- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τα βιβλία ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας που θα διαβάσουμε
Προτάσεις από αγαπημένους συγγραφείς, νέες ενδιαφέρουσες φωνές και ξένους καταξιωμένους συγγραφείς
Η ATHENS VOICE προτείνει κάποια από τα καλύτερα βιβλία ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας που θα συναντήσετε στα ράφια των βιβλιοπωλείων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Δυο εποχές, δυο ζωές, δυο αποδράσεις, δυο ουτοπίες εντέλει, συγκλίνουν στον ίδιο μυθικό τόπο με χρονική απόσταση τριών αιώνων. Ένας καρδιτσιώτης γεωπόνος, ο Γαβριήλ, με τη ζωή του στερημένη νοήματος, θα επιχειρήσει μια καινούργια αρχή μέσω του ιδεατού έρωτα και της απόκτησης μιας φάρμας στην άγνωστη, εξωτική στον νου του Παραγουάη. Παράλληλα με τη βίωση της νέας ανθρωπογεωγραφίας, ωστόσο, θα ανασυγκροτήσει, στα ιστορικά συμφραζόμενα του 18ου αιώνα, την πορεία ενός μακρινού προγόνου του από την Πίνδο, που είχε καταφύγει στον ίδιο προορισμό. Οικουμενική, περιπετειώδης και διαδραστική, η «Παραγουάη» είναι ταυτοχρόνως διάνοιξη νέων οριζόντων, ιστορική και γεωγραφική αναδίφηση, χειρουργική τομή στα αίτια και τα όρια της ανθρώπινης φυγής.
Ένα μυθιστόρημα γεμάτο ανατροπές, που ταξιδεύει τον αναγνώστη από την Κέρκυρα έως την Μπολόνια. Ο ερχομός του Σίμου Ζέπου στην Κέρκυρα είναι μόνο η αρχή. Ο νεαρός δικηγόρος είναι αποφασισμένος να θέσει σ’ εφαρμογή το σχέδιό του, ακόμη και αν το τίμημα για τον ίδιο είναι μεγάλο. Η οργή του αρνείται να ξεθυμάνει, όσο κι αν πέρασαν τα χρόνια, και θα κάνει τα πάντα για να εκδικηθεί. Πολύτιμο στήριγμά του, η Ιταλίδα Λούνα Σαρτόνι. Θύματά του, η οικογένεια του Λορέντζου Μελιτινού. Ο ήρωας, πολύ μεθοδικά θα κλέψει την καρδιά της Αντζολίνας αλλά και της κόρης της, Ηλέκτρας. Ποιο μεγάλο μυστικό κρύβεται, άραγε, πίσω από τις ενέργειές του;
Χωρίς δεύτερη σκέψη, Γεωργία Εφαπλωματά, εκδ. Πεδίο
Η Μαρίνα εργάζεται ως διοργανώτρια εκδηλώσεων σε μια καταξιωμένη εταιρεία και νιώθει ερωτευμένη με τη δουλειά της, παρά την απαιτητική διευθύντρια που της δυσκολεύει τη ζωή. Αδιόρθωτα ακατάστατη, αυθόρμητη, δυναμική και single, παρέα με τους δύο καλύτερούς της φίλους -τον Μάνο και την Ντέπη- δουλεύουν, ερωτεύονται, απογοητεύονται, μα πάντα στηρίζουν ο ένας τον άλλον. Η μεγάλη της αδελφή, που ζει στο εξωτερικό, είναι πάντα παρούσα μέσω των emails που ανταλλάσσουν, και οι γονείς της, ακλόνητες σταθερές, ακόμα κι όταν οι απόψεις τους συγκρούονται. Σε έναν γάμο που έχει αναλάβει να διοργανώσει, η Μαρίνα γνωρίζει τον Πέτρο, έναν επιτυχημένο γιατρό που την ερωτεύεται με την πρώτη ματιά και τη διεκδικεί και μοιάζει να είναι ο «κύριος τέλειος». Είναι όμως στ’ αλήθεια;
Ιούλιος του 1965, μια μέρα προτού παραιτηθεί ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου, και στη Σαντορίνη ο νεαρός Σαράντης Καγιαλής γλιστρά σε μια σκαμμένη τρύπα και μένει στον τόπο. Την προηγουμένη, το συνεργείο των εργατών με το οποίο δουλεύει έχει τυχαία ανακαλύψει, σε λίγα μόλις μέτρα βάθος, μια αρχαία επιτύμβια στήλη. Ο θάνατός του θα βυθίσει στο πένθος τέσσερις γυναίκες που τον αγάπησαν βαθιά – τη μάνα του, την αδερφή του, τη γυναίκα του και μια πρώην ιερόδουλη. Στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τον χαμό του, θα βρεθούν ξαφνικά να ψάχνουν στοιχεία για μια δεύτερη στήλη που είναι κρυμμένη στο νησί από την εποχή του πολέμου. Και με φόντο τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις στη χώρα, θα μπλεχτούν σε μια περιπέτεια αναζήτησης, που θα τις φέρει αντιμέτωπες με ανομολόγητες ιστορίες κι αισθήματα του παρελθόντος.
«Εγώ, με το φτενό μ’ το μυαλό, ένα πράμα ξέρω. Μιαν ολάκερη ζωή την αφιέρωσα στη ζωγραφική γιατί καθώς φαίνεται ήταν της μοίρας μου γραφτό να γένει έτσι· αλλιώτικα δεν θα μπορούσε να συμβεί κάτι διαφορετικό. Σαν την ανάσα ένα πράμα. Δεν ανασαίνεις γιατί αυτό σημαίνει κάτι, δεν βασανίζεις τον νου σου για να καταλάβεις τι κρύβεται πίσω απ’ την ανάσα, αλλά απλά, ανασαίνεις αδιάκοπα γιατί θες να ζεις. Έτσι και η ζωγραφική μου, μπάρμπα. Ζωγραφίζω για να ζήσω. Να μην τα τινάξει η ψυχούλα μ’...». Η ζωή του αχμάκη της Βαρειάς, του ζωγράφου της Ρωμηοσύνης, του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ.
Ημερολόγια, όνειρα και επιστολές αναδεύονται στον βυθό της αποσπασματικής και ημιτελούς γραφής του Φραντς Κάφκα (1883-1924). Όλη η αφήγηση ξετυλίγεται γύρω από την απροσδιόριστη φιγούρα μιας ερευνήτριας· σκοτεινή πνευματίστρια, εµµονική αναγνώστρια του Τσεχοεβραίου, παθιασμένη ηρωίδα μιας ασχημάτιστης ιστορίας του –μια γυναίκα που κόβει και ράβει σελίδες και µέρες του συγγραφέα του Πύργου, προσπαθώντας να αφουγκραστεί, μέσα σ’ έναν κυκεώνα καφκολογίας, αυτό που διαφεύγει: την καφκική σιωπή. Στοιχεία νουάρ, παρωδίας, δοκιμίου, θεάτρου και ποίησης συμφύρονται σ’ ένα περιστρεφόμενο αναλόγιο, συνθέτοντας µια ρευστή πρόζα που μεταμορφώνει, διαδοχικά, την αγωνία του κενού σε αγωνία της ανάγνωσης, σε αγωνία της πλοκής, σε αγωνία της ύπαρξης.
Το μυθιστόρημα του Γιώργου Παναγιωτίδη συνδυάζει την επιστημονική φαντασία με την ποίηση, και τη θρησκεία με τη μυθολογία. Ο Ίσος είναι ένα μικρό δωδεκαετές αγόρι, αυτιστικό, που δεν επικοινωνεί ολοκληρωμένα με το περιβάλλον. Αποφασίζεται λοιπόν να συνδεθεί με έναν νάνο-υπολογιστή, τον Ιησού, ο οποίος συνδέεται με έναν κβαντικό υπολογιστή, ώστε να καταγράφονται οι σκέψεις του. Είμαστε στην εποχή της τεχνολογικής Επιστημονικής Φαντασίας, όπου νάνο-υπολογιστές εμφυτεύονται στον ανθρώπινο εγκέφαλο, η τεχνολογία εξελίσσει τη ζωή και τον άνθρωπο. Παράλληλα, όμως, το μυθικό υπόβαθρο που υποδηλώνεται με τα ονόματα των πρωταγωνιστών συναντά την Αγία Τριάδα του Χριστιανισμού: ο Πατήρ υπολογιστής με τον γιο του Ιησού και κάπου εκεί πετά το Άγιο Πνεύμα. Είναι ο Ίσος και οι σκέψεις του; Είναι η πνευματώδης καινοτομία που ανοίγει δρόμους; Είναι μια άλλη ασύλληπτη δύναμη;
Φυλακές Ναυπλίου, 1872. Στο αθλιότερο δεσμωτήριο της χώρας, δύο θανατοποινίτες περιμένουν την εκτέλεσή τους. Ο Πάρις και ο Λιανός, δύο απόκληροι που δεν έχουν τίποτα κοινό, βλέπουν το κοινό τέλος τους να πλησιάζει χωρίς να γνωρίζουν πόσες μέρες τούς έχουν απομείνει. Κλεισμένοι μέσα σε πέτρινα τείχη, προσπαθώντας να ξορκίσουν το επικείμενο τέλος, θα αναβιώσουν το παρελθόν τους με όλη τη λαμπρότητα και την τραγωδία του. Το μακρινό Παρίσι του φιλελληνισμού, έργα τέχνης και προσωπικότητες που διαμόρφωσαν τον κόσμο μας, τραγικές σκηνές της Ελληνικής Επανάστασης και ο αγώνας για επιβίωση, όλα θα αναδυθούν κι όλα θα μπλεχτούν μέσα στο μικρό κελί – ένα κελί όπου θα γεννηθεί μια αναπάντεχη φιλία.
Ο Κοσμάς Πολίτης στο «Λεμονοδάσος» αφηγείται την ιστορία του έρωτα ανάμεσα στον Παύλο και στη Βίργκω. Δυο νέοι που διαφέρουν πολύ μεταξύ τους –με ροπή προς τους εύκολους έρωτες ο Παύλος, περήφανη παρθένα η Βίργκω–, αγαπούν με πάθος ο ένας τον άλλον και τον παιδεύουν εξίσου, τη δεκαετία του 1920 ανάμεσα στην Αθήνα και τον Πόρο. Η μελέτη της Αγγέλας Καστρινάκη επιχειρεί να αποκαλύψει το κρυμμένο υπόστρωμα του έργου, το πυκνό συμβολικό του δίχτυ. Και βήμα το βήμα η συγγραφέας φέρνει στην επιφάνεια τη δεύτερη σημασία των ονομάτων, των
τόπων, των πράξεων των ηρώων.
«Τα Απομνημονεύματά μου» είχε καλλιγραφήσει στην ετικέτα του χαρτόδετου τετραδίου που φύλαγε σ’ ένα από τα κλειδωμένα συρτάρια της βιβλιοθήκης του ο παππούς Ιγνάτιος, και η εγγονή του το πρωτοδιάβασε υπό το βλέμμα του. «Για διάβασε εδώ!» της έλεγε και ύστερα: «Περίμενε, άσε να σου διαβάσω εγώ αυτό το κομμάτι». Και, όπως διάβαζε τα γραπτά του, άνοιγε παρενθέσεις, σταματούσε, συλλογιζόταν, την κοίταζε με βλέμμα τρυφερό, σε µια ύστατη προσπάθεια ν’ αναχαιτίσει εικόνες και συγκινήσεις που απλώνονταν σαν µετασεισµικά κύματα με επίκεντρο τις λέξεις του. Άλλοτε πάλι, σε στιγμές αδυναμίας, αναστέναζε μουρμουρίζοντας: «Ποτέ δεν ξέρει ο άνθρωπος τι τον περιμένει...», λόγια που η Άννα άκουγε λίγο σαν προειδοποίηση και λίγο σαν ξόρκι.
Η ιστορία της Εύας και τριών φίλων-συμφοιτητών της που μοιράζονται τους προβληματισμούς της και πραγματοποιούν μαζί της ένα εξερευνητικό ταξίδι στον έναστρο ουρανό με μόνο εφόδιο στις αποσκευές τους τη στοιχειώδη λυκειακή μηχανική και οδηγό τα ερωτήματα που οι ίδιοι θέτουν στη διαδρομή. Γραμμένο –στο μεγαλύτερο μέρος του– σε διαλογική μορφή, το βιβλίο απευθύνεται σε ανήσυχους εκπαιδευτικούς, σε πολίτες με γνήσιο ενδιαφέρον για την επιστήμη και, βέβαια, σε μαθητές ή φοιτητές που ασφυκτιούν, όπως κι οι ήρωες του βιβλίου, μέσα στη στειρότητα του τρόπου διδασκαλίας της επιστήμης στη χώρα μας.
1878. Ένας άντρας που ζει ριψοκίνδυνα πέφτει θύμα ληστείας στα Χιώτικα, την πιο κακόφημη συνοικία της Σμύρνης. Ορκίζεται να πάρει εκδίκηση, αλλά, προτού καν επουλωθούν οι πληγές του, αναγκάζεται να αφήσει την κοσμοπολίτικη Ιωνία και να ταξιδέψει στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου, στην επαναστατημένη Θεσσαλία. Στην προσπάθειά του να διασώσει έναν θησαυρό αμύθητης αξίας που ανακαλύφθηκε στον Βόλο βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα και παρασύρεται σε μια θανάσιμη περιπέτεια, ενώ ερωτεύεται μια γενναία γυναίκα που ανατρέπει τα πάντα γύρω του.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Το εμβληματικό βιβλίο του Όργουελ (ψευδώνυμο του Βρετανού Έρικ Άρθουρ Μπλαιρ, 1903-1950), που διαβάστηκε σαν μανιφέστο και θαυμάστηκε σαν προφητεία, σε μια συλλεκτική επετειακή έκδοση. Το ολοκληρωτικό καθεστώς του Μεγάλου Αδελφού, παρακολουθώντας συνεχώς τους πάντες και τα πάντα μέσα από αμέτρητες διαδραστικές τηλεοθόνες, ασκεί τον απόλυτο έλεγχο στις πράξεις και τις συνειδήσεις.
Όλα προσαρμόζονται στη μία και μοναδική αλήθεια, αυτή που πρεσβεύει το Κόμμα, ο μόνος αλάθητος μηχανισμός, του οποίου προσωποποίηση είναι ο Μεγάλος Αδελφός. Το έγκλημα της σκέψης είναι το θανάσιμο αμάρτημα. Γι’ αυτό πρέπει να εξαλειφθεί οτιδήποτε οδηγεί στη διάπραξή του: ελευθερία, γλώσσα, ανθρώπινα αισθήματα. Όταν ο Όργουελ έγραφε το βιβλίο του, το 1984 ήταν μέλλον. Σήμερα είναι παρελθόν. Αλλά μετά από το έργο αυτό, το πραγματικό 1984 θα είναι πάντα μια χρονιά του μέλλοντος, η πρώτη ενός ζοφερού μιλένιουμ που απειλεί την ανθρώπινη ιστορία.
Μπράιτον, 1959. Το θέατρο στην άκρη της προβλήτας απολαμβάνει την πιο επιτυχημένη καλοκαιρινή σεζόν των τελευταίων χρόνων. Ο ιδιοφυής νεαρός ταχυδακτυλουργός, Ρόνι, μαζί με την εκθαμβωτική βοηθό του, Ίβι, γίνονται τα πιο λαμπρά αστέρια της παράστασης, προσελκύοντας κάθε βράδυ πλήθος θεατών. Συνδετικό κρίκο του θεάματος αποτελεί ο τρίτος της παρέας, o Τζακ, γεννημένος διασκεδαστής και αξιαγάπητος κομπέρ. Όμως, τα γεγονότα που ξετυλίγονται μέρα με τη μέρα θα σφραγίσουν ανεξίτηλα το μέλλον τους και αυτό που μένει είναι η μαγεία και το απρόβλεπτο της ζωής, καθώς και ένα βασανιστικό μυστήριο με το οποίο ο Ρόνι, η Ίβι και ο Τζακ θα πρέπει να ζήσουν. Ο βραβευμένος με Booker Γκράχαμ Σουίφτ, σε μια από τις πιο κορυφαίες στιγμές του.
Ο θάνατος ενός σεΐχη, τον οποίο βρίσκουν απανθρακωμένο στα βουνά της Ελβετίας, φέρνει αμέσως την αναστάτωση στις διακριτικές δραστηριότητες μιας εγχώριας ιδιωτικής τράπεζας. Δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς, γιατί εκείνες οι αραβικές επενδύσεις σε πυρηνικά εργοστάσια έχουν πλέον κινήσει, μεταξύ άλλων, και το ενδιαφέρον της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ. Ο Τομ Βίντερ, υπεύθυνος ασφάλειας στη συγκεκριμένη τράπεζα, αποφασίζει να ακολουθήσει τα ίχνη του χρήματος, που τον οδηγούν στο Κάιρο, στο Μπέργκεν, στη Βοστόνη και πίσω στην Ελβετία, μαζί με τη Φάτιμα, μια ελκυστική όσο και μυστηριώδη Αιγύπτια επιχειρηματία, για να διασχίσουν την επικίνδυνη, αιματηρή ζούγκλα της δολοπλοκίας. Όμως τα εκρηκτικά συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν θα μετατρέψουν σύντομα και τους ίδιους σε θηράματα.
Σ’ ένα νησί χωρίς όνομα, διάφορα πράγματα χάνονται το ένα μετά το άλλο. Αποφασίζεται να εξαφανιστούν από τη ζωή των ανθρώπων και όλοι οφείλουν να τα ξεχάσουν για πάντα. Όσοι δεν συμμορφώνονται κινδυνεύουν να συλληφθούν από την αστυνομία της μνήµης. Όταν µία νεαρή συγγραφέας ανακαλύπτει ότι ο επιμελητής της κινδυνεύει να συλληφθεί, επειδή εκείνος δεν ξεχνά και του είναι πολύ δύσκολο να κρύβει τις αναμνήσεις του, θα κάνει τα πάντα για να τον σώσει. Μαζί, θα προσκολληθούν στη λογοτεχνία ως τον τελευταίο τρόπο διατήρησης του παρελθόντος. Τι θα γίνει όμως όταν αρχίσουν να εξαφανίζονται και τα βιβλία; Η «Αστυνομία της μνήµης» είναι ένα βιβλίο για τη δύναμη της µνήµης και το τραύμα της απώλειας, μια αλληγορική ιστορία, από μία από τις σημαντικότερες σύγχρονες συγγραφείς της Ιαπωνίας.
Ο αφηγητής των πέντε ιστοριών που συνθέτουν αυτό το μυθιστόρημα είναι γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας από την κεντρική Ευρώπη. Αναπολεί το παρελθόν του και παράλληλα τα σκοτεινότερα χρόνια του 20ού αιώνα - στην Μπουκοβίνα, στο Βουκουρέστι, στη Βιέννη, στο Βερολίνο, στη Ρώμη. Με αδυσώπητη ειλικρίνεια, αφοπλιστική απάθεια κι ένα δηλητηριώδες χιούμορ που ξεβολεύει τον αναγνώστη, αναδεικνύοντας τη δική του πιθανή συνενοχή, ο συγγραφέας παρουσιάζει τον κόσμο της προπολεμικής Ευρώπης να οδηγείται υπνοβατώντας στο έγκλημα και την καταστροφή, κινούμενος όχι τόσο από μοχθηρία όσο από πνευματική νωθρότητα.
Ο «Μάγος του Λούνα Παρκ» περιλαμβάνει ιστορίες για την αγάπη που έχει βρει ανταπόκριση αλλά και γι’ αυτήν που είναι ανεκπλήρωτη, ιστορίες για πράγματα που είναι ορατά στην καθημερινή ζωή, και ιστορίες για αξίες που σπάνια γίνονται αντιληπτές. Η Λένγκολντ, περιγράφοντας τις εσωτερικές συγκρούσεις των ηρώων της, συχνά δημιουργεί διαλόγους με χαρακτήρες από την παγκόσμια λογοτεχνία ή με αναγνωρίσιμα σύμβολα του μοντέρνου πολιτισμού. Στις ιστορίες της, οι αναμνήσεις, τα συναισθήματα και τα προαισθήματα είναι εμποτισμένα με μια ηρεμία που αποδέχεται το πεπρωμένο, ακόμα και αν καταβάλλονται προσπάθειες αυτό να αλλάξει. Επιπλέον, ο ερωτισμός ως φυσικό συστατικό της ανθρώπινης ζωής, ως εσωτερική τάση που αποτελείται από δύο αχώριστα μέρη - το σώμα και το μυαλό– δίνει πνοή σε πολλές ιστορίες της συλλογής. Βραβείο Λογοτεχνίας Ευρωπαϊκής Ένωσης 2011.
Κάποτε είχε μεγάλες φιλοδοξίες, αλλά τώρα, στα 55 του, ο Χένρι Μολίσε αισθάνεται ξοφλημένος. Τα βιβλία του δεν πουλάνε, τα σενάριά του απορρίπτονται, λεφτά δεν βγάζει. Η γυναίκα του δεν θέλει να του μιλήσει, ενώ τα τέσσερα αχάριστα βλαστάρια του, όχι μόνο τον περιφρονούν, μα κι ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν την πατρική εστία. Εκείνος θέλει να τα παρατήσει όλα και να πάει στη Ρώμη, στην Πιάτσα Ναβόνα, να τρώει καρπούζια, παρέα με μια μελαχροινούλα και τότε, αναπάντεχα, ένας τεράστιος, εκκεντρικός σκύλος εγκαθίσταται με το στανιό στο σπίτι και δεν λέει να ξεκουμπιστεί. Μασκαρεμένη σαν μια βέβηλη κωμωδία, η νουβέλα αυτή είναι μια σπουδή στην ανδρική ψυχή – μέσα στην ανάγκη της για επιβεβαίωση και αγάπη, μαζί με το φόβο της για την αποτυχία και τη μοναξιά.
Η Άννα, 62 χρόνων, αψηφώντας τις συμβάσεις, εγκαταλείπει τη ζωή της συζύγου και της μητέρας στη Λιουμπλιάνα και γνωρίζει τον Ισμαήλ, έναν εικοσιεπτάχρονο από την Μπουρκίνα Φάσο, ο οποίος μεγάλωσε στον δρόμο· μέρος όπου πολλές φορές υπέστη κακοποίηση. Τους ενώνουν η μοναξιά, η τραγική παιδική ηλικία και ο Χαρματάν, η ξηρή εποχή κατά την οποία ούτε η φύση ούτε ο έρωτας μπορούν να ανθήσουν. Η Άννα σύντομα συνειδητοποιεί ότι το χάσμα μεταξύ τους δεν δημιουργείται από το χρώμα της επιδερμίδας ούτε από τη διαφορά της ηλικίας τους, αλλά, κυρίως, από τις διαφορετικές αντιλήψεις και κουλτούρες τους. Το σεξ δεν νικά τη μοναξιά, και καταπιεσμένα μυστικά από το παρελθόν αναδύονται, σε έναν κόσμο που φαντάζει πολύ πιο σκληρός και, ταυτόχρονα, πιο αθώος από τον δικό της. Με Βραβείο Λογοτεχνίας Ευρωπαϊκής Ένωσης 2015.
Ο Γιόζεφ Ροτ, στο μυθιστόρημα αυτό του 1935, φαντάζεται τις τελευταίες ένδοξες μέρες του Ναπολέοντα, τις εκατό μέρες αφότου κατάφερε να δραπετεύσει από τη νήσο Έλβα ώς την τελειωτική του ήττα στο Βατερλώ. Η αφήγηση αυτού του εντυπωσιακού έργου, που τοποθετείται στο πρώτο εξάμηνο του 1815 κυρίως στο Παρίσι, γίνεται από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες : από τη μία είναι ο ίδιος ο Ναπολέοντας κι από την άλλη η ταπεινή αφοσιωμένη πλύστρα του παλατιού Αντζελίνα Πιέτρι, μια άτυχη κοπέλα που του ’χει δώσει οριστικά και αμετάκλητα την καρδιά της – και ο συγγραφέας καταφέρνει να εκφράσει με αριστοτεχνικό τρόπο τη βαθιά θλίψη που συνδέει τη
μοίρα τους.
Όλιβ Κίττριτζ: Αδάμαστη, συμπονετική και συχνά δύσκολη και απρόβλεπτη. Συνταξιούχος καθηγήτρια σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη του Μέην, η Όλιβ όσο μεγαλώνει τόσο πασχίζει να κατανοήσει τις αλλαγές στη ζωή της. Μια γυναίκα που διαβάζει τις καρδιές των γύρω της, τους θριάμβους και τις τραγωδίες τους… Σ’ αυτή τη διεισδυτική και γεμάτη ζωή εξερεύνηση της ανθρώπινης ψυχής, η ιστορία της Όλιβ Κίττριτζ μας επιφυλάσσει χιούμορ, συναντήσεις με οικεία συναισθήματα, πόνο, ίσως και λίγα δάκρυα. Από τη συγγραφέα του βιβλίου «Το όνομά μου είναι Λούσυ Μπάρτον».
Στο best seller της Φέλντμαν, το οποίο βρίσκεται πίσω από την ομώνυμη ανατρεπτική σειρά του Netflix, παρακολουθούμε τη ζωή της συγγραφέως σαν μέλος της αυστηρής θρησκευτικής σέκτας των χασιδιστών Εβραίων του Σάτμαρ, στο Μπρούκλιν, όπου μεγάλωσε υπακούοντας σε έναν κώδικα επιβεβλημένων εθίμων που υπαγόρευαν τα πάντα στη ζωή της. Μαθαίνουμε την αληθινή της ιστορία και τι σημαίνει να ζει κανείς σε ένα απόλυτα ασφυκτικό περιβάλλον. Παγιδευμένη στα 17 της σε έναν σεξουαλικά και συναισθηματικά δυσλειτουργικό γάμο από προξενιό, η Ντέμπορα θα βιώσει τη σύγκρουση ανάμεσα στις επιθυμίες της και τις ευθύνες της απέναντι στην κοινότητά της. Μια σύγκρουση που θα κορυφωθεί όταν στα 19 της θα γεννήσει τον γιο της, οπότε και θα συνειδητοποιήσει ότι παρά τα ανυπέρβλητα εμπόδια οφείλει να χαράξει έναν άλλο δρόμο προς την ελευθερία και την ευτυχία.