- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πάσχα και βιβλία: Ελληνική, ξένη και αστυνομική λογοτεχνία
Τι να διαβάσεις και τι να δωρίσεις, τι να προσέξεις και τι να χαρίσεις.
Τα βιβλία που θα διαβάσουμε το Πάσχα: Προτάσεις ελληνικής, ξένης και αστυνομικής λογοτεχνίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Χρήστος Χωμενίδης, Η δίκη Σουάρεφ, εκδόσεις Πατάκη
Ένα μυθιστόρημα όπου ο Χ.Α. Χωμενίδης επιμένει να ανατέμνει τη σημερινή Ελλάδα. Ματιά στους ήρωες, αρχής γενομένης από τον Δηµοσθένη Καραµπαλίκη: ο εµβληµατικότερος εν ζωή ποινικολόγος, πρωταγωνιστής στις πιο πολύκροτες δίκες του τελευταίου µισού αιώνα. Ακόμα: Σεραφείµ - Μάκης Σακκάς, διευθυντής του γραφείου «Καραµπαλίκης και Συνεργάτες», ευφυής, εργατικός, λεβέντης, με ένα, όµως, σωµατικό ελάττωµα που –κι ας το κρύβει όσο µπορεί– τον περιορίζει και του πικραίνει τη ζωή. Ο κόσµος της µαχόµενης δικηγορίας: ο κύριος Φωτιάδης, εκκεντρική διάνοια, ο Χάρης Τσετίνης, λαγωνικό των δικαστηρίων, η Κωνσταντία Γιάννου, πανέµορφη, κόρη χρεοκοπηµένου βιοµήχανου, ο Σόλων Λούσκος, µε το απωθηµένο ακαδηµαϊκής καριέρας και τις ανοµολόγητες πολιτικές φιλοδοξίες. Περισσότεροι πρωταγωνιστές: ο Ευθύµης Βογιατζής, σκοτεινός τύπος, ύαινα σωστή, η Παναγιώτα Αϊβάλη, «κυρία του κυρίου» και κληρονόµος του γραφείου. Ξεκινάμε: Ένα απόγευµα εµφανίζεται στο γραφείο ο µεγαλέµπορος µμουσικών οργάνων Εδµόνδος Σουάρεφ, που ζητάει ακρόαση από τον Καραµπαλίκη. Μιλάει µε τον Μάκη Σακκά. Αποκαλύπτει ότι το 1983 δολοφόνησε έναν άνθρωπο. Ζητάει να παραδοθεί στη δικαιοσύνη. «Αδύνατον να δικασθείτε» απαντάει ο Μάκης. «Όλα τα εγκλήματα στην Ελλάδα παραγράφονται µε την παρέλευση είκοσι ετών...» «Θα δικαστώ. Θα µε δικάσετε εσείς!». Ίσως η δίκη Σουάρεφ να γίνει καθαρτήριο για όλους.
Οφηλία, Ναντίγια, εκδόσεις Bell
«Καλησπέρα και καλή βραδιά!». Το Ναντίγια ανοίγει τις πόρτες του και σε υποδέχεται στην πιο ξεσηκωτική νύχτα της Αθήνας! Εκείνη, κόρη γνωστού επιχειρηματία νυχτερινών κέντρων της παραλιακής, επιστρέφει απρόθυμα στην Ελλάδα έχοντας ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στην Αμερική. Μια νέα γυναίκα, σνομπ, απαιτητική, μα πάνω από όλα παθιασμένη με τη rock alternative μουσική. Εκείνος, τα τελευταία δύο χρόνια βρίσκεται στη κορυφή των charts! Ένας λαϊκός τραγουδιστής που κάθε βράδυ ξεσηκώνει με τις επιτυχίες του ολόκληρη την Αθήνα. Οι κατακτήσεις του αμέτρητες! Το πάθος του για το τραγούδι, το μοναδικό που κρατά τον έλεγχο στη ζωή του. Μέσα στον σκληρό κόσμο της νύχτας, ο Πέτρος Βούλγαρης και η Νάντια Πανδή θα κοιταχτούν για λίγα δευτερόλεπτα. Μέσα στο σκοτάδι του ΝΑΝΤΙΓΙΑ, εκείνη θα τον ακούσει για πρώτη φορά να τραγουδά…Δύο κόσμοι αντίθετοι. Δυο άνθρωποι παθιασμένοι με δύο εντελώς διαφορετικά είδη μουσικής. Η έλξη είναι απρόβλεπτη και ακαριαία. Η ανάγκη τους για λίγη νύχτα ακόμα, απαιτητική.
Νάσος Καραστάθης, Μέρες ντυμένες αντίο, εκδόσεις Key Books
Στη συλλογή διηγημάτων Μέρες ντυμένες αντίο, ο πρωτοεμφανιζόμενος Νάσος Καραστάθης υφαίνει ένα μοναδικό ψηφιδωτό χαρακτήρων και καταστάσεων, σε τόπους ξεχασμένους μα και ταυτόχρονα βαθιά εγγεγραμμένους στη συλλογική μνήμη. Ο έρωτας συναντά την απώλεια, και οι ήρωες των ιστοριών του μετεωρίζονται ανάμεσα στο ανυποχώρητο καθήκον και τη μύχια επιθυμία. Πορεύονται οι άνθρωποι. Άλλοτε ως χάρτινα καραβάκια σε ορμητικά νερά κι άλλοτε με ανοιχτά, μεγάλα φτερά ως αετοί. Γεμίζουν φως, τραύματα, ρωγμές. Οι ήρωες στις ιστορίες αυτές έρχονται αντιμέτωποι με τον θάνατο και καίγονται όπως οι πεταλούδες στο φως το δυνατό. Άλλες όμως φορές καταφέρνουν και περνούν απέναντι, γεμάτοι σοφία, αγάπη και μια γλύκα στα ψιχαλισμένα μάτια τους. Απλώνουν τα χέρια τους προσπαθώντας από κάπου να κρατηθούν. Αγκαλιάζουν τον έρωτα, έστω αν τις περισσότερες φορές είναι αδιέξοδος, απέλπιδος. Πασπαλίζονται με τη σκόνη του τη χρυσή και κινούν ενάντια στη φθορά, στις συμβάσεις και στα πρέπει. Αν τους συναντήσουμε το δείλι, εύκολα τους ξεχωρίζουμε από ένα παράξενο χαμόγελο, ένα ιδιαίτερο φως. Φορτωμένοι αντίο, θρυμματισμένοι, διπλώνουν και ξαναδιπλώνουν τα λευκά τους μαντίλια, πονούν, μα συνεχίζουν να πορεύονται μοναδικά όμορφοι, κολλώντας τις ρωγμές τους με την κόλλα τη χρυσή.
Κώστας Κρομμύδας, Κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω, εκδόσεις Διόπτρα
Ποτέ δεν έμαθε την ακριβή ημερομηνία που γεννήθηκε. Ήταν απλώς ένα μωρό που κάποιος εγκατέλειψε στα σκαλιά ενός ιδρύματος, όπως και τόσα άλλα. Οι γυναίκες που την ανέθρεψαν έλεγαν πάντα ότι πρώτα τραγούδησε και μετά μίλησε. Ίσως γιατί μέσα από τις νότες μαλάκωνε κάπως η σκληρότητα του κόσμου, την οποία δυστυχώς γνώρισε από νωρίς. Κόντρα όμως σε κανόνες και εμπόδια, εκείνη συνέχισε να τραγουδά, να ονειρεύεται και να γελάει… Mέχρι τη στιγμή που της τα πήραν όλα καταδικάζοντάς την σε θανατερή σιωπή. «Ίσως επειδή ήμουν γυναίκα… Ίσως επειδή δεν θέλησα να υποτάξω την ψυχή μου σε άγραφους νόμους. Μεγαλώνοντας, ερωτεύτηκα, πόνεσα, έκλαψα, γονάτισα, αλλά στο τέλος κατάφερα να κοιτάξω τη ζωή από τη μεριά που επέλεξα εγώ και όχι οι άλλοι. Στάθηκα όρθια και πάλεψα για όσα με έκαναν να χαμογελώ. Έδωσα μάχη για να μην επιτρέψω σε κανέναν να μου στερήσει το δικαίωμα στο όνειρο. Και τελικά κατάλαβα πως η πραγματική αγάπη δε σε φυλακίζει, αλλά σε κρατά ελεύθερη μέσα στην αγκαλιά της. Με λένε Μενεξιά και το όνομά μου το πήρα από το χρώμα των ματιών μου…»
Μαρία Παναγοπούλου, Οι γυναίκες δεν κλαίνε, εκδόσεις Ψυχογιός
Είναι η Μπιάνκα. Ετών τριάντα. Διαφημίστρια. Μέχρι πριν από δύο εβδομάδες, η ζωή της πήγαινε από το καλό στο καλύτερο. Δεκατέσσερις ημέρες χρειάστηκαν για να ανατραπούν όλα. Σε κάθε ανάσα της, έχει πλέον την αίσθηση πως κάποιος την παρακολουθεί. Λέει: «Έπαψα να ενεργοποιώ το τηλέφωνό μου. Έπαψα να μπαίνω στο Διαδίκτυο. Έπαψα να βγαίνω από το σπίτι μου. Δε με έχει αγγίξει. Κι όμως, έχω κακοποιηθεί βάναυσα. Δεν έχει διεισδύσει στο σώμα μου. Κι όμως, έχω βιαστεί άγρια. Το πήρα πια το μάθημά μου: ζω σε μια κοινωνία όπου η γυναίκα είναι πάντα συνυπεύθυνη. Ό,τι κι αν της συμβαίνει, φταίει και αυτή. Ενίοτε, φταίει μόνο αυτή. Όπως κάθε εγκληματική πράξη, έτσι κι αυτή, της οποίας είμαι θύμα, έχει έναν επιστημονικό ορισμό. Την αποκαλούν stalking και την περιγράφουν ως «έμμονη παρενοχλητική παρακολούθηση, που προκαλεί στρες ή φόβο». Αδημονώ για την ημέρα που θα λήξει το μαρτύριό μου. Όποιο κι αν είναι το φινάλε του». Μια αληθινή ιστορία stalking και πολύτιμες συμβουλές για να ξεχωρίσετε τον stalker από τον θαυμαστή/ ακόλουθο, να τον αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά και να αξιοποιήσετε τη νομοθεσία για να προστατευτείτε.
Δημήτρης Στεφανάκης, Μινώταυρος, εκδόσεις Μεταίχμιο
Κρήτη, 1894. Από το σκηνικό ενός φόνου στα χωριά του νότου ο Γιαννιός Αστάκης θα βρεθεί στο Μεγάλο Κάστρο, το Ηράκλειο Δύσης και Ανατολής, και στην αγκαλιά της Μαργώς Μποτέλλη. Ζούμε το τέλος της Τουρκοκρατίας στο νησί που θα οδηγήσει στη σφαγή του 1898. Στον μισό αιώνα ζωής που ακολουθεί, οι πρωταγωνιστές θα πρέπει να αντεπεξέλθουν στις δοκιμασίες που θέτουν τα μεγάλα γεγονότα στον απλό άνθρωπο είτε αυτός ζει στο Βερολίνο, στο Παρίσι του Μεσοπολέμου ή στα χωριά της Νότιας Κρήτης. Οι μικροί ήρωες της καθημερινότητας μοιράζονται ανέμελοι τις στιγμές τους ενώ στις φλέβες τους κυλά το αίμα της Ιστορίας. «Κυλάει παράξενα ο χρόνος, σκεφτόταν ο Γιαννιός εκείνο το πρωινό της Τετάρτης του 1943. Από την ώρα που ξυπνάς νομίζεις πως μια αόρατη παλάμη ακουμπά στην πλάτη σου και σε σπρώχνει άλλοτε απαλά και άλλοτε απότομα προς τα μπρος κι εσύ δεν έχεις άλλο εφόδιο από τη μνήμη για να κοιτάξεις τι απέμεινε από την περασμένη μέρα, από τα περασμένα χρόνια».
Λένα Διβάνη, Εργαζόμενο αγόρι, εκδόσεις Πατάκη
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς θα ήταν ο κόσμος ανάποδα; Πώς θα ζούσαμε αν αντί για την πατριαρχία μάς άλλαζε τα φώτα η μητριαρχία; Πώς θα ένιωθαν οι άντρες αν οι γυναίκες είχαν την εξουσία αφήνοντάς τους να παλεύουν με τα οικιακά, τα παιδιά και τα μπότοξ; Σε έναν τέτοιο κόσμο, ο Χάρης, ένα όμορφο δεκαοχτάχρονο αγόρι από την Κρήτη, το σκάει νύχτα από το χωριό του γιατί δε θέλει να παντρευτεί την πλούσια σαραντάρα βουλευτίνα που του προξένευε η μάνα του. Το δικό του όνειρο είναι να γίνει ένα ανεξάρτητο, εργαζόμενο αγόρι στην Αθήνα. Θα μπορέσει να επιβιώσει όμως στη μεγαλούπολη όπου τα ωραία, νεαρά αρσενικά είναι απλώς αντικείμενα πόθου; Το «Εργαζόμενο αγόρι» είναι μια κωμωδία γεμάτη δράματα. Τι άλλο μπορεί να είναι, αφού επιχειρεί να ξεσκεπάσει όλα τα ξεπερασμένα αλλά αθάνατα στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων, αυτά που φυλακίζουν άντρες και γυναίκες ακόμα και στον 21ο αιώνα;
Μιχάλης Μοδινός, Τα θαύματα του κόσμου, εκδόσεις Καστανιώτη
Μια συλλογή διηγημάτων που αναδεικνύει με τρυφερότητα, ενσυναίσθηση και χιούμορ την τετριμμένη καθημερινότητα, όπως τέμνεται με τα ευρύτερα γεωπολιτικά, οικολογικά και πολιτισμικά ζητήματα. Ο συγγραφέας μάς ταξιδεύει σε μέρη όπως η Κρήτη και η Κούβα, η Χαλκιδική και οι πηγές του Νείλου, η Λίμνη της Γενεύης και το Άινταχο, προκειμένου να διερευνήσει την αξία των μικρών πραγμάτων, την αναγωγή τους στα μεγάλα, και την ικανότητα να εκπλήσσεσαι μπρος στα θαύματα του κόσμου. Φυσικά υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος, όπου τα αρχέτυπα του νου αποσαθρώνονται και οι εκπλήξεις γίνονται οδυνηρές. Ωστόσο οι ήρωες παρατηρούν, ερωτεύονται και διερωτώνται, καθώς μας κάνουν συμμέτοχους των πληθωρικών συνειρμών τους. Αποδεικνύεται εντέλει πως η ικανότητα να εκπλήσσεσαι μπορεί να οδηγήσει στην κάθαρση, αποκαλύπτοντας ποικίλα θαύματα, ό,τι πρόσημο κι αν έχουν αυτά.
Πασχαλία Τραυλού, Το υπόγειο στην οδό Ήρας 12, εκδόσεις Διόπτρα
«… Δύσκολο πράμα να είσαι γυναίκα. Κι αν τα σπλάχνα σας αθέλητα καρπίσουν, μη βγάλετε άχνα σε παπά. Με την καρδιά και το μυαλό σας κουβεντιάστε το. Και μη θαρρείτε πως θα κάνετε φονικό και θα πάτε στην Κόλαση, αν κρίνετε πως άλλη λύση δεν υπάρχει. Αγγελοποιοί είμαστε να λέτε. Στέλνουμε αγγελούδια στον Παράδεισο για να μη ζήσουν στην Κόλαση αυτού του κόσμου». Έτσι έγραφε το τεφτέρι της Παγώνας, της νεκρής μαμής του Παράδεισου, του χωριού όπου μεγάλωσε η Ανθή, η κόρη του πανούργου παπα-Δρόσου τη δεκαετία του ’60. Από αυτό το κειμήλιο και από τη Λούλα την πόρνη γύρεψε απελπισμένα βοήθεια για να σωθεί από το δίλημμα στο οποίο βρέθηκε άθελά της εγκλωβισμένη. H ηρωίδα θα βρει αναπάντεχα την άκρη στη μονή της Αγίας Λεχούσας χάρη στις γνώσεις της μοναχής Υακίνθης και στην αυτοθυσία του δάσκαλου Στρατή Κλωναρίδη. Έκτοτε μάχεται στο υπόγειο της οδού Ήρας 12 για το δικαίωμα των γυναικών να ορίζουν την καρδιά και το σώμα τους. Μόνο που ως τα στερνά της τη βασανίζει η αρχέγονη αμφιβολία αν είναι φόνισσα ή... αγγελοποιός, αν η αυτοδιάθεση και η ελευθερία είναι αμαρτία ή δικαίωμα.
Κία Φιλιππίδου, Κυκλαδικό νουάρ, εκδόσεις Βακχικόν
Όταν η Ντίντα έρχεται αντιμέτωπη με την απιστία του συζύγου της, Άρη, διαφεύγει σε διακοπές απελπισίας και συναντιέται απρόσμενα στην Αντίπαρο με τον Ορφέα. Μεταξύ τους αναπτύσσεται αμοιβαία έλξη, όμως σε ρομαντικό τους περίπατο δέχονται δολοφονική επίθεση από έναν άγνωστο, τον οποίο η Ντίντα καταφέρνει να πυροβολήσει και να σκοτώσει με το όπλο του. Έτσι αρχίζει μια περιπετειώδης φυγή, για να γλιτώσουν από τους εντολείς του άγνωστου υποψήφιου δολοφόνου. Ζουν το ειδύλλιό τους στη μαγεία των Κυκλάδων και ενώ κρύβονται από όλους και εναγώνια προσπαθούν να σωθούν, η ιστορία τους περιπλέκεται με την εμφάνιση περίεργων τύπων από τους οποίους μαθαίνουν για τρομερά γεγονότα που συνδέονται με τους διώκτες τους. Ένα μυθιστόρημα γεμάτο σασπένς, με φόντο το καλοκαιρινό κυκλαδίτικο Αιγαίο.
Γιώργος Σκαμπαρδώνης, Ήλιος με ξιφολόγχες, εκδόσεις Πατάκη
Μεσοπόλεμος, πρώτο εξάμηνο του 1931. Ο ταγματάρχης Γόρδιος Κλήμεντος, επικεφαλής της αντικατασκοπείας στη Θεσσαλονίκη, αναλαμβάνει να «ενοποιήσει τις πεποιθήσεις» στη γοητευτική πόλη που σπαράσσεται από συγκρούσεις: εθνικιστές εναντίον αριστερών και Εβραίων, βενιζελικοί κατά βασιλικών, τροτσκιστές κατά κομμουνιστών, 140.000 πρόσφυγες, κομιτατζήδες, παρακρατικοί, πράκτορες ξένων δυνάμεων, απεργίες και δολοφονίες. Όλοι εναντίον όλων. Ο ταγματάρχης, που υποφέρει και από ένα ανεξέλεγκτο ερωτικό πάθος, προσπαθεί να κρατήσει τις αρχές του στον απελπισμένο αγώνα του να ελέγξει τη δυναμική των γεγονότων, που ωστόσο καταλήγουν, τον Ιούνιο του ’31, στην πρώτη μεγάλη επίθεση κατά των Ισραηλιτών στην Ευρώπη του 20ού αιώνα: στο πογκρόμ και στον εμπρησμό του εβραϊκού συνοικισμού Κάμπελ.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Manuel Vilas, Τα φιλιά, εκδόσεις Ίκαρος
Ένα μυθιστόρημα για την αγάπη εν καιρώ πανδημίας· σε μια περίοδο όπου ενισχύθηκε η μοναξιά, στερώντας κάθε σωματική επαφή. Το φιλί που σφραγίζει τη φλογερή και απροσδόκητη ιστορία αγάπης μεταξύ του Σαλβαδόρ και της Μονσεράτ γεννιέται εν μέσω της πανδημίας, σε ένα εξοχικό καταμεσής του δάσους, όπου ο Σαλβαδόρ, ένας 58χρονος καθηγητής, βρίσκει καταφύγιο. Γνωρίζει τη Μονσεράτ σε ένα γειτονικό χωριό, στα περίχωρα της Μαδρίτης, να εργάζεται στο μοναδικό παντοπωλείο της περιοχής. Τον Μάρτιο του 2020, ο Σαλβαδόρ ξαναδιαβάζει τον Δον Κιχώτη υπό το πρίσμα της αίσθησης του απόλυτου, του καταβροχθιστικού πάθους που τον δένει με τη Μονσεράτ. Η απρόσμενή του Αλτισιδόρα –όπως του αρέσει να την αποκαλεί– εμφανίζεται ως μια πράξη αντίστασης τον καιρό της αναγκαστικής απομόνωσης. Μέχρι που το παρελθόν τους αναδύεται, αναπόφευκτα, καθώς η ρουτίνα των δύο εραστών γίνεται πραγματικότητα.
Daniel Chidiac, The Modern Break-up (Μοντέρνος χωρισμός), εκδόσεις Key Books
Μετά από το ξαφνικό τέλος µιας σχέσης στην οποία είχε επενδύσει, η Αµέλια πέφτει σε µια δίνη αντικρουόµενων σκέψεων και συναισθηµάτων. Για άλλη µια φορά, αναρωτιέται τι αληθινά θέλει από τους άντρες, ποιο το νόηµα των σχέσεων και αν υπάρχει ο «ιδανικός άλλος». Όλα αλλάζουν όταν γνωρίζει τον Νικ. Ο νέος της φίλος τής αποκαλύπτει τον τρόπο που σκέφτονται οι άντρες. Μετά από αυτό, η Αµέλια είναι πιο αποφασισµένη από ποτέ να βρει κάτι αληθινό. Έτσι, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αναζητώντας τον αληθινό έρωτα και την ευτυχία. Γεµάτο χιούµορ αλλά και σκληρές αλήθειες, το µυθιστόρηµα του Daniel Chidiac εξερευνά τον λαβύρινθο των σχέσεων στην εποχή του Tinder. Και µέσα από την εξερεύνηση αυτή, θα δούµε τη δική µας πραγµατικότητα να µας κλείνει το µάτι, θα ανακαλύψουµε πράγµατα για τον ίδιο µας τον εαυτό που θα µας εκπλήξουν και ίσως βρούµε τον δρόµο για κείνο το ένα ραντεβού που αξίζει.
Σάλι Πέιτζ, Φύλακας ιστοριών, εκδόσεις Ψυχογιός
«Δεν θυμάται πώς ξεκίνησε τη συλλογή της. Ίσως από μια φράση σε μια κουβέντα που άκουσε τυχαία καθώς έπλενε έναν νεροχύτη; Σύντομα πρόσεξε ότι (ενώ ξεσκόνιζε ένα καθιστικό ή έκανε απόψυξη σε ένα ψυγείο) οι άνθρωποι της έλεγαν τις ιστορίες τους. Ίσως το έκαναν πάντα, όμως τώρα είναι αλλιώς, τώρα οι ιστορίες τής απλώνουν το χέρι κι αυτή τις τραβάει κοντά της…». Όταν η Τζάνις αναλαμβάνει να καθαρίζει το σπίτι της κυρίας Μπ, μιας παμπόνηρης και ύπουλης 92χρονης, γνωρίζει εντέλει έναν άνθρωπο που θέλει να μάθει τη δική της ιστορία. Αλλά η Τζάνις της το ξεκόβει: αυτή είναι φύλακας ιστοριών, δεν έχει δική της ιστορία. Τουλάχιστον, όχι μια ιστορία που να μπορεί να τη διηγηθεί. Η κυρία Μπ δεν ξεγελιέται, καταλαβαίνει πως με την Τζάνις το ζήτημα είναι πολύ πιο περίπλοκο απ’ ό,τι φαίνεται. Τι θέλει να κρύψει; Στο κάτω κάτω, κάθε άνθρωπος δεν έχει μια ιστορία;
Michelle Gable, Το μυστικό του βιβλιοπωλείου, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Λονδίνο, 1942. Η Νάνσι Μίτφορντ, εν μέσω αεροπορικών επιδρομών, πασχίζει να ξεπεράσει μια οδυνηρή απώλεια, έχει αποξενωθεί από τον σύζυγό της, το επίδομά της έχει περικοπεί και επιπλέον έχει εγκαταλείψει τη συγγραφική της καριέρα. Ταυτόχρονα, οι πέντε αδελφές της μονοπωλούν τα πρωτοσέλιδα με τις αμφιλεγόμενες πολιτικές τους απόψεις. Η βαθιά επιθυμία να ξεφύγει από όλα αυτά και η οικονομική ανάγκη οδηγούν τη Νάνσι στο βιβλιοπωλείο του Χέιγουντ Χιλ, το οποίο καλείται να διευθύνει όσο ο ιδιοκτήτης του λείπει στον πόλεμο. Η ζωή της φαίνεται να βελτιώνεται συνεχώς. Όταν όμως ένας μυστηριώδης Γάλλος αξιωματικός επιμένει ότι έχει μια ιστορία να της πει, η Νάνσι πρέπει να αποφασίσει αν θα ξαναπιάσει την πένα της για να καταγράψει όσα εκείνος της εξομολογείται και αν αξίζει το τίμημα που ίσως αναγκαστεί να πληρώσει. Ογδόντα χρόνια αργότερα, το Χέιγουντ Χιλ είναι ανάστατο από το κυνήγι ενός χαμένου χειρογράφου του πολέμου με την υπογραφή της Νάνσι Μίτφορντ. Για μια γυναίκα που χρειάζεται απεγνωσμένα μια αλλαγή, η αναζήτηση αυτή θα αποκαλύψει όχι μόνο μια κρυφή πτυχή της Νάνσι, αλλά και μια ακόμη πιο απρόσμενη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν...
Caleb Azumah Nelson, Ανοιχτή θάλασσα, εκδόσεις Μεταίχμιο
Δυο νέοι γνωρίζονται σε μια πολύβουη λονδρέζικη παμπ. Και οι δύο είναι Mαύροι, Βρετανοί, και οι δύο πήγαν με υποτροφία σε ιδιωτικά σχολεία στα οποία δεν κατάφεραν να ταιριάξουν, και οι δύο είναι τώρα καλλιτέχνες – εκείνος φωτογράφος, εκείνη χορεύτρια. Και οι δύο προσπαθούν να αφήσουν το ίχνος τους σε μια πόλη που πότε τους τιμά και πότε τους απορρίπτει. Διστακτικά, τρυφερά, ερωτεύονται. Μα δυο άνθρωποι, ακόμα κι αν φαίνονται προορισμένοι να είναι μαζί, μπορεί να χωριστούν από τον φόβο και τη βία. Μια οδυνηρά όμορφη ιστορία αγάπης αλλά και μια έντονη ματιά στη φυλή και την αρρενωπότητα. Με γραφή τρυφερή και οικεία, μας κάνει να αναρωτηθούμε για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος σε έναν κόσμο που σε βλέπει μόνο ως μαύρο σώμα, να είσαι ευάλωτος ενώ όλοι σε θεωρούν δυνατό, να βρίσκεις την ασφάλεια στον έρωτα, μόνο και μόνο για να τον χάσεις. Με υπέροχη εκφραστική ένταση ο Caleb Azumah Nelson σε αυτό το πρώτο του μυθιστόρημα μας παραδίδει ένα σπαρακτικό πορτρέτο του έρωτα με όλα του τα πυρετώδη κύματα και την παρηγορητική του ομορφιά.
Bianca Pitzorno, Το όνειρο της ραπτομηχανής, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Μια τρυφερή ιστορία από την πολυβραβευμένη Bianca Pitzorno για μια αλλοτινή πιο ρομαντική εποχή που μοιάζει ωστόσο τόσο επίκαιρη. Μια εποχή όπου κάθε οικογένεια έραβε τα δικά της ασπρόρουχα φιλοξενώντας μια καλή ράφτρα για λίγες ημέρες, μετατρέποντας ένα από τα δωμάτια του σπιτιού σε πρόχειρο ραφτάδικο. Πρωταγωνίστρια, μια μοδίστρα freelancer με σύγχρονους όρους, ένα κορίτσι που γεννήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, που έμαθε να διαβάζει μόνο του, που έμαθε να αγαπά τις όπερες του Πουτσίνι, και πάνω απ' όλα έμαθε να ονειρεύεται. Να ονειρεύεται μια δική της ραπτομηχανή: μια θαυμαστή εφεύρεση που θα της χαρίσει οικονομική ανεξαρτησία, ένα λαμπρό σύμβολο προόδου και ελευθερίας. Σκυμμένη στη ραπτομηχανή της, η μοδίστρα ακούει τις ιστορίες των ανθρώπων γύρω της: της σινιορίνας Έστερ, μιας αμαζόνας που ιππεύει σαν άνδρας και αγαπά τις επιστήμες και τις ξένες γλώσσες, της μις Λίλι Ρόουζ, μιας αντικομφορμίστριας Αμερικανίδας κριτικού τέχνης, των αδελφών Προβέρα με τις προκλητικές παριζιάνικες τουαλέτες, της Ασουντίνα, ενός ατίθασου κοριτσιού… Σε μια αυστηρά ταξική κοινωνία, θα έρθει και η ώρα για τη μοδίστρα να βρει τον δρόμο της, με μόνη δύναμη το μυαλό και τα ικανά της χέρια.
Αλεσσάντρο Μπαρίκκο, Η νεαρή νύφη, εκδόσεις Πατάκη
Στις αρχές του εικοστού αιώνα, σε µια εξοχική βίλα στον ιταλικό βορρά, φτάνει, από την Αργεντινή, η νεαρή µέλλουσα Νύφη. Η Οικογένεια την υποδέχεται, χωρίς να δώσει ιδιαίτερη σηµασία, ο Γιος δε βρίσκεται εκεί, είναι στην Αγγλία, απασχοληµένος µε υποθέσεις της ανθηρής υφαντουργικής επιχείρησης. Στέλνει όµως εντυπωσιακά δώρα, ξανά και ξανά, και η Νύφη τον περιµένει, µέσα στο προστατευµένο περιβάλλον του σπιτιού και τις επιβεβληµένες ιεροτελεστίες του. Ο οικονόµος Μοντέστο περιφέρεται, δραστήριος και ακριβής, εγγυώµενος τους ρυθµούς της µικρής κοινωνίας, ο Θείος ενεργεί και αποφασίζει πίσω από το πέπλο µιας υπνηλίας που δεν τον εγκαταλείπει ούτε την ώρα που παίζει τένις, ο Πατέρας, µειλίχιος και σταθερός, κατεβαίνει στην πόλη κάθε Πέµπτη, η Κόρη παλεύει ενάντια στον εφιάλτη της νύχτας και η Μητέρα ζει στην αύρα της µυθολογικής της οµορφιάς. Όλα δείχνουν να συγκλίνουν προς την αναµονή του Γιου, που εξακολουθεί να στέλνει δώρα και να παραµένει άφαντος…
Gill Paul, Η κόρη του συλλέκτη, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Πρόκειται για τη μυθιστορηματική βιογραφία της λαίδης Έβελιν Χέρμπερτ, της γυναίκας που έζησε στο Κάστρο Χάικλιρ, το αληθινό Ντάουντον Άμπεϊ της τηλεοπτικής σειράς, πάτησε πρώτη το πόδι της στον ανασκαμμένο τάφο του Τουταγχαμών, αλλά υπέστη και τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της κατάρας των φαραώ. Η Έβελιν Χέρμπερτ ή Έβι, δημοφιλής και πανέμορφη, αρνείται να συνάψει έναν υψηλού κύρους γάμο. Έχει διαφορετικά σχέδια. Ταξιδεύει στην Αίγυπτο, με την ελπίδα να γίνει αρχαιολόγος και να εργαστεί στο πλευρό του πατέρα της λόρδου Κάρναρβον και του Χάουαρντ Κάρτερ, που έχουν βάλει στόχο να ανακαλύψουν έναν ασύλητο αρχαίο τάφο.Τον Νοέμβριο του 1922, το όνειρό τους πραγματοποιείται: Ανακαλύπτουν τον θρυλικό τάφο του Τουταγχαμών. Η Έβι είναι ο πρώτος άνθρωπος που μπαίνει στον νεκρικό θάλαμο του Τουταγχαμών. Σύντομα, μια σειρά από τραγωδίες θα σημαδέψει εκείνη και όσους εισήλθαν στον ανασκαμμένο τάφο. Οι φήμες αποδίδουν τα τραγικά γεγονότα στην «κατάρα του Τουταγχαμών». Όταν πενήντα χρόνια αργότερα μια Αιγύπτια αρχαιολόγος εμφανίζεται κάνοντας ερωτήσεις στην Έβι για όσα είχαν πραγματικά συμβεί μέσα στον τάφο, μια νέα αλυσίδα τραγικών περιστατικών φαίνεται να απειλεί την ευτυχία που επιτέλους έχει βρει η Έβι.
Κέβιν Τσεν, Πόλη-φάντασμα, εκδόσεις Βακχικόν
Η Γιονγκτζίνγκ, μια κωμόπολη στην Ταϊβάν της οποίας η ονομασία σημαίνει «Παντοτινή Ειρήνη», είναι κάθε άλλο παρά ειρηνική. Αποτελεί τον τόπο καταγωγής του Τιένχονγκ, του τελευταίου από τα επτά παιδιά της οικογένειας Τσεν. Ως το δεύτερο αγόρι μιας οικογένειας που για χρόνια έφερνε στον κόσμο μόνο κόρες, όταν αποκαλύπτεται ότι είναι ομοφυλόφιλος, αναγκάζεται να την εγκαταλείψει. Η ιστορία ξεκινά χρόνια αργότερα, όταν ο Τιένχονγκ βγαίνει από τη φυλακή του Βερολίνου, όπου είχε μπει για τη δολοφονία του συντρόφου του. Επιστρέφει στην πλέον ερειπωμένη και βυθισμένη στη φτώχεια Γιονγκτζίνγκ, μια πόλη που δεν έχει τίποτα πια να του προσφέρει. Γιατί, άραγε, να θέλει να γυρίσει πίσω; Ποιο ήταν το γεγονός που διέλυσε αυτήν τη χαρούμενη οικογένεια μια δεκαετία πριν; Και ποιος ήταν ο λόγος που τον ώθησε να σκοτώσει τον Γερμανό εραστή του;
Στσέπαν Τβάρντοχ, Ο βασιλιάς, εκδόσεις Καστανιώτη
1937. Η Βαρσοβία είναι ένα εκρηκτικό χωνευτήρι ανθρώπων. Στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του Δημοτικού Κινηματογράφου το κοινό παρακολουθεί ενθουσιασμένο, επευφημώντας και αποδοκιμάζοντας, την τελευταία φάση ενός κρίσιμου αγώνα πυγμαχίας. Οι Πολωνοί οπαδοί ντοπάρουν τον εκπρόσωπο της Λέγκια, έναν σεσημασμένο φαλαγγίτη. Οι Εβραίοι υποστηρίζουν τον αθλητή της Μακάμπι, τον Γιάκουμπ Σαπίρο. Ανάμεσα στους θεατές εντοπίζουμε τον νεαρό Μόισες Μπέρνσταϊν και τον Κουμ Καπλίτσα, παλαίμαχο σοσιαλιστή αλλά και βασιλιά του υποκόσμου της πρωτεύουσας. Σαράντα χρόνια αργότερα, στο Τελ Αβίβ, ο απόστρατος αξιωματικός Μόισες Ίνμπαρ σκύβει πάνω από τη γραφομηχανή του για να επιστρέψει σε εκείνη τη βραδιά, όταν για πρώτη φορά αντίκρισε πάνω στο ρινγκ τον όμορφο, θρασύ και όλο αυτοπεποίθηση πυγμάχο. Τότε δεν γνώριζε ότι ο Σαπίρο, το δεξί χέρι του Καπλίτσα, ήταν ο άνθρωπος που σκότωσε τον πατέρα του εξαιτίας ενός απλήρωτου χρέους, ούτε μπορούσε να φανταστεί πώς μια συνάντηση, την ίδια εκείνη βραδιά, επρόκειτο να αλλάξει και τη δική του ζωή. Μυθιστόρημα καθηλωτικό και εθιστικό, με έντονα συναισθήματα, ατέλειωτες συγκρούσεις και απρόσμενες ανατροπές.
Kim Hye-Jin, Η κόρη μου, εκδόσεις Ίκαρος
Η Kim Hye-Jin γράφει ένα συγκινητικό μυθιστόρημα μέσα από τα μάτια μιας μητέρας που προσπαθεί να κατανοήσει την προβληματική σχέση με την κόρη της. Διερευνά ζητήματα όπως η σχέση μεταξύ των γονέων, η ομοφοβία, η αποξένωση, η μοναξιά αλλά και η έννοια της φροντίδας· συγχρόνως προσφέρει ως αντίδοτο στον αναγνώστη τη δύναμη της αγάπης σε όλες τις μορφές και αποχρώσεις της. Η αφηγήτρια της ιστορίας, μια χήρα που εργάζεται σε έναν οίκο ευγηρίας στη Νότια Κορέα, αναγκάζεται να μοιραστεί το μικρό της σπίτι με την τριαντάχρονη κόρη της και την κοπέλα της, τη σχέση των οποίων δεν αποδέχεται. Η μητέρα, ανέτοιμη να τις δεχτεί, βρίσκεται μετέωρη ανάμεσα στο πρότυπο της παραδοσιακής οικογένειας –στην οποία αφιέρωσε ολόκληρη την ύπαρξή της– και στα ιδανικά για τα οποία αγωνίζεται η κόρη της. Σύντομα, τα σχόλια και οι προκαταλήψεις της μητέρας φέρνουν στο φως παλιές και νέες συγκρούσεις ανάμεσα στις τρεις γυναίκες, κάνοντας τη συνύπαρξή τους όλο και πιο δύσκολη. Μια κατάσταση που επιδεινώνεται παράλληλα με την επισφαλή εργασιακή κατάσταση της αφηγήτριας, η οποία αρχίζει να αμφισβητεί την απάνθρωπη μεταχείριση που λαμβάνουν οι ηλικιωμένες γυναίκες στο γηροκομείο όπου εργάζεται.
Ελίφ Σαφάκ, Οι τρεις κόρες της Εύας, εκδόσεις Ψυχογιός
Η Πέρι, μια πλούσια Τουρκάλα, νοικοκυρά και μητέρα, πηγαίνει σε ένα δείπνο, σε μια παραθαλάσσια έπαυλη της Ιστανμπούλ, όταν ένας ζητιάνος της αρπάζει την τσάντα. Καθώς πασχίζει να την πάρει πίσω, μια φωτογραφία πέφτει καταγής – μια παλιά Πολαρόιντ από το πανεπιστήμιο, που εικονίζει τρεις κοπέλες με τον καθηγητή τους. Απομεινάρι ενός παρελθόντος και ενός έρωτα που η Πέρι πάσχιζε απεγνωσμένα να ξεχάσει. Η φωτογραφία γυρίζει την Πέρι πίσω, στα δεκαεννιά της. Στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, και στον υπέροχο, επαναστάτη καθηγητή της, ο οποίος με το σεμινάριό του περί Θεού τής άλλαξε τη ζωή. Στο σπίτι που μοιράστηκε με τις δύο καλύτερές της φίλες, τη Σιρίν και τη Μόνα, και στις ζωηρές διαμάχες τους σχετικά με την ταυτότητα, το Ισλάμ και τον φεμινισμό. Και τελικά, στο σκάνδαλο που συντάραξε και τις τρεις. Από την Ιστανμπούλ ως την Οξφόρδη, από τη δεκαετία του ’80 ίσαμε σήμερα, διαβάστε μια ιστορία για την πίστη και τη φιλία, τον έρωτα, την προδοσία, αλλά και τη συντριπτική αντιπαράθεση ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη σκέψη.
Σουκουφέ Αζάρ, Η φώτιση της πράσινης δαμασκηνιάς, εκδόσεις Βακχικόν
Ιράν, 1979. Μετά την Ισλαμική Επανάσταση, η οικογένεια της δεκατριάχρονης Μπαχάρ εγκαταλείπει το σπίτι της στην Τεχεράνη, αναζητώντας ασφάλεια σε ένα μικρό χωριό ώστε να παραμείνει στη ζωή, αλλά και να διατηρήσει την πνευματική της ελευθερία. Σύντομα όμως, τα μέλη της θα βρεθούν μπλεγμένα στη μετεπαναστατική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Η μητέρα της Μπαχάρ, έπειτα από μια τραγική απώλεια, θα ξεκινήσει ένα μακρύ, περιπετειώδες ταξίδι προς αναζήτηση νοήματος. Θα καταφέρει να επιβιώσει η ίδια, αλλά και η οικογένειά της; Σε αυτήν τη συγκινητική, ευφάνταστη, οικογενειακή ιστορία για την άρρηκτη σχέση μεταξύ ζωντανών και νεκρών, η Σουκουφέ Αζάρ περιγράφει τη δύναμη της φαντασίας όταν έρχεται αντιμέτωπη με τη σκληρότητα, όπως και την ανθρώπινη ανάγκη να δίνεται νόημα στο τραύμα μέσα από την ίδια την τελετουργία της αφήγησης. Μία επίκαιρη και διαχρονική ιστορία που αντιπαραβάλλει την ομορφιά ενός αρχαίου, ζωντανού πολιτισμού με τη σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Κλαούδια Πινιέιρο, Δικιά σου για πάντα, εκδόσεις Carnívora
Η Ινές ανακαλύπτει ότι ο άντρας της την απατά. Όταν όλες οι προσπάθειές της να τον δικαιολογήσει αποτυγχάνουν, αναλαμβάνει δράση. Η χθεσινή αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα, η φαινομενικά αφελής και άδολη νοικοκυρά, θα φτάσει να γίνει πρώτα συνεργός κι ύστερα αυτουργός σε ένα έγκλημα, προκειμένου να αρνηθεί την αλήθεια, να περισώσει τα προσχήματα, να ξαναστήσει με κάθε θυσία στα πόδια της την υπό κατάρρευση οικογένειά της. Ένα βιτριολικό ψυχολογικό θρίλερ για τη θανατηφόρο δύναμη της αυταπάτης. Το μυθιστόρημα έχει μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά, τα πορτογαλικά, τα αραβικά, τα ρωσικά, τα λιθουανικά, τα βουλγαρικά και τα τσεχικά.
John Connolly, Οι ερινύες, εκδόσεις Bell
Ένα βιβλίο-ορόσημο, το εικοστό της σειράς παγκόσμιων best sellers με πρωταγωνιστή τον ιδιωτικό ερευνητή Τσάρλι Πάρκερ, από τον μετρ του σύγχρονου υπερφυσικού αστυνομικού μυθιστορήματος Τζον Κόνολι. Το χάος και ο θάνατος φτάνουν στην ιδιαίτερη πατρίδα του Πάρκερ, το Πόρτλαντ του Μέιν. Ο ιδιωτικός ερευνητής εμπλέκεται σε έναν κόσμο σύγχρονων Ερινυών, μέσα από δύο ιστορίες: «Οι Αδελφές Στρέιντζ» και «Οι ερινύες». Στις «Αδελφές Στρέιντζ», η επιστροφή του κακοποιού Ρομ Μπιούκερ στο Πόρτλαντ, συνοδεύεται από χάος και θάνατο, καθώς μια κλοπή απειλεί να αφανίσει όχι μόνο τον ίδιο αλλά και τις πρώην ερωμένες του, τις αινιγματικές Ντολόρς και Άμπαρ Στρέιντζ. Στις «Ερινύες» ο Πάρκερ πρέπει να παλέψει για να προστατεύσει δύο ακόμα γυναίκες, ενώ παράλληλα το Πόρτλαντ οχυρώνεται εν όψει μιας παγκόσμιας πανδημίας. Ίσως όμως οι πελάτισσές του είναι πιο ικανές να φροντίσουν τον εαυτό τους από όσο θα φανταζόταν κανείς…
Freida McFadden, Η αγγελία, εκδόσεις Διόπτρα
Η Μίλι έχει περάσει τα τελευταία δέκα χρόνια της ζωής της στη φυλακή, όπου βρέθηκε στα δεκαεφτά της. Τώρα αναζητά μια ευκαιρία, μια εργασία που θα της επιτρέψει να έχει μια φυσιολογική ζωή. Δεν ελπίζει ότι η συνέντευξή της με τη Νίνα, την πλούσια σύζυγο και μητέρα που ζητά οικιακή βοηθό, θα πάει καλά. Ποιος θα την εμπιστευτεί με τέτοιο παρελθόν; Γι’ αυτό όταν δέχεται τα απρόσμενα νέα της πρόσληψής της, αγνοεί όλα τα ανησυχητικά σημάδια και τις παραξενιές της Νίνα, θέλοντας τόσο πολύ να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Όμως, ακόμη και το δωμάτιό της μοιάζει περισσότερο με κελί παρά με δωμάτιο υπηρεσίας, κλειδώνει μόνο απέξω… Μια ιστορία γεμάτη αναπάντεχες ανατροπές που δε θα σας αφήσει να κλείσετε μάτι μέχρι να την τελειώσετε. Όποιος απόλαυσε τη «Γυναίκα στο παράθυρο» και το «Κορίτσι του τρένου» αυτή την ιστορία θα τη λατρέψει!
Juan Gómez-Jurado, Η μαύρη λύκαινα, εκδόσεις Κλειδάριθμος
«Πάρε βαθιά ανάσα πριν αρχίσεις να διαβάζεις. Δεν θα έχεις άλλη ευκαιρία μέχρι το τέλος» έγραψε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Javier Sierra. Στο ίδιο μήκος κλίματος και η El Pais: «Τον Χουάν Γκόμεθ-Χουράδο τον διαβάζουν σε σαράντα χώρες και έχει πουλήσει εκατομμύρια βιβλία. Απολαύστε τον και διαβάστε τον μέχρι τελικής πτώσεως». Η Μαύρη Λύκαινα είναι ένα καταιγιστικό θρίλερ αλλά ταυτόχρονα και ένα βαθιά πολιτικό μυθιστόρημα με κινηματογραφική πλοκή. Η Αντόνια Σκοτ δεν φοβάται κανέναν. Παρά μόνο τον ίδιο της τον εαυτό. Αλλά υπάρχει κάποιος πιο επικίνδυνος από αυτόν. Κάποιος που θα μπορούσε να τη νικήσει. Η Μαύρη Λύκαινα πλησιάζει ολοένα και περισσότερο. Και η Αντόνια, για πρώτη φορά, είναι τρομαγμένη. Για το βιβλίο και τον συγγραφέα έγραψε το ABC: «Οι αναγνώστες παραδίδονται αμαχητί στη γοητεία της Αντόνια Σκοτ. Αυτή η ηρωίδα είναι αδιαμφισβήτητα ό,τι καλύτερο έχει συμβεί διεθνώς στο θρίλερ τα δέκα τελευταία χρόνια».
Σέσαρ Άιρα, Πώς έγινα καλόγρια, εκδόσεις Carnívora
Όλα ξεκινούν με ένα εξάχρονο αγόρι που μπορεί να είναι κορίτσι ή ένα εξάχρονο κορίτσι που μπορεί να είναι αγόρι και ένα ανεπιθύμητο παγωτό φράουλα. Στη συνέχεια, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα αφήγημα γεμάτο αμφισημίες, αμφιθυμίες, αμφιβολίες, που στροβιλίζονται και αλληλοσυγκρούονται μέσα στην παιδική ψυχή του μυστηριώδους προσώπου που φέρει το όνομα του ίδιου του συγγραφέα χωρίς να αποτελεί απαραίτητα και το alter ego του. Η απόκοσμη αλλά και απόλυτα ρεαλιστική φωνή που μας μιλά, μας παρασύρει σε δρόμους που διαρκώς διακλαδώνονται, σε διανοητικούς και ψυχικούς λαβυρίνθους που συνεχώς περιπλέκονται. Οι ευθείες κρύβουν πάντα μια απότομη στροφή, η αφήγηση αλλάζει πορεία και μας κατευθύνει σε αναπάντεχα ολισθηρά μονοπάτια. Ένα κείμενο που κάνει τον αναγνώστη να νιώθει μια αόρατη και απροσδιόριστη ανησυχία. Μια υποδόρια σαρκοφαγική διάθεση. Μια κριτική στην πολιτική, κοινωνική, οικονομική κατάσταση της Αργεντινής, αλλά και μια χειρουργικής ακρίβειας ανάλυση της παιδικής ψυχοσύνθεσης.
Alice Feeney, Πέτρα ψαλίδι χαρτί, εκδόσεις Bell
Ο Άνταμ και η Αμίλια κερδίζουν ένα δωρεάν Σαββατοκύριακο στη Σκωτία, που μοιάζει με μια τελευταία ευκαιρία να προσπαθήσουν να σώσουν το γάμο τους. Ο αδιόρθωτα εργασιομανής σεναριογράφος Άνταμ Ράιτ πάσχει όλη του τη ζωή από προσωπαγνωσία: δεν μπορεί να αναγνωρίσει τα χαρακτηριστικά των προσώπων, ούτε καν των φίλων, των συγγενών, αλλά και της ίδιας της γυναίκας του. Σε κάθε τους επέτειο, το ζευγάρι ανταλλάσσει παραδοσιακά δώρα ανάλογα με το έτος που διανύουν παντρεμένοι –από χαρτί, λινό, σίδερο, ξύλο κ.ο.κ.– και κάθε χρόνο η σύζυγος του Άνταμ του γράφει ένα γράμμα που δεν τον αφήνει ποτέ να διαβάσει. Μέχρι τώρα. Και οι δυο ξέρουν ότι αυτό το Σαββατοκύριακο θα διορθώσει ή θα διαλύσει οριστικά τον γάμο τους. Αλλά το ταξίδι αυτό δεν το κέρδισαν κατά τύχη. Ο ένας από τους δυο τους λέει ψέματα. Και κάποιος δε θέλει να τα ξαναβρούν και να ζήσουν μαζί ευτυχισμένοι στο εξής. Δέκα χρόνια γάμου. Δέκα χρόνια μυστικών. Μια επέτειος που δε θα ξεχάσουν ποτέ.
Κλαούδια Πινιέιρο, Η Ελένα ξέρει, εκδόσεις Carnívora
Μια μητέρα και μια κόρη. Η μητέρα ανίατα άρρωστη και η κόρη νεκρή. Και ο νοερός διάλογος ανάμεσά τους. Μια άστοργη σχέση που κρύβει μέσα της εγωισμό, πείσμα, αλαζονεία, μπόλικο δηλητήριο, αλλά και απρόσμενη αγάπη, όταν η εξιλέωση είναι πια αδύνατη. Μια ιστορία για τη μητρότητα, που άλλες φορές μοιάζει με ευλογία και άλλες φορές πέφτει πάνω μας σαν κατάρα. Όλοι πιστεύουν ότι η Ρίτα αυτοκτόνησε. Όλοι, εκτός από την Ελένα, τη μητέρα της. Επειδή η Ελένα ξέρει. Ένα δύσκολο ταξίδι προς την πρωτεύουσα, ένα παλιό χρέος και μια αποκαλυπτική συζήτηση συνθέτουν αυτό το σπαρακτικό μυθιστόρημα που αποκαλύπτει τον κρυμμένο αυταρχισμό κάθε υποκριτικής κοινωνίας. Το βιβλίο έχει μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα πολωνικά, τα ολλανδικά, τα εβραϊκά και τα τουρκικά. Στη Γερμανία τιμήθηκε με το βραβείο LIBeraturpreis 2010.
Ερνέστο Μάγιο, Η σκευωρία των μετρίων, εκδόσεις Carnívora
Στους δρόμους του Μπουένος Άιρες και στα νουάρ μονοπάτια της Αργεντινής, σε μια περίοδο κατά την οποία κυοφορείται το αργεντίνικο αυγό του φιδιού, μας μεταφέρει Η Σκευωρία των Μετρίων του Ερνέστο Μάγιο. Η δυσπιστία και ο φόβος μολύνουν τον αέρα, οι παρακρατικοί έχουν ήδη διαβρώσει τον κρατικό μηχανισμό και ο νεαρός αστυνόμος Βενάνσιο Ισμαέλ Λασκάνο, ένας από τους πλέον δημοφιλείς νουάρ χαρακτήρες της Λατινικής Αμερικής, αναλαμβάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση της αυτοκτονίας ενός από τους πολυάριθμους πρώην Ναζί, που βρήκαν καταφύγιο στην Αργεντινή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Σε έναν κόσμο χωρίς κινητά ούτε Ίντερνετ, στα θαμπά από τους καπνούς των τσιγάρων υπηρεσιακά γραφεία, με τα διαβόητα πράσινα Φορντ Φάλκον να τριγυρνούν απειλητικά στους δρόμους της Αργεντινής, ο Μάγιο δημιουργεί μια πειστική και παράξενα νοσταλγική ατμόσφαιρα καλτ μαυρόασπρης αστυνομικής ταινίας.