Βιβλιο

Δύο νέα αστυνομικά ετοίμασαν οι εκδόσεις Βακχικόν

Για πρώτη φορά στα ελληνικά η βραβευμένη με Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας Γελένα Λένγκολντ

Κέλλη Κρητικού
ΤΕΥΧΟΣ 753
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος και Γελένα Λένγκολντ από τις εκδόσεις Βακχικόν για το φθινόπωρο 2020.

Από τις εκδόσεις Βακχικόν έρχεται «Ο θησαυρός», το αστυνομικό μυθιστόρημα του Παναγιώτη Κωνσταντόπουλου. Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Πάνος Κουτσόπουλος, ο επονομαζόμενος «Κουτσός», αναλαμβάνει ν’ ανακαλύψει ποιος ή ποιοι κρύβονται πίσω από ανυπόγραφες «απειλητικές» επιστολές, με μόνο περιεχόμενο τρεις λέξεις: Swiss Supercredit Bank, οι οποίες απευθύνονται στον εργοδότη του Θεοδόση Τσαμπαρδά και παραπέμπουν και σχετίζονται με μια υπόθεση απάτης πριν κάποια χρόνια, μ’ εξιλαστήριο θύμα έναν συνεργάτη του Τσαμπαρδά. Η συγκεκριμένη αναζήτηση οδηγεί σ’ ένα χωριό της Μεσσηνίας, εκεί όπου ο ντετέκτιβ, ο εργοδότης του και οι άμεσοι συνεργάτες του σκοπεύουν παράλληλα να περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Στο χωριό αυτό μόλις έχει συμβεί ένας άγριος φόνος, που φαίνεται να σχετίζεται με μια άλλη αναζήτηση, αυτήν κάποιου αρχαίου θησαυρού. Εκεί θα συναντηθούν όλοι οι κυνηγοί και όλα τα θηράματα, σ’ ένα ραντεβού που μοιάζει μάλλον προκαθορισμένο. Οι φόνοι θα συνεχιστούν, γιατί τελικά έτσι πρέπει να γίνει. Το μυστήριο καθώς εξελίσσεται προκύπτει τρομακτικότερο από αυτό που φαίνεται. Ο Πάνος Κουτσόπουλος θα φτάσει στη λύση, αλλά όμως δεν είναι αυτή που κατά βάθος επιθυμεί…


Για πρώτη φορά στα ελληνικά, θα κυκλοφορήσει η –βραβευμένη με Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας– συλλογή διηγημάτων της Γελένα Λένγκολντ «Ο μάγος του λούνα πάρκ», η οποία περιλαμβάνει ιστορίες θρίλερ, αστυνομικές, φαντασίας και ακραία ερωτικές. Η συγγραφέας δημιουργεί συχνά διαλεκτικές ιστορίες με αναγνωρίσιμους χαρακτήρες από την παγκόσμια λογοτεχνική ιστορία ή με χαρακτηριστικά σύμβολα του σύγχρονου πολιτισμού. Οι αναμνήσεις, οι συναισθήματα και οι παραισθήσεις βρίσκονται σε αυτές τις ιστορίες με μια ηρεμία που αποδέχεται το πεπρωμένο των ηρώων τους, ακόμη και όταν γίνονται προσπάθειες αυτό να αλλάξει, συχνά με βίαιο τρόπο. Ανεξάρτητα από το πόσο συχνές είναι οι καταστάσεις που απεικονίζει –είτε πρόκειται για τα κίνητρα των απογοητευμένων εραστών, των διαλυμένων γάμων ή των ανεκπλήρωτων προσδοκιών– η συγγραφέας αναζητά διαρκώς το αυθεντικό, και το βρίσκει μέσω μιας εκλεπτυσμένης ειρωνεία, ένα ξεχωριστό σήμα κατατεθέν της γραφή της.