- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
23 νέα βιβλία ελληνικής, ξένης και αστυνομικής λογοτεχνίας
Η Athens Voice χαζεύει τις βιτρίνες των βιβλιοπωλείων, ξεφυλλίζει τις καινούργιες εκδόσεις και σου προτείνει τίτλους
Αφιέρωμα Βιβλίο: Οι καινούργιες εκδόσεις ελληνικής, ξένης και αστυνομικής λογοτεχνίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σώτη Τριανταφύλλου, Άκου το λιοντάρι, εκδ. Πατάκη
Το «Άκου το λιοντάρι» είναι το πορτρέτο μιας αθηναϊκής οικογένειας, όσο δε για την ιστορία των Λεοντάρηδων μοιάζει με εκείνη της γειτονιάς τους, της Φωκίωνος Νέγρη, που στη δεκαετία του ’60 και του ’70 ήταν γνωστή με το όνομα Βία Βένετο. Αργότερα, όλα πήγαν στραβά, σχεδόν όλα: οι Λεοντάρηδες χωρίστηκαν σε εχθρικές φατρίες και είχαν το μερίδιό τους σε αρρώστιες, λάθη και απογοητεύσεις, η δε Φωκίωνος Νέγρη έχασε τη λάμψη της και παρήκμασε μαζί τους. Σ’ αυτό το μυθιστόρημα, ο αιφνίδιος θάνατος του Ηλία φέρνει στη μνήμη των επιζώντων μια γιορταστική εποχή –στο κέντρο της Αθήνας και μέχρι την πίστα των Go-karts στην αθηναϊκή Ριβιέρα– και όλα όσα συνέβησαν πριν από τη νύχτα του δυστυχήματος στην Παραλιακή λεωφόρο.
Δημήτρης Μουρούλης, Η τέλεια αντιλόπη, εκδ. Αρμός
«Σχοινοβατούσα στη μεθόριο πίστης κι απιστίας από παιδί. Ποτέ δεν ήμουν απόλυτα πιστός, μα είχα ερωτευτεί αυτά τα νεύματα του Κόσμου που γεννούν στις καρδιές μας μεγάλες προσδοκίες. Το να αναζητάς τον Θεό, όμως, σημαίνει να τον προτιμάς νεκρό από το να είναι είδωλο. Έτσι, αδιαφορώντας για τα ξόανα, όδευα προς τον αθεϊσμό. Μα –αναπάντεχα– κάτι είδα να φωτίζει». Ο συγγραφέας που πορεύεται σε ατραπούς αναζήτησης του Θείου, τώρα που οι προνεωτερικοί θρησκευτικοί μύθοι έχουν από καιρό κλονιστεί, αναρωτιέται: Ποια είναι τα κριτήρια της αλήθειας; Τι είναι ο εαυτός, η προσευχή, το θαύμα, η αγιότητα; Πώς χωράει τόσο κακό σε έναν κόσμο φτιαγμένο από έναν Θεό αγάπης; Παλεύοντας με τα ερωτήματα, αναζητά αξιόπιστες διόδους με τη βοήθεια πιστών και απίστων. Πιστών που βιώνουν αντί να ιδεολογούν και απίστων που δε συγχωρούν μυθεύματα, εν ολίγοις δηλαδή ιχνηλατεί την τέλεια αντιλόπη…
Γιάννης Καλπούζος, Καλντερίμι, εκδ. Ψυχογιός
Δύο άγνωστοι απειλούν με μαχαίρι και πιστόλι τον Παράσχο. Έχουν απαγάγει την κόρη του και απαιτούν ο γιος του να ελευθερώσει τον κομιτατζή Ασάν Τάνο. Σε παράλληλο χρόνο ο παππούς Αντίπας ζει με την ανάμνηση της αινιγματικής Ρωξάνης. Στο νέο μυθιστόρημα του Καλπούζου οι ήρωες βλέπουν τ’ αστέρια να σπιθίζουν, τραντάζονται στο καλντερίμι της ζωής, φλέγονται στο καμίνι της εκδίκησης, της προδοσίας, των ηθών, της απώλειας, του μίσους, του εθνικισμού, του χρήματος, μα και στον ξέφρενο χορό του έρωτα.Το κυνήγι της ευτυχίας, η μεταμόρφωση μιας πόλης, τα όνειρα και οι ψευδαισθήσεις τριών γενιών που πορεύονται όπως καθορίζουν τα βήματά τους οι γυναίκες –σύζυγοι, ερωμένες, μητέρες, κόρες, αδελφές– με φόντο τη βαβυλωνία φυλών και γλωσσών κι εν γένει η συνταρακτική ιστορία της Θεσσαλονίκης από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ού, όλα θα τα βρείτε εδώ: νταήδες, τυχοδιώκτες και αδελφικούς φίλους, συμμορίες, χοροεσπερίδες, καφέ σαντάν, χαμαιτυπεία, πόρνες, κατάσκοπους, βομβιστικές επιθέσεις, πυρκαγιές, καλντερίμια της Θεσσαλονίκης κάποτε και εφ’ όλης.
Λένα Διβάνη, Εργαζόμενο αγόρι, εκδ. Πατάκη
Μια κωμωδία γεμάτη δράματα, γιατί τι άλλο μπορεί να είναι ένα βιβλίο που επιχειρεί να ξεσκεπάσει όλα τα ξεπερασμένα αλλά αθάνατα στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων, αυτά που φυλακίζουν άντρες και γυναίκες ακόμα και στον 21ο αιώνα; Όμως έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς θα ήταν ο κόσμος ανάποδα; Πώς θα ζούσαμε αν αντί για την πατριαρχία, μάς άλλαζε τα φώτα η μητριαρχία; Πώς θα ένιωθαν οι άντρες αν οι γυναίκες είχαν την εξουσία αφήνοντάς τους να παλεύουν με τα οικιακά, τα παιδιά και τα μπότοξ; Σ’ έναν τέτοιο κόσμο, όπως τον στήνει η Λένα Διβάνη, ο Χάρης, ένα όμορφο δεκαοχτάχρονο αγόρι από την Κρήτη, το σκάει νύχτα από το χωριό του, γιατί δε θέλει να παντρευτεί την πλούσια σαραντάρα βουλευτίνα που του προξένευε η μάνα του. Το δικό του όνειρο είναι να γίνει ένα ανεξάρτητο, εργαζόμενο αγόρι στην Αθήνα. Θα μπορέσει να επιβιώσει όμως στη μεγαλούπολη όπου τα ωραία, νεαρά αρσενικά είναι απλώς αντικείμενα πόθου; Πώς θα αποκρούσει τις σεξουαλικές επιθέσεις της αδίστακτης διευθύντριάς του; Πώς θα ξεμπλέξει από τις επαγγελματικές ίντριγκες, τις προδοσίες και τα βρόμικα κόλπα του κόσμου των γυναικών;
Μετά βίας φωνές, διηγήματα και ποιήματα, Συλλογικό, εκδ. Βακχικόν
Φωνές που παλεύουν να δραπετεύσουν, αλλά μένουν πάντα «φυλακισμένες» πίσω από τοίχους ή, ακόμα χειρότερα, πίσω από σκέψεις και δε βγαίνουν ποτέ προς τα έξω. Και από την άλλη, σιωπηλές κραυγές από μάτια που μαρτύρησαν, αντικρίζοντας τη βία, αλλά σιώπησαν. Το Μετά Βίας Φωνές είναι η πρώτη προσπάθεια της συγγραφικής ομάδας του Βακχικόν να φέρει στο φως σκοτεινές ιστορίες με την ελπίδα να παρακινηθούν οι νέοι άνθρωποι να ανοιχτούν και να υψώσουν κεφάλι μπροστά στο τέρας. Διαφορετικές ιστορίες που μιλούν όμως όλες για το ίδιο πράγμα: τη βία που βρίσκεται παντού γύρω μας και πώς μέσα από τις πολλές και διαφορετικές της πτυχές μας επηρεάζει καθημερινά και μας αφορά όλους.
Γιώργος Βιδάλης, Πρόσω ανάποδα, εκδ. Αρμός
Νουβέλα παιγνιώδης, με πολιτικές πινελιές και βιβλιοφιλικά αισθήματα, που ψηλαφίζει την ασυνεννοησία, τη λαχτάρα του σμιξίματος, την εγωπάθεια και τη μοναχικότητα. Το στόρι: Φθινοπωρινή Αθήνα, δύο έτη π.Κ. (προ Κορωνοϊού). Δύο άντρες, άγνωστοι μεταξύ τους και διαδοχικά πρώην, συναντιούνται ξαφνικά να κουβεντιάσουν για την πρώην τους, ένα ιδιαίτερο και προικισμένο θηλυκό που τους έκανε τη ζωή άνω κάτω. Από σπόντα στη φάση εμπλέκονται και δύο ηλικιωμένα αδέλφια, τελείως διαφορετικοί χαρακτήρες –ψαγμένος και πολυταξιδεμένος ο ένας, τυχοδιώκτης και γυναικοκατακτητής ο άλλος– ξετυλίγοντας σκέψεις και στιγμές από τους παράλληλα αντίθετους βίους τους. Ένα έκτακτο ταξίδι στην Τήνο κι ένας απρόσμενος έρωτας μετ’ εμποδίων, μερικές ανάποδες συμπεριφορές και κάποιες τυχερές αναποδιές, εκμυστηρεύσεις κι αναδρομές, ανεξόφλητα γραμμάτια χαμένων ερώτων, ξεφτισμένες ιδέες και νοοτροπίες κόσμων σύγχρονων και αλλοτινών, συνθέτουν μια αφήγηση με εξομολογητική διάθεση.
Ιωάννα Γκανέτσα, Θείο δώρο, εκδ. Bell
Τότε: Ο νεαρός ζωγράφος Θοδωρής Μελλιδόνης βρίσκει τον μεγάλο έρωτα στο πρόσωπο της ποιήτριας Ιβάνας Λεοντάρη. Στην κορύφωση της σχέσης τους, όμως, την αφήνει να φύγει στο εξωτερικό προκειμένου να κυνηγήσει το όνειρό της. Και χάνει τα ίχνη της… Τώρα: Ογδόντα πέντε χρόνων πια, αναγνωρισμένος ζωγράφος στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ο Μελλιδόνης ψάχνει να βρει την Ιβάνα, καθώς νιώθει ότι ο χρόνος του σιγά σιγά τελειώνει. Ο Τζανής, συγγραφέας που ερευνά τη σχέση της τέχνης με τον έρωτα, γνωρίζει τον μεγάλο ζωγράφο. Μεταξύ τους αναπτύσσεται ένα δέσιμο που θα οδηγήσει τον Τζανή στην αναζήτηση της Ιβάνας για χάρη του Μελλιδόνη, χωρίς να του αποκαλύψει τίποτα. Σύντομα ο Τζανής, ο οποίος έχει μια περίπλοκη σχέση με την Ντορέττα, την ιδιοκτήτρια ενός εστιατορίου-γκαλερί της Αθήνας, θα συνειδητοποιήσει πως όσο σπάνια ταιριάζουν οι μέρες των ανθρώπων και οι στιγμές που έρχονται, τόσο πιο σπάνια ταιριάζουν οι έρωτες. Επιμύθιο: Υπάρχει πάντα χρόνος για μια δεύτερη ευκαιρία; Πάντοτε υπήρχαν φθηνοί έρωτες, μικροί έρωτες, λίγοι έρωτες, όμως για κάθε οκά από αυτούς υπήρχε και ένας δυνατός, που έμενε στην ιστορία, όπως κι άλλος ένας που δεν τον μάθαινε σχεδόν ποτέ κανείς. Αυτό είναι το νόημα του βιβλίου κι εδώ κινείται η Ιωάννα Γκανέτσα, στις στιγμές δηλαδή που πέρασαν και την πιθανότητα να μην γυρίσουν ποτέ ξανά.
Αύγουστος Κορτώ, Τζέρι, εκδ. Πατάκη
Ο Τζέρι είναι ο σκύλος του Αύγουστου Κορτώ και αυτό το βιβλίο είναι για εκείνον. «Για σένα. Γιατί μπήκες στη ζωή μας και τη μεταμόρφωσες. Σαν όλα τα σκυλιά, είσαι μια ανεξάντλητη μηχανή χαράς, κι η απλή σου ευτυχία, η ευγνωμοσύνη για το κάθε μας χάδι, η αστείρευτη, ανόθευτη αγάπη σου είναι ένα καθημερινό μάθημα – το δώρο μιας καθαρής καρδιάς. Κι έτσι, Τζεράκι, αυτό το βιβλίο είναι δικό σου, κι ας μην το διαβάσεις. Γιατί όποιος αγαπάει, υμνεί. Όποιος αγαπάει, λέει ιστορίες του αγαπημένου. Αν είχαμε όλοι την ψυχή σου, ο κόσμος θα ’ταν Παράδεισος».
Μαρία Δριμή, Continuum (θεατρικό), εκδ. Βακχικόν
Η Μαρία Δριμή γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Σπούδασε Ιατρική στο ΕΚΠΑ και εργάζεται ως εντατικολόγος σε νοσοκομείο του ΕΣΥ. Έχει πτυχίο Φιλολογίας (κατεύθυνση Μεσαιωνικής και Νεοελληνικής Φιλολογίας) από το ΕΚΠΑ και ασχολείται με την πεζογραφία, το θέατρο και την κριτική λογοτεχνίας. Να τι συμβαίνει στο Continuum: Ένας οδοντίατρος, αντιμέτωπος με τη διάλυση του γάμου του, αναθέτει σε έναν ιδιωτικό ερευνητή την παρακολούθηση της συζύγου του. Μια γλύπτρια επιδιώκει με τα έργα της να απεικονίσει την ασχήμια. Ο Γιώργος και η Ευρυδίκη, ο Οδυσσέας και η Ιόλη: δύο ζευγάρια που εισβάλλουν το ένα στη σφαίρα του άλλου· τέσσερις άνθρωποι που προσπαθούν να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους μέσα σε ένα συνεχές χώρου και χρόνου. Μια σχεδόν καλειδοσκοπική απεικόνιση του ρεαλιστικού κόσμου, ίσως η εικόνα που έχει για τον κόσμο μας ο άγνωστος και απροσπέλαστος σκηνοθέτης του, αυτό είναι το Continuum.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Michelle Gable, Το μυστικό του βιβλιοπωλείου, εκδ. Ελληνικά Γράμματα
Λονδίνο, 1942: η Νάνσι Μίτφορντ ανησυχεί για πολλά περισσότερα πέρα από τις αεροπορικές επιδρομές και τους Γερμανούς κατασκόπους. Η άλλοτε λαμπερή νεαρή της υψηλής βρετανικής κοινωνίας πασχίζει να ξεπεράσει μια οδυνηρή απώλεια, έχει αποξενωθεί από τον σύζυγό της, το επίδομά της έχει περικοπεί και επιπλέον έχει εγκαταλείψει τη συγγραφική της καριέρα. Συν τοις άλλοις, οι πέντε όμορφες μα διαβόητες αδελφές της συνεχίζουν να μονοπωλούν τα πρωτοσέλιδα με τις αμφιλεγόμενες πολιτικές τους απόψεις. Η βαθιά επιθυμία να ξεφύγει από όλα αυτά και η οικονομική ανάγκη οδηγούν τη Νάνσι στο βιβλιοπωλείο του Χέιγουντ Χιλ, το οποίο καλείται να διευθύνει όσο ο ιδιοκτήτης του λείπει στον πόλεμο. Όταν όμως ένας μυστηριώδης Γάλλος αξιωματικός επιμένει ότι έχει μια ιστορία να της πει, η Νάνσι πρέπει να αποφασίσει αν θα ξαναπιάσει την πένα της για να καταγράψει όσα εκείνος της εξομολογείται και αν αξίζει το τίμημα που ίσως αναγκαστεί να πληρώσει. Ογδόντα χρόνια αργότερα, το Χέιγουντ Χιλ είναι ανάστατο από το κυνήγι ενός χαμένου χειρογράφου του πολέμου με την υπογραφή της Νάνσι Μίτφορντ. Για μια γυναίκα που χρειάζεται απεγνωσμένα μια αλλαγή, η αναζήτηση αυτή θα αποκαλύψει όχι μόνο μια κρυφή πτυχή της Νάνσι, αλλά και μια ακόμη πιο απρόσμενη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν...
Janet Skeslien Charles, Η παριζιάνικη βιβλιοθήκη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα
Βασισμένο στην αληθινή ιστορία των ηρωικών βιβλιοθηκάριων της Αμερικανικής Βιβλιοθήκης του Παρισιού στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Παριζιάνικη Βιβλιοθήκη φωτίζει ένα μικρό κομμάτι της Ιστορίας, ένα μέρος όπου το πάθος για τη λογοτεχνία ενέπνευσε μεγαλειώδεις πράξεις αγάπης και θάρρους. Παρίσι, 1939: Νέα, φιλόδοξη και με θυελλώδες ταμπεραμέντο, η Οντίλ Σουσέ φαίνεται πως τα έχει όλα: έναν αφοσιωμένο και γοητευτικό σύντροφο και μια ονειρεμένη δουλειά στη Βιβλιοθήκη του Παρισιού. Όταν όμως οι Ναζί καταλαμβάνουν την Πόλη του Φωτός, η Οντίλ χάνει τα πάντα, ανάμεσα σε αυτά και την αγαπημένη της Βιβλιοθήκη. Και τότε, μαζί με τους συναδέλφους της, μπαίνει στην Αντίσταση με τα καλύτερα όπλα της: τα βιβλία! Μοντάνα, ΗΠΑ, 1983: Ενώ η νεαρή Λίλι αναζητά απεγνωσμένα νέες περιπέτειες σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της πολιτείας της Μοντάνα, το ενδιαφέρον της κεντρίζει η μυστηριώδης γηραιά Παριζιάνα κυρία που κατοικεί σε ένα γειτονικό σπίτι. Καθώς το παρελθόν της αινιγματικής γυναίκας αρχίζει να ξεδιπλώνεται, η Λίλι ανακαλύπτει πως μοιράζονται την ίδια αγάπη για τη γλώσσα, το πάθος της νοσταλγίας και μια άσβεστη παθιασμένη ζήλια, χωρίς να υποψιαστεί ούτε στιγμή το σκοτεινό, βαθιά κρυμμένο μυστικό που τις ενώνει.
Shelby Van Pelt, Πανέξυπνα πλάσματα, εκδ. Μεταίχμιο
Τρυφερό, καθηλωτικό και πνευματώδες, το πρώτο αυτό βιβλίο της Shelby Van Pelt είναι μια όμορφη διερεύνηση της φιλίας και της ελπίδας. Η ιστορία: μετά τον θάνατο του συζύγου της, η Τόβα Ισάλιβαν άρχισε να δουλεύει ως καθαρίστρια στη νυχτερινή βάρδια στο ενυδρείο του Σόουελ Μπέι. Τα καταφέρνει καλύτερα όταν έχει κάτι να ασχολείται, αυτό κάνει άλλωστε από τότε που ο γιος της ο Έρικ εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στα δεκαοχτώ του, πριν από τριάντα χρόνια. Στο ενυδρείο, η Τόβα γνωρίζει τον ιδιότροπο Μάρκελο, ένα γιγάντιο χταπόδι του Ειρηνικού. Ο Μάρκελος ξέρει περισσότερα απ’ όσα φαντάζεται κανείς µα δε θα κουνούσε ούτε ένα από τα οκτώ του πόδια για τους δεσμώτες του, ώσπου, εντελώς ξαφνικά, δημιουργεί μια απροσδόκητη φιλία µε την Τόβα. Σαν καλός ντετέκτιβ, ο Μάρκελος συμπεραίνει τι συνέβη τη νύχτα της εξαφάνισης του γιου της Τόβα. Και καθώς η στοργή του για τη φίλη του μεγαλώνει, ξέρει πως πρέπει να χρησιμοποιήσει ό,τι τέχνασμα μπορεί να επιστρατεύσει το ασπόνδυλο σώμα του για να ανακαλύψει για χάρη της την αλήθεια, πριν να είναι πολύ αργά.
Μόνικα Άλι, Γάμος από έρωτα, εκδ. Ψυχογιός
Η Γιασμίν Γκοράμι μπορεί να είναι ευγνώμων για πολλά πράγματα στη ζωή της: για την οικογένειά της που την περιβάλλει με αγάπη, για την πολλά υποσχόμενη σταδιοδρομία της στην ιατρική και για τον γοητευτικό και όμορφο αρραβωνιαστικό της, τον Τζο Σάνγκστερ, που είναι κι εκείνος γιατρός. Όμως, καθώς η μέρα του γάμου της πλησιάζει και οι γονείς της Γιασμίν γνωρίζονται με τη μητέρα του Τζο, μια παθιασμένη φεμινίστρια, οι δύο οικογένειες έρχονται αντιμέτωπες με μυστικά του παρελθόντος, ψέματα και προδοσίες που έμεναν θαμμένες για χρόνια. Ενώ όλα όσα νόμιζε πως ήξερε για τα πιο αγαπημένα της πρόσωπα ανατρέπονται, η Γιασμίν αναγκάζεται να αναρωτηθεί τι πραγματικά θέλει από μια ερωτική σχέση και τι στ’ αλήθεια σημαίνει «γάμος από έρωτα»…
Jason Mott, Το φοβερό βιβλίο, εκδ. Διόπτρα
Ένας Αφροαμερικανός συγγραφέας που γράφει ένα βιβλίο που γίνεται μπεστ σέλερ γυρίζει την Αμερική για να το προωθήσει: συνεντεύξεις, παρουσιάσεις, ειδικοί του μάρκετινγκ που χτίζουν το προφίλ του, το πρόσωπό του που πρέπει να είναι παντού. Όμως ο μικρός Μουτζούρης έχει μάθει από νωρίς πως, όσο λιγότερο φαίνεσαι, τόσο το καλύτερο, αφού ποτέ δε βγαίνει σε καλό να τραβάς την προσοχή αν είσαι μαύρος. Ποιος είναι όμως ο Μουτζούρης; Και ποιος είναι ο Μικρός, που εμφανίζεται συνεχώς μπροστά στον συγγραφέα, αλλά μάλλον δεν τον βλέπει κανένας άλλος; Κι όσο συμβαίνουν όλα αυτά, ακόμα ένα φονικό με δράστες αστυνομικούς και θύμα έναν μαύρο συγκλονίζει τη χώρα, με αποτέλεσμα η πραγματικότητα να εισβάλλει εκκωφαντική σαν δελτίο ειδήσεων στο ωραία σκηνοθετημένο success story του ήρωα, απειλώντας να εκτροχιάσει την περιοδεία και τη ζωή του. Η τέχνη και τα χρήματα, η ταυτότητα και το δικαίωμα να διαλέγεις ποιος θα είσαι, η δόξα και η αγάπη, ο ρατσισμός και το τι σημαίνει να είσαι μαύρος στην Αμερική του σήμερα σ’ ένα καλειδοσκοπικό μυθιστόρημα, αστείο και τραγικό, συνάμα.
Ruth Ware, Η τέλεια φίλη, εκδ. Κλειδάριθμος
Η Έιπριλ Κλαρκ-Κλίβντεν ήταν ο πρώτος άνθρωπος που γνώρισε στην Οξφόρδη η Χάνα Τζόουνς. Κεφάτη, πανέξυπνη και πότε πότε μοχθηρή, η Έιπριλ παρέσυρε αμέσως τη Χάνα στη λαμπερή τροχιά της. Οι δυο τους απέκτησαν έναν κύκλο αφοσιωμένων και αχώριστων φίλων –τον Γουίλ, τον Χιου, τον Ράιαν και την Έμιλι– κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς, η Έιπριλ ήταν νεκρή. Τώρα, μία δεκαετία αργότερα, η Χάνα και ο Γουίλ περιμένουν το πρώτο τους παιδί, ενώ εκείνος που καταδικάστηκε για τη δολοφονία της Έιπριλ, ο πρώην επιστάτης του κολεγίου Τζον Νέβιλ, πέθανε στη φυλακή. Παρότι η Χάνα αρχικά ανακουφίζεται αφού νομίζει ότι αφήνει οριστικά πίσω της το παρελθόν, ο κόσμος της συνταράσσεται όταν ένας δημοσιογράφος παρουσιάζει νέα στοιχεία, υποστηρίζοντας ότι ο Νέβιλ ίσως ήταν αθώος. Δέκα χρόνια μετά, η Χάνα πρέπει να μάθει την αλήθεια. Ακόμη κι αν χρειαστεί να αμφισβητήσει τους φίλους της ή να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή της.
Hernán Diaz, Παρακαταθήκη, εκδ. Μεταίχμιο
1920, Νέα Υόρκη, όλοι ξέρουν τον Μπέντζαμιν και την Έλεν Ρασκ. Εκείνος είναι ένας θρυλικός μεγιστάνας της Γουόλ Στριτ, εκείνη η κόρη εκκεντρικών αριστοκρατών, μαζί έφτασαν στην κορυφή ενός κόσμου που ο πλούτος μοιάζει ατέλειωτος, τη στιγμή που η δεκαετία της υπερβολής και της κερδοσκοπίας φτάνει στο τέλος της. Τι έπρεπε όμως να θυσιάσουν για να αποκτήσουν αυτή την τεράστια περιουσία; Αυτό είναι το κεντρικό θέμα ενός επιτυχημένου μυθιστορήματος του 1937 που φαίνεται πως έχει διαβάσει όλη η Νέα Υόρκη. Υπάρχουν ωστόσο και άλλες εκδοχές αυτής της ιστορίας προνομίων και εξαπάτησης, όπου ο Hernan Diaz με μαεστρία καταφέρνει να ενώσει τις διαφορετικές αφηγήσεις, να τις κάνει να συνομιλούν μεταξύ τους και να κορυφώνονται, μέσω της οπτικής μιας γυναίκας που είναι αποφασισμένη να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τη φαντασία. Το μυθιστόρημα καλύπτει πάνω από έναν αιώνα και κάθε νέα ανακάλυψη το καθιστά ολοένα και πιο συναρπαστικό. Η Παρακαταθήκη (Βραβείο Kirkus 2022 και υποψήφια για Booker 2022) είναι μια καθηλωτική ιστορία και ένα δεξιοτεχνικό λογοτεχνικό παζλ, που εμπλέκει τον αναγνώστη στην αναζήτηση της αλήθειας, ενώ παράλληλα θίγει τις απογοητεύσεις που συχνά φωλιάζουν στην καρδιά των προσωπικών σχέσεων, τη δύναμη του κεφαλαίου να στρεβλώνει τα πάντα και την ευκολία με την οποία η εξουσία μπορεί να χειραγωγεί καταστάσεις.
Ashley Poston, Οι νεκροί ρομαντικοί, εκδ. Ψυχογιός
Ρομαντζάρετε, υπεύθυνα: Η Φλόρενς Ντέι βγάζει το ψωμί της γράφοντας ερωτικές ιστορίες για λογαριασμό μιας διάσημης υπερήλικης συγγραφέως ιστοριών αγάπης. Μόνο που δεν πιστεύει πια σε αγάπες κι έρωτες. Μετά τον τελευταίο της χωρισμό, ο ρομαντισμός έχει πλέον πεθάνει γ’ αυτήν. Και δεν είναι μόνο η ερωτική της ζωή νεκρή, αλλά και η καριέρα της που παίρνει επίσης την κάτω βόλτα, καθώς ο νέος επιμελητής της, ο οποίος είναι αδιανόητα ωραίος, δεν της δίνει παράταση για να παραδώσει το νέο βιβλίο. Τα πράγματα χειροτερεύουν για τη Φλόρενς όταν δέχεται ένα τηλεφώνημα που δε θα ήθελε να είχε δεχτεί ποτέ: πρέπει να επιστρέψει στο πατρικό της για την κηδεία του πατέρα της. Επί δέκα χρόνια απέφευγε τη μικρή πόλη όπου μεγάλωσε και, παρόλο που της έλειψαν οι ζεστές νύχτες του Νότου και η εκκεντρική της οικογένεια, δεν της κάνει καρδιά να μείνει. Μισεί που όλα εκεί μένουν ίδια και μόνο ο πατέρας της λείπει. Ώσπου στο κατώφλι του γραφείου τελετών της οικογένειάς της εμφανίζεται το φάντασμα ενός άντρα, αδιανόητα ωραίου, όπως και στη ζωή. Και μπερδεμένου. Δεν ξέρει γιατί βρέθηκε εκεί, μαζί της…
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ελένη Γκίκα, Ο τελευταίος Άλυπος, εκδ. Αρμός
Σε μια παραθαλάσσια πόλη μια γυναίκα, φωνάζοντας τα ξόρκια της, πέφτει επάνω σε ένα δολοφονημένο κορίτσι. Στον σκουπιδότοπο, και με τον ίδιο τρόπο, θα βρεθούν δυο ακόμα δολοφονημένα παιδιά. Μια παλιά παρέα επιστρέφει στην πόλη και ένας άγνωστος άντρας που επιθυμεί να παραμείνει αόρατος, φαίνεται να γνωρίζει πολλά. Τα τυφλά χτυπήματα στην παρέλαση που θα ακολουθήσουν και οι εκρηκτικοί μηχανισμοί σε επτά διαφορετικά σημεία της πόλης, θα στρέψουν την προσοχή όλων στο παρελθόν. Τι τρέχει εδώ; Ο αστυνόμος Μύρων Αγγέλου που έχει πάθος με τα λουλούδια του και οτιδήποτε το ιαπωνικό, προσπαθεί να χειριστεί την υπόθεση. Και μέσα σε όλα αυτά, ένας παλιός τρομοκράτης που είναι πια αδελφός Ματθαίος, ένα αγόρι αγνώστου πατρός, η παλιά και η νέα γενιά της τρομοκρατίας και η κατάρα των Ορφανίδηδων που κάνει να αυτοκτονούν όλοι οι Άλυποι στην οικογένεια, πραγματεύονται την πανάρχαια ιστορία της πατροκτονίας. Η αιώνια επανάληψη του βασικού μοτίβου ζωής και της μοιραίας σκηνής, το παρελθόν που επιστρέφει και απαιτεί επιτακτικά τη δική του ανταμοιβή και μια παραδοχή, που δείχνει να είναι και το punch line του βιβλίου: «Σε μια στιγμή, κανείς δε χάθηκε, αργά γλιστράς στη Συντριβή».
Ken Follett, Το μάτι της βελόνας, εκδ.Bell
1944. Η μέρα της Απόβασης στη Νορμανδία πλησιάζει και οι Σύμμαχοι στήνουν μια περίπλοκη επιχείρηση παραπλάνησης για να κρύψουν τα πραγματικά σχέδιά τους. Αν καταφέρουν να αποβιβάσουν τα στρατεύματά τους στην Ευρώπη, θα κυριαρχήσουν σ’ έναν παγκόσμιο πόλεμο που μαίνεται εδώ και χρόνια, και θα σταματήσουν τη ναζιστική απειλή. Το όπλο του είναι το στιλέτο, το κωδικό του όνομα Βελόνα. Είναι ο καλύτερος μυστικός πράκτορας του Χίτλερ, ένας αδίστακτος επαγγελματίας δολοφόνος. Κατορθώνει να μάθει τα σχέδια των Συμμάχων, αλλά η ταυτότητά του αποκαλύπτεται και βρίσκεται κυνηγημένος. Αφήνοντας πίσω του πτώματα και με την MI5 στα ίχνη του, πρέπει να φτάσει στο υποβρύχιο που περιμένει να τον μεταφέρει μαζί με τις κρίσιμες πληροφορίες του στη Γερμανία. Όμως ένα ανεμοδαρμένο νησί και η νεαρή γυναίκα που το κατοικεί απειλούν να ανατρέψουν τα σχέδιά του…
Arne Dahl, Τρία στην πέμπτη, εκδ. Μεταίχμιο
Η ψυχρή άνοιξη φτάνει στο τέλος της, το καλοκαίρι είναι κοντά. Η Ντεζιρέ Ρούσενκβιστ που μόλις έχει αρχίσει να ξαναμαθαίνει να περπατάει μετά την επίθεση που άλλαξε µε βάναυσο τρόπο τη ζωή της, διαισθάνεται μια ασαφή σύνδεση ανάμεσα στα πτώματα που βρίσκονται, το ένα μετά το άλλο, στο αρχιπέλαγος καθώς αυτό ξεπαγώνει. Είναι όμως περιορισμένη σε δουλειά γραφείου και δεν μπορεί να κάνει πολλά για να ερευνήσει την υπόθεση. Όταν ο Κόνι Λαντίν τη θέσει σε διαθεσιμότητα, εκείνη θα ζητήσει τη βοήθεια του Σαµ Μπέργερ και της Μόλι Μπλουµ. Σύντομα θα ανακαλύψουν ότι τα πτώματα καταψύχθηκαν µε υγρό άζωτο. Γιατί όμως το πρώτο θύμα έφερε δεκαοχτώ μαχαιριές και τα επόμενα καμία; Και γιατί τα πτώματα άρχισαν να εμφανίζονται τώρα; Όλα δείχνουν ότι κάποιος προσπαθεί να ξανασκοτώσει. Θα τα καταφέρει να τον αποκαλύψει η τριάδα τους ή θα έρθουν αντιμέτωποι µε μια πραγματικότητα που ξεπερνάει και την πιο νοσηρή φαντασία;
Stephen King, Το πράσινο μίλι, εκδ. Κλειδάριθμος
Το κλασικό μυθιστόρημα του Κινγκ έχει ως βασικό σκηνικό μία φυλακή του αμερικάνικου Νότου το 1935. Πράσινο Μίλι είναι το όνομα του διαδρόμου που βρίσκεται στην πτέρυγα των μελλοθάνατων και οδηγεί στο δωμάτιο με την ηλεκτρική καρέκλα. Ο Έιτζκομπ, υπεύθυνος της φυλακής, προσπαθεί να δείξει σεβασμό στους κρατούμενους που περνάνε εκεί τις τελευταίες μέρες της ζωής τους. Όλα κυλάνε πολύ αργά, μέχρι που μια μέρα ένας διαφορετικός κρατούμενος φτάνει στη φυλακή: Ο Τζον Κόφυ είναι ένας γίγαντας που καταδικάστηκε σε θάνατο για τον φόνο δύο μικρών κοριτσιών, και προκαλεί εντύπωση σε όλους τους φύλακες, αλλά όχι μόνο για το μέγεθός του. Σύντομα, ο Έιτζκομπ αρχίζει να βλέπει κάτι διαφορετικό σε αυτόν. Ο Τζον ξεκινά να επιδεικνύει υπερφυσικές δυνάμεις: θεραπεύει τη λοίμωξη της ουροδόχου κύστης του Πωλ, ανασταίνει τον Κύριο Τζινγκλς και θεραπεύει την Μελίντα Μουρς, σύζυγο του επικεφαλής των φυλακών, από έναν όγκο στο εγκέφαλο. Τι τρέχει εδώ;
Μαρία Ράπτη, Παιδικά τραγουδάκια, εκδ. Bell
Δεκέμβριος 1975. Η Λίζυ, μια νεαρή εκπαιδευτικός, φτάνει σε μια ορεινή περιοχή της ελληνικής επαρχίας, με στόχο να μετατρέψει ένα παλιό μοναστήρι σε πρότυπο σχολείο. Καθώς ο χειμώνας περικυκλώνει το βουνό, μια σειρά από ανεξήγητα, ανατριχιαστικά γεγονότα βάζουν την ίδια αλλά και όλο το έργο σε κίνδυνο, ενώ, καθώς περνούν οι μέρες οι άνθρωποι γύρω της φαίνονται όλο και πιο ύποπτοι. Η Λίζυ πρέπει να προλάβει να ανακαλύψει την αλήθεια, πριν η ιστορία της γίνει τραγουδάκι, σαν αυτά που σιγοψιθυρίζουν τα παιδιά για να τρομάζουν… «Αν ήξερε για πού κινούσε, να πετρωθεί θα προτιμούσε. Να πετρωθεί και να βουλιάξει, παρά εκεί μέσα να κοιτάξει».
Volker Kutscher, Επιχείρηση Άλμπεριχ, εκδ. Διόπτρα
Από τη σειρά Η τριλογία της Βαϊμάρης, που αποτέλεσε έμπνευση για τη σειρά Babylon Berlin. Απόκριες 1933 και ο Γκέρεον Ρατ ξεφαντώνει στο καρναβάλι της Κολονίας. Το άλλο πρωί ξυπνάει μ’ ένα κεφάλι καζάνι, τη λάθος γυναίκα στο πλάι του και μ’ ένα τηλεφώνημα από το Βερολίνο, που ωρύεται πως το Ράιχσταγκ καίγεται, άμεση ανάκληση αδειών! Ο Ρατ «κληρονομεί» την επόμενη υπόθεσή του από τον προϊστάμενό του, τον Βίλχελμ Μπεμ, ο οποίος πέφτει σε δυσμένεια και ωθείται στο περιθώριο από τον ναζιστή αρχηγό της αστυνομίας. Αφορά έναν άστεγο που βρέθηκε δολοφονημένος στη Νόλεντορφ Πλατς και η ιστορία αυτού του ανθρώπου οδηγεί πίσω στο παρελθόν, και συγκεκριμένα στον Μάρτιο του 1917, όταν οι Γερμανοί στρατιώτες άφηναν πίσω τους καμένη γη στη βόρεια Γαλλία κατά τη διάρκεια της Επιχείρησης Άλμπεριχ. Ο Ρατ ερευνά την υπόθεση, μα όλο και κάτι παρεμβάλλεται στις έρευνές του. Όσο για τις προετοιμασίες του γάμου του με την Τσάρλι Ρίτερ, είναι το μικρότερο από τα προβλήματά του.