλύπτει τον εγωισμό ως κίνητρο πίσω από την «ιπποτική» συμπεριφορά, καθώς ο Κόνραντ δημιουργεί ένα αφηγηματικό πλαίσιο, όπου το ερωτικό ειδύλλιο γίνεται το μέσο για να εμβαθύνει σε κάθε είδους σχέσεις εξουσίας.

Γιάκομπ Βάσερμαν, Κάσπαρ Χάουζερ, εκδόσεις Σοκόλη
Καλοκαίρι του 1828. Ένα έφηβο αγόρι με το όνομα Κάσπαρ Χάουζερ περιπλανιέται στους δρόμους της Νυρεμβέργης. Περπατά σαν μικρό παιδί, επαναλαμβάνει ξανά και ξανά τις ίδιες λέξεις και στο χέρι του κρατά μια επιστολή. Κατά τα λεγόμενά του, πέρασε όλα τα χρόνια του κλεισμένος σε ένα σκοτεινό μέρος, σιτισμένος με νερό και ψωμί. Στη σύντομη ζωή του, αποκτά φίλους και συμμάχους, αλλά και φανατικούς εχθρούς. Δύο αιώνες από τη δολοφονία του, το 1833, ο Κάσπαρ Χάουζερ, το αποκαλούμενο «παιδί της Ευρώπης», που η ιστορία του ενέπνευσε πλήθος λογοτεχνών και καλλιτεχνών ανά τον κόσμο, εξακολουθεί να σαγηνεύει και να αποτελεί ένα από τα άλυτα μυστήρια της παγκόσμιας ιστορίας. Ποιος ήταν, στ’ αλήθεια; Ένας τυχοδιώκτης, ένας απλός απατεώνας ή ο νόμιμος κληρονόμος του θρόνου του Μπάντεν, που απομακρύνθηκε από τα ανάκτορα μόλις γεννήθηκε και δολοφονήθηκε για λόγους διαδοχής;

Natasha Brown, Συνάντηση, εκδόσεις Gutenberg
Για τη μαύρη Βρετανίδα αφηγήτρια του βιβλίου υπήρχε πάντα ένας στόχος: να ανέβει κοινωνικά και οικονομικά και να ξεπεράσει τις προκαταλήψεις που εξακολουθούν να ισχύουν για το φύλο και τη φυλή της. Γι’ αυτό έπρεπε να ακολουθήσει έναν και μόνο δρόμο: εξαντλητική δουλειά, καλές σπουδές, έναν άντρα από οικογένεια με πολλά λεφτά. Τα έχει σχεδόν καταφέρει, έχει μια καλή θέση στον τραπεζικό κλάδο και ετοιμάζεται να μπει στον στενό κύκλο της παλιάς βρετανικής αστικής τάξης. Και τότε μαθαίνει ότι έχει καρκίνο. Τι πρέπει να κάνει; Να ξεκινήσει αμέσως θεραπεία που θα αναστείλει την πορεία της; Ή να την αναβάλει για όταν θα είναι ισχυρότερη επαγγελματικά και κοινωνικά;