- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τα βιβλία του χειμώνα: Αστυνομική λογοτεχνία & αληθινές ιστορίες
Όλα όσα θα διαβάσεις όταν έξω θα λυσσομανάει
Βιβλιοπαρουσιάσεις: Ξεφυλλίζουμε 10 βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας και αληθινές ιστορίες και προτείνουμε ιδέες και τίτλους.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Στο καλύτερο αστυνομικό μυθιστόρημα των New York Times για το 2019, ο Χάρι Μπος και η ντετέκτιβ Ρενέ Μπάλαρντ συνεργάζονται στην υπόθεση φόνου που στοίχειωσε τον μέντορα εκπαιδευτή του Μπος, Τζακ Τόμσον. Τον άλυτο φόνο ενός διαταραγμένου νεαρού που ο Τόμσον είχε αναλάβει 20 χρόνια πριν. Σύντομα ο Μπος και η Μπάλαρντ θα φτάσουν σε ένα ανησυχητικό ερώτημα: Γιατί έκλεψε τον φάκελο της υπόθεσης ο Τόμσον; Επειδή ήθελε να δουλέψει πάνω στην υπόθεση μετά τη συνταξιοδότησή του ή επειδή ήθελε να βεβαιωθεί ότι δεν θα λυνόταν ποτέ;
Ένα κορίτσι βρίσκεται νεκρό στη λίμνη Σε-ριονγκ, κοντά σε ένα απόμερο χωριό της Νότιας Κορέας. Η αστυνομία ξεκινά αμέσως έρευνα. Την ίδια ώρα, τρεις άντρες –ο πατέρας του κοριτσιού, και δυο μέλη της ομάδας ασφαλείας του φράγματος της λίμνης, που όλοι έχουν από κάτι να κρύψουν για το βράδυ του θανάτου της– βρίσκονται μπλεγμένοι σε ένα περίπλοκο παιχνίδι, καθώς αγωνίζονται να αποκαλύψουν τι της συνέβη, χωρίς όμως να φανερώσουν τα δικά τους καλά κρυμμένα μυστικά. Σκοτεινό, ανατριχιαστικό και γεμάτο ανατροπές, το Εφτά χρόνια σκοτάδι είναι το καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ της διεθνούς φήμης νοτιοκορεάτισσας συγγραφέα του Καλού γιου.
Το τελευταίο βιβλίο της τριλογίας της Βαΐμάρης, βρίσκεται στη λίστα best sellers του περιοδικού Spiegel και διαδραματίζεται στο Βερολίνο του 1931, όπου στον υπόκοσμο μαίνεται ένας αγώνας επικράτησης. Ο Αμερικανός γκάνγκστερ Αβραάμ Γκόλντσταϊν διαμένει στο ξενοδοχείο Excelsior και η αστυνομία έχει αναθέσει την παρακολούθησή του στον ντετέκτιβ Γκέρεον Ρατ. Καθώς εκείνος αρχίζει να βαριέται και αναλαμβάνει ιδιωτικά μια υπόθεση για λογαριασμό του, αμφιβόλου ηθικής, φίλου του Γιόχαν Μάρλοβ, βρίσκεται σύντομα στη μέση ενός πολέμου στους δρόμους του Βερολίνου.
Από το πρώτο του βιβλίο, Ο θεός του πολέμου (2018), ο Ξενοφών Φύτρος κατάφερε να ταράξει τα νερά της ελληνικής crime λογοτεχνίας, αφού παρουσίασε ένα καθηλωτικό μυθιστόρημα που ακροβατούσε επιδέξια ανάμεσα στο αστυνομικό και το ψυχολογικό θρίλερ. Ο συγγραφέας επιστρέφει το 2021 με το δεύτερο βιβλίο του, ένα σκοτεινό, δυστοπικό αστυνομικό θρίλερ, που διαδραματίζεται στην Αθήνα του 2031, την πρωτεύουσα μιας χώρας σε παρακμή: κοινωνία και κράτος έχουν καταρρεύσει, νόμος και ηθική είναι λέξεις χωρίς περιεχόμενο, στους δρόμους τριγυρίζουν η βία κι ο φόβος· κι ένας δολοφόνος αναζητά τα θύματά του και καταγράφει τη δράση του σε ένα ημερολόγιο που στάζει αίμα.
Ο συγγραφέας του best seller «Σκέψου έναν αριθμό» απιστρέφει με ένα ακόμα μυστήριο. Η ειδυλλιακή κοινωνία του Λάρτσφιλντ συνταράσσεται, όταν ο Άνγκους Ράσελ –το πλουσιότερο και ισχυρότερο μέλος της– βρίσκεται νεκρός στην έπαυλή του στο Χάροου Χιλ. Μία προκαταρκτική ανάλυση DNΑ από τον τόπο του εγκλήματος παραπέμπει στον Μπίλι Τέιτ, το κακό παιδί της περιοχής, μόνο που ο Μπίλι σκοτώθηκε πέφτοντας από τη στέγη της εκκλησίας, ακριβώς την προηγουμένη του φόνου. Όταν όμως η αστυνομία σπεύδει στο νεκροτομείο, ανακαλύπτει ότι το φέρετρο του Μπίλι έχει παραβιαστεί από μέσα και το πτώμα του αγνοείται…
ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Είναι ο πιο φημισμένος δρομέας υπεραποστάσεων της εποχής μας, έχει τρέξει σε κάθε γωνιά του πλανήτη, υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες, και έχει εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να φορέσουν τα αθλητικά τους παπούτσια και να αρχίσουν το τρέξιμο. Η «Χαρά του Δρομέα» είναι μια περιπέτεια γεμάτη ενδορφίνες και ταυτόχρονα μια ερωτική επιστολή στο άθλημα από έναν από τους πιο ξακουστούς πρεσβευτές του. Άλλωστε, όπως δηλώνει ο ίδιος: «Οι αγώνες τελειώνουν. Το τρέξιμο είναι παντοτινό».
Η κορυφαία Ελληνίδα μαραθωνοδρόμος όλων των εποχών είδε τη σκοτεινή πλευρά της ζωής στα παιδικά της χρόνια όταν βίωσε την κακοποίηση στον στενό οικογενειακό κύκλο της. «Σήμερα ξέρω ότι ήταν το τρέξιμο αυτό που με κράτησε ζωντανή. Τρέχοντας βρήκα τον εαυτό μου, πιάστηκα από το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να με σώσει», λέει η ίδια. Το σίγουρο είναι ότι η ιστορία της θα σας εμπνεύσει να ζείτε με πάθος, να αντιμετωπίζετε με θάρρος κάθε δυσκολία, να ονειρεύεστε το ακατόρθωτο και να μην τα παρατάτε ποτέ.
Η ζωή και το έργο του γιατρού Πολ Φάρμερ (1959- ), που παλεύει να γιατρέψει τους φτωχούς όλου του κόσμου, από τον βραβευμένο με Πούλιτζερ, Tracy Kidder. Ο Jonathan Harr, συγγραφέας του «Ο χαμένος πίνακας του Καραβάτζο», είπε ότι «ο κεντρικός χαρακτήρας αυτού του θαυμάσιου βιβλίου, ένας από τους πιο προκλητικούς, ευφυείς, αστείους και γοητευτικούς χαρακτήρες που έχουν ζωντανέψει στο χαρτί, έχει ξεκινήσει έναν επικό αγώνα που θα σας μεταφέρει από τους διαδρόμους της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ σε ένα ηλιοκαμένο οροπέδιο στην Αϊτή, από τις παραγκουπόλεις του Περού στις κρύες γκρίζες φυλακές της Μόσχας. Θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Αυτό το λαμπρό, δυνατό βιβλίο θα αλλάξει οπωσδήποτε τον τρόπο με τον οποίο τον βλέπετε».
Ο Μίκης ήταν χριστιανός; Ήταν κομμουνιστής; Ήταν φιλοχρήματος; Ήταν αμετροεπής, φιλοεξουσιαστής, αχόρταγος, χαμαιλέοντας, ερωτομανής, κρυφο-δεξιός, μακεδονομάχος, αριστερός, Καραμανλικός, ΠΑΣΟΚ, Παπανδρεϊκός, Μητσοτακικός, ό,τι τον βολεύει;… Το βιβλίο αυτό περιέχει τον Μίκη των αντιφάσεων, είναι ένα μικρό δείγμα του τρόπου που σκεφτόταν. Και μέσα από τις λεπτομέρειές του φιλοδοξεί να μας δείξει τον τρόπο που αισθανόταν και σκεφτόταν αυτός ο μεγάλος Έλληνας!
Η συγγραφέας ξετυλίγει γνωστές και άγνωστες στιγμές της ζωής του μεγάλου σκηνοθέτη, στιγμές προσήλωσης και παρατήρησης και άλλες αποκαλυπτικές και εξομολογητικές. Στιγμές ολοζώντανες, και άλλες σιωπηρές, στο Μετς, στην Αίγινα, στον Άγιο Νικόλαο, σε δρόμους, σε στάδια και σε βουνά, με πρόσωπα που πλησίασε και ψυχές που άγγιξε. Ένας ελάχιστος φόρος τιμής, αλλά και η υπόσχεση προς εκείνον, «όταν πεθάνεις, θα μιλήσω εγώ για σένα, σε ξέρω καλά», κι αν συμβεί το αντίθετο, «γράψε εσύ για μένα».