«Ερασιτέχνες δολοφόνοι» εξομολογούνται και προκαλούν ανατριχίλα
Στο συγγραφικό ντεμπούτο του Λευτέρη Μπούρου (εκδ. Πηγή)
Το συγγραφικό ντεμπούτο του Λευτέρη Μπούρου «Ερασιτέχνες δολοφόνοι» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή.
Οκτώ «Ερασιτέχνες δολοφόνοι». Οκτώ άνθρωποι της διπλανής πόρτας που βάφουν μέσα σε μια στιγμή τα χέρια τους με αίμα και προσπαθούν να βαδίσουν στο μονοπάτι της ζωής τους με τις Ερινύες να τους καταδιώκουν ανελέητα. Οκτώ οικείες φυσιογνωμίες που περνούν αναπάντεχα τη λεπτή διαχωριστική γραμμή που βρίσκεται ανάμεσα στη λογική και την παράνοια και δίνουν το έναυσμα στη δυνατή πένα του Λευτέρη Μπούρου να αποτυπώσει την αλήθεια τους, τις μύχιες σκέψεις τους, τις ιδιότυπες επιθυμίες τους, τα πιο αποτρόπαια μυστικά τους. Γιατί «...ποιος λογικός άνθρωπος γίνεται δολοφόνος στα καλά καθούμενα»;
Μια συλλογή αλλιώτικη. Μια συλλογή από ιστορίες εγκλημάτων που προκαλούν σοκ, συγκίνηση, ανατριχίλα. Μια συλλογή διηγημάτων διαφορετικής έκτασης, διαφορετικής έντασης, διαφορετικής ενέργειας, που πηγάζουν όμως από το συγγραφικό ταλέντο του δημιουργού τους και κατορθώνουν να παίξουν με το μυαλό του αναγνώστη, να προκαλέσουν τριγμούς στη συνείδησή του, να δοκιμάσουν τα όρια των αντοχών του. Και όλα αυτά μέσα σε λίγες σελίδες. Χωρίς περίσσευμα λέξεων, χωρίς οικονομία λόγου. Με θαυμαστή ισορροπία και μια εξαιρετική επιλογή φράσεων που αφήνουν περιθώρια στη φαντασία, στο μυστήριο και στο συναίσθημα να πάρουν τη σκυτάλη και να μεγαλουργήσουν.
Με έξυπνους τίτλους που δίνουν το στίγμα από την αρχή, οι ερασιτέχνες δολοφόνοι εξομολογούνται. Τα πάντα. Χωρίς περιστροφές, εξωραϊσμούς, δικαιολογίες και ελαφρυντικά. Ξεγυμνώνουν την ψυχή τους. Ο «Μαύρος γάτος» αφηγείται μια ιστορία απλή, καθημερινή, από εκείνες τις δεκάδες που φτάνουν στα αυτιά του καθενός καθημερινά και αγγίζουν τα όρια της μυθοπλασίας. Κλείνει το μάτι στον αναγνώστη, φλερτάρει με τα όρια που αμφισβητούνται από τον θεό Έρωτα και που αργά και βασανιστικά μπορούν να οδηγήσουν στη δίψα για εκδίκηση και στις πιο ακραίες αποφάσεις. «Ο Μίμος», ένα συγκλονιστικό γράμμα σε μια μητέρα, ένα τρομακτικά δυνατό κείμενο που συνθλίβει κάθε άμυνα, που αγγίζει την καρδιά, που προβάλλει με ευαισθησία τα δύσβατα μονοπάτια που ακολουθεί το μυαλό των ψυχικά διαταραγμένων ανθρώπων. «Λυδία»: τα όνειρα συνθλίβονται μέσα σε μια στιγμιαία λάμψη. Ένα αιματοκύλισμα, μια αγάπη, ένας έρωτας, ένας συρμός, και η πραγματικότητα που οδηγεί ξαφνικά στην τρέλα. «Ο άνθρωπος του Βάλτου» όπου οι δοξασίες και οι δεισιδαιμονίες που ακόμη και σήμερα κυριαρχούν στα χωριά του τόπου μας, συγκρούονται με τη δύναμη των βιβλίων και τον θησαυρό που κρύβουν μέσα τους. Οι αστικοί μύθοι και οι αμαρτίες των παλαιότερων ξυπνούν το τέρας που κρύβει ο καθένας μέσα του και δίνουν νόημα στο οφθαλμόν αντί οφθαλμού.
Η θρησκεία στο επίκεντρό της εξομολόγησης του «Αιρετικού», η εξερεύνηση και η περιέργεια αμύνονται της πίστης και των δογμάτων σε ένα κείμενο που γυρίζει τον χρόνο στο 1591μ.Χ. δίνοντας μια άλλη διάσταση στο «έγκλημα». «Ποιος μίλησε;» Σε ποιον; Μια κούκλα που περνάει από γενιά σε γενιά και η αρχή του τέλους είναι εδώ: ένας αλκοολικός και μια εγγαστρίμυθος ζουν στα άκρα μια μεταφυσική εμπειρία σε μια απόκοσμη και ζοφερή ατμόσφαιρα όπου κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τι θα συμβεί το επόμενο λεπτό. Μια «Άγια νύχτα» στη σκοπιά στοιχειώνει το βλέμμα και παίζει με τους φόβους και τα πνεύματα −που περιφέρονται ζητώντας τη λύτρωση− οδηγώντας στον θάνατο αθώες ψυχές. Στο τέλος, «Η μέρα που έγινα δολοφόνος» κατορθώνει να δώσει μια διαφορετική χροιά στο σύνολο του ανατρεπτικού αυτού και αντιφατικού συνονθυλεύματος ιστοριών επιστρατεύοντας το καυστικό χιούμορ και τις αλληγορίες του σύγχρονου τρόπου ζωής.
Οκτώ ιστορίες όπου η φρίκη, η αγάπη, ο έρωτας, ο τρόμος, ο φόβος, ο πόνος, η απώλεια, το δάκρυ, η πίστη, τα ήθη, τα στερεότυπα, οι θρύλοι, γίνονται ένα κουβάρι που, καθώς ο αναγνώστης το ξετυλίγει, αφήνει μια πικρή αλλά σαγηνευτική αίσθηση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
«Συναντήσεις Κορυφής» με τον Γιώργο Καραμπέλια και εκλεκτούς καλεσμένους
Ο διακεκριμένος δικηγόρος, δημοσιογράφος και εκδότης παίρνει θέση στο πρόσφατο βιβλίο του
Ένα ποιήμα από το βιβλίο που έλαβε το Βραβείο Ποίησης του Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών για το 2024
Τι είπε ο συγγραφέας για το πρώτο του μυθιστόρημα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Η συλλογή γυναικείων, φεμινιστικών διηγημάτων της Τσο Ναμ-Τζου κυκλοφορεί στις 20 Ιανουαρίου
Κάθε φορά που μου συμβαίνει κάτι παρόμοιο είναι λες κι ανοίγει μια μυστική πόρτα κάπου στο σύμπαν και κάτι μου ψιθυρίζει: Έλα, πέρνα μέσα
16 ταινίες μικρού μήκους; Θα μπορούσαν!
Ο διακεκριμένος ψυχίατρος – ψυχαναλυτής μιλάει για την αλληλένδετη σχέση σώματος και ψυχής
Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 24 γλώσσες
2 βιβλία για να διαβάσουμε τις ημέρες των γιορτών
Η συνεισφορά του γάλλου οικονομολόγου στον δημόσιο διάλογο περί ανισοτήτων από το 2014 μέχρι σήμερα
Ο Παναγιώτης Σκληρός μας ταξιδεύει στη Λευκάδατων δεκαετιών του ’50, του ’60 και του ’70 μέσα από τα βιβλία «Μικρές λευκαδίτικες ιστορίες» και «Η Αλτάνη και άλλες Λευκαδίτικες ιστορίες»
Ένα αφήγημα «για τα πάθη του σώματος και τις ανάγκες της ψυχής»
«Η προσφορά του στη γενιά μας και στα πολιτικά πράγματα της χώρας θα παραμείνει σημαδιακή»
Ρωτήσαμε 10 προσωπικότητες από τους χώρους των τεχνών, των βιβλίων, της πολιτικής και της ακαδημαϊκής ζωής να μας μιλήσουν για τα τρία βιβλία που διάβασαν και αγάπησαν περισσότερο μέσα στο 2024. (Έχουμε κι ένα έξτρα. Κι είναι, φυσικά, ποίηση.)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.