Βιβλιο

«Κάτι στο νερό». Γιατί να το διαβάσεις;

Η Catherine Steadman σε προκαλεί να πάρεις τη σωστή απόφαση, αλλιώς... (εκδ. Bell)

Κέλλη Κρητικού
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Υπόθεση: Η Έριν και ο Μαρκ ετοιμάζονται να παντρευτούν. Εκείνη είναι δημιουργός ντοκιμαντέρ και εκείνος διαχειριστής επενδύσεων, αλλά λίγες μέρες πριν τον γάμο ένα απροσδόκητο γεγονός τον οδηγεί ατάκτως στην ανεργία. Δεν απογοητεύονται και ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία. Το ταξίδι του μέλιτος στο τροπικό νησί Μπόρα Μπόρα ανεβάζει τη διάθεσή τους και απολαμβάνουν κάθε μαγική στιγμή ερωτευμένοι. Μέχρι τη μέρα που αποφασίζουν να καταδυθούν στα νερά του Νότιου Ειρηνικού. Μια μοιραία ανακάλυψη θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή τους μέσα σε λίγα λεπτά και η απόφασή τους θα στιγματίσει το μέλλον τους. Κάθε τους κίνηση θα προκαλέσει ένα ντόμινο απροσδόκητων γεγονότων και εκείνοι θα πρέπει να βρουν τον τρόπο να μείνουν ζωντανοί...

Συγγραφέας: Η Catherine Steadman, ηθοποιός και συγγραφέας, ζει και εργάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει γίνει γνωστή για το ρόλο της ως Μέιμπελ Λέιν Φοξ στην τηλεοπτική σειρά Downton Abbey. Μεγάλωσε στο Νιου Φόρεστ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, και σήμερα ζει στο βόρειο Λονδίνο με έναν μικρό σκύλο και έναν μέσων διαστάσεων άντρα. Το «Κάτι στο Νερό» είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.

Θα σε συνεπάρουν:

1. Ο τηλεοπτικός ρυθμός
Αναμφισβήτητα, το ντεμπούτο της Catherine Steadman ακολουθεί την εποχή και ενστερνίζεται τη σκηνοθετική προσέγγιση των επιτυχημένων τηλεοπτικών σειρών. Η ένταση των γεγονότων ακολουθεί έναν γρήγορο ρυθμό και κλιμακώνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι καταστάσεις περιπλέκονται αναπάντεχα, το διαδίκτυο παίζει καθοριστικό ρόλο και οι αποφάσεις των χαρακτήρων σε ξαφνιάζουν διαρκώς. Νομίζεις πως ξέρεις τι θα συμβεί, αλλά κάθε κεφάλαιο οδηγεί τις εξελίξεις σε άλλα μονοπάτια.

2. Η πρώτη σκηνή
Στην πρώτη και καθοριστική για την εξέλιξη της υπόθεσης σκηνή του βιβλίου η συγγραφέας χρησιμοποιεί εντέχνως ενεστώτα. Όλα συμβαίνουν τώρα, αυτή τη στιγμή. Κανείς δεν γνωρίζει τι θα επακολουθήσει, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πώς θα εξελιχθούν τα γεγονότα. Κρατάς την ανάσα σου και διαβάζεις κάθε λέξη με προσοχή. Αγωνιάς, αισθάνεσαι τον φόβο της ηρωίδας και κοιτάς γύρω σου μήπως κάποιος τελικά σας ανακαλύψει. Γιατί είσαι πια συνένοχος...

3. Ο χαρακτήρας της Έριν
Αδιαμφισβήτητα η Έριν δεν είναι η ηρωίδα που περιμένεις να συναντήσεις σε ένα θρίλερ. Ξεφεύγει από τα στερεότυπα και σε ξαφνιάζει. Αυθόρμητη, με ανεπιτήδευτο χιούμορ και μια παιδιάστικη αφέλεια, είναι μια οικεία φυσιογνωμία που μπορείς να συναισθανθείς γιατί θα μπορούσε να είσαι εσύ. Αγαπά τον άνθρωπό της και τολμά να κάνει τα πάντα για να ζήσουν το παραμύθι της ευτυχισμένης ζωής. Ξεπερνά φόβους και ανασφάλειες και έρχεται σε επαφή με ανθρώπους επικίνδυνους. Κάνει λάθη, προκαλεί αλυσιδωτές εκρήξεις γύρω της και όμως συνεχίζει. Αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο και ζητώντας χάρες από ανθρώπους που ίσως δεν θα έπρεπε, η Έριν κάνει ό,τι ακριβώς θα έκανες κι εσύ αν βρισκόσουν ξαφνικά μπλεγμένος σε μια άκρως ασυνήθιστη κατάσταση.

4. Η πλοκή και οι προεκτάσεις της
Η ιστορία είναι απλή αλλά, ευτυχώς, δεν εγκλωβίζεται στα στενά πλαίσια της εξιχνίασης της υπόθεσης. Επιχειρεί να αναδείξει πτυχές του σύγχρονου κόσμου, προβάλλοντας τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει κάθε ζευγάρι στον γάμο του, τις ανθρώπινες ιστορίες που βρίσκονται εγκλωβισμένες πίσω από τα κάγκελα των φυλακών, τα προσωπεία που έχουν κυριαρχήσει στις ανθρώπινες σχέσεις, το πόσο ορατοί είμαστε ανά πάσα στιγμή μέσω του κινητού μας, το απίστευτο εύρος πληροφοριών που μπορεί να εντοπίσει κανείς στο διαδίκτυο. Φλερτάρει με την ιστορία του Φάουστ και σε προκαλεί να πάρεις θέση: Τι θα επέλεγες εσύ αν έβρισκες «κάτι στο νερό»;

Κορυφαία στιγμή: Η αποκρυπτογράφηση της πρώτης σκηνής του βιβλίου καθώς το φινάλε πλησιάζει...

Δυνατές φράσεις: «Είσαστε μόνο εσύ και ο εαυτός σου, που προσπαθεί να επιβιώσει. Έτσι νιώθεις όταν σκάβεις έναν τάφο∙ σαν να έχει σταματήσει η μουσική, αλλά δεν μπορείς να πάψεις να χορεύεις. Γιατί αν πάψεις να χορεύεις, πέθανες».

«Κι αν μπεις στο παιχνίδι, τότε δεν μπορείς να παραπονιέσαι πως χάνεις. Πρέπει να χάνεις με αξιοπρέπεια, όμως».

Αν μπορούσα θα άλλαζα: Ενώ υπάρχουν πολλοί δευτεραγωνιστές με ιδιαίτερες ψυχοσυνθέσεις, αισθάνεσαι πως δεν αξιοποιήθηκαν απόλυτα και στέρησαν περισσότερη δράση και ανατροπές στην υπόθεση αλλά και τη δυνατότητα του αιφνιδιασμού στην ταυτότητα του ενόχου.

Μετάφραση: Ανήκει στη Βεατρίκη Κάντζολα Σαμπατάκου και είναι πολύ καλή.


Διαβάστε το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου ΕΔΩ