- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο Δημήτρης Μαστρογιαννίτης διαλέγει βιβλία για τις διακοπές.
Η ιστορία ενός έρωτα, Νικόλ Κράους, εκδ. Μεταίχμιο
Γιατί εξιτάρει την περιέργεια όταν συγγραφείς σαν τον Τζ. Μ. Κουτσί και Αντρέ Ασιμάν χρησιμοποίησαν χαρακτηρισμούς όπως γοητευτικό και διασταύρωση Γ. Άλεν, Κάφκα και Λ. Μπλουμ, ενώ κέρδισε τα Prix du Meilleur Etranger και William Saroyan International Prize for Writing. Κορίτσι ψάχνει να γνωρίσει τη συνονόματή της ηρωίδα ενός βιβλίου. (μτφ. Πόλυ Μοσχοπούλου)
Γεύση από ροδάκινο, Τζόαν Χάρις, εκδ. Ψυχογιός
Γιατί θα δούμε τη Βιαν Ροσέ να επιστρέφει στο Λανσκνέ, με τα δύο παιδιά της και χωρίς τον Ρούσο, που αρνείται να γυρίσει εκεί που του έκαψαν τη βάρκα, για να συναντήσει και άλλους ήρωες της «Καυτής σοκολάτας». Θα βρει αλλαγμένο το χωριό με Μουσουλμάνους να κυκλοφορούν και τα σοκάκια να μυρίζουν μπαχαρικά. (μτφ. Βασιλική Κοκκίνου)
Νέλσον Μαντέλα - Συζητήσεις με τον εαυτό μου, εκδ. Πατάκη
Γιατί γνωρίζεις έναν από τους σημαντικότερους ανθρώπους, χωρίς τη διαμεσολάβηση κανενός –εντάξει, υπάρχει η ομάδα που έκανε την επιλογή–, μέσα από τις επιστολές που έστελνε από τη φυλακή, καταγραφές από τα ημερολόγιά του, απομαγνητοφωνημένες συζητήσεις και το προσχέδιο μιας ανολοκλήρωτης συνέχειας για τα χρόνια της προεδρίας του. (μτφ. Νίνα Μπούρη)
Αρχαίο φως, Τζων Μπάνβιλ, εκδ. Καστανιώτη
Γιατί ήδη με την πρώτη παράγραφο του βιβλίου σ’ έχει κερδίσει καθώς δίνει από το συγγραφικό ύφος μέχρι το θέμα: «Ο Μπίλι Γκρέι ήταν ο καλύτερός μου φίλος κι εγώ αγάπησα τη μητέρα του. Το αγάπησα μπορεί να είναι πολύ βαριά κουβέντα, μα δεν ξέρω κάποια ελαφρύτερη που να ταιριάζει στην περίσταση. Εγώ ήμουν δεκαπέντε χρονών και η κυρία Γκρέι τριάντα πέντε». (μτφ. Τόνια Κοβαλένκο)
Πεζογραφήματα, Μάρκος Μέσκος, εκδ. Γαβριηλίδης
Γιατί σε μικρά κείμενα, χωρισμένα στις ενότητες «Παιχνίδια στον Παράδεισο», «Κομμένη Γλώσσα», «Μουχαρέμ» και «Νερό Καρκάγια», ανακαλύπτεις πώς μπορούν οι αναμνήσεις για τα παιδικά χρόνια να γράφονται με αγάπη, αλλά καθόλου μελίρρυτη νοσταλγία. Ζωντανεύουν τα παιδικά χρόνια του στην Έδεσσα. Η αθωότητα της ηλικίας συνορεύει με την ταραχώδη ελληνική ιστορία (’35-’45), με μια ισορροπία που φανερώνει το ποιητικό παρόν του συγγραφέα.
Μύθοι και στερεότυπα της ελληνικής κρίση ς Πέτρος Παπασαραντόπουλος, εκδ. Επίκεντρο
Γιατί καταφέρνει να ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι μέσα στην ελληνική κρίση ώστε να μπορεί να φανεί το «δίκιο», αν απομακρυνθούν απλοϊκές και συνωμοσιολογικές ιδεοληψίες, που δίνουν δικαίωμα σε δημαγωγικές πρακτικές να έχουν τον κυρίαρχο ιδεολογικό λόγο – λόγος που έχει καθιερωθεί μεταπολιτευτικά.
Η οργή των αγγέλων, John Connelly, εκδ. Bell
Γιατί παντρεύει το θρίλερ με την αστυνομική ίντριγκα. Το κουφάρι ενός αεροπλάνου κρύβει μια λίστα με τα ονόματα αυτών που έχουν κάνει συμφωνία με το διάβολο. Για την αναζήτηση της λίστας θα σπεύσουν ένας σίριαλ κίλερ, μια γυναίκα που την ελκύουν οι φόνοι, ένα παιδί που θυμάται το θάνατό του και ο Τσάρλι Πάρκερ που γνωρίζει τι σημαίνει αν η λίστα πέσει σε λάθος χέρια. (μτφ. Παλμύρα Ισμυρίδου)
De Profundis, Όσκαρ Ουάιλντ, εκδ. Σμίλη
Γιατί είναι ένα από τα πιο σπουδαία δείγματα επιστολικής λογοτεχνίας. Την έστειλε ο Όσκαρ Ουάιλντ από τη φυλακή στο λόρδο Άλφρεντ Ντάγκλας, και έμελλε να γίνει γνωστή με τον τίτλο «De Profundis» (Εκ Βαθέων). Ο Ντάγκλας, πατέρας του νεαρού εραστή του Ουάιλντ, ήταν ο άνθρωπος που τον οδήγησε στη φυλακή για δύο χρόνια σε συνθήκες εξοντωτικές, την οποία ο συγγραφέας είχε χαρακτηρίσει σε επιστολή του «γκροτέσκα πινακοθήκη». (μτφ. Ανδρέας Παππάς)
Άγρια Δύση, μια ερωτική ιστορία, Μιχάλης Μοδινός, εκδ. Καστανιώτη
Γιατί είναι ένα μυθιστόρημα δρόμου που ενώνει Αμερική και Ελλάδα σε διάστημα 50 χρόνων μέσα από μια ιστορία έρωτα που προκαλεί συγκρούσεις, σχέσεις κυριαρχίας και υποτέλειας. Πάνω στην ιστορία του ζευγαριού αντανακλάται η ιστορία της ανθρωπότητας με θέματα που άπτονται πολιτικής, οικονομίας και οικολογίας.
Όλοι μπορούν να κάνουν φόνο, Ανθή Λεκάτη, εκδ. Mελάνι
Γιατί είναι ελληνικό αστυνομικό που αποτίνει φόρο τιμής στο ύφος της Άγκαθα Κρίστι, αλλά και στο σύγχρονο νουάρ. Επαρχία, μια λέσχη ανάγνωσης, δύο φόνοι και ένας γοητευτικός συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων. Ο αστυνόμος Δαμιανέας, έχοντας ως ήρωα τον Ηρακλή Πουαρό, θα επιχειρήσει να διαλευκάνει τις δύο, φαινομενικά, άσχετες υποθέσεις.
Το αγόρι που μιλούσε με τους πλανήτες, Κριστίν Μπαρνέτ, εκδ. Ψυχογιός
Γιατί είναι η αληθινή μαρτυρία της συγγραφέως για το πώς δεν πτοήθηκε όταν της ανακοίνωσαν πως ο γιος της δεν θα μπορεί να αυτοεξυπηρετείται στο μέλλον, για να καταλήξει τελικά δεκατριών χρονών ερευνητής στον τομέα της κβαντικής φυσικής, αφού στα εννιά του ανέπτυξε μια θεωρία-προέκταση της Θεωρίας της Σχετικότητας. (μτφ. Μιχάλης Μακρόπουλος)
Τo σημείο του Μπόρκμαν, Hakan Nesser, εκδ. Μεταίχμιο
Γιατί συνδυάζει αστυνομική ίντριγκα, μαύρο χιούμορ κι έναν επιθεωρητή που θα ζήλευαν όλες οι αστυνομίες του κόσμου. Όταν τρεις άντρες βρίσκονται δολοφονημένοι στην ήσυχη παραλιακή πόλη Καλμπρίγκεν, ο επιθεωρητής Βαν Βέτερεν, που κάνει διακοπές εκεί κοντά, καλείται να συνδράμει στην έρευνα. Κερασάκι: η εξαφάνιση μιας συναδέλφου του.
(μτφ. Γωγώ Αρβανίτη)
Η Ελλάδα στην κρίση, Τάσος Γιαννίτσης, εκδ. Πόλις
Γιατί προσπαθεί να αρθρώσει ένα σύγχρονο δημοκρατικό αφήγημα μακριά από το δίπολο μνημονιακό-αντιμνημονιακό, ώστε να ανακτηθεί ο δημόσιος χώρος και το συλλογικό συμφέρον, να κινητοποιηθούν δυνάμεις που θα ανατρέψουν δόγματα και ιδεοληψίες που κρατούν την Ελλάδα σε μια λογική επαρχιακού μικρομάγαζου των Νοτίων Βαλκανίων.
Το συμβόλαιο του Παγκανίνι, Λαρς Κέπλερ, εκδ. Πατάκη
Γιατί έχει κινηματογραφική γραφή – γι’ αυτό ετοιμάζεται να μεταφερθεί στο σινεμά, όπως και το προηγούμενο βιβλίο του (αν και πίσω από το ψευδώνυμο κρύβεται ένα ζευγάρι). Δύο υποθέσεις θα απασχολήσουν ταυτόχρονα τον επιθεωρητή Γιούνα Λίννα, μια δολοφονία και μια υποτιθέμενη αυτοκτονία, ενώ στο στόχαστρο δολοφόνου βρίσκεται η αδελφή του πρώτου θύματος. (μτφ. Μαριάννα Κουτάλου)
Στον γκρεμό, Ντόρα Γιαννακοπούλου, εκδ. Διόπτρα
Γιατί αποδεικνύει πως λεπτά νήματα μπορεί να ενώνουν τις μοίρες (φαινομενικά) διαφορετικών ανθρώπων. Πριν από δεκαπέντε χρόνια: ένα απρόσμενο γεγονός θα αφήσει ερωτηματικά για το τι συνέβη στους ερωτευμένους Παύλο και Ελπίδα. Μετά: η εξαφάνιση ενός νέου ηθοποιού θα λύσει το μυστήριο δένοντας απρόσμενα τις ζωές του νέου, της αγαπημένης του και του ζευγαριού.
Πού ήσασταν όλοι, Πάολο ντι Πάολο, εκδ. Ίκαρος
Γιατί είναι η ανάλυση της πολιτικής κατάστασης μια χώρας, της Ιταλίας, μέσα από την ιστορία μιας οικογένειας. Και όπως σημειώνει ο Αντόνιο Ταμπούκι, «δεν είναι τόσο ένα μυθιστόρημα για το καθεστώς Μπερλουσκόνι, όσο για το τέλος ενός καθεστώτος, για τη μελαγχολία που αφήνει στην ψυχή όποιου το έζησε, αλλά και μια διασκεδαστική ιστορία που διαβάζεται με ευχαρίστηση». (μτφ. Ανταίος Χρυσοστομίδης)
Φίλες για πάντα, Jennifer Weiner, εκδ. Διόπτρα
«Αναμειγνύει στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος, κοινωνικής σάτιρας και καθηλωτικής αφήγησης, πλέκοντας με μαεστρικό τρόπο την αγωνία, το γέλιο και τη συγκίνηση. Ένα βιβλίο μαγευτικό που διαβάζεται μονορούφι» γράφει ο μεταφραστής του Αύγουστος Κορτώ. Όσο για τη συγγραφέα μετράει 7 No1 best seller σε Amazon και «New York Times».
Ελληνοπάθεια, Γιώργος Ι. Σταμάτης, εκδ. emg
Γιατί επιχειρεί μια διάγνωση των εθνικών μας ασθενειών και προτείνει λύσεις για τη θεραπεία τους, έχοντας ως συμπαραστάτες (και) δημοσιευμένα κείμενα αρθρογράφων, δημοσιογράφων, πολιτικών, διανοητών, ώστε να αναδειχτεί ένα κοινό μέτωπο που υπερασπίζεται με πάθος τη μεταρρύθμιση των θεσμών του συστήματος.
Η πολιτική βία στην ελληνική κοινωνία, Δημήτρης Κ. Ψυχογιός, εκδ. Επίκεντρο
Γιατί αναζητά τις αιτίες εμφάνισης της βίας (τρομοκρατία, αιματηρές συγκρούσεις διαδηλωτών-αστυνομία κ.ά.) στην Ελλάδα έξω και πέρα από τις κοινωνικές συνθήκες, αλλά στην κουλτούρα της ελληνικής κοινωνίας. Όπως σημειώνει: «Πρόκειται για την αγωνιστική ανάγνωση της ιστορίας που η Δεξιά αποκαλεί “πολεμική αρετή των Ελλήνων” και η Αριστερά “αντιστασιακό ήθος του ελληνισμού”».
Το άρωμα της νοσταλγίας, Μαρκ Λεβί, εκδ. Ψυχογιός
Γιατί συνδυάζει Λονδίνο και Κωνσταντινούπολη μεταπολεμικής εποχής, με την Άλις να βρίσκεται σε αναζήτηση του ιδανικού συντρόφου, «προσπαθώντας» να βγάλει αληθινή την πρόβλεψη ενός μέντιουμ. Κλείσιμο ματιού για όσες γυναίκες δεν βλέπουν πως ο έρωτας τις περισσότερες φορές βρίσκεται μια ανάσα δίπλα τους, αλλά αναζητούν το ιδανικό έξω από την καθημερινότητά τους. (μτφ. Τ. Δημητρούλια - Χ. Κογιώνη)
Λογική και ευαισθησία, Τζέην Ώστεν, εκδ. Σμίλη
Γιατί είναι το πιο χαρακτηριστικό μυθιστόρημα της Ώστεν, μίας από τις μεγαλύτερες μορφές της αγγλικής λογοτεχνίας. Οι απολαυστικοί και ρεαλιστικοί διάλογοι, η λεπτή και συνάμα καυστική ειρωνεία και η εξαιρετικά διεισδυτική ματιά στα ζητήματα των ανθρώπινων σχέσεων αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά και αυτού του μυθιστορήματος που θα σας γοητεύσει. (μτφ. Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου)
Η ιστορία του Μιξ, του Μαξ και του Μεξ, Λουίς Σεπούλβεδα, εκδ. Opera
Γιατί είναι ένα πολύ αισιόδοξο βιβλίο, λατρεύει τις γάτες και υποστηρίζει το σεβασμό που πρέπει να τρέφουμε απέναντι στη διαφορετικότητα. Ένας γάτος, τυφλός αλλά με ελληνική κατατομή, πετυχαίνει το ακατόρθωτο: να πετάξει, έστω για πολύ λίγο, έχοντας έναν ποντικό στην πλάτη του. (μτφ. Αχιλλέας Κυριακίδης)
Ναρκόπολις, Τζιτ Θαχίλ, εκδ. Ψυχογιός
Γιατί μας μεταφέρει στη Βομβάη μέσα από… τη χρήση παραισθησιογόνων, που έμελλε ν’ αλλάξουν την ιστορία της. Οι πίπες οπίου αναβοσβήνουν πριν δώσουν τη θέση τους σε σκληρότερα ναρκωτικά, η πραγματικότητα μπλέκεται με τις ψευδαισθήσεις και στον τεκέ μπαινοβγαίνουν χρήστες απ’ όλες τις χώρες του κόσμου, έτοιμοι να καούν μαζί με την πόλη. (μτφ. Αργυρώ Μαντόγλου)
Ο αριστερός εθνικολαϊκισμός 2008-2013, Ανδρέας Πανταζόπουλος, εκδ. Επίκεντρο
Γιατί τα βάζει με μια ιδεολογική μορφολογία που ακούει στο όνομα αριστερός «εθνικολαϊκισμός» και προσπαθεί να αναδείξει για ποιους λόγους ο εθνικολαϊκισμός δεν είναι η λύση στα μείζονα προβλήματα εμπιστοσύνης και αντιπροσώπευσης που αντιμετωπίζει το ελληνικό πολιτικό σύστημα.
Η τελευταία υπόθεση, Lee Child, εκδ. Bell
Γιατί κάθε περιπέτεια του Τζακ Ρίτσερ δίνει μια ευκαιρία να δούμε από μέσα τον τρόπο σκέψης των Αμερικάνων που ζουν στις Νότιες Πολιτείες, αλλά και τη λογική που λειτουργεί ο αμερικανικός στρατός. Μια γυναίκα θα βρεθεί απαγχονισμένη δίπλα σε μια μεγάλη στρατιωτική βάση, τοποθετώντας στο κάντρο των υπόπτων εκτός από τους ντόπιους και τους σταρτιώτες. (μτφ. Μαρία-Ρόζα Τραϊκόγλου)
Το πρόβληµά µας είναι πολιτικό, όχι οικονοµικό, Χρήστος Γιανναράς, εκδ. Ιανός
Γιατί είναι συγκεντρωµένες εδώ οι επιφυλλίδες, τις οποίες δηµοσίευε στην «Καθηµερινή», όλες προσανατολισµένες στο να βρουν εξηγήσεις στα πως και τα γιατί της σηµερινής κρίσης, εξετάζοντας όλες τις αιτίες: πολιτικές, ηθικές και πολιτισµικές. Στο στόχο του η δυσκινησία και η αντιπαραγωγικότητα της ελληνικής δηµόσιας διοίκησης και η ριζωµένη παθολογία που δεν θέλει να διαρρήξει το σύστηµα.
Πριν έρθεις εσύ, Τζότζο Μόις, εκδ. Ψυχογιός
Γιατί είναι από αυτές τις ερωτικές ιστορίες που φέρνουν κοντά δύο διαφορετικούς ανθρώπους, που ενώ κάνουν τα πάντα προκειµένου να µην αφεθούν ο ένας στα… χέρια του άλλου, στο τέλος ο συγχρωτισµός και η καθηµερινότητα κάµπτουν τις αντιρρήσεις και ανοίγουν τους δρόµους της συνάντησης – προς χαρά των ροµαντικών αναγνωστών. (µτφ. Χρύσα Μπανιά)
Αγανακτήστε, αλλά τολµήστε, Γιώργος Κύρτσος, εκδ. Προοδευτικές Επικοινωνίες
Γιατί δεν ωραιοποιεί ούτε στρογγυλεύει καταστάσεις, λέει τα πράγµατα µε το όνοµά τους και µιλάει µε αριθµούς και στοιχεία για να καταγράψει ό,τι συµβαίνει σήµερα, ώστε να µπορέσουµε να προσαρµοστούµε και να δηµιουργήσουµε µε τις πρωτοβουλίες µια θετική δυναµική.
Κάρτα εορτών του Στέργιου Δελιαλή (1972). Από το βιβλίο «Αθηναϊκό Underground» (εκδ. ATHENS VOICE Books). Σε επιμέλεια Θανάση Μουτσόπουλου, ένα πλούσια εικονογραφημένο βιβλίο με αναλυτικές προσεγγίσεις στο φαινόμενο του αθηναϊκού Underground από ερευνητές και μελετητές.