Βιβλιο

Ο Πέτρος Παπασαραντόπουλος για το μέλλον της εκδοτικής αγοράς

Μιλήσαμε με τον άνθρωπο πίσω από τις Εκδόσεις Επίκεντρο

Αγγελική Μπιρμπίλη
ΤΕΥΧΟΣ 757
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Πέτρος Παπασαραντόπουλος των εκδόσεων Επίκεντρο μιλάει για το μέλλον της εκδοτικής αγοράς.

Ο Covid-19 «στηρίζει» το βιβλίο; Πώς βλέπετε το μέλλον της εκδοτικής αγοράς με δεδομένη την πανδημία αλλά και την οικονομική κρίση που τη συνοδεύει;
Ένα παράπλευρο αποτέλεσμα του Covid-19 ήταν η αναγκαστική ψηφιοποίηση πολλών κοινωνικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Τηλεμαθήματα, τηλεδιασκέψεις, τηλεργασία και πολλές άλλες δραστηριότητες μεταφέρθηκαν στον κυβερνοχώρο. Η ζωή μας, όλο και περισσότερο, ψηφιοποιείται. Ο εκδοτικός κόσμος δεν πρέπει να μείνει έξω από αυτή τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Ήδη, οι περισσότερες από τις βιβλιοπαρουσιάσεις γίνονται ψηφιακά. Είναι κάτι που πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί. Το ψηφιακό μάρκετινγκ των εκδοτών, άγνωστο πριν από λίγα χρόνια, συνεχώς κερδίζει έδαφος. Σε αυτά τα πλαίσια, είναι αναγκαίο να δούμε προσεκτικά το θέμα των ηλεκτρονικών βιβλίων, των e-books. Ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν ότι το τυπωμένο βιβλίο θα επιζήσει για πολλά χρόνια. Πρέπει όμως να συνυπάρξει δημιουργικά με τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.

Υπάρχει ιδανική στρατηγική για περιόδους σαν και αυτή; Εσείς πώς προσαρμόσατε την εκδοτική πολιτική σας;
Ιδανική στρατηγική δεν υπάρχει. Δοκιμάζουμε νέες ιδέες και προσπαθούμε να κατανοήσουμε τη νέα πραγματικότητα. Η κρίση και ο κορωνοϊός έπληξαν άσχημα την αγορά του βιβλίου την τελευταία δεκαετία. Πολλές εκδοτικές και βιβλιοπωλικές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να κλείσουν. Είναι επείγουσα ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα νέο βιβλιοφιλικό κοινό. Στο Επίκεντρο, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τον αριθμό των τίτλων που εκδίδουμε. Ήταν αναπόφευκτο, αλλά αναγκαίο. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να προβάλουμε πιο αποτελεσματικά τις νέες μας εκδόσεις, καθώς και τα διαχρονικά βιβλία που δεν έχουν ημερομηνία λήξης.