- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Η Ευρώπη μας θα επανεφευρεθεί από εμάς, τώρα!
Κυκλοφόρησε ο εμβληματικός λόγος του Μακρόν στην Πνύκα, με επίμετρο του Παναγή Παναγιωτόπουλου
![4220019.jpg 4220019.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/10/28/4220019.jpg)
Όταν, πριν από χρόνια, η Σαντάλ Μουφ ζητούσε να ομνύουμε στο όνομα της αγωνιστικής και συγκρουσιακής δημοκρατίας, μπορεί να καλούσε, ταυτόχρονα, να προασπίσουμε τον αξιακό και θεσμικό πυρήνα της φιλελεύθερης δημοκρατίας, παρέμενε όμως στα στενά πλαίσια του «δημοκρατικού» λαϊκισμού, τον οποίον δίδαξε πριν από εκείνη ο Ερνέστο Λακλάου και προσπαθεί να εφαρμόσει στη χώρα μας ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Παναγής Παναγιωτόπουλος, υποβάλλει μία νέα, ριζοσπαστική και ελπιδοφόρα ιδέα στο θαυμάσιο επίμετρό του, το οποίο κοσμεί το βιβλίο με τίτλο «Η ομιλία του Μακρόν στην Πνύκα», που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μελάνι.
Ο Παναγής Παναγιωτόπουλος βλέπει στον λόγο του Γάλλου Προέδρου στις 7 Σεπτεμβρίου 2017 στην Πνύκα μια ομοιότητα με τον Στέφαν Τσβάιχ και την πολιτική του τοποθέτηση ερμηνεύει σαν μια πρόταση «να εξοπλιστούμε με όπλα όμοια με αυτά που διαθέτει ο εχθρός –ο εθνικισμός και ο ολοκληρωτισμός– για να τον νικήσουμε, να ασπαστούμε εμείς τις φόρμες της διαμαρτυρίας. Με άλλα λόγια να αποδεχτούμε ότι υπάρχει δημοκρατικός Λαός, ότι η λαϊκότητα και οι φόρμες της πολιτικοποίησης της εκπροσώπησής του δεν είναι μονοπώλιο εκείνων που αμφισβητούν τη δημοκρατία – ότι όσοι μάχονται τον εξτρεμισμό πρέπει να είναι έτοιμοι και αυτοί να καταλάβουν τους δρόμους και να σκηνοθετήσουν το δικό τους πλήθος».
Σε μία Ευρώπη την οποία περικυκλώνουν οι δυνάμεις του Όρμπαν, του Σαλβίνι, της Λε Πεν, των πολιτικών του Brexit, της δραματικά ανερχόμενης γερμανικής AfD και, ασφαλώς, του καταστατικά ευρωσκεπτικιστικού ΣΥΡΙΖΑ, η παρουσία του Εμμανουέλ Μακρόν θα μπορούσε, υπό αυστηρές προϋποθέσεις, να δώσει το έναυσμα για «να καταλάβουμε τους δρόμους».
Άλλωστε, ο ίδιος ο Εμμανουέλ Μακρόν στον λόγο του στην Πνύκα προσδιόρισε με ενάργεια το πρόβλημα, ενώ είναι απολύτως χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο ίδιος δεν ανέφερε ούτε για μία φορά το όνομα της Άνγκελα Μέρκελ… Αντιθέτως, πρότεινε «έναν προϋπολογισμό της Ευρωζώνης, με έναν αληθινό εκτελεστικό υπεύθυνο αυτής της Ευρωζώνης, και ένα κοινοβούλιο της Ευρωζώνης στο οποίο θα πρέπει να λογοδοτεί». Άκρατη θεσμολαγνεία; Σε καμία περίπτωση.
![Η ομιλία του Μακρόν στην Πνύκα Η ομιλία του Μακρόν στην Πνύκα](/images/w250/3/jpg/sites/default/files/803l_0_0.jpg)
Δεν συνέβη τίποτε. Ο εχθρός προελαύνει, αλλά δεν έχει χαθεί τίποτε. Ο γάλλος Πρόεδρος έχει και πυξίδα και όραμα, τα οποία δεν διέθετε –τι τραγική εξέλιξη!– ο προκάτοχός του Φρανσουά Ολάντ… Να αναγνωρίσουμε την ήττα στις πρώτες μάχες, να καταλάβουμε εμείς τώρα τους δρόμους και να ζητήσουμε την εγκαθίδρυση «της κυριαρχίας της Ευρώπης, της δημοκρατίας και της εμπιστοσύνης», τις τρεις αξιακές προτεραιότητες, οι οποίες αποτέλεσαν ρητώς τους άξονες του εμβληματικού –έχει δίκιο ο Παναγής Παναγιωτόπουλος– λόγου του Εμμανουέλ Μακρόν, στην Πνύκα.
Εξαιρετικό βιβλίο, θαυμάσιο επίμετρο, εμβληματικός ο λόγος του Γάλλου Προέδρου.
Καλή και απολαυστική ανάγνωση!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Πώς χρησιμοποιούμε τον όρο «κουίρ» για να μιλήσουμε για ιστορικά υποκείμενα; Και τι κερδίζουμε ή τι χάνουμε διαβάζοντας το παρελθόν σύμφωνα με τις σύγχρονές μας αντιλήψεις για το κουίρ;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου του Douglas Murray
Η αργεντινή συγγραφέας μιλάει για το νέο της βιβλίο «Η δική μας πλευρά της νύχτας» και το Φεστιβάλ ΛΕΑ
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.