- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
9 αστυνομικά και ψυχολογικά θρίλερ για το καλοκαίρι
Τα βιβλία των ελλήνων συγγραφέων που είναι must
9 αστυνομικά και ψυχολογικά θρίλερ Ελλήνων συγγραφέων αποτελούν must του φετινού καλοκαιριού
Πέτρος Μάρκαρης, εκδ. Κείμενα
Αθήνα 2019. Οι ανισότητες ολοένα και μεγαλώνουν. Η πολιτική ηγεσία αναστατώνεται από τους φόνους ξένων επενδυτών. Μοναδικό κοινό στοιχείο ένα τραγούδι. Ο αστυνόμος Κώστας Χαρίτος καλείται να εξιχνιάσει τα εγκλήματα που έγιναν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ταυτόχρονα σε ένα άλλο σημείο της πόλης, ένα κίνημα γεννιέται. Το «κίνημα των φτωχών». Στο 13ο του μυθιστόρημα ο διεθνής συγγραφέας Πέτρος Μάρκαρης προσφέρει μια έκπληξη στους αναγνώστες του: ο αστυνόμος Χαρίτος δεν είναι ο μόνος πρωταγωνιστής...
Ο Πέτρος Μάρκαρης υπηρετεί πιστά το αστυνομικό μυθιστόρημα με τεράστια επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια, και με το νέο του βιβλίο αποδεικνύει πως για εκείνον κάθε μυθιστόρημά του αποτελεί το κατάλληλο όχημα για να καταδείξει αδυναμίες του συστήματος και να θίξει καίρια κοινωνικά προβλήματα. Ο πιο γνωστός ήρωας της ελληνικής λογοτεχνίας, ένας αστυνόμος παλαιάς κοπής, ο αστυνόμος Χαρίτος, για πρώτη φορά δεν μονοπωλεί τα φώτα της δημοσιότητας, ενώ οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει είναι πολλαπλές και πολυδιάστατες. Εκείνος όμως δεν πτοείται. Με τηn απαράμιλλη επιμονή του, τις ιδιορρυθμίες του, την ευελιξία του και τη χαρακτηριστική διπλωματία του, στέκεται αγέρωχος και προχωρά βήμα βήμα στην εξιχνίαση των υποθέσεων περιγράφοντας με αληθοφάνεια γνήσιες αστυνομικές καταστάσεις, χωρίς υπερβολές. «Ο φόνος είναι χρήμα» και αξίζει την απόλυτη προσοχή.
Ευτυχία Γιαννάκη, εκδ. Ίκαρος
Πάρος. Κυκλάδες. Αθήνα. Ζυρίχη. Καλοκαίρι 2018. Μια γυναίκα εντοπίζεται νεκρή στο σκάφος της στο νότιο άκρο της Πάρου. Ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος θα εμπλακεί σε μια υπόθεση που θα τον αναγκάσει να βουτήξει στη μικρή κοινωνία του νησιού, στο σκοτεινό παρελθόν της, σε παράξενα σουβενίρ και σε κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας, σε οικογένειες που αποτελούν το τέλειο εγκληματολογικό εργαστήριο και τελικά στον δικό του βυθό, εκεί που το φως μπλέκεται με το σκοτάδι.
Ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος κέρδισε από την πρώτη στιγμή τους πιστούς της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας και ανέδειξε τη δυναμική της πένας της Ευτυχίας Γιαννάκη. Γι’ αυτό και εκείνη δεν τον εγκαταλείπει· αντιθέτως αποφασίζει να καταδυθεί για ακόμη μια φορά στα σκοτεινά νερά της προσωπικότητάς του και της ιδιαίτερης ψυχοσύνθεσής του και να προσφέρει στο αναγνωστικό κοινό μια νέα τριλογία, την «Τριλογία του βυθού». Στο πρώτο μέρος της, ο αστυνόμος θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον έρωτα, την προδοσία, το μίσος, την εκδίκηση και με αρωγό τον παράξενο χαρακτήρα του, θα προσπαθήσει να βρει την άκρη του νήματος, να ξεσκεπάσει τα ψέματα και να φτάσει στην έξοδο του λαβύρινθου νικητής. Η συγγραφέας αποδεικνύει πως διαθέτει το ταλέντο να χειρίζεται τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας για να δώσει ένταση στις σκηνές, να σκιαγραφήσει με επιδεξιότητα κάθε πρωταγωνιστή και δευτεραγωνιστή της πλοκής και κυρίως να ισορροπήσει εκπληκτικά ανάμεσα στο μυστήριο, την αγωνία, το σασπένς και το κοινωνικό υπόβαθρο. «Η νόσος του μικρού θεού» είναι ένα νουάρ που συναρπάζει με την ιδιαιτερότητα και το βάθος του.
Ειρήνη Βαρδάκη, εκδ. Bell
Τι κοινό έχει μια γυναίκα που αγγίζει κάθε επιφάνεια στο μετρό της Αθήνας με τα απολυμαντικά της μαντιλάκια, με μιαν άλλη γυναίκα, που ακουμπά πάντα την πλάτη στον τοίχο από φόβο να μην πέσει στο κενό της αποβάθρας; Έναν σκληρό διαδικτυακό εκβιασμό; Την ακλόνητη πεποίθηση ότι οι ιντερνετικές ζωές τους μοιάζουν τραγικά με μια ροζ ζαχαρωμένη τσιχλόφουσκα, έτοιμη να σκάσει στο ρετουσαρισμένο τους πρόσωπο; ΠΡΟΣΟΧΗ. Η Τσιχλόφουσκα δεν έχει δίχτυ ασφαλείας. Η Τσιχλόφουσκα πρέπει να φυλάσσεται μακριά από εκείνους που φοβούνται υπερβολικά το κενό.
Το νέο ψυχολογικό θρίλερ της Ειρήνης Βαρδάκη στέκεται, σκληρό και ρεαλιστικό, απέναντι στην καταλυτική επίδραση του διαδικτύου, αλλά και στην καταστροφική χειραγώγηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των αναρίθμητων παγίδων που κρύβουν. Η «Τσιχλόφουσκα» περικλείει τις ζωές τριών γυναικών που αφηγούνται τα γεγονότα που τις καθόρισαν και τις παρέσυραν σε αδιανόητες πράξεις στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν από άγχη, φόβους, ανασφάλειες, ενοχές, αγωνίες της ηλικίας τους. Η συγγραφέας αφήνει τη λυρική γραφή να αποτυπώσει με ωμότητα την εικονική πραγματικότητα που ευημερεί στις μέρες μας και να αποκαλύψει τη φριχτή αλήθεια πίσω από τη χρυσόσκονη. Καθώς η «Τσιχλόφουσκα» σκάει με πάταγο, κανείς δεν μπορεί να μείνει απαθής.
Δημήτρης Σίμος, εκδ. Μεταίχμιο
Αναπνέει με δυσκολία. Την κοιτώ και της υπόσχομαι πως θα φύγουμε απο κει μέσα. Είναι η στιγμή που η προσταγή της χώνεται μέσα στο κεφάλι μου σαν ακοίμητος φρουρός που διατάζει, κι εγώ υπακούω. «Σώσε με» λέει. Με αφορμή το μνημόσυνο του πατέρα της, η Νικόλ Πομάνου, μια νεαρή καλλιτέχνις ξυλογλυπτικής, επισκέπτεται το χωριό της, το Κρυφό, για να συναντήσει τη μητέρα και τις δυο αδελφές της. Η μικρότερη αδελφή της δεν εμφανίζεται στο καθορισμένο ραντεβού. Η εξαφάνισή της θα δοκιμάσει τους δεσμούς της οικογένειας. Για να τη σώσουν, πρέπει να αντιμετωπίσουν τα μυστικά που τόσα χρόνια έκρυβαν στο Δάσος των Μανιταριών. Την ίδια στιγμή, στον υγρότοπο του Εθνικού Πάρκου Θράκης, η αστυνόμος Λουκίδη ανακαλύπτει το παραμορφωμένο πτώμα μιας γυναίκας...
Ο Δημήτρης Σίμος ξέρει κάθε χρόνο να ταράζει τα νερά της εγχώριας αστυνομικής λογοτεχνίας με τις εθιστικές υποθέσεις του αστυνόμου Καπετάνου, όμως αυτή τη φορά αποφάσισε να εξερευνήσει τα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής και να δημιουργήσει ένα δαιδαλώδες, σκληρό ψυχολογικό θρίλερ. Αποτρόπαιες δολοφονίες, οικογενειακά μυστικά, ενοχές και φόβοι που έρχονται με ορμή από το παρελθόν, προδοσίες που πληγώνουν, ανοιχτοί λογαριασμοί που επιζητούν εκδίκηση, δημιουργούν ένα σύγχρονο μυθιστόρημα με φόντο τις προκαταλήψεις και τους άγραφους νόμους μιας κλειστής κοινωνίας. Η σφιχτοδεμένη πλοκή, οι ασταθείς και απρόβλεπτοι χαρακτήρες, τα αντιφατικά στοιχεία δημιουργούν μια ιστορία που κατορθώνει να γδάρει με το μεταλλικό κοπίδι τα δέντρα των δολοφονιών και να αποκαλύψει κάτω από τον φλοιό παθογένειες δεκαετιών. Καθηλωτικό, κινηματογραφικό, ατμοσφαιρικό, το «Σώσε με» δεν επιτρέπει στον αναγνώστη να πάρει ανάσα.
Γρηγόρης Αζαριάδης, εκδ. Μεταίχμιο
Ο συγγραφέας Ιωάννης Πατρίκιος βλέπει την καριέρα του να βυθίζεται, ύστερα από την έκδοση του τρίτου βιβλίου του, καθώς η έμπνευση φαίνεται να τον έχει εγκαταλείψει. Η φίλη του Ηλιάνα Πετράκη τον φέρνει σε επαφή με μια ιδιόρρυθμη ψυχολόγο, την Άρτεμις Βάλενταλ. Η Βάλενταλ αντιλαμβάνεται σύντομα την εμμονή του Πατρίκιου να γράψει ένα μπεστ σέλερ που θα περιγράφει μια σειρά αποτρόπαιων, φρικιαστικών εγκλημάτων. Και τότε η Αστυνομία ανακαλύπτει το πτώμα μιας νεαρής κοπέλας από το οποίο έχει αφαιρεθεί η καρδιά. Η δολοφονία πυροδοτεί τον εμμονικό συγγραφέα κι αρχίζει να γράφει πυρετωδώς το νέο του μυθιστόρημα. Η αστυνόμος Τρύπη και η ομάδα ερευνών του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής έχουν αυτή τη φορά απέναντί τους τον πιο ιδιόμορφο, διαταραγμένο σίριαλ κίλερ στα σύγχρονα εγκληματολογικά χρονικά. Κι όσο οι φόνοι συνεχίζονται, η Τρύπη και η ομάδα της νιώθουν να βυθίζονται στα έγκατα του σκοτεινού τρόμου, σ’ ένα απύθμενο τούνελ χωρίς την παραμικρή φωτεινή αχτίδα.
Ένα ψυχολογικό θρίλερ και μια αστυνομική περιπέτεια, δημιουργούν ένα νουάρ με καταιγιστικό ρυθμό και άλυτους γρίφους που παίζει με το μυαλό του αναγνώστη χωρίς έλεος. Ο συγγραφέας στήνει το σκοτεινό σκηνικό της ιστορίας του με απόλυτη προσήλωση και αφήνει τους ψυχικά διαταραγμένους ήρωές του να βυθιστούν στην άβυσσο της τρέλας τους και να ακολουθήσουν μια αντισυμβατική αποτύπωση της πλοκής στο χαρτί. Ο αναγνώστης βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε δεκάδες αντικατοπτρισμούς της αλήθειας και προσπαθεί να βρει ποιος είναι ο θύτης και ποιος το θύμα, σε μια ζοφερή ιστορία με ακλόνητα άλλοθι και λίγους υπόπτους. Η «Παραπλάνηση» είναι ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που κινείται στην κόψη του ξυραφιού, είναι ένα page turner θρίλερ για δυνατούς αναγνώστες.
Βαγγέλης Γιαννίσης, εκδ. Διόπτρα
Δώδεκα χρόνια πριν, ο Φαϊζάλ Αμπντί συνελήφθη για τη δολοφονία της δεκαεξάχρονης Μάλιν στο Χέλεφορς. Ομολόγησε την ενοχή του, περιγράφοντας στους αστυνομικούς με κάθε λεπτομέρεια πως τη σκότωσε και στη συνέχεια καταδικάστηκε. Το μυστήριο λύθηκε και οι κάτοικοι της μικρής πόλης μπόρεσαν να κοιμηθούν ξανά ήσυχοι. Μέχρι τη μέρα που η γυναίκα του Φαϊζάλ αυτοκτονεί. Η πράξη της γεννά ερωτηματικά για την ενοχή του Φαϊζάλ στον επιθεωρητή της αστυνομίας του Έρεμπρο, Άντερς Οικονομίδη. Αρχίζει να σκαλίζει την έρευνα για τη δολοφονία του δεκαεξάχρονου κοριτσιού, η οποία θα αποκαλύψει πτυχές της ζωής του θύματος που δεν είχαν διερευνηθεί και θα προκαλέσει αναστάτωση στο εσωτερικό της αστυνομίας.
Ο επιθεωρητής Άντερς Οικονομίδης επιστρέφει μετά από δύο χρόνια, με μια δυνατή υπόθεση που έχει τις ρίζες της στο παρελθόν και θίγει έντονα κοινωνικά ζητήματα της σύγχρονης εποχής, όπως ο σχολικός εκφοβισμός, η διαφθορά και ο ρατσισμός. Ο Βαγγέλης Γιαννίσης, πιστός στην αγάπη του για τα σκανδιναβικά μυθιστορήματα του είδους, δημιουργεί μια πολυδιάστατη ιστορία που κινείται προσεκτικά στην κλειστοφοβική ατμόσφαιρα των ανακρίσεων με τα μάτια στραμμένα στις ενδείξεις εκείνες που συχνά καταδικάζουν αθώους ανθρώπους. Ακολουθώντας έναν κινηματογραφικό ρυθμό, αποτυπώνει τις εναλλαγές στις ψυχοσυνθέσεις των χαρακτήρων του και επιχειρεί διαρκώς με τις ανατροπές του να αποσυντονίσει τη σκέψη του αναγνώστη, να κάψει κάθε πιθανό σενάριο που έχει σκεφτεί ως τελική έκβαση και να τον ξαφνιάσει με την αποκάλυψη της συνταρακτικής αλήθειας. Το «Αμαρόκ» κινείται με μαεστρία και αιφνιδιάζει απροκάλυπτα.
Κική Τσιλιγγερίδου, εκδ. Bell
Η Αθήνα καίγεται από τον καύσωνα. Οι πάντες υποφέρουν. Όχι όμως όπως υπέφερε ο νεαρός τηλεπαρουσιαστής στο οροφοδιαμέρισμα της Δαφνομήλη, στον Λυκαβηττό. Το ολόγυμνο πτώμα του ήταν ξαπλωμένο ανάσκελα στο μέσο του κρεβατιού, με τα χέρια διάπλατα ανοιχτά και τα πόδια τεντωμένα και διπλωμένα στους αστραγάλους. Το αίμα του είχε ποτίσει τα πάντα. Αλλά το περισσότερο ήταν συγκεντρωμένο στο στήθος... και χαμηλά στην κοιλιά του. Ο Αλέξανδρος Κορρές βασανίστηκε πριν πεθάνει. Ο δολοφόνος έκανε τα πάντα για να υποφέρει όσο γινόταν περισσότερο. Για να τρελαθεί. Η Στέλλα Άνταμς ξέρει ότι αυτή τη φορά έχει να κάνει με έναν σαδιστή δολοφόνο, έναν σίριαλ κίλερ που τρέφεται από τον πόνο των άλλων και σκηνοθετεί με κάθε λεπτομέρεια τις ενέργειές του. Ξέρει ακόμη ότι στο πρόσωπο του βασανιστή μπορεί να δει την αντανάκλαση του κρυφού εαυτού της. Και ξέρει πως, για να τον πιάσει, πρέπει να περπατήσει μέσα στην ίδια την Κόλαση.
Η συγγραφέας έχει περάσει ατελείωτες ώρες με την ηρωίδα της, έχει καταδυθεί στα σκοτάδια της και έχει αγαπήσει τους φόβους και τις αδυναμίες της. Και στο δεύτερο βιβλίο της τριλογίας της, αποτυπώνει με καθαρότητα στο χαρτί την εσωτερική πάλη της Στέλλας Άνταμς ώστε να μην περάσει τελικά τις διαχωριστικές γραμμές, να τιθασεύσει την ορμή της εκδίκησης που την πνίγει και να μείνει προσηλωμένη στην εξιχνίαση της υπόθεσης που αναλαμβάνει. Ανακρίσεις, διασταύρωση στοιχείων, ενδείξεων και άλλοθι, καταθέσεις, ιατροδικαστικά πορίσματα, αυτοψία των τόπων που διεπράχθησαν τα εγκλήματα, οδηγούν σταθερά προς την ολοκλήρωση ενός δύσκολου παζλ, με αληθοφάνεια και πειστικότητα. Κινηματογραφικός ρυθμός, ζωντανοί διάλογοι που εξυπηρετούν την πλοκή, έντονες περιγραφές, χαρακτήρες με οικείες αντιδράσεις, έξυπνες ανατροπές δημιουργούν μια «Πύρινη κόλαση» από την οποία δύσκολα ο αναγνώστης θα ξεφύγει.
Χρήστος Παπαδημητρίου, εκδ. Νεφέλη
Πάρκαρε το αυτοκίνητό του στο μπουλβάρ Κλισύ και άρχισε να κατευθύνεται προς το γραφείο του στο τμήμα. Ο λαμπερός ήλιος τον έκανε να ξυπνήσει. Σήκωσε το κεφάλι και είδε τον ουρανό. Υπέροχο γαλάζιο χρώμα με ελάχιστα λευκά σύννεφα σε εντυπωσιακούς σχηματισμούς. Συλλογίστηκε πόσα δώρα του έδινε απλόχερα η ζωή κάθε μέρα. Μια ανάσα αέρα, έναν καθαρό ορίζοντα μετά την καταιγίδα, την αίσθηση του αίματος να κυλά στις φλέβες του, το θαύμα του έρωτα να κυριεύει το κορμί του. Εκείνος όμως είχε εδώ και καιρό λησμονήσει να ζει. Για περισσότερο από έναν χρόνο κήδευε μέσα του την Αλίς. Όχι εκείνη που πραγματικά ήταν... αλλά εκείνη που αυτός θεωρούσε ότι γνώριζε. Τη γυναίκα που είχε ερωτευθεί παράφορα. Ξαφνικά ένιωσε πως ήταν πια καιρός να προχωρήσει. Το αίνιγμα που καλούνταν να επιλύσει, ένα παζλ με χιλιάδες κομμάτια, είχε ξυπνήσει όλες του τις αισθήσεις από τη χειμερία νάρκη.
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου επανέρχεται με τον επιθεωρητή Ζακέ, τον νεότερο επιθεωρητή στην ιστορία της γαλλικής αστυνομίας, έναν άνθρωπο με πάθη και αδυναμίες, ενοχές και πληγές του παρελθόντος που δεν τον αφήνουν να ισορροπήσει. Με λόγο λιτό και μεστό, ο συγγραφέας αποτυπώνει στο χαρτί μια ακόμα σκοτεινή υπόθεση, αναδεικνύοντας τις εύθραυστες ισορροπίες ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του, την ανεξέλεγκτη ορμή της εκδίκησης, το τίμημα της προδοσίας, την καταλυτική δύναμη του έρωτα. Οι περιγραφές, καθαρές, διαυγείς, γεμάτες ένταση, δίνουν βάθος στη ζοφερή ατμόσφαιρα και απογειώνουν την κλιμάκωση της πλοκής. Οι διαχωριστικές γραμμές καταλύονται και οι αποφάσεις αλλάζουν κάτω από το βάρος των καταστάσεων. Και ο Επιθεωρητής Ζακέ καθηλώνει και πάλι.
Κωνσταντίνα Μόσχου, εκδ. Bell
Ένα έγκλημα, τρεις μυστηριώδεις γυναίκες, πολλά χρήματα. Μια υπόθεση για τον Στάθη Παντελιά. Παλιές ιστορίες, παλιές αμαρτίες. Ο απρόβλεπτος ντετέκτιβ Στάθης Παντελιάς φέρνει στην επιφάνεια κάτι ύποπτο από το παρελθόν, και παίζει σαν τη γάτα με το ποντίκι με όσους είναι μπλεγμένοι σ’ εκείνη την παλιά υπόθεση ληστείας μετά φόνου. Ποιος πυροβόλησε το ληστή, μόλις εκείνος βγήκε από την τράπεζα; Και ποιες είναι οι τρεις κυρίες που, ντυμένες στα τιρκουάζ, βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος, άρπαξαν τον σάκο με τα χρήματα και εξαφανίστηκαν από προσώπου γης; Το πρόβλημα του ντετέκτιβ είναι πως έγκλημα χωρίς τιμωρία δεν μπορεί να υπάρξει. Μπορεί όμως ένας ερευνητής του διαμετρήματός του να αμφιβάλλει; Έχει και αυτός το δικαίωμα του λάθους, όταν όλος ο κόσμος γύρω του είναι λάθος; Το μυστήριο πρέπει να λυθεί. Και θα λυθεί. Γιατί ο Στάθης Παντελιάς δεν αφήνει ποτέ πίσω του εκκρεμότητες.
Ο χαρισματικός ντετέκτιβ Στάθης Παντελιάς επιστρέφει, πιο έτοιμος από ποτέ, για να εξιχνιάσει άλλη μια μυστηριώδης υπόθεση με τον δικό του ανορθόδοξο τρόπο. Η συγγραφέας ξεδιπλώνει με καυστικό χιούμορ, ένταση, κέφι, ανατροπές, μια ιστορία όπου κυριαρχούν οι χαρακτήρες και οι ανεξέλεγκτες καταστάσεις, χωρίς υπερβολές και κλισέ. «Οι κυρίες με τα τιρκουάζ» κλείνουν το μάτι στο κλασικό ελληνικό αστυνομικό μυθιστόρημα. Με οδηγό έναν τύπο της πιάτσας, αποφασιστικό, που κουβαλάει πάντα μαζί του τσίχλες με γεύση φράουλας, ακολουθεί πεισματικά τις πλέον ανορθόδοξες μεθόδους, αφήνει το ισχυρό του ένστικτο να τον συνεπάρει, και την αδυναμία του στις γυναίκες να κατευθύνει τα βήματά του, το μυστήριο φτάνει στη λύση του τη στιγμή που κανείς δεν το περιμένει. Γιατί ο Στάθης Παντελιάς ξέρει να ελίσσεται με χάρη και να ενθουσιάζει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα βιβλίο για αγόρια που δεν συμβιβάζονται, αλλά αγαπούν τα μπαρ, τα ποτά και τα ξενύχτια. Αντίστοιχα κορίτσια θα το εκτιμήσουν επίσης…
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Όλες οι πληροφορίες για την εκδήλωση που θα συντονίσει η Athens Voice
Το τρίτο μέρος της τετραλογίας είναι ένας ύμνος στον έρωτα και μια ωδή στη γυναικεία φύση
Το (δυστοπικό) αύριο μέσα από τα μάτια του διασήμου ιστορικού
Ήταν ένας ποιητής κάθε στιγμή που σκεφτόταν, κάθε στιγμή που εργαζόταν, κάθε στιγμή που ανέπνεε.
Είχε διατελέσει μεταξύ άλλων πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και σταθερός υποστηρικτής της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας
Ο βασικός μεταφραστής του Φρόυντ και του Αντόρνο στα ελληνικά
Το βιβλίο «Το όνομά μου είναι Γιώργος Χρονάς» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οδός Πανός
Κάθε τελευταία Τετάρτη του μήνα, στις 7 μ.μ., το Ζάτοπεκ γεμίζει από χρώμα: κόκκινο, μπλε και λευκό ― της αγάπης, της θάλασσας και του χιονιού
Το χειρόγραφο «μόνο με την καρδιά μπορεί κανείς να δει σωστά» που το κάνει μοναδικό
Ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια για ταινίες και θρυλικά εξώφυλλα δίσκων
Ο στρατιωτικός βίος και η επικά γενναία πολιτεία του Χαράλαμπου Σειραδάκη
Γιατί τα βιβλία, οι διαμορφωτές της προσωπικής μας ταυτότητας, ήταν, και θα παραμείνουν, μοναδικά
Μια συζήτηση με αφορμή το βιβλίο του «Παράδοξη χώρα»
Το βιβλίο της Ελένης Γεωργακοπούλου (Katt Sway) για το πιο διάσημο κουτάβι στο ελληνικό TikTok
Με ποια κριτήρια αποφασίζουν να εκδώσουν ένα νέο βιβλίο οι εκδοτικοί οίκοι;
Ο καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής Αθηνών μιλάει με αφορμή το βιβλίο του «Πολιτική ορθότητα: Η σύγχρονη λογοκρισία;»
«Ο ΙΑΝΟS ήταν και παραμένει ένας αιρετικός τόπος που αναπτύσσει και καλλιεργεί τον διάλογο επί παντός του επιστητού».
Ψάχνουμε απαντήσεις στη νέα συλλογή διηγημάτων της Αναστασίας Αλεβίζου, «Ιστορίες Μόδας και Εγκλημάτων» από τις εκδόσεις 24 γράμματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.