- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τα βιβλία του καλοκαιριού
Ελληνική και ξένη λογοτεχνία, πολιτική, ιστορία, ποίηση, αστυνομικά, θρίλερ και άλλα βιβλία που αξίζει να διαβάσεις αυτό το καλοκαίρι
Βιβλία: Νέες εκδόσεις και προτάσεις για το καλοκαίρι 2021
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Χαρούκι: Μαρμελάδα από χιονισμένα ρόδα, Γιώργος Tenorman Τζιουβάρας, εκδ. Απόπειρα
Το βιβλίο του Γιώργου Tenorman Τζιουβάρα, ενός από τα δύο ιδρυτικά μέλη του μουσικοθεατρικού σχήματος Opera Chaotique, είναι μια παράξενη ιστορία αγάπης, που μας καλεί να αναρωτηθούμε αν οφείλουμε να νιώθουμε ευγνωμοσύνη για τη ζωή που μας δόθηκε ή όχι. Ο Χαρούκι μιλάει μόνο ποιητικά και στο σχολείο οι συμμαθητές του τον κοροϊδεύουν λόγω της διαφορετικότητάς του. Ερωτεύεται τη Ματίλντα που ζει 12 χρόνια στο κρεβάτι μεταξύ ύπνου και ξύπνιου. Ο ύπνος της έχει διπλό πρόσωπο, αυτό μιας γλυκιάς ονειρικής περιπέτειας και μιας κωμικής χροιάς...
Το μυθιστόρημα «Χαρούκι: Μαρμελάδα από χιονισμένα ρόδα» είναι η πρώτη συγγραφική απόπειρα του γνωστού τραγουδιστή, performer, συνθέτη και πιανίστα. Διπλωματούχος Μονωδίας και Ειδικού Μελοδραματικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, ο Γιώργος Τένορμαν Τζιουβάρας έχει συμμετάσχει σε πολλές όπερες και σε θεατρικές παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Με τους Opera Chaotique έχει εμφανιστεί σε 19 χώρες της Ευρώπης και της Ασίας και σε γνωστά διεθνή φεστιβάλ όπως Secret Garden Party στο Λονδίνο, Qatar Jazz Festival στη Ντόχα, MBP Fest στη Βαρκελώνη, Rouge Fest στο Παρίσι.
Είκοσι Ένα, Θέδα Καϊδόγλου, εκδ. Απόπειρα
21 ιστορίες ενηλικίωσης. 21 μικρές επαναστάσεις. 21 μέτωπα παιδικής, εφηβικής και μετεφηβικής μάχης. 21 τυχερά παιχνίδια δίχως νικητή.
Στα χρόνια που η διά ζώσης επικοινωνία θεωρείται αυτονόητη, το άγγιγμα πραγματικό δίχως να παρεμβάλλονται πλήκτρα και οθόνη, ένα κορίτσι διασχίζει τις ράγες της συναισθηματικής ωρίμανσης με την άγνοια και την αθωότητα της νιότης σ’ ένα νοσταλγικό τοπίο άλλης εποχής. Ανατροπές και απρόοπτα, έντονες συναντήσεις, σχέσεις δίχως διάρκεια. 21 στοιχήματα για την ελευθερία, την απρόβλεπτη φύση μας, σ’ ένα συναρπαστικό ταξίδι αλληλεπίδρασης με τους συνεπιβάτες. Η Θέδα Καϊδόγλου φοίτησε στη Φιλοσοφική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παράλληλα σπούδασε θέατρο. Διατηρεί προσωπικό της ιστολόγιο (Θέdα) όπου μοιράζεται τις απόψεις της για τα βιβλία, αρθρογραφεί και συντονίζει τη δική της λέσχη ανάγνωσης.
Ο Γιάννης Λαρής, γιος του εκλιπόντος εκδότη Ιωσήφ Λαρή, είναι ένας άνθρωπος νέος, ανήσυχος, ιδιότροπος, που η ζωή τον κάλεσε να αναλάβει ξαφνικά τη διεύθυνση του «Οίκου Λαρή». Αισθάνεται όμως πως αυτή η κληρονομιά τον καθορίζει, τον δεσμεύει. Σαν να του στερεί ώρες ώρες το οξυγόνο. Ξεκινά ένα νοητικό ταξίδι αναζήτησης της πραγματικής του ταυτότητας, μια περιπλάνηση μοναχική σε σκέψεις παραληρηματικές και σε μονολόγους εσωτερικούς. Χαράζει πορεία, αποφεύγοντας τις σκιές και ακολουθώντας τον ήλιο. Εκεί ξεπηδούν αναμνήσεις, ξεθωριασμένες και θολές από το πέρασμα των χρόνων. Τελικά, καλείται να απαντήσει σε ένα και μόνο ερώτημα: Τι ακριβώς ζητά από την ύπαρξή του; Είναι το πιο δύσκολο ερώτημα που έχει θέσει στη ζωή του.
Λογοτεχνικό ντεμπούτο για τον Βασίλη Νάστο, που μεγάλωσε στα Πατήσια, σπούδασε και αγάπησε την Αθήνα και θεωρεί πως πάντα θα την αγαπά, αφού σε αυτή ζει και εργάζεται ως φιλόλογος. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή στο ΕΚΠΑ, με αντικείμενο την Ιστοριογραφία της ελληνιστικής περιόδου. Η ενασχόλησή του με τη συγγραφή είναι περιστασιακή και προκύπτει αυθόρμητα, ως αποτέλεσμα κάποιου ερεθίσματος.
Στο βιβλίο αυτό, οι ήρωες, δέσμιοι των συναισθημάτων και των επιθυμιών τους, προσπαθούν να βρουν τον τρόπο να ζήσουν ξανά, διερχόμενοι μέσα από ένα παρελθόν που τους στοιχειώνει, γεμάτο έλλειψη, απώλεια και μοναξιά. Με φόντο τη Μεγάλη Βρετανία, την Ευρώπη αλλά και τον γαλάζιο ελληνικό ουρανό, ο αναγνώστης γίνεται μάρτυρας αυτής της διαρκούς και επίπονης αναζήτησης της ευτυχίας.
Η Τριαντάφυλλη Πολίτη ξεκίνησε να ασχολείται με τη Δημιουργική Γραφή το 2009. Παρακολούθησε σεμινάρια δημιουργικής σκέψης και γραφής, κάποια εκ των οποίων στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εκδώσει μία συλλογή διηγημάτων με τίτλο Snack Stories, η μετάφραση του οποίου βραβεύτηκε στον Διεθνή Διαγωνισμό Ελληνικής Λογοτεχνίας Video Poetica του Λονδίνου το 2020 και ένα μυθιστόρημα με τίτλο Την Πάτησες.
AΣΤΥΝΟΜΙΚΑ - ΘΡΙΛΕΡ
Ο δημιουργός της συγκλονιστικής σειράς The Killing, κάνει ένα ανατριχιαστικό ντεμπούτο, τοποθετώντας την ιστορία του στην Κοπεγχάγη, την οποία τρομοκρατεί ένας ψυχοπαθής. Και σε κάθε αιματοβαμμένο τόπο εγκλήματος αφήνει την «κάρτα» του: έναν καστανάνθρωπο, μια χειροποίητη κούκλα φτιαγμένη από σπίρτα και δύο κάστανα. Προκειμένου να σωθούν αθώες ζωές, ένα ζευγάρι ντετέκτιβ θα πρέπει να κάνει στην άκρη τις διαφορές του, ώστε να αρχίσει να συνδέει τα αποτρόπαια στοιχεία που αφήνει πίσω του ο Καστανάνθρωπος… Το 2021 θα προβληθεί η ομώνυμη τηλεοπτική σειρά στην πλατφόρμα του Netflix, η οποία θα αποτελείται από 6 επεισόδια των 50 λεπτών.
Η πολυβραβευμένη σκοτσέζα συγγραφέας, η οποία βρίσκεται στην ελίτ των καλύτερων συγγραφέων αστυνομικών μυθιστορημάτων της γενιάς της, βάζει την επιθεωρήτρια της Μονάδας Ανεξιχνίαστων Υποθέσεων Κάρεν Πίρι αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας της. Μια κληρονομιά που βρίσκεται δύο μέτρα κάτω από την επιφάνεια ενός βάλτου στα Χάιλαντς, ένα πτώμα με μια τρύπα από σφαίρα στον λαιμό, η επιθεωρήτρια Πίρι η οποία καλείται να ξετυλίξει το κουβάρι, αλλά όσο περισσότερο πλησιάζει στην αλήθεια, τόσο αποδεικνύεται ότι δεν μοιράζονται όλοι τη δική της επιθυμία για απόδοση δικαιοσύνης.
Ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ από την πέννα του Valentin Musso, γεμάτο ανατροπές, που θα κρατήσει την αγωνία του αναγνώστη αμείωτη στο γύρισμα της κάθε σελίδας. Οι Βασσέρ, ένα ανδρόγυνο Παριζιάνων συνταξιούχων, μετακομίζουν στο εξοχικό τους, στην ειδυλλιακή επαρχία της Βρετάνης, σίγουροι ότι εκεί θα βρουν τη γαλήνη. Όλα όμως θα αλλάξουν όταν θα μπει στη ζωή τους ο Λουντοβίκ, ένας περιπλανώμενος νεαρός δίχως επώνυμο, δίχως σπίτι, δίχως παρελθόν, που πολύ γρήγορα θα καταφέρει να γίνει απαραίτητος για το ζευγάρι…
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
«Σύγχρονο μύθο» είχε χαρακτηρίσει την Τζέιν Μπόουλς ο Τρούμαν Καπότε. Είχε πει, επίσης, ότι «αν και η τραγικότητα είναι κεντρική στη συγγραφική της οπτική, η Τζέιν Μπόουλς είναι μια πολύ κωμική συγγραφέας, μια χιουμορίστα ολκής. Το μόνο μου παράπονο από την Τζέιν Μπόουλς είναι ότι η δουλειά της ενώ δεν στερείται από ποιότητα, στερείται από ποσότητα». Οι «Απλές απολαύσεις» κυκλοφόρησαν το 1966 χάρη στην επιμονή του Πωλ Μπόουλς και περιλαμβάνουν έξι διηγήματα και ένα θεατρικό της Τζέιν, η οποία ήδη από το 1957, λόγω ενός εγκεφαλικού, είχε σταματήσει σταδιακά το γράψιμο.
Ένας νεαρός καθηγητής γαλλικής φιλολογίας, γνωρίζοντας ότι του απομένει λίγος χρόνος ζωής, αφήνει τα πάντα πίσω του, αναζητώντας τη γαλήνη σε κάποιο ειδυλλιακό χωριό της νότιας Γαλλίας. Όμως τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά, που προδίδουν τη διαφορετική του καταγωγή, καθώς και η εσωστρεφής του συμπεριφορά, προκαλούν πολύ σύντομα στους ντόπιους τη δυσπιστία, αρχικά, και στη συνέχεια τις υποψίες ή ακόμη και το μίσος τους. Η υπόκωφη ένταση και η υποσκάπτουσα βία θα αποκτήσουν στο πέρασμα των ημερών διαστάσεις που θα οδηγήσουν σ’ ένα αναπάντεχο τέλος. Η Λυντί Σαλβέρ καταγράφει τους μηχανισμούς της ξενοφοβίας καθώς και της ανόδου της ακροδεξιάς, η οποία χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο τον λαϊκισμό, ποντάροντας στον φόβο και την άγνοια των ανθρώπων για να ανασύρει στην επιφάνεια το σκοτάδι που ελλοχεύει μέσα τους.
Στο πρώτο της μυθιστόρημα, η Bayard μελετά με ακρίβεια και μεθοδικότητα τον έγγαμο βίο μιας νέας γυναίκας μέσα από το πρίσμα του βιασμού, σε μια συγκλονιστική αφήγηση. «Τώρα άκουσέ με προσεκτικά. Ο Λοράν δεν θα μάθει τίποτα γιατί, απλούστατα, δεν θα του πεις τίποτα. Είναι δική μου υπόθεση. Είναι δικός μου ο βιασμός. Τα φέρνω βόλτα από την αρχή όπως εγώ εννοώ να τα φέρω βόλτα. Δεν μου χρειάζονται μαθήματα ηθικής από μια μικρή ηλίθια όπως εσύ. Δεν είμαι πια η ίδια. Η χαριτωμένη μικρή Μαρί που κάνει κέικ με πορτοκάλι στο ωραίο της διαμέρισμα, με τον χαριτωμένο αντρούλη της και τη χαριτωμένη ζωούλα της τέλειωσε. Είμαι ικανή για όλα, στο λέω να το ξέρεις».
ΔΙΑΦΟΡΑ
Η βραβευμένη ρεπόρτερ και δημοσιογράφος Μίριν Φέιντερ ακολουθεί τα ίχνη μιας παιδικής ηλικίας βασισμένης στους στέρεους οικογενειακούς δεσμούς και σημαδεμένης από ακραία φτώχεια, ρατσισμό και ξενοφοβία. Η ιστορία του Γιάννη μοιάζει με τον χαρακτήρα του: σοβαρή, συναρπαστική και, πάνω απ’ όλα, αληθινή πηγή έμπνευσης. Μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία, με πρωταγωνιστή τον «δικό» μας Γιάννη, που χρειάστηκε να υπερπηδήσει αδιανόητα εμπόδια για να γίνει παγκόσμιο σύμβολο ελπίδας και ζωντανή ενσάρκωση του Αμερικανικού Ονείρου. Μετάφραση και πρόλογος για τους εκπληκτικούς τελικούς του 2021 είναι του Νίκου Παπαδογιάννη.
Η κοινότητα Greek Instagramers Events (@gr_events) διοργάνωσε ανοιχτό διαγωνισμό φωτογραφίας από τον οποίο προέκυψε το φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο #my_greece: villages με 270 εικόνες από τα χωριά της Ελλάδας που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις BELL. Διακόσιοι εβδομήντα ταλαντούχοι φωτογράφοι μάς καλούν σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ελληνική επαρχία, σε γνωστά και άγνωστα χωριά μιας Ελλάδας που αντιστέκεται στο χρόνο. Τα έσοδα που αντιστοιχούν στα πνευματικά δικαιώματα της ομάδας Greek Instagramers Events και των φωτογράφων προσφέρονται στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί».
Ένας εσωτερικός μονόλογος, μία βιοαναδραστική ψυχανάλυση, ένα σεμινάριο αυτογνωσίας, μία υπαρξιακή αναζήτηση, ένα φιλοσοφικό δοκίμιο, μία διατριβή επάνω στην ανθρώπινη συμπεριφορά και τα παραγωγικά της αίτια ή μία πολιτική πραγματεία; Ένα βιβλίο φιλόδοξο, ευφάνταστο, αιχμηρό και ριζοσπαστικό.
Το δεύτερο βιβλίο του Αλέκου Ρώτα περιλαμβάνει σαράντα τρεις αυτοτελείς αφηγήσεις στις οποίες εξιστορεί, με τον δικό του τρόπο, με τις δικές του λέξεις, στιγμιότυπα και περιστατικά από την καθημερινή ζωή, μνημονεύει τους προγόνους, βλέπει τον κόσμο από ένα δικό του παράθυρο. Καθημερινές, ανθρώπινες ιστορίες, η παρέα, η συνεννόηση, η αιώνια δίψα μας, η μοναξιά, συναισθήματα, αναστοχασμοί, οι ήρωες, ο έρωτας, ο θάνατος, τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Ο καθένας από εμάς, ένας μέτριος άνθρωπος, είναι ταυτόχρονα ασήμαντος όσο και σημαντικός.
ΙΣΤΟΡΙΚΑ
Ο επετειακός αυτός συλλογικός τόμος του Ιδρύματος Διεθνών Νομικών Μελετών Καθηγητού Ηλία Κρίσπη & Αναστασίας Σαμαρά-Κρίσπη για τα 200 έτη από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 επιχειρεί μια πολυδιάστατη προσέγγιση στην προσωπικότητα και την δράση του Ιωάννη Καποδίστρια με συνεισφορές συγγραφέων που καλύπτουν πολιτικές, διεθνείς και θεσμικές πτυχές του έργου του και αναδεικνύουν νέες πηγές επιχειρώντας να διερευνήσουν ανεξιχνίαστες πλευρές και συνιστούν μια ουσιαστική συμβολή στον επιστημονικό και δημόσιο διάλογο. Ο τόμος αρχίζει και τελειώνει με κείμενα των πρώην προέδρων της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλου και Κων. Τσάτσου.
Σε μια απομακρυσμένη περιοχή των βουνών της σημερινής νότιας Θεσπρωτίας δημιουργήθηκαν στις αρχές του 17ου αιώνα τα τέσσερα χωριά του Σουλίου. Στα μαύρα χρόνια της Τουρκοκρατίας τα χωριά αυτά αποτέλεσαν το ορμητήριο του μαχόμενου για ελευθερία Ελληνισμού. Σε αναφορά του, της 25ης Ιουνίου του 1822, ο Βρετανός πρόξενος της Πρέβεζας Γουίλιαμ Μέγερ γράφει: «Εάν υπάρχει μία χαρακτηριστική ομοιότητα μεταξύ των μοντέρνων και των αρχαίων Ελλήνων, αυτή μπορεί να βρεθεί στη συμπεριφορά των Σουλιωτών όταν συγκρίνεται με την αντίστοιχη των Σπαρτιατών απέναντι στους εχθρούς τους…».
Διακόσια μίλια νότια της Κρήτης άποικοι από τη Θήρα ίδρυσαν το 631 π.Χ. τη σπουδαία πόλη της Κυρήνης. Έλληνες άποικοι που σε διαδοχικά κύματα εγκαταστάθηκαν στην Κυρήνη και τις γειτονικές πόλεις, πολύ πριν ο Αλέξανδρος χτίσει την Αλεξάνδρεια, έδωσαν στην περιοχή για περισσότερους από 12 αιώνες χρώμα ελληνικό. Το βιβλίο επανεκδίδεται σε μία εξαιρετική συγκυρία για την Λιβύη, αλλά και τη θέση της χώρας μας στη Μεσόγειο, ενώ αποτελεί καρπό επί τόπου παρατήρησης και συστηματικής έρευνας εκ μέρους του πρέσβεως Γεωργίου Πουκαμισά, που πριν χρόνια υπηρέτησε στη γωνιά αυτή της Μεσογείου.
Η Επιχείρηση «Compass» κατέδειξε στους Ιταλούς την αναγκαιότητα των μηχανοκίνητων μονάδων, τις οποίες είχε προκλητικά απαξιώσει η Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση, εμμένοντας στη βλακώδη άποψη της αριθμητικής υπεροχής σε άνδρες. Η εκδίωξη των Ιταλών από την ανατολική Λιβύη και την Αίγυπτο δεν ήταν απλά η ατυχής έκβαση μιας πολεμικής απόπειρας, αλλά ένα βαρύτατο σφάλμα που άλλαξε δυναμικά τις εξελίξεις. Τον Φεβρουάριο του 1941, οι Γερμανοί ενεπλάκησαν στο μέτωπο της βορείου Αφρικής και, με τη βοήθεια των ντροπιασμένων Ιταλών, κυριάρχησαν για τα επόμενα δύο χρόνια.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Χαρακτηρίστηκε ως βιβλίο της χρονιάς από τους Sunday Times και επιχειρεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τους βαθύτερους λόγους για την κοινωνική υποστήριξη προς τα εθνικολαϊκιστικά κόμματα. Οι συγγραφείς, ειδικοί στη μελέτη αυτών των φαινομένων, αναλύουν τέσσερις κομβικές έννοιες: Δυσπιστία, καταστροφή, στέρηση και αποευθυγράμμιση. Και όπως οι ίδιοι αναφέρουν «επιδιώκουμε να επικεντρωθούμε στις μακροχρόνιες αιτίες της ανόδου του εθνικολαϊκισμού με έναν τρόπο που δείχνει ενσυναίσθηση αλλά όχι απαραίτητα συμπάθεια. Αυτό είναι κάτι που λείπει πραγματικά από μια επιστημονική βιβλιογραφία που συνήθως καταδικάζει όχι μόνο συγκεκριμένους πολιτικούς, όπως ο Τραμπ, αλλά και τον λαϊκισμό γενικότερα».
Ο επίτιμος αρχηγός Στόλου, ναύαρχος Γρ. Δεμέστιχας, αναδεικνύει και σκιαγραφεί την απαίτηση να αποκτήσει η χώρα μια μακροπρόθεσμη εθνική στρατηγική, εξηγώντας ότι αυτή θα πρέπει να κινηθεί σε κατευθύνσεις συνέχειας και συνέπειας στην υπηρέτησή της, ανεξαρτήτως της εναλλαγής των κομμάτων στην εξουσία. Ο συγγραφέας, με ευρύτατη εμπειρία και σφαιρική γνώση σε θέματα που άπτονται της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας, επισημαίνοντας την επικαιρότητα του θέματος τόσο λόγω των απειλών ασφαλείας, όσο και των γενικότερων συνθηκών ανταγωνισμού, παραθέτει συγκεκριμένες εξειδικευμένες προτάσεις.
Για τον συγγραφέα, ο οποίος είναι Γάλλος φιλόσοφος, ιστορικός των πολιτικών ιδεών και διευθυντής ερευνών στο CNRS, το «λαϊκιστικό» φαινόμενο, αυτός ο πολιτικός λαϊκισμός, είναι μετωνυμία του εθνικισμού: πρόκειται ουσιαστικά για μια νέα ανάδυση του εθνικισμού, για έναν νέο εθνικισμό, που δεν έχει σχέση με τις κλασικές πολιτικές του αποκρυσταλλώσεις. Γι’ αυτό και ο συγγραφέας αντιμετωπίζει και αναλύει τα ευρωπαϊκά ακροδεξιά κόμματα ως νέες, ανέκδοτες πολιτικές αρθρώσεις της κοινωνικής διαμαρτυρίας που επενδύουν στην εθνικιστική ιδεολογία και όχι ως επιβιώσεις/αναβιώσεις μιας παραδοσιακής ακροδεξιάς ή και των ιστορικών μεσοπολεμικών φασισμών. Ο πρόλογος και η επιμέλεια είναι του Ανδρέα Πανταζόπουλου.
Ο συγγραφέας, ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, γράφει: «Ο Αντόνιο Γκράμσι ήταν ο πρώτος ανάμεσα στους σημαντικούς στοχαστές του μαρξισμού που αντιλήφθηκαν την ανάγκη, όχι μόνο της ανανέωσης αλλά της υπέρβασής του. Η αρχική ιδέα της μελέτης μου προέκυψε από συζητήσεις που είχα με φίλους στην Ιταλία, ιδίως με τον Τίτο Πατρίκιο, χάρη στον οποίο “ανακάλυψα” τον Γκράμσι. Διερευνώντας τη ζωή και το έργο του διαπίστωσα ότι παράλληλα με την ανανέωση της μαρξιστικής θεωρίας, τον απασχόλησε ιδιαίτερα η ανάγκη ανάπτυξης κριτικού πνεύματος και ορθολογικής αντιμετώπισης των προβλημάτων συνδυάζοντας το θάρρος με τον ρεαλισμό στην πολιτική».
ΠΟΙΗΣΗ
1996–2020. Είκοσι τέσσερα χρόνια δημιουργίας μέσα σε στίχους, μικρά κείμενα και διηγήματα. Μέσα από βαθιές, ενδόμυχες, βιωματικές πολλές φορές σκέψεις. Αντοχή, ελπίδες, όνειρα, ανησυχίες, έρωτες, αρχές και αξίες. Οι μάχες της ζωής, σύμμαχος η αγάπη. Στιγμές-ορόσημα, μνήμες, κόκκινες κλωστές που μας δένουν με το παρελθόν, απουσίες, αποδοχή και φως. Ερωτήματα που μοιάζουν με απαντήσεις, τα παιδιά που είναι ο ήλιος αυτής της ζωής και ο χρόνος που του δίνουμε πνοή. Ο Κώστας Σκηνιώτης έχει βραβευθεί για το ποιητικό και το λογοτεχνικό του έργο και είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών.
«Η Ανάληψη της Παρθένου» Γιώργος Βέλτσος, εκδ. Πατάκη
Η νέα ποιητική συλλογή του Γιώργου Βέλτσου κυκλοφορεί από τις εκδ. Πατάκη. Για εξώφυλλο αυτής της συλλογής, σημειώνει ο Γιώργος Βέλτσος, σκέφτηκε τη φωτογραφία από το εσωτερικό του τρούλου του Ντουόμο της Πάρμα, όπου ο Κορρέτζο ζωγραφίζει μια μισόγυμνη, ξυπόλητη Παρθένο να ανέρχεται, αγνοώντας τη δόξα που αναγγέλλουν δίπλα της οι άγγελοι.
«Για άλλη μια φορά, ο συμβολισμός, ήδη από τα εξώφυλλα των βιβλίων μου, αναφέρεται στο ίδιο το ποίημα: γυμνό και μόνο. Ένα έκθετο της κοινωνίας. Τώρα, μπορώ κι εγώ να ομολογήσω, όπως ο Προυστ, πως «η αληθινή ζωή, η ζωή που την έχουμε επιτέλους ανακαλύψει και φωτίσει, η μόνη ζωή επομένως που έχουμε ζήσει ολοκληρωτικά, είναι η λογοτεχνία». Όμως περισσότερο από τη συγγραφή, η ανάγνωση είναι αυτή που εμφανίζει το «ίδιον» του ποιήματος σαν μια εργασία που έχει υπερβεί τη φιλαυτία και τις δεξιότητες του ποιητή». Ακούστε τον Γιώργο Βέλτσο και την ποιήτρια Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου να συνομιλούν και να διαβάζουν ποιήματά τους στα Podcast της ATHENS VOICE.
ΠΑΙΔΙΚΑ
Οι ιστορίες έχουν ως κεντρικό ήρωα τον Μόγλη ένα Ινδό αγόρι, μεγαλωμένο από λύκους που παίρνει μαθήματα επιβίωσης από τα άλλα ζώα της ζούγκλας και σταδιακά αποκτά μεγάλη σοφία αξιοποιώντας τα διδάγματα της φύσης. Η κοινωνία της αγέλης, το δίκιο του ισχυρότερου, η δικαιοσύνη και η φυσική τάξη των πραγμάτων συνιστούν τη ραχοκοκαλιά αυτών των ιστοριών. Ο Μόγλης είναι ο πρώτος μυθιστορηματικός ήρωας στη μοντέρνα αγγλόφωνη λογοτεχνία, που κατατρύχεται από τις αγωνίες και τις αμφιβολίες της προσωπικής ταυτότητας, που αιχμαλωτίζεται ανάμεσα σε δύο κόσμους χωρίς πραγματικά να ανήκει σε κανέναν. Τι πιο τραγικό!
Μαγικά χαλίκια. Τι να είναι αυτό; Άραγε υπάρχουν σήμερα και πώς τα βρίσκει κανείς; Τον μικρό Δημοσθένη, πριν από πολλά πολλά χρόνια, τον βοήθησαν να γίνει ο μεγαλύτερος ρήτορας όλων των εποχών. Είχε το θάρρος, τη δύναμη και την αυτοπειθαρχία να ακολουθήσει τη μαγεία τους. Μια τέτοια απόφαση μπορεί ακόμα και σήμερα να μας αλλάξει ολόκληρη τη ζωή. Ο «Μικρός Δημοσθένης και τα μαγικά χαλίκια» είναι το πρώτο παραμύθι της Παρασκευής Μακρίδου.