Λέγεται Άνια Βουλούδη και έχει τη σωστή φόρμουλα για να δώσει νέα πνοή στην ελληνική ποίηση
Ένα μεθυστικό μπουκέτο στιχοπλοκής στο «Η πλατεία ως μια βέβαιη κατάληξη»
![karathanos.jpg karathanos.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/karathanos.jpg)
![photo © Ania Vouloudi photo © Ania Vouloudi](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/01/11/1i.jpg)
Η πρώτη συλλογή ποιημάτων της Άνιας Βουλούδη είναι η πιο ευχάριστη αναγνωστική άφιξη του νέου έτους. Μπορεί το τυπογραφικό κομψοτέχνημα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αντίποδες να αποτελεί ντεμπούτο, αυτό ωστόσο δε σημαίνει ότι στερείται κάτι από τη σιγουριά του βετεράνου ή την ικανότητα να σε παρασύρει σε έναν κόσμο υψηλών συναισθημάτων και βαθιάς δραματικής έντασης. Εάν τα 32 ποιήματα του «Η πλατεία ως μια βέβαιη κατάληξη» αποτελούν κριτήριο της όμορφης τρικυμίας στο μυαλό της δημιουργού, τότε φαίνεται ότι μια θριαμβευτική νέα φωνή αναδύεται στον πλανήτη ελληνική στιχοπλοκή. Καλώς ήρθατε στο μέλλον.
![vouloudi.jpg vouloudi.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/vouloudi.jpg)
Παρά τον ισχνό όγκο του, το τομίδιο της Άνιας Βουλούδη έχει το σπάνιο χάρισμα να διαβάζεται μυθιστορηματικά, είναι μια αναγνωστική μπαμπούσκα με άφθονα πρόσωπα και άπειρες μικροϊστορίες, γεμάτη με θαυμαστές ρίμες και φραστικές επινοήσεις, με καταφατικές, αντιφατικές και άλλοτε λυπητερές διατυπώσεις, και προπάντων με ένα σπάνιο είδος κατασταλαγμένου λόγου. Παραθέτω μεγαλόφωνα για να ακούμε όλοι: «Θα βρω / τη φωτιά / που καίγεται / τι να την κάνω άμα τη δω; / θα είναι μαύρη όπως είπαν; / πάω». Στο «Ευθυτενής κορμοστασιά», η ποιήτρια σχεδιάζει ως εξής την πραγματικότητά της: «Ένα πρόβλημα / στέκεται μέσα μου / είναι τελείως / υπαρκτό / και κάθετο / κι αν το σκεφτούμε λογικά / είναι αυτό / που με κρατάει / ίσια». Σαν όλους τους χαρισματικούς δημιουργούς, μιλώντας μέσα από το πρίσμα που ορίζει τη δική της ύπαρξη, η Άνια Βουλούδη αφουγκράζεται και τη δική σου ουσία, αγγίζει τον χτύπο της καρδιάς και τον παλμό των ημερών μας. Ή και μπορεί απλά να υπακούει στο δικό της επιτακτικό εσωτερικό τέμπο, σαν ηρωίδα του Μπολάνιο: «Δεν γράφαμε για να εκδώσουμε αλλά για να γνωρίσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και για να δούμε πόσο μακριά ήμασταν ικανοί να φτάσουμε».
Η πρωτοεμφανιζόμενη ερωμένη των Μουσών, η οποία σε μια άλλη ζωή θα ήθελε να είναι ο Μαλντορόρ του Λωτρεαμόν και που σε ένα φαντασιακό δείπνο θα δεξιωνόταν τον Μπουκόφσκι, τον Σαχτούρη και τη Λένα Πλάτωνος στο σπίτι του Γιώργου Ιωάννου στα Εξάρχεια, δεν καταγίνεται αποκλειστικά με την ποίηση. Φωτογραφίζει συστηματικά και έχει πραγματοποιήσει ατομικές και συλλογικές εκθέσεις, έχει εκδώσει φανζίν, σχεδίασε εξώφυλλο δίσκου, φιλοτεχνεί τα δικά της χειροποίητα ημερολόγια που κυκλοφορούν σε συλλεκτικές κόπιες του ενός. Μπορείς να τη συναντήσεις στο facebook, στο flickr και να εξερευνήσεις το προσωπικό της website. Κυρίως, μπορείς πάντοτε να επιστρέφεις στον απύθμενο βυθό των ονείρων της μέσα από το «Η πλατεία ως μια βέβαιη κατάληξη», ένα έργο που έχει φτιαχτεί για να σε συνεπαίρνει κάθε φορά που ο εαυτός σου θα παραδίνεται ελεύθερος στη δίνη των πιο εμπνευσμένων στίχων.
Άνια Βουλούδη, «Η πλατεία ως μια βέβαιη κατάληξη», σελίδες 58, εκδόσεις Αντίποδες
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μάθε απο το παρελθόν σου, αγάπησε τον εαυτό σου, ζήσε τη ζωή που σου αξίζει
Γράφοντας για αυτά που έχουν σημασία, με τον πιο συναρπαστικό τρόπο
Μιλήσαμε με αφορμή το νέο της βιβλίο «Η φωνή στα χέρια της» που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Τι τη συγκινεί, τι τη θυμώνει, τι νοσταλγεί στην καθημερινή της ζωή και τι της λείπει από το παρελθόν; Μιλήσαμε μαζί της με αφορμή το πρώτο της βιβλίο με ποιήματα
Πώς η επιμονή, η αφοσίωση στη δημιουργική σου φωνή και μια σειρά από ευφάνταστα σωματικά τελετουργικά μπορούν να δώσουν φτερά στην καλλιτεχνική δημιουργία
Διαβάστε δύο ποιήματα από τη νέα συλλογή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ψυχαναλύτρια Galit Atlas φωτίζει τη σκοτεινή επικράτεια του ασυνείδητου, αυτή που μας στοιχειώνει εν αγνοία μας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Tι μας ενδιαφέρει η πεισιθάνατη αναζήτηση ενός μετανάστη Ιρανού που μέσα σε όλα τα άλλα είναι και ορφανός από μητέρα, ενώ ο πατέρας του δουλεύει σε εκτροφείο ορνίθων;
Μια συζήτηση για το βιβλίο της «Πρόσωπα του μύθου, του θρύλου, της μουσικής» και το πώς οι μύθοι και οι θρύλοι εικονογραφούν ένα είδος πρωτόγονης ψυχολογίας
«Η ζωή με το δικό σου φως» του Abdellah Taïa είναι μια γοητευτική καταβύθιση σ’ έναν κόσμο άγνωστο, σκληρό και ανθρώπινο, όπου οι κατηγοριοποιήσεις και οι κανόνες της Δύσης δεν χωρούν
Μια συζήτηση με τους συγγραφείς για τον ρόλο του επιχειρείν στη δημοκρατία
Ο υδράργυρος ανεβαίνει και τα συναισθήματα στις σελίδες κορυφώνονται
Τα βιβλία που θα προσθέσουμε στις καλοκαιρινές μας αναγνώσεις
Σπουδή εφηβικής αφύπνισης, παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία του 20ού αιώνα
«Το τρίτο στεφάνι», οι περιπέτειες του λογοτέχνη με τον νόμο στην Αυστραλία και η οριστική επιστροφή του στην Ελλάδα καταγράφονται στο βιβλίο «Το Τέρας και ο Κολοσσός»
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.