- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Tων Δ. Φύσσα, Δ. Καραθάνου, Δ. Αθανασιάδη, Ν. Παπαηλιού, ΣΤ. Τσιτσόπουλου, Τ. Σκριβάνου
ΑΥΤΟ-ΒΕΛΤΙΩΣΗ
«Να κάνεις ό,τι κάνεις σαν να ήταν το σημαντικότερο πράγμα στον κόσμο, κι ας μην είναι. Πάθος το λένε, κι αν δεν το ’χεις, κακώς ζεις. Είναι σαν να σου δώσανε αμάξι και να μην έχεις δίπλωμα. Δε γερνάμε επειδή μεγαλώνουμε, γερνάμε επειδή σταματάμε να γελάμε. Δράση είναι τη ζωή να τη ζεις και όχι να την κοιτάς. Πλούτος δεν είναι να έχεις. Πλούτος είναι να δίνεις. Κάπου μέσα σου έχεις ένα ανθρωπάκι που ξέρει πάντα τι να κάνει. Μάθε να το ακούς».
Το Δώρο εκτυλίσσεται μέσα από μια σειρά καθημερινών ιστοριών, μια σειρά θαυμάτων που συμβαίνουν σε όλους μας και που συχνά τα προσπερνάμε. Διαβάζοντας τη μία ιστορία μετά την άλλη, θα βυθιστείς στον εσωτερικό σου κόσμο, θα αναμετρηθείς με τις αποφάσεις που έχεις πάρει, με τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεσαι, με τον τρόπο με τον οποίο ζεις. Ένα βιβλίο που θα σε κάνει να συνειδητοποιήσεις ότι η ζωή η ίδια είναι Δώρο.
Πολλοί θα έχουν γνωρίσει τον Σίνεκ, μέσα από την ομιλία του στο TED.com, όπου ξεσήκωσε εκατομμύρια επαγγελματίες σε όλον τον κόσμο να αντλήσουν έμπνευση μέσα από τη δουλειά που οι ίδιοι κάνουν. Απαντώντας σε απλά ερωτήματα, κάθε άνθρωπος ή εταιρεία μπορεί να εξηγήσει τι κάνει. Απλά ξεκινώντας με το ΓΙΑΤΙ, καθώς αυτό είναι που εμπνέει εμάς και όσους βρίσκονται γύρω μας. Αντλώντας από ένα ευρύ φάσμα ιστοριών βγαλμένων από τη ζωή, ο Σίνεκ περιγράφει το πλαίσιο με βάση το οποίο μπορεί να οικοδομηθεί μια εταιρεία, να οργανωθεί ένα κίνημα ή να εμπνευστούν οι άνθρωποι. Όλα ξεκινούν από το ΓΙΑΤΙ!
Ο Chade-Meng Tan, πρώην συνεργάτης της Google και πρωτοπόρος στην προσωπική ανάπτυξη, με αυτό το βιβλίο του προτείνει ένα απρόσμενο μονοπάτι για επιτυχία, ευτυχία και παγκόσμια ειρήνη. Μπεστ σέλερ στις ΗΠΑ, είναι βασισμένο στο ομότιτλο πρωτοποριακό πρόγραμμα που εφαρμόζει ο συγγραφέας χρόνια, συνδυάζοντας τη συναισθηματική νοημοσύνη με την ενσυνειδητότητα, δύο έννοιες που αποτελούν το κλειδί για την ευημερία στην προσωπική και επαγγελματική ζωή.
Κόουτς δημιουργικότητας και προσωπικής ανάπτυξης αλλά και ζωγράφος η συγγραφέας, Ραφαέλ Τζιορντάνο, μεταφέρει τα μηνύματά της για την ανάκτηση της ευτυχίας μέσα από ένα μυθιστόρημα. Στην ουσία, μας «προπονεί» για την ευτυχία, την προσωπική ανάπτυξη και την αντιμετώπιση της ρουτίνας. Μεταφρασμένο σε 34 γλώσσες, το βιβλίο απευθύνεται σε κάθε δυτικό άνθρωπο που βασανίζεται από τα προβλήματα της σύγχρονης ζωής.
Η μητέρα μας είναι το μόνο άτομο που μπορεί να μας προκαλέσει πληθώρα συναισθημάτων την ίδια στιγμή με μία της φράση και η αντιμετώπισή τους δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μπορούμε να συμφιλιωθούμε με την εικόνα της μητέρας μας, όπως είναι σήμερα και όχι όπως τη γνωρίσαμε ως παιδιά; Μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όποια παιδικά τραύματα μας δημιουργήθηκαν από αυτή τη σχέση; Σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα απαντά η οικογενειακή σύμβουλος και σύμβουλος σχέσης, Τένια Μακρή, στο βιβλίο της.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ο καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διδάκτωρ Δικαίου και Οικονομικών του Πανεπιστημίου του Σικάγου δίνει τις απαντήσεις σε μια σειρά καίριων ερωτημάτων: Τι είναι το κράτος δικαίου; Γιατί η οικονομική και η πολιτική εξουσία διαπλέκονται; Πώς κατορθώνουν μικρές αλλά ισχυρές ομάδες να επιβάλλουν τα συμφέροντά τους στην πλειοψηφία; Ποιοι θεσμοί είναι απαραίτητοι για οικονομική ανάπτυξη; Γιατί η ελληνική κρίση είναι κυρίως θεσμική; Γιατί η πολιτική άγνοια και ο οικονομικός αναλφαβητισμός οδηγούν στον λαϊκισμό; Μια εισαγωγή στην οικονομική ανάλυση του δικαίου, μια σύγχρονη θεωρία για τους θεσμούς, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί στις φιλελεύθερες δημοκρατίες.
Ο συγγραφέας (1927 - 2013), σημαντικός διανοούμενος και πολιτιστικός παράγοντας της εποχής του, υπήρξε και δεινός επιφυλλιδογράφος. Το σημαντικό αυτό βιβλίο διασώζει 36 από τις 57 επιφυλλίδες που έγραψε στο «Βήμα» το διάστημα 1957 - 1975. Η κάθε μία είναι ένα μικρό δοκίμιο για θέματα ελευθερίας, πολιτικής, χρόνου, εξουσίας, θεάτρου, κινηματογράφου, τηλεόρασης, λογοτεχνίας, εικαστικών κ.λπ., δίνοντας (και) στο σημερινό αναγνώστη ένα μωσαϊκό θέσεων για καίρια θέματα πολιτισμού.
Κείμενα που δημοσιεύτηκαν στην «Καθημερινή». Για μερικές εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που ρίζωναν στην Πλατεία Συντάγματος, αμετακίνητοι. Για εβδομάδες, για μήνες, απαιτώντας, όχι αλλαγές, μεταρρυθμίσεις: Να επανασυνταχθεί από Ανεξάρτητη Αρχή ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης να εκλέγονται από την ολομέλεια του ΣτΕ. Να απομακρυνθούν οι κομματικές νεολαίες από τα πανεπιστήμια. Να καταργηθεί οποιαδήποτε μορφή «παραγραφής» οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος του Δημοσίου. Γιατί το κατεπείγον, επιμένει χρόνια τώρα ο Γιανναράς, είναι να σωθούν ψήγματα, έστω, δημοκρατίας στην ψυχορραγούσα κρατική μας οντότητα.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Μια συναρπαστική προσέγγιση της ιστορίας του πολιτισμού, ένα ζωηρό πορτρέτο του 17ου αιώνα ως αυγής της παγκοσμιοποίησης, μια επίκαιρη υπενθύμιση των αλληλεξαρτήσεων της ανθρωπότητας, ένα πρωτότυπο όσο και συναρπαστικό βιβλίο ιστορίας. Η μελέτη του Timothy Brook αντλεί από τη σαγήνη των έργων του Βερμέερ, εμπνέεται από τους κλασικούς ζωγράφους, αναλύει δείγματα της τέχνης των Κάτω Χωρών για να ανιχνεύσει το εμπορικό δίκτυο που απλωνόταν σε όλη την υδρόγειο τον 17ο αιώνα και να καταγράψει τις μεταμορφωτικές αλλαγές που σημειώθηκαν στις ζωές των ανθρώπων κατά τα πρώτα στάδια της παγκοσμιοποίησης.
Καρπός των μακρών ταξιδιών ενός νεαρού Αγλλοαμερικάνου φιλέλληνα (γέννηση: 1925) στη μεταπολεμική Ελλάδα (1947-1951), με αρχικό πρόσχημα μια υποτροφία για τα κάστρα, το βιβλίο αυτό κυκλοφόρησε το 1959 και εκδίδεται πρώτη φορά στα ελληνικά, διασώζοντας πολυτιμότατες καταγραφές μιας εμφυλιακής και μετεμφυλιακής, αλλά εν πολλοίς προνεωτερικής κοινωνίας που έχει χαθεί ανεπιστρεπτί. Οι καταγραφές αυτές από πρώτο χέρι επιστέφονται με παρατηρήσεις που μόνο Αγγλοσάξονες διανοούμενοι διατυπώνουν. Ο συγγραφέας εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα το 1956 και πέθανε το 1989 στα Κύθηρα, πολιτογραφημένος πλέον Έλληνας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ - ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Αυτοβιογραφικό αφήγημα από τη σπουδαία μουσικό Μαρίζα Κωχ, που καλύπτει ελάχιστα, αλλά αποφασιστικά χρόνια της ζωής της: Αγροτική ζωή στην πάμφτωχη Σαντορίνη του ’50, στενή σχέση με τη μόλις ένα χρόνο μεγαλύτερη αδερφή Ειρήνη, αιώνια διερώτηση «γιατί τόσο ξανθές», ταξίδια από και προς τον Πειραιά με τον «Γλάρο» και τη «Μαριάνθη», σχολεία, ζωή σε Ίδρυμα, ο μεγάλος σεισμός του 1956, τα πρώτα μεροκάματα, ο πρώτος έρωτας, οι πρώτες μουσικές επιρροές, και στο τέλος η αναδρομική αφήγηση της μάνας για τον κατοχικό της έρωτα.
Σε επιμέλεια Έρης Σταυροπούλου, ένα καταπληκτικό αυτο-εργο-βιογραφικό κείμενο από το μοντερνιστή, αν όχι και αιρετικό συγγραφέα που μετείχε ταυτόχρονα στη γενιά του ’30 και την πρώτη μεταπολεμική, και που είναι γνωστότερος περισσότερο για «Το πλατύ Ποτάμι». Ένα πολύ χαρακτηριστικό απόσπασμα: «Οι “δεξιοί” ξέρουν πως είμαι εχθρός τους. Οι “αριστεροί” δε με θεωρούν δικό τους. Κι έτσι προχωρώ, όχι μόνο τέλεια αβοήθητος, αλλά και υποβλεπόμενος, στη no man’s land κατάμονος. (Πάντα όμως μ’ άρεσε η μοναξιά)».
Τα «Χειροποίητα» είναι σύντομα κείμενα που δημοσιεύτηκαν από το 2000 μέχρι σήμερα. Κείμενα παλιά, καινούργια, γελαστά και μελαγχολικά, θυμωμένα ή χαρούμενα, κείμενα βιωματικά, κείμενα που γελούν και κλαίνε και θυμώνουν. Φτιαγμένα στο χέρι με υλικά της ψυχής και της καρδιάς, πασπαλισμένα με «ένα κάποιο χαμόγελο». Η Έλενα Ακρίτα επιλέγει τα καλύτερά της κείμενα από όλη τη συγγραφική της πορεία και τα αφιερώνει στους συγκατοίκους της στην τρέλα. Τους αναγνώστες της...
Κείμενα, άρθρα, ομιλίες, συνεντεύξεις του Μίκη, που αφορούν στην τέχνη και τον πολιτισμό εν γένει. «Άλλωστε δική μου επιλογή υπήρξε να μην εμπιστευτώ τη ζωή μου σε κανενός είδους κατεστημένες συντεχνίες, κόμματα, παρεούλες, εξαπτέρυγα. Και πέτυχα, νομίζω, το καλύτερο, το ανώτερο και οπωσδήποτε το πιο διαχρονικό: να εμπιστευτώ τη μουσική μου στην καρδιά των ανθρώπων και ανάμεσά τους, πρώτο των πρώτων, στην καρδιά του Έλληνα». Σε πρόλογο της Ιωάννας Κολοβού και με τον ίδιο τον Μίκη να αυτοβιογραφείται, ο κορυφαίος συνθέτης μιλά για τους αγώνες, τα οράματα και όλα αυτά που σηματοδοτούν την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου μας.
«Η ιδιομορφία αυτής της ηχογράφησης είναι η λιτότητα της ασπρόμαυρης “γραφής” της». Ο Μίκης Θεοδωράκης, συνθέτης του «Επιταφίου», δεν μπορεί παρά να συγκινηθεί και να χαρεί όταν διαπιστώνει ότι το έργο αυτό, αν και πέρασαν εξήντα ολόκληρα χρόνια από τη γέννησή του, εξακολουθεί να έχει αντοχές, ώστε να μπορεί να υπάρξει γυμνό και απέριττο χωρίς ψιμύθια. Αυτή τη γοητεία έφεραν στην επιφάνεια οι δύο άξιοι ερμηνευτές αυτής της ηχογράφησης, ο Παναγιώτης Καραδημήτρης και ο Μιχαηλάγγελος Τουμανίδης, με την καθ’ όλα ωραία και ουσιαστική ερμηνεία του έργου. Δεύτερη φωνή η Φωτεινή Νιάρχου. Απόκτημα για κάθε δισκοθήκη και βιβλιοθήκη.
Από τα παράθυρα ενός αεροπλάνου μάς κλείνουν το μάτι ο Γκάλης, ο Διαμαντίδης, ο Τζόρνταν, ο Μάτζικ Τζόνσον. Στο νέο του βιβλίο που θα κυκλοφορήσει στις 22/6, ο μπαρουτοκαπνισμένος αθλητικός συντάκτης (έχει καλύψει τέσσερις Ολυμπιάδες και δύο Μουντιάλ σε τέσσερις διαφορετικές ηπείρους και πολύ μπάσκετ!) αφήνει στην άκρη το μικρόφωνο, επιβιβάζεται στην επόμενη πτήση δίχως να πολυνοιάζεται για τον προορισμό και μας κάνει συνοδοιπόρους στα ταξίδια μιας ζωής μέσα από εβδομήντα τρεις σπονδυλωτές, συχνά απίστευτες και πάντοτε αληθινές ιστορίες με απρόσκλητους γκεστ σταρ, άφθονη συγκίνηση κάμποσους ήρωες του ελληνικού (και παγκόσμιου) αθλητισμού, παλαιούς και λιγότερο παλαιούς.
ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
Άλλες φορές χιουμοριστικό και άλλες συγκινητικό, το απολαυστικό µυθιστόρηµα της βραβευµένης δανέζας Dorthe Nors αφηγείται τη διαδροµή µιας γυναίκας προς τον αληθινό της εαυτό χωρίς χάρτη και οδηγίες, ισορροπώντας µεταξύ ελπίδας και απελπισίας, αγάπης και σπαραγµού. Πρωταγωνίστρια της ιστορίας η Σόνια, µια σαραντάρα µεταφράστρια αστυνοµικών µυθιστορηµάτων, η οποία μαθαίνει οδήγηση, κάνει διαλογισµό και παλεύει να επανασυνδεθεί µε την αδερφή της, αλλά δε «συμμορφώνεται» πάντα με τις οδηγίες.
Το «Μπαρόκ» είναι τρόπος ζωής. Μικρές ιστορίες από την καθημερινή ζωή δείχνουν τον δρόμο, για να ζήσεις δραματικά, αποφασιστικά, να αποκρυπτογραφήσεις τον κόσμο. Παραδείγματα καθημερινά, που μπορούν να σου μάθουν πώς να κινείσαι εκτός του πλαισίου, πώς να επαναπροσδιορίσεις τις διάφορες αξίες.
Ανθρώπινες ιστορίες ενός χωριού, όπου τα παιδιά έχουν συνηθίσει στη θλίψη. Φιγούρες της υπαίθρου διδάσκουν την μελαγχολία στα εγγόνια τους με τρόπο καθημερινό πλην όμως συγκλονιστικό. Προσωπικότητες, που έχουν χάσει κάθε έκφραση ελπίδας, γιατί η ζωή τους απογοήτευσε βρίσκουν μόνη παρηγοριά στις βραδινές ραδιοφωνικές εκπομπές, οι οποίες είναι και οι μόνες που τις ενώνουν. Η «νυχτερινή ακρόαση» είναι η μόνη που τους κρατά.
Ο Πολ, στα 19 του, δεν μπορεί να γνωρίζει ότι ο πρώτος έρωτας έχει συνέπειες που κρατούν μια ολόκληρη ζωή. Έτσι, νιώθει περήφανος που η σχέση του καταπατά τις κοινωνικές συμβάσεις και αναστατώνει τα ήθη της μικρής του πόλης. Μεγαλώνοντας, ωστόσο, οι απαιτήσεις αυτού του έρωτα γίνονται πολύ μεγαλύτερες και βαρύτερες απ’ όσο θα μπορούσε να προβλέψει. Άλλωστε, πάντα τίθεται το ερώτημα: «Θα προτιμούσες να αγαπάς πολύ και να υποφέρεις πολύ ή να αγαπάς λίγο και να υποφέρεις λίγο;». Κάποιοι είπαν ότι είναι το καλύτερο βιβλίο του Barnes μέχρι σήμερα.
Όσοι αναζητούν παράφορες ημέρες και νύχτες αγκαλιά με τις συγκινήσεις του ρομάντζου, δεν χρειάζεται να ψάξουν πιο μακριά. Η ελληνική αισθηματική λογοτεχνία ατενίζει τη νέα ηρωίδα της στις σελίδες του ντεμπούτου της Πωλίνας Νικολιδάκη, όπου μια νεαρή σχεδιάστρια μόδας από τη Νέα Υόρκη έρχεται αντιμέτωπη με τον μυστηριώδη, γοητευτικό όσο και εριστικό Όντι. Η ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα ανάμεσά τους γρήγορα πυροδοτεί μια πρωτοφανή ερωτική φλόγα, με φόντο το μπλε του Αιγαίου.
Όπως και στον «Δράκουλα» του Bram Stoker, ο Βλαντ χρειάζεται τις υπηρεσίες ενός δικηγόρου και ενός κτηματομεσίτη για να ιδρύσει το νέο του βασίλειο, και ο Ιβ Ναβάρο με τη σύζυγό του Ασουνσιόν, έχοντας χάσει ένα παιδί, φαντάζουν ιδανικοί. Ο Fuentes, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μεξικάνικης πεζογραφίας, σκέφτηκε ότι είναι καλύτερα να τοποθετήσει τους ήρωές του στο Μεξικό, με πληθυσμό «10 εκατομμύρια λουκάνικα με αίμα» και μια αστυνομία που δεν θα νοιαστεί για λίγους αγνοούμενους.
Το μυθιστόρημα μας τοποθετεί στις ΗΠΑ του Νίξον. Η πολιτική και οι τρόποι άσκησής της πάνω από όλα. Ο Κόρεϊ Σίφτερ, προερχόμενος από τη λαϊκή τάξη, θα βρεθεί γρήγορα ανάμεσα σε ανθρώπους και καταστάσεις που δεν είχε φανταστεί. Αρχικά υπάλληλος στον κήπου του Μέτερι, ξαφνικά θα μεταφερθεί στο γραφείο υποψήφιου γερουσιαστή και όλα αυτά θα γκρεμιστούν για ένα ειδύλλιο. Ο ήρωας και το πεπρωμένο του επηρεάζονται από τις ταξικές διαφορές, το σεξ, την πολιτική, με τις διαφορές στη ζωή του να είναι μεγάλες.
Μια εξαιρετική έκδοση σε επιμέλεια Αλ. Π. Ζάννας και με εικονογράφηση εξωφύλλου του Γ. Ψυχοπαίδης, οι «Ρωμιοπούλες» είναι το μόνο μυθιστόρημα της Π.Σ. Δέλτα που δεν απευθύνεται σε παιδιά. Η δημοσίευσή του, 75 χρόνια μετά το τέλος της συγγραφής του, σηματοδοτεί και το τέλος της παρουσίασης των κειμένων της Δέλτα που βρέθηκαν στο αρχείο της και αποτελούν αυτοτελή αυτοβιογραφικά κείμενα. Το κείμενο αρχίζει να γράφεται ο 1926 και ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του 1939. Τα τρία μέρη έχουν τους τίτλους «Το ξύπνημα», «Λάβρα» και «Σούρουπο». Η δράση της τριλογίας ξεκινά τον Ιανουάριο του 1895 και τελειώνει τον Νοέμβριο του 1920. Πολλοί από τους ήρωες ή τα γεγονότα του μυθιστορήματος αντιστοιχούν σε πραγματικά πρόσωπα ή γεγονότα, ενώ η κεντρική ηρωίδα ταυτίζεται με την Π.Σ. Δέλτα.
Θυμόσαστε την ταινία «Glegarry Glen Ross» (1992), ένα δράμα δωματίου λεπτών αποχρώσεων του Τζέιμς Φόλι με πέντε ηθοποιάρες (όλους άντρες); Λοιπόν, το ότι εκείνο το σενάριο το είχε γράψει (από το ομώνυμο δικό του θεατρικό), ο ίδιος συγγραφέας που υπογράφει τώρα το αιματοβαμμένο τούτο μυθιστόρημα, προκαλεί όχι μικρή έκπληξη. Γιατί εδώ υπάρχουν αίμα, συμμορίες, μοιραίες γκόμενες, μελαγχολία, αίμα ξανά, διεφθαρμένοι δικαστές κι ακόμα πιο διεφθαρμένος Τύπος, πολυβόλα, ανατροπές, χιούμορ, ποτοαπαγόρευση, τρομεροί διάλογοι, βετεράνοι του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου, ο Αλ Καπόνε φυσικά, κι ακόμα περισσότερο αίμα. Με μια λέξη «Σικάγο», αλλά περιωπής.
Η Ρόζι και η Βικτόρια, η πρώτη από μια φτωχή ιρλανδική αγροικία και η δεύτερη από ένα πλούσιο αρχοντικό, γίνονται φίλες. Το μυθιστόρημα αναφέρεται στην πορεία της δύσκολης φιλίας ανάμεσα σε δύο κορίτσια και αργότερα νεαρές γυναίκες με πολύ διαφορετικές ταξικές καταβολές, παρουσιάζοντας παράλληλα την ταραχώδη πολιτική και κοινωνική ιστορία της Ιρλανδίας των αρχών του 20ού αιώνα.
ΔΙΑΦΟΡΑ
Γραμμένο γλαφυρά, σαν ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα, πραγματεύεται την ιστορία του DNA. Ο Τζέιμς Γουότσον, ο άνθρωπος που ανακάλυψε το μυστικό της ζωής και πέτυχε το μεγαλύτερο επίτευγμα της επιστήμης του 20ού αιώνα, θέτοντας τα θεμέλια για την ιατρική του 21ου αιώνα, περιγράφει το σημαντικότερο επιστημονικό ταξίδι της εποχής μας, από την ανακάλυψη της διπλής έλικας έως τις σημερινές αντιπαραθέσεις για το τι μπορεί να φέρει το μέλλον. Το βιβλίο, στην ενημερωμένη έκδοσή του, είναι εξαιρετικά επίκαιρο και περιλαμβάνει τα νέα ευρήματα στην επεξεργασία γονιδίων, την επιγενετική και τη γεωργική χημεία, αλλά και κεφάλαια αφιερωμένα στην προσωπική γονιδιωματική και την έρευνα για τον καρκίνο. Ο νομπελίστας συγγραφέας καταλήγει αισιόδοξα ακόμα και ως προς το θέμα της θεραπείας του καρκίνου: «Είμαι μόλις στα ογδόντα εννιά μου και παραμένω αισιόδοξος ότι θα δω τους περισσότερους καρκίνους να αναχαιτίζονται, πριν πεθάνω».
Ζήτημα αιχμής με τακτική αναφορά στην επικαιρότητα και σημαντικές προεκτάσεις στην καθημερινότητά μας στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορικής, ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) αποτελεί την απάντηση της Ε.Ε. στην επιτακτική ανάγκη προστασίας των προσωπικών δεδομένων από την αθέμιτη χρήση τους. Το εύληπτο αυτό εγχειρίδιο, που κυκλοφορεί στη σειρά «Μικρές εισαγωγές», προσφέρει στον αναγνώστη τα κλειδιά ώστε να κατανοήσει σε βάθος τις παραμέτρους της νέας εποχής για τα προσωπικά δεδομένα.
Η σελίδα που έκανε τους Έλληνες πρώτα να μάθουν και στη συνέχεια να δημιουργήσουν τα δικά τους memes, τα Ancient Memes έβγαλαν και το δικό τους βιβλίο. Ατάκες από Αρχαίους Έλληνες μεταφέρονται στο σήμερα με το ξεχωριστό χιούμορ, που έκανε τα Ancient Memes μία από τις πιο δημοφιλείς σελίδες στο Facebook.
Μια εμπεριστατωμένη μελέτη από τον ψυχίατρο και νευρολόγο διδάκτορα της Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ. Ή, καλύτερα, μια απάντηση στην ερώτηση περί του τι συνέβη και από τον 19ο αιώνα το φυτό που αποτελούσε μία από τις μεγαλύτερες γεωργικές καλλιέργειες του πλανήτη, αποτελώντας ταυτόχρονα σημαντική πρώτη ύλη, πηγή διατροφής, ένδυσης, όπως και θεραπευτικό μέσο, τελεί σήμερα ακόμα σε καθεστώς διωγμού. Πώς και γιατί αναγορεύτηκε σε «έσχατο κακό» από συνδυασμένα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα; Ο συγγραφέας εξηγεί και φωτίζει αθέατες πλευρές ενός γνωστού-άγνωστου κόσμου.
ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
30 συγγραφείς (18 γυναίκες, 12 άντρες), πολλοί/ες από αυτούς/ές και δημοσιογράφοι, από «μεγάλα», «καθιερωμένα» ονόματα, μέχρι πολύ νέες παρουσίες στα γράμματα, γράφουν από ένα πεζό που (προσοχή, όχι να έχει υποχρεωτικά ευθεία αναφορά σε, μα) να εμπνέεται με κάποιο τρόπο από τα 31 χρόνια λειτουργίας του ραδιοσταθμού «Αθήνα 9,84». «Ο πρώτος σταθμός» είναι ταυτόχρονα α) ιστορική αναφορά στο μίντια που πρώτο έσπασε το κρατικό μονοπώλιο στην ενημέρωση β) τίτλος του βιβλίου γ) τίτλος του εισαγωγικού κομματιού, που υπογράφει η Νόνη Καραγιάννη, γενική διευθύντρια του σταθμού. Επιμέλεια τόμου: Ελένη Μπούρα.
Απλές ιστορίες καθημερινής τρέλας, που μόνες τους μπορεί να μην έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, ωστόσο όλες μαζί, με τη λυρικότητα της Γουέλτυ, παρέχουν στον αναγνώστη ό,τι ακριβώς περιμένει από 15 διαφορετικές ιστορίες, μαζεμένες σε μία, μαγευτική. Ο αμερικάνικος μοντερνισμός του Νότου και ο ευρωπαϊκός σουρεαλισμός, σε ένα διήγημα.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ & ΘΡΙΛΕΡ
Ανατρεπτικό αλλά και… ανατριχιαστικό θρίλερ, από μία συγγραφέα-μετρ του είδους, τα βιβλία της οποίας εκδίδονται σε 27 χώρες. Στην ιστορία, πριν από τρία χρόνια κάτι τρομερό συνέβη στη Ναόμι Τζέκινς, που δεν το είπε ποτέ σε κανέναν. Τώρα η Ναόμι έχει άλλο ένα μυστικό· ο Ρόμπερτ, o άντρας που ερωτεύτηκε παράφορα, είναι παντρεμένος. Απεγνωσμένη, καταστρώνει ένα παρανοϊκό σχέδιο· θα καταγγείλει τον Ρόμπερτ για βιασμό.
Κυκλοφόρησε τον Μάιο και είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας με πρωταγωνιστή τον επιθεωρητή Οπενχάιμερ. Βρισκόμαστε στο βομβαρδισμένο Βερολίνο, το 1944, όπου ο Εβραίος πρώην επιθεωρητής της δίωξης κοινού εγκλήµατος Ρίχαρντ Οπενχάιµερ βρίσκεται σε διαθεσιµότητα εξαιτίας των φυλετικών νόµων του Τρίτου Ράιχ. Μέχρι που ανακαλείται στην υπηρεσία για να συµβάλει στην εξιχνίαση µιας σειράς φόνων, τα θύµατα των οποίων είναι γυναίκες ελαφρών ηθών. Ο Οπενχάιµερ από τη µια παλεύει να εξιχνιάσει την υπόθεση, και από την άλλη να σώσει την ίδια του τη ζωή, αφού γνωρίζει ότι µόλις τελειώσει θα βρεθεί στο έλεος των Ες Ες. Χαρακτηρίστηκε και σκοτεινό σαν εφιάλτης…
Ισπανικός Εμφύλιος. Δυο ήρωες, ο ένας κομμουνιστής από τη μεριά των Δημοκρατικών κι ο άλλος από τις μαύρες ταξιαρχίες του φασίστα Φράνκο. Κάπου όμως διασταυρώνονται. Μέσω μιας γυναίκας. Ποια είναι; Και γιατί στη Μαδρίτη του 2011, χρόνια μετά, ο γιος του ενός, ο δημοσιογράφος Χουάν Ντελφόρο, δέχεται μια κληρονομιά από έναν όχι και τόσο άγνωστο άνδρα. Γιατί οι δυο ήρωες που έζησαν και πολέμησαν σαν αντίπαλοι στο τότε τεντωμένο σχοινί της Ιστορίας συνδέονται με μια ιστορία έρωτα, βίας, προδοσίας και εγκλήματος. Ένα μυθιστόρημα όπου ο πόλεμος, τα σκοτεινά μυστικά και οι αντιφάσεις των χαρακτήρων, πέρα από τις διαχωριστικές πολιτικές γραμμές, τέμνονται.
Στην έπαυλη των Λάρι και Αϊρίν Tσάλμερς γίνεται μια κλοπή: από μια χρυσή κασέλα, αφαιρούνται γράμματα από τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Η οικογένεια δεν καλεί την αστυνομία, επειδή υποψιάζονται ότι εμπλέκεται ο γιος τους, Νικ. Έτσι, καλούν τον ιδιωτικό ντετέκτιβ, Λιου Άρτσερ. Εκείνος συνειδητοποιεί ότι η υπόθεση δεν αφορά απλώς μερικά κλεμμένα γράμματα, όταν ένας συνεργάτης του Νικ βρίσκεται δολοφονημένος. Όταν το διαβάσετε, θυμηθείτε πως τον χαρακτήρα του Άρτσερ έχει υποδυθεί ο Πολ Νιούμαν.
Μια ελπιδοφόρα νέα συντροφιά στις λογοτεχνικές μας καταβυθίσεις στο μυστήριο, ο Σίμος συστήθηκε στο κοινό του νουάρ με τα βραβευμένα «Βατράχια». Η δική του πρόταση στο μοντέλο του αρχετυπικού ντετέκτιβ ενσαρκώνεται στη μορφή του αστυνόμου Καπετάνου. Στο καινούργιο του βιβλίο, το άψυχο σώμα μιας νεαρής μητέρας ανακαλύπτεται στα βράχια της θάλασσας, και ο αστυνόμος καλείται να ξεμπλέξει το κουβάρι ενός φόνου που θα τον θέσει αντιμέτωπο με ένα στοιχειωμένο παρελθόν.
Ένα έγκλημα στη Βουδαπέστη του 1985, εκτυλίσσεται μερικές δεκαετίες αργότερα. Ο Γιάνος ο Ούγγρος θα συλληφθεί στην Αθήνα και έκτοτε θα ξεκινήσει η έρευνα. Ο δημοσιογράφος Στράτος Παπαδόπουλος θα ψάξει σε πηγές της εποχής, σε πρόσωπα κοντινά με τον δράστη και θα προσπαθήσει να μάθει την αλήθεια. Κανείς δεν μοιάζει αθώος στο μυθιστόρημα του Σταύρου Χριστοδούλου και η αλήθεια, βρίσκεται όπως πάντα στις λεπτομέρειες. Αυτή τη φορά, στα γκρίζα νερά του Δούναβη.
Συγγραφέας μεταφυσικού νουάρ με εκτεταμένη βιβλιογραφία, σειρά παγκόσμιων μπεστ σέλερ, καθολικά αναγνωρισμένη δεινότητα στη δημιουργία σκηνών που σε κρατούν στην κόψη του ξυραφιού και δημιουργός του θρυλικού ερευνητή Τσάρλι Πάρκερ, ο John Connolly επανέρχεται με τη 15ή περιπέτεια του σκληροτράχηλου πρωταγωνιστή του, σε ένα μυθιστόρημα που δεν αποτελεί τίποτε λιγότερο από λογοτεχνικό θρίαμβο. Όταν ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Τζέικομπ Ένγκλουντ εξαφανίζεται και ο Πάρκερ αναλαμβάνει να τον εντοπίσει, θα βρει τον εαυτό του στη δίνη ενός κόσμου όπου η αποκρουστική Μητέρα κυβερνά μια εγκληματική αυτοκρατορία που καταρρέει, ενώ άνθρωποι κάνουν συμφωνίες με αγγέλους και αθώοι και ένοχοι γίνονται θηρευτές και θηράματα σε ένα κυνήγι φαντασμάτων. Όλα αυτά ενώ τα εξαντλημένα πρώτα δύο μυθιστορήματα της σειράς «Κάθε νεκρό πράγμα» και «Το δέντρο του θανάτου» κυκλοφορούν σε νέα έκδοση και ο διάσημος συγγραφέας επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα στις 4 Ιουλίου, για να συναντήσει το αφοσιωμένο κοινό του στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, σε συνδιοργάνωση με την Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου και υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιρλανδίας.
Στα χρόνια της κρίσης διαδραματίζεται στην Αθήνα μία μεταφυσική - αστυνομική ιστορία.
Στην Ελλάδα του 1998 δολοφονείται άγρια ένας μεσοαστός συλλέκτης. Η πολύτιμη συλλογή του από «κεφαλές του Ερμή», το όνειρο κάθε φιλοτελιστή, εξαφανίζεται. Ο αστυνόμος Βελλής βάζει ως σκοπό της ζωής του τη διαλεύκανση του εγκλήματος. Ο μυστηριώδης φόνος συνδέεται με τις ζωές έξι φίλων. Η ματιά του συγγραφέα πορεύεται επί δεκαέξι χρόνια σε δύο παράλληλους κόσμους: στον έναν παρακολουθεί την εξιχνίαση της δολοφονίας, στον άλλο τις ανατροπές που έφερε στις ζωές των ηρώων η κρίση. Το ερώτημα είναι ποιος έχει δολοφονηθεί αλήθεια, ο συλλέκτης ή μεταφορικά οι ζωές των ηρώων, θύματα του οικονομικού εγκλήματος που έχει συντελεστεί στη χώρα;
Η πρώτη μετάφραση της Χιουζ στα ελληνικά, σε ένα κλασικό καλιφορνέζικο νουάρ, στο οποίο βασίστηκε και η ομότιτλη ταινία που έχει σκηνοθετήσει ο Νίκολας Ρέι με πρωταγωνιστή τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Στην ιστορία, μετά τον πόλεμο ο βετεράνος Ντιξ Στιλ έχει εγκατασταθεί στο Λος Άντζελες, την εποχή που ένας κατά συρροήν δολοφόνος τρομοκρατεί την πόλη, βάζοντας στο στόχαστρό του νεαρές γυναίκες. Ο Ντιξ θα ενθουσιαστεί όταν γνωρίσει την όμορφη ηθοποιό Λόρελ, η ζωή της όμως ίσως να βρίσκεται σε κίνδυνο…
Ένα εντεκάχρονο κορίτσι εξαφανίζεται και ο επιθεωρητής Τζακ Κάφερι θα βρεθεί αντιμέτωπος με έναν ασυνήθιστο εγκληματία που φαίνεται να είναι κάθε φορά ένα βήμα πιο μπροστά από την αστυνομία. Από μια συγγραφέα τα βιβλία της οποίας χαρακτηρίζονται από σπάνια αυθεντικότητα, καθώς αντλεί υλικό από τη μακρά συνεργασία της σε ρόλο ερευνήτριας με αστυνομικά τμήματα της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και από τις προσωπικές της συνεντεύξεις με εγκληματίες και πόρνες.
Ένα αληθινά καθηλωτικό θρίλερ, όπου η μητέρα της Άννι είναι σίριαλ κίλερ. Για να τη σταματήσει, θα την καταδώσει. Μάνα και κόρη θα χωριστούν και η Άννι, με καινούργιο όνομα πλέον –Μίλι– και με καινούργια ανάδοχη οικογένεια, ελπίζει πως θα κάνει μια νέα αρχή. Όμως καθώς πλησιάζει η δίκη της μητέρας της, τα μυστικά του παρελθόντος δεν την αφήνουν να κλείσει μάτι. Γιατί η μαμά της είναι σίριαλ κίλερ και το αίμα νερό δεν γίνεται… Το best seller των Sunday Times μεταφράζεται ήδη σε περισσότερες από 20 γλώσσες.
Femme fatale ή μαύρη χήρα; Η όμορφη νεαρή Τζόουν Μέντφορντ θα αναγκαστεί να εργαστεί μετά τον θάνατο του συζύγου της ως σερβιτόρα σε ένα κοκτέιλ μπαρ και θα βρεθεί παγιδευμένη ανάμεσα σε δύο άνδρες που θα γνωρίσει. Ένα κλασικό ερωτικό τρίγωνο σε μια συναρπαστική νουάρ ιστορία που μόνο στην καταστροφή μπορεί να καταλήξει. Το τελευταίο μυθιστόρημα του Τζέιμς Μ. Κέιν, «Φονικό κοκτέιλ», που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 2012, μετά την ανακάλυψη των χειρογράφων του, επιβεβαιώνει γιατί o συγγραφέας που ενέπνευσε τον Αλμπέρ Καμί ανήκει στους πλέον αναγνωρισμένους του 20ού αιώνα.
To παρθενικό του μυθιστόρημα πούλησε 5 εκατομμύρια αντίτυπα και εξελίχθηκε σε κινηματογραφικό μπλοκμπάστερ από τον Ρίντλεϊ Σκοτ. Ο συγγραφέας του «Άνθρωπος στον Άρη» επιστρέφει με ένα ακόμη καθηλωτικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας τοποθετημένο σε μια πόλη στο φεγγάρι, σκιαγραφώντας ρεαλιστικές απεικονίσεις της κοινωνίας του μέλλοντος προσφέροντας ταυτόχρονα το ακαταμάχητο κοκτέιλ σασπένς, χιούμορ και επιστήμης που τον τοποθετεί στην κορυφή της σύγχρονης λογοτεχνικής σκηνής του sci-fi.
Πατώντας στέρεα ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και την αστυνομική λογοτεχνία, το παρθενικό μυθιστόρημα του Ξ. Φύτρου θα σε καθηλώσει και κάνει ξεκάθαρες τις προθέσεις του από την αρχή: «Με δολοφόνησαν στα 29 μου. Ο επίλογος της σύντομης ζωής μου θα γραφόταν εκεί, αν δεν υπήρχε ένας άνθρωπος να ερευνήσει την υπόθεση και να ανακαλύψει τον δολοφόνο μου: Εγώ». Ο νεαρός που γλιτώνει τυχαία τη χαριστική βολή, θα πάρει τα απομεινάρια της ρημαγμένης του ζωής στα χέρια του, εξερευνώντας το παρελθόν ως την αναπόφευκτη στιγμή της αλήθειας. Ένα ανατρεπτικό ντεμπούτο.
Όταν η Έλλα ακούει στο τρένο τυχαία δύο νεαρούς να φλερτάρουν δύο έφηβες, δεν δίνει σημασία. Μέχρι που την επόμενη μέρα μαθαίνει πως το ένα από τα δύο κορίτσια αγνοείται. Ένα χρόνο μετά η Άννα εξακολουθεί να αγνοείται και οι δικοί της την αναζητούν μέσα από την τηλεόραση. Κάποιος ξέρει πού βρίσκεται η Άννα και δεν το λέει. Και αυτός ο κάποιος παρακολουθεί την Έλλα…
Το μυθιστόρημα «καταδίωξης» που μεταφέρθηκε στο σινεμά από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ ανήκει στα πλέον εμβληματικά και επιδραστικά όλων των εποχών. Κυκλοφόρησε το 1914 και επηρέασε με τη διαρκώς κλιμακούμενη ένταση, την αινιγματική ατμόσφαιρα, το μυστήριο και την αγωνία των σελίδων του τις κινηματογραφικές ταινίες και τα μυθιστορήματα κατασκοπείας που θα ακολουθούσαν. Έναν αιώνα και πλέον μετά, συγκαταλέχθηκε από την εφημερίδα «The Guardian» στα 100 καλύτερα μυθιστορήματα της αγγλικής γλώσσας.
Ψάχνεις σελίδες γεμάτες σκοτεινή και μυστηριώδη ατμόσφαιρα; Θα τις βρεις σε αυτό το βιβλίο με πρωταγωνιστή τον Σέρλοκ Χολμς. Η παλιά κατάρα που βαραίνει την οικογένεια των Μπάσκερβιλ θα έρθει ξανά στην επιφάνεια όταν ο σερ Τσαρλς Μπάσκερβιλ θα βρεθεί νεκρός με μια έκφραση τρόμου στο πρόσωπό του. Τι μπορεί να σημαίνουν τα ίχνη ενός γιγαντιαίου λαγωνικού; Πώς συνδέονται ένας αρχαίος θρύλος, ένα απόκοσμο τέρας και ο τελευταίος κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας;
To μετα-αποκαλυπτικό τρομώδες σύμπαν του «Walking Dead» ξεπηδά από το χαρτί γεμάτο ανατριχιαστική σφοδρότητα. Αν αγαπήσατε τη σειρά, θα λατρέψετε το βιβλίο. Η ιστορία, περίφημη: η επιδημία των ζόμπι ξεσπά στα προάστια της Ατλάντα φέρνοντας τους ζωντανούς αντιμέτωπους με τους νεκρούς. Η πολυαναμενόμενη συνέχεια της σειράς βιβλίων The Walking Dead κυκλοφορεί στις 22 Ιουνίου.
Ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα στη μέση της νύχτας φέρνει τα πάνω κάτω στη ζωή του Γιάννη Πλιώτα. Κάπως έτσι ξεκινά μια παρωδία αστυνομικού μυθιστορήματος: Μια μυστηριώδης υπόθεση απαγωγής κατακαλόκαιρο, με ήρωες έναν παραγνωρισμένο ποιητή που οδηγεί Lada, έναν ανένταχτο μπάρμαν που οργανώνει επαναστάσεις, έναν πρώην παλαιστή κατς που δακρύζει, μια μικρή τραγουδίστρια κι ένα τίμιο ρέφερι που έχει αποδράσει απ’ το Αλκαζάρ! Όλοι ενώνουν τις δυνάμεις τους απέναντι σε έναν σκοτεινό, αόρατο εχθρό που απειλεί την ηρεμία της μικρής μας πόλης. Σφηνάκια, ροκ, πιστολιές, ματ, χρεοκοπίες, οφσάιντ, πίτες με γύρο, μυστικοί πράκτορες, αναρχικοί, ο Ρήγας Φεραίος, τα ΠΑΣ Γιάννινα, η αγάπη, ο θάνατος.
O Τζέιμς φαίνεται να τα έχει όλα: είναι όμορφος, χαρισματικός, καλός πατέρας, επιτυχημένος. Κι όμως, κατηγορείται για ένα φοβερό έγκλημα… Η γυναίκα του, Σόφι, είναι πεπεισμένη πως είναι αθώος. Αλλά η Κέιτ, η δημόσια κατήγορος που έχει αναλάβει την υπόθεση, πιστεύει πως είναι ένοχος και είναι αποφασισμένη να τον κάνει να πληρώσει. Οι δύο γυναίκες βρίσκονται σ’ έναν κυκεώνα γεγονότων, που περιλαμβάνουν ερωτικά σκάνδαλα, πολιτική, φαντάσματα του παρελθόντος, διαφθορά και ηθικά διλήμματα. Μόνο μία θα δικαιωθεί…
ΠΑΙΔΙΚΑ
Ένα ευαίσθητο παιδικό βιβλίο για τη διαφορετικότητα, με πρωταγωνίστρια ένα κοριτσάκι-ζόμπι, που ζει στην Ξεπεσμένη Έπαυλη. Η Μορτίνα δεν νιώθει διαφορετική, θα ήθελε να παίζει με τα άλλα παιδιά, αλλά δεν την αφήνουν για να μην τα τρομοκρατήσει. Ώσπου μια μέρα εμφανίζεται η ιδανική ευκαιρία: η γιορτή του Χαλογουίν!
Ένα συγκινητικό βιβλίο για τα άγνωστα παιδικά χρόνια του μεγάλου μουσικοσυνθέτη. Ο Μίκης ταξιδεύει τους μικρούς αναγνώστες σε στιγμές, εικόνες και σταθμούς που συνδέονται με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Έτσι μαθαίνουμε για το μικρό αγόρι που ήθελε να γνωρίσει τον κόσμο, να παλέψει για τον Άνθρωπο, το Δίκιο και την Ελευθερία και να χαρίσει παντού απλόχερα τη μουσική του. «Τα τραγούδια μου πέταξαν ψηλά στις γειτονιές, σε εκείνες που μοσχοβολούσαν βασιλικό και ασβέστη...». Εικόνες: Λαυρέντης Χωραΐτης.