Βιβλιο

H νέα γενιά Eλλήνων λογοτεχνών διεκδικεί φανατικούς αναγνώστες

Τρεις συγγραφείς υπογράφουν χορταστικά μυθιστορήματα στις εκδόσεις Ψυχογιός

Δημήτρης Καραθάνος
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πάρις Μηλίτσης, Νίκος Παργινός, Νατάσσα Καραμανλή: Τρεις σημαντικές φωνές της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας κυκλοφορούν νέα έργα στις εκδόσεις Ψυχογιός.

Άφησε το διάβασμα να γίνει ο οδηγός σου. Τρία θαυμάσια καινούργια βιβλία, γραμμένα από σύγχρονους δημιουργούς που συγκαταλέγονται στη νέα γενιά της ελληνικής μυθιστοριογραφίας, μας χαρίζουν αξέχαστες περιπλανήσεις στα μονοπάτια της καλής λογοτεχνίας και στις επικράτειες εκείνες που οι εραστές της φιλαναγνωσίας λατρεύουν να διασχίζουν. Το μακρύ οδοιπορικό τους στον χώρο των γραμμάτων βρίσκει για πρώτη φορά και τους τρεις τους σε κοινή στέγη, τις εκδόσεις Ψυχογιός, υπό τις οποίες κυκλοφορούν οι τίτλοι του αφιερώματος: «Αραπιάν Τσαρσί - Αθήνα» του Πάρι Μηλίτση, «Το νησί της σωτηρίας» του Νίκου Παργινού και «Βαριάντα» της Νατάσσας Καραμανλή. Συγκρατήστε αυτά τα ονόματα – όσοι αναζητούν σαγηνευτικά ταξίδια συντροφιά με ένα βιβλίο δε χρειάζεται να ψάξουν πιο πέρα.


 Η Καταστροφή της Σμύρνης και ο αντίκτυπός της στον ψυχισμό της κεντρικής ηρωίδας του «Αραπιάν Τσαρσί - Αθήνα» είναι μονάχα ένα από τα πολλαπλά επίπεδα που ξεδιπλώνει ο Πάρις Μηλίτσης σε έναν αφηγηματικό καμβά κινηματογραφικής έντασης και ευκρίνειας, που σκύβει πάνω από μια από τις οδυνηρότερες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, για να ρίξει φως σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Το ημερολόγιο της Σοφίας Αϊβαζόγλου, του οποίου γινόμαστε κοινωνοί μέσα από τα σποραδικά ιντερμέδια του βιβλίου, αλλά και το μυστικό που κρύβει μέσα της η ηρωίδα αποτελούν τα κλειδιά ενός μυθιστορήματος έντονων ιστορικών και κοινωνικοπολιτικών αποχρώσεων, στις σελίδες του οποίου αποθεώνονται σχέσεις, φιλίες, ανεκπλήρωτοι πόθοι, η ελπίδα για νέα πλεύση ζωής, η ανάγκη για λύτρωση και η επούλωση των προσωπικών τραυμάτων.  

Πάρις Μηλίτσης, «Αραπιάν Τσαρσί - Αθήνα», σελίδες 472, εκδόσεις Ψυχογιός


Μυθιστόρημα εποχής με τον πόλεμο και τον έρωτα να στήνουν τα δικά τους δράματα σε μια υπέροχη ιστορική τοιχογραφία, «Το νησί της σωτηρίας» του Νίκου Παργινού προσφέρει καθηλωτικό σασπένς με φόντο τους ταραγμένους καιρούς του ευρωπαϊκού παρελθόντος. Στην Κέρκυρα του 1916 και σε μια κρίσιμη καμπή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, δύο ετερόκλητοι κόσμοι σμίγουν με απρόβλεπτες συνέπειες.

Ο Ντιμίτρι Πέτροβιτς είναι Σέρβος στρατιώτης, ένας από τους χιλιάδες που συναθροίζονται στο νησί του Ιονίου καταμεσής της δίνης του πολέμου. Ενώ η Σωτηρία, η δεκαοκτάχρονη Κερκυραία που ασφυκτιά υπό τον ζυγό ενός επιβεβλημένου γάμου με έναν δυναστικό άρχοντα του τόπου, είναι εκείνη που αναζητά την ελπίδα μέσα στον ζόφο του πολέμου. Ένας μεγάλος έρωτας γεννιέται σε μια παράφορη εποχή, ένα σπουδαίο παλμαρέ χαρακτήρων δοκιμάζεται σε ένα περιβάλλον εύθραυστων ισορροπιών, στο ατμοσφαιρικό μυθιστόρημα που υπογράφει ο Νίκος Παργινός, ένας συγγραφέας ο οποίος αποδεικνύεται εξαιρετικός στο στήσιμο πυρετικής πλοκής με ιστορικό υπόβαθρο και γενναίες δόσεις ερωτισμού.

Νίκος Παργινός, «Το νησί της σωτηρίας», σελίδες 496, εκδόσεις Ψυχογιός


Υψηλής έντασης θρίλερ, του οποίου η απαιτητική θεματική ανταγωνίζεται την ωμά ρεαλιστική πρόζα, το μυθιστόρημα «Βαριάντα» εδραιώνει τη Νατάσσα Καραμανλή ως σπουδαία εκπρόσωπο ενός ελληνικού νουάρ σύγχρονου, που αντλεί από τη βορειοευρωπαϊκή σχολή για να σταθεί περήφανο και αυτόφωτο.

Επίκαιρο, βασισμένο σε πραγματικές ιστορίες και θαρραλέα επικεντρωμένο στα δράματα της διπλανής πόρτας που έχουμε συνηθίσει να αγνοούμε, το βιβλίο της πολυγραφότατης συγγραφέως ανταποκρίνεται καίρια στο «καμία μόνη» που διατρέχει την εγχώρια και διεθνή ειδησεογραφία. Μέσα από τον μακάβριο χορό θανάτων που στήνεται στη Θεσσαλονίκη και πριμοδοτημένο από τη συναρπαστικά ευανάγνωστη αφήγησή του, το «Βαριάντα» είναι ένα έργο που απαντά στο φαινόμενο της κακοποίησης γυναικών με μια υπόθεση γεμάτη ίντριγκα, ανατροπές, χαρακτήρες που γοητεύουν σελίδα τη σελίδα και προπάντων μια ρεαλιστική απεικόνιση των μηχανισμών μιας κοινωνίας σε συνθήκες κρίσης, σε ένα μυθιστόρημα ευδαιμονικού σασπένς και ταχυδακτυλουργικά απρόβλεπτου φινάλε. 

Νατάσσα Καραμανλή, «Βαριάντα», σελίδες 376, εκδόσεις Ψυχογιός