- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
«Bezonomics»: Πώς η Amazon αλλάζει τις ζωές μας
Ένα βιβλίο του Brian Dumaine για την «εμμονική» καινοτομία του Τζεφ Μπέζος και του μεγαλύτερου διαδικτυακού καταστήματος στον κόσμο
«Bezonomics»: Ο Brian Dumaine εξηγεί στο βιβλίο του πώς ο Τζεφ Μπέζος και η Amazon άλλαξαν τις ζωές μας. Κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
Έχοντας κατακτήσει το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο, η Amazon επεκτάθηκε ταχύτατα στο cloud computing, τα μέσα ενημέρωσης και τη διαφήμιση. Πώς; «Bezonomics» είναι ο τίτλος του βιβλίου του Brian Dumaine, που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ψυχογιός και ο όρος που έδωσε στη «συνταγή» επιτυχίας του CEO της Amazon, Jeff Bezos. Η στρατηγική του περιλαμβάνει μια «εμμονή» με τους πελάτες, μια μανία για καινοτομία και μια μακροπρόθεσμη οπτική. Αλλά περισσότερο από οτιδήποτε, ο Bezos ήταν ο πρώτος που ενσωμάτωσε σε μεγάλο βαθμό τα δεδομένα (data), τη μηχανική μάθηση (machine learning), τη δυναμική του διαδικτύου και την τεχνητή νοημοσύνη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της εταιρείας του, διασφαλίζοντας ότι η Amazon θα καθοδηγείται από γεγονότα και ριζική διαφάνεια.
O Brian Dumaine έμεινε έκπληκτος με το πόσο βαθιά η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνεται στις δραστηριότητες της εταιρείας. Η Amazon ήταν από τις πρώτες εταιρίες που υιοθέτησε την τεχνητή νοημοσύνη και αυτή εισχώρησε σχεδόν σε κάθε πτυχή της επιχείρησης. Για παράδειγμα, η εταιρεία πραγματοποιούσε εβδομαδιαίες κριτικές λιανικής με έως και 60 άτομα. Αυτοί οι εργαζόμενοι διαπραγματεύονταν τι να αγοράσουν, σε τι ποσότητες και ποιες αποθήκες χρειάζονταν πόσα αποθέματα. Τώρα υπάρχουν αλγόριθμοι που τα κάνουν όλα αυτά.
Η μεγαλύτερη έκπληξή του ήταν όταν ανακάλυψε ότι ο Τζεφ Μπέζος «κλωνοποιείτο» σε όλο τον οργανισμό. Όταν ο Dumaine πέρασε χρόνο μέσα στην Amazon, έμαθε ότι ο Bezos και τα κορυφαία του στελέχη χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα (shadowing program) κατά το οποίο τα πολλά υποσχόμενα νεαρά στελέχη «ακολουθούν» το αφεντικό τους κάθε μέρα για δύο χρόνια. Στο πέρας αυτού του χρόνου, η «σκιά» ξέρει πώς ο Bezos και τα καλύτερα στελέχη του σκέφτονται, και έχουν ενσωματώσει τη φόρμουλα αυτή στο Amazon για να διαδώσουν αυτές τις ιδέες σε όλη την εταιρεία. Ο κλώνος έχει επίσης κερδίσει την εμπιστοσύνη του Bezos και μπορεί τώρα να αναλάβει τεράστιες ευθύνες.
O Dumaine επίσης εντυπωσιάστηκε από το πόσο γρήγορα η Amazon μετακινείται σε νέες βιομηχανίες. Είναι πολλοί αυτοί που δεν συνειδητοποιούν ότι η Amazon γίνεται μια χρηματοοικονομική εταιρεία. Πέρυσι δάνεισε 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε επιχειρηματίες που πωλούν τα προϊόντα τους στον ιστότοπο της εταιρείας. Αυτά τα δάνεια όμως μπορεί να είναι επικίνδυνα για μια μικρή επιχείρηση. Το 2016 ένας επιχειρηματίας του οποίου η εταιρεία πουλά ταξιδιωτικά τσαντάκια, δανείστηκε 300.000 δολάρια από την Amazon. Ένα πρωί, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου μεγάλης κινητικότητας, διαπίστωσε ότι ο αλγόριθμος είχε αποφασίσει ότι δεν ήταν πλέον οικονομικά αξιόπιστος και ακύρωσε το πιστωτικό του όριο. Ποτέ δεν ανακάλυψε γιατί ακυρώθηκε το δάνειό του (ευτυχώς κατάφερε να πάρει ένα δάνειο από έναν άλλο πωλητή του Amazon και τελικά να βγει αυτή τη δυσμενή θέση).
Αυτό που «κράτησε» περισσότερο από οτιδήποτε είναι ότι η Amazon έχει γίνει μια ζωτική δύναμη για την οποία κάθε επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει περισσότερα. Όποιος επιδιώκει, ισχυρίζεται ο Dumaine, να διευθύνει μια ακμάζουσα επιχείρηση στη σημερινή οικονομία -ειδικά μία που ανταγωνίζεται την Amazon- πρέπει να κατανοήσει την ακατάπαυστη ανάπτυξη αυτού του κολοσσού, την σχεδόν εμμονική καινοτομία που την τροφοδοτεί και τον ίδιο τον ιδρυτή που βρίσκεται στην καρδιά όλου αυτού. Στο νέο κόσμο του Bezonomics, όλοι οι κανόνες αλλάζουν και δεν μπορείτε να κερδίσετε το παιχνίδι εάν δεν γνωρίζετε τους κανόνες.
*Με στοιχεία από το Inc.