Βιβλιο

Δημήτρη Κανέλλη, τελικά όλα είναι μάταια;

«Αν νιώθεις πως όλα είναι μάταια, τότε σίγουρα αυτό το βιβλίο είναι για σένα»

efterpi-mouzakiti.jpg
Ευτέρπη Μουζακίτη
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Δημήτρης Κανέλλης.
Ο Δημήτρης Κανέλλης.

Ο Δημήτρης Κανέλλης μιλά στην Athens Voice για το νέο του βιβλίο «Όλα είναι μάταια» (εκδ. Key Books) και για τα viral group που έχει δημιουργήσει στο Facebook

Κρύο πρωινό Δευτέρας, λίγο μελαγχολικό, όπως συνηθίζουν να είναι τα πρωινά της Δευτέρας του Δεκέμβρη, που αναθεματίζεις την ώρα και την στιγμή που σηκώθηκες από το κρεβάτι, ώρα 9.00 το πρωι και έχεις πιεί ήδη τον δεύτερο καφέ. Στην μπλε γραμμή του μετρό, πρόσωπα κρυμμένα ανάμεσα στις μάσκες και τα κασκολ, μάτια νυσταγμένα κάνουν το πρώτο scroll στην αρχική του Instagram. «Επόμενη στάση, Ευαγγελισμός. Next station, Evangelismos». Στα ακουστικά μου παίζει ένα όχι και τόσο χαρούμενο τραγούδι, η κλασική playlist που έχω φτιάξει στο Spotify για τη Δευτέρα, για να πω μια καλημέρα στον εαυτό μου. Τα μάτια μου πέφτουν στα χέρια μιας κοπέλας που κρατάει ένα μικρό βιβλίο σε έντονο πορτοκαλί χρώμα και μεγάλα μπλε γράμματα που γράφει «Όλα είναι μάταια». Ταυτίζομαι και χαμογελάω κάτω από την μάσκα μου.

Συναντηθήκαμε με τον Δημήτρη Κανέλλη μερικές μέρες μετά για να μιλήσουμε για το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Όλα είναι μάταια», ένα βιβλίο – οδηγό για τον σύγχρονο νέο Έλληνα εργαζόμενο, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Key Books, σε ένα καφέ επί της Ζωοδόχου Πηγής, για να μου εξηγήσει πως αντιλαμβάνεται την έννοια της ματαιότητας των πραγμάτων και πως αυτό τον έχει οδηγήσει να κάνει αυτό που αγαπά.

«Το όλα είναι μάταια είναι μότο της ζωής μου και mindset. Στην Ελλάδα, όταν κάποιος ακούει αυτή την φράση, τη θεωρεί μηδενιστική και νιχιλιστική. Δεν είναι αυτό το μήνυμα που θέλω να περάσω.  Είναι μια φράση που θεωρώ άμεσα συνδεδεμένη με το λατινικό Memento Mori, που σημαίνει “να θυμάσαι πάντα ότι θα πεθάνεις”. Είναι αυτό που σε επαναφέρει στη ζυγαριά, όχι για να γίνεις μηδενιστής και να πεις ότι τίποτα δεν έχει νόημα, αλλά για να αντιληφθείς ότι υπάρχει τέλος και ότι πρέπει να βάλεις προτεραιότητες. Για αυτό κάνε ό,τι αγαπάς».

Γεννημένος στην Αθήνα, σπούδασε στο τμήμα πληροφορικής του ΟΠΑ και εργάστηκε για αρκετά χρόνια ως προγραμματιστής, στη συνέχεια ξεκίνησε να ασχολείται με τα κοινωνικά δίκτυα και τον ψηφιακό κόσμο, περιγράφει πως αυτή η φράση τον βοήθησε αρκετά στην επαγγελματική του πορεία. «Όσο περνάνε τα χρόνια, παρατηρείς ότι πολλές συμπεριφορές στον εκάστοτε χώρο εργασίας, μοιάζουν μεταξύ τους. Οπότε από ένα σημείο και μετά, αποκτάς ανοσία, όλα αυτά δεν σε ακουμπάνε. Εκεί, ελλοχεύει ο κίνδυνος να φτάσεις στο σημείο και να λες ότι εμένα δεν με νοιάζει τι θα κάνω πια με τη δουλειά, το κάνω μηχανικά, πάω σπίτι μου και τέλος. Αλλά νομίζω πως αν φτάσεις σε αυτό το σημείο, έχεις χάσει. Σκοπός είναι να καταφέρεις να μην σε ακουμπάνε όσα άσχημα γίνονται και να κανεις δημιουργικά πράγματα. Είναι μια λεπτή ισορροπία, που μπορεί να επιτευχθεί. Θέλει επιμονή και υπομονή. Και είναι που λέω και στο βιβλίο, ότι πρέπει να δουλεύεις για να ζεις, όχι να ζεις για να δουλεύεις»

Δημήτρης Κανέλλης «Όλα είναι μάταια» (εκδ. Key Books)
Το βιβλίο επιδιώκει να δώσει μια διαφορετική αποτύπωση της εργασιακής ψυχολογίας και καθημερινότητας στην Ελλάδα, συναντά το αμερικάνικο φαινόμενο της «Μεγάλης Παραίτησης» και αναλύει το εργασιακό τοπίο σε όλα του τα στάδια: από την υποβολή του βιογραφικού και τη συνέντευξη, μέχρι την πρώτη μέρα στο γραφείο, το κλίμα και την καθημερινότητα που διαμορφώνεται και τη στιγμή της «μεγάλης απόφασης».

«Ο ίδιος βρέθηκα να δυσκολεύομαι να κατανοήσω το τοπίο της αγοράς εργασίας και πώς λειτουργεί, καθώς για άλλη φάση είχα προετοιμαστεί κι εν τέλει άλλη φάση σού σκάει. Οπότε, αφού τα κατάφερα εγώ, ήρθε η ώρα να σε βοηθήσω να τα καταφέρεις κι εσύ.

Δημήτρης Κανέλλης: Ο άνθρωπος πίσω από τα viral group του Facebook

Τα τελευταία χρόνια, ο Δημήτρης Κανέλλης έχει έντονη δραστηριότητα στα social media και πλέον, έχει τη δική του επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην Τεχνολογία. Είναι το πρόσωπο πίσω από viral memes, status και γκρουπ όπως το «Thank you, next» που αριθμεί 637 χιλιάδες χρήστες και το «Τμήμα Προσωπικού Δράματος» με 134 χιλιάδες χρήστες. «Η Ζωή στο Γραφείο» ήταν η πρώτη σελίδα που δημιούργησε το 2017, για να σατιρίσει την εργασιακή του καθημερινότητα.

«Στα social media μετά από μια δεκαετία που τον καθένα τον ενδιέφερε το προσωπικό του προφίλ και η προσωπική του παρουσία στο διαδίκτυο, οδεύουμε σε μια τάση που όλοι σαν χρήστες θέλουμε να ανήκουμε κάπου. Σε κάποια ομάδα, σε κάποια κοινότητα, με κοινά ενδιαφέροντα, τρόπο σκέψης, βιώματα και χιούμορ. Δεν είναι τυχαίο που έχουν γίνει in τα group chat στο Twitter και το Facebook προωθεί τις ομάδες του».

Ο Δημήτρης Κανέλλης.
Ο Δημήτρης Κανέλλης.

Για την πόλωση στα social media αναφέρει πως είναι ένα φαινόμενο που υπήρχε πάντα και θα υπάρχει πάντα. «Πολλοί νομίζουν είναι κάτι που συμβαίνει τελευταία. Δεν ισχύει. Στον κόσμο αρέσει να τσακώνεται. Γιατί; Το θεωρούν μια μορφή αποσυμπίεσης. Είσαι ανώνυμος, πίσω από την οθόνη και το πληκτρολόγιο σου. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο το toxicity στο Internet. Ο κόσμος γουστάρει να είναι τοξικός. Πρέπει να ξεκινήσουμε να το ξεπερνάμε και να μην δίνουμε τόσο σημασία. Από εκεί και πέρα, σε μια ομάδα και μια κοινότητα, είναι πολύ σημαντικό το σωστό moderation. Εμείς στα γκρουπ έχουμε πάρα πολύ αυστηρό moderation. Δεν υπάρχει περίπτωση να γράψει κάποιος υβριστικά σχόλια και να παραμείνει μέλος. Έχει φάει ban μέσα σε μερικά λεπτά» εξηγεί.

Όσο για το τι επιφυλάσσει το μέλλον στο διαδίκτυο με το Metaverse, ο Δημήτρης Κανέλλης είναι ενθουσιασμένος για τη νέα εποχή, την τεχνολογία AR και Ίντερνετ 3.0 που έχει αρχίσει να διαμορφώνει την επόμενη δεκαετία στον ψηφιακό κόσμο.

Μπορείτε να διαβάσετε απόσπασμα από το βιβλίο «Όλα είναι μάταια» εδώ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Λέσχη Ανάγνωσης Νορβηγικής Λογοτεχνίας: Συζητήσεις γύρω από τη νεότερη και σύγχρονη νορβηγική λογοτεχνία
Λέσχη Ανάγνωσης Νορβηγικής Λογοτεχνίας: Συζητήσεις γύρω από τη νεότερη και σύγχρονη νορβηγική λογοτεχνία

Κάθε τελευταία Τετάρτη του μήνα, στις 7 μ.μ., το Ζάτοπεκ γεμίζει από χρώμα: κόκκινο, μπλε και λευκό ― της αγάπης, της θάλασσας και του χιονιού

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.