Βιβλιο

6 νέα βιβλία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Αρμός

Βιβλία ελληνικής και ξένης πεζογραφίας προστίθενται στη βιβλιοθήκη μας

A.V. Team
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Εκδόσεις Αρμός: Έξι νέες κυκλόφορίες βιβλίων ελληνικής και ξένης πεζογραφίας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Εξώφυλλο του βιβλίου «Η ειρηνική εξέγερση των θηλυκών SAPIENS» της Άννας Καραμάνου.
Η ειρηνική εξέγερση των θηλυκών SAPIENS,
 Άννα Καραμάνου, εκδ. Αρμός
Ένα συναρπαστικό ιστορικό ταξίδι με αφετηρία την Επανάσταση του 1821 και τερματικό σταθμό την πανδημία και το κίνημα MeToo 2021. Μία βασική ιστορική και πολιτική γνώση για τα 200 χρόνια του νεοελληνικού έθνους-κράτους.
Μεγάλα ιστορικά γεγονότα, ο ρόλος της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, οι θρίαμβοι και οι εθνικές συμφορές, ο ρόλος των γυναικών, αλλά και ποιες ιδέες διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Ελλάδα καταγράφονται αναλυτικά.
Μέσα στον αχό της πολιτικής και των ιστορικών γεγονότων, αναδύεται μια ειρηνική εξέγερση των θηλυκών σάπιενς που, με σημαία τις οικουμενικές αξίες, διεκδικούν τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματά τους και δικαιοσύνη των φύλων.


Εξώφυλλο του βιβλίου «Το πόλιτευμα της συνύπαρξης» του Παναγιώτη Δουδώνη.
Το πολίτευμα της συνύπαρξης,
Παναγιώτης Δουδωνής, εκδ. Αρμός
Από τη γέννησή της ως και σήμερα και από τις διαφορές της με την αρχαία «άμεση» δημοκρατία ως τη σχέση της με το «μικτό πολίτευμα» του Αριστοτέλη, η αντιπροσωπευτική δημοκρατία αναδεικνύεται ως ο εγγυητής της πολιτικής ενότητας και της αμοιβαίας αναγνώρισης του δικαιώματος των πολιτικών αντιπάλων να έχουν υπόσταση, θεσμική ιδιότητα και φωνή που να ακούγεται.

Ένα βιβλίο για την αντιπροσωπευτική δημοκρατία που έρχεται να τονίσει την κεντρική σημασία της πολιτικής συνύπαρξης σε μια εποχή που αυτή απειλείται όσο ποτέ από τον διχαστικό πολιτικό λόγο.


Εξώφυλλο από το βιβλίο «Υπατία» του Μάρκου Δενδρινού.
Υπατία, Μάρκος Δενδρινός, εκδ. Αρμός
Το βιβλίο εστιάζει στην ανασύσταση των φιλοσοφικών αντιλήψεων και της επιστημονικής συνεισφοράς της Υπατίας, της σπουδαίας γυναίκας της ύστερης αρχαιότητας, στα πεδία της αστρονομίας, της μαθηματικής ανάλυσης και της γεωμετρίας. Λόγω της μη επιβίωσης των σχολίων της στα Αριθμητικά του Διόφαντου και στα Κωνικά του Απολλώνιου Περγαίου, γίνεται προσπάθεια εντοπισμού της δικής της συνεισφοράς μέσω της μελέτης συγγενών κειμένων της εποχής, καθώς και του μέρους εκείνου που της αντιστοιχεί στα Σχόλια του πατέρα της, του Θέωνος, στη Μαθηματική Σύνταξη του Κλαύδιου Πτολεμαίου. Τέλος, οι φιλοσοφικές της θέσεις και αντιλήψεις εκμαιεύονται μέσα από τις επιστολές και τους ύμνους του κυριότερου μαθητή της, του Συνέσιου, επισκόπου Κυρήνης, μια πηγή που έως τώρα δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς για την ανακάλυψη της «άγνωστης» Υπατίας.

Μετά την Υπατία ο ανοικτός κόσμος της αμφιβολίας και της δίψας για νέες ιδέες δίνει τη θέση του σε έναν κλειστό κόσμο, στον οποίο μόνη πηγή γνώσης θεωρείται η Βίβλος. Η Υπατία είναι η γυναίκα φιλόσοφος και επιστήμων, της οποίας ο αδιανόητος διαμελισμός από τον αμαθή χριστιανικό όχλο γίνεται οιωνός του επερχόμενου αφανισμού κάθε δραστηριότητας που κινητοποιείται από τη φυσική περιέργεια. Έτσι για μια χιλιετία μένει μετέωρο το πρώτο ολοκληρωμένο πείραμα αντίληψης του κόσμου μέσα από τη φιλοσοφία, την επιστήμη και την τέχνη.


Εξώφυλλο από το βιβλίο «Θαύματα φτιαγμένα από τραύματα» του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου,
Θαύματα φτιαγμένα από τραύματα, π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, εκδ. Αρμός
Η ζωή μας διαμορφώνεται πάνω στα τραύματα μας. Ό,τι ζούμε είναι απώλειες που είτε τις μεταμορφώσαμε σε ζωή είτε έγιναν η κόλασή μας. Η ζωή μας ολάκερη είναι μια μάχη να μετατρέψουμε και να μεταπλάσουμε το σκοτάδι σε φως. Αυτό είναι το στοίχημα της ζωής μας, πώς το τραύμα θα γίνει θαύμα. Πώς η πληγή θα γίνει ζωή. Μια από τις βασικές αιτίες που ο Θεός επιτρέπει μια δοκιμασία είναι για να συναντηθούμε με το τραύμα μας. Το θαύμα έρχεται όταν δεν το περιμένεις, γιατί δεν είναι θέαμα, αλλά θέα στη θεραπεία της ύπαρξής μας. 


Το εξώφυλλο του βιβλίου «49 Παράθυρα στην Ιστορία» του Ανδρέα Ανδριανόπουλου.
49 Παράθυρα στην Ιστορία, Ανδρέας Ανδριανόπουλος, εκδ. Αρμός
Υπάρχουν στην ιστορία γεγονότα, κάποια απ’ αυτά ιδιαίτερα σοβαρά, που παραμένουν στην σκιά. Πολλές φορές δεν συνδέονται ικανοποιητικά με γεγονότα που ακολούθησαν και που ίσως εκείνα προκάλεσαν. Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι ο αναγνώστης να αντιληφθεί τα ευρύτερα ρεύματα που βρίσκονταν σε κίνηση και να συνδέσει γεγονότα με πρόσωπα και ευρύτερες εξελίξεις. Σε άλλες πάλι περιπτώσεις κρίθηκε πως άξιζε να έλθουν στο φως εν πολλοίς άγνωστα πρόσωπα ή και γεγονότα που όμως αξίζουν ευρύτερης αναγνώρισης. Η ιστορία κρύβει χλωμές στιγμές και περιθωριοποιημένες πρωτοβουλίες και συμβάντα. O συγγραφέας επιλέγει κάποια απ’ αυτά που άξιζαν να βγουν στο προσκήνιο και να γίνουν κτήμα ανθρώπων που δεν είναι ειδικοί και που ίσως ποτέ δεν θα είχαν την ευκαιρία να τα γνωρίσουν.


ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Εξώφυλλο του βιβλίου «Η Πέμπτη Δεκάδα των Κάντο» του Ezra Loomis Pound.
Η Πέμπτη Δεκάδα των Κάντο, Ezra Loomis Pound, εκδ. Αρμός
Η Πέμπτη Δεκάδα των Κάντο ή Λεοπολδινά Κάντο -όπως συχνά αναφέρονται στην διεθνή βιβλιογραφία- γράφτηκε στο Ραπάλο της Βορείου Ιταλίας, μεταξύ 1935 και 1937, καθώς ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος ερχόταν με μεγάλες ματωμένες δρασκελιές. Στην παγκόσμια κριτική βιβλιογραφία έχει καθιερωθεί η άποψη πως αφηγούνται την δημιουργία και τις τύχες της Monde dei Paschi, της πρώτης στον κόσμο μη τοκογλυφικής, συνεταιριστικής τράπεζας, η οποία ιδρύθηκε στην πόλη της Σιένας, το 1624. Η άποψη αυτή αφαιρεί από τα εν λόγω Κάντο την συνοχή, που εμφανέστατα έχουν.
Μια δημιουργική, αυτεξούσια, ανάγνωση καθιστά προφανές πως αντικείμενο της Πέμπτης Δεκάδας των Κάντο είναι η αναζήτηση από τον ποιητή εκείνου του «παρελθόντος που είναι ακόμα ζωντανό, του παρελθόντος που αξίζει να ζήσει στο μέλλον», στην δίνη που δημιουργεί η ύπαρξη της Monte dei Paschi, μιας τράπεζας εντελώς διαφορετικής από αυτές που -σύμφωνα με τον ποιητή- προκάλεσαν μια πρώτη παγκόσμια σφαγή και ετοιμάζονταν να προκαλέσουν μια δεύτερη. Ήρωας των Κάντο είναι ο ίδιος ο ποιητής, ο οποίος κατεβαίνει «στον κόσμο των σκιών, των μεταμορφώσεων, των παραλληλισμών», για ν’ ανασύρει «υλικό για διάβασμα, υλικό για τραγούδια, υλικό για κραυγές, την ιστορία μιας φυλής». Το δίχως άλλο, αυτή η φυλή ήταν για τον ποιητή Pound η μία, αδιάσπαστη, φυλή των Ανθρώπων.