Της μοναξιάς διπρόσωποι μονόλογοι
Το νέο βιβλίο της Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη
![zoe1.jpg zoe1.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/zoe1.jpg)
![301321-228962_0.jpg 301321-228962_0.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/04/01/301321-228962_0.jpg)
Η Ζωή Καραμήτρου διαβάζει το νέο βιβλίο της Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ «Της μοναξιάς διπρόσωποι μονόλογοι» (εκδ. Καστανιώτη).
Στη Μυρτώ...
Εγώ κι εγώ, το άδειο και ο πόνος, η θλίψη, ο χρόνος, η υποκρισία και το ποίημα. Η Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ συνομιλεί με τον εαυτό της, συνομιλεί με, και για τα μείζονα της ζωής της, της ζωής όλων μας. Με το βιβλίο της «Της μοναξιάς διπρόσωποι μονόλογοι», στέκεται απέναντι στον εαυτό της και δεν του χαρίζεται.
Το άδειο είναι η έλλειψη της εμπειρίας ή και της ανάμνησής της, μα πιο πολύ άδειος στέκεις όταν δεν θέλεις πια. Δεν θέλεις να ζήσεις, να βρεις, να αντέξεις και πάλι, αυτά που έζησες. Η παραίτηση από τη σύναξη εμπειριών, συνδέεται με τον πόνο, που τον καλεί να επιστρέψει τώρα που τη φοβήθηκε κι έχει φύγει. Η αβεβαιότητα, η έλλειψη σταθερών στις συνθήκες της ζωής και τους ανθρώπους που την περιβάλλουν - ποιοι να είναι φίλοι άραγε, ποιοι να είναι οι πραγματικοί εχθροί - δεν αντέχεται, είναι πιο τρανή απ’ τον πόνο. Κι έτσι εμφανίζεται η αθώα θλίψη. Κανείς δεν την καλεί, έρχεται όμως για να συντροφεύει τη μοναξιά, που δυναστεύει το χρόνο. Κι ο χρόνος, το άδηλο τέλος, οι προθεσμίες ζωής και δημιουργικότητας, η μέτρησή του που ορίζει την επιτυχία και την αποτυχία της ζωής. Μιας ζωής που πάντα ήταν γεμάτη αλήθεια και αυθορμητισμό.
Τότε γιατί η Ρουκ διαλέγεται ξαφνικά με την υποκρισία; Επειδή η ανημπόρια, η πραγματική φυσική αδυναμία της, την υποχρεώνει να υποκρίνεται πια έναντι όσων έχει ανάγκη. Και να στέκει θαρραλέα και δυνατή απέναντι στον υποκρινόμενο εαυτό της, χωρίς αυτοπεποίθηση όμως, χωρίς δύναμη, με μίσος για την εσωτερική της κατάντια. Και τέλος το ποίημα που περιμένει να γεννηθεί. Ο φυσικός χώρος της Ρουκ, η ποίηση, δεν της κάνει χατίρια πια, η υπαρκτή σκοτεινιά που σχεδόν πάντα προϋποτίθεται για τη στιχοπλοκή, δεν γεννάει ποίημα, η ίδια αρνείται να του δώσει πνοή, αν είναι να ζει στο συρτάρι. Και στο συρτάρι όμως ακόμη, το ποίημα έχει ζωή, έχει σωθεί από την ανυπαρξία.
Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση. Να το δημιουργήσει ακόμη και για το συρτάρι. Τρία ιντερμέδια συμπληρώνουν το ολιγοσέλιδο αυτό βιβλίο. Το μέλλον, η μοναξιά κι η εξομολόγηση στον καθρέφτη, αναπαύουν στιγμιαία από τον καταιγισμό των λέξεων, αισθημάτων, συγκίνησης που προκαλεί το βιβλίο. Όσο και να τα αντιμετωπίζουμε όλα αυτά που θίγει η Αγγελάκη στην καθημερινότητά μας, όσο και να τα αναλύουμε, να τα ανατέμνουμε, ή να τα προσπερνάμε αμυνόμενοι, πάντα θα στέκουν μπροστά μας, να ορίζουν το νόημα της ζωής. Με αυτή τη ματιά, αν το πρωτογνωρίσεις, στο βιβλίο αυτό αισθάνεσαι την ανάγκη να επιστρέφεις ξανά και ξανά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τι τη συγκινεί, τι τη θυμώνει, τι νοσταλγεί στην καθημερινή της ζωή και τι της λείπει από το παρελθόν; Μιλήσαμε μαζί της με αφορμή το πρώτο της βιβλίο με ποιήματα
Πώς η επιμονή, η αφοσίωση στη δημιουργική σου φωνή και μια σειρά από ευφάνταστα σωματικά τελετουργικά μπορούν να δώσουν φτερά στην καλλιτεχνική δημιουργία
Tι μας ενδιαφέρει η πεισιθάνατη αναζήτηση ενός μετανάστη Ιρανού που μέσα σε όλα τα άλλα είναι και ορφανός από μητέρα, ενώ ο πατέρας του δουλεύει σε εκτροφείο ορνίθων;
Μια συζήτηση για το βιβλίο της «Πρόσωπα του μύθου, του θρύλου, της μουσικής» και το πώς οι μύθοι και οι θρύλοι εικονογραφούν ένα είδος πρωτόγονης ψυχολογίας
Μιλήσαμε με αφορμή το νέο της βιβλίο «Η φωνή στα χέρια της» που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος
«Η ζωή με το δικό σου φως» του Abdellah Taïa είναι μια γοητευτική καταβύθιση σ’ έναν κόσμο άγνωστο, σκληρό και ανθρώπινο, όπου οι κατηγοριοποιήσεις και οι κανόνες της Δύσης δεν χωρούν
Μια συζήτηση με τους συγγραφείς για τον ρόλο του επιχειρείν στη δημοκρατία
Ο υδράργυρος ανεβαίνει και τα συναισθήματα στις σελίδες κορυφώνονται
Τα βιβλία που θα προσθέσουμε στις καλοκαιρινές μας αναγνώσεις
Σπουδή εφηβικής αφύπνισης, παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία του 20ού αιώνα
«Το τρίτο στεφάνι», οι περιπέτειες του λογοτέχνη με τον νόμο στην Αυστραλία και η οριστική επιστροφή του στην Ελλάδα καταγράφονται στο βιβλίο «Το Τέρας και ο Κολοσσός»
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Διαβάζουμε δοκίμια, βιογραφίες, μαρτυρίες, επιστημονικά και βιβλία προσωπικής ανάπτυξης
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Πώς βρίσκεις ένα δολοφόνο όταν σε περιβάλλει η τρέλα; Ή: Πώς το απόλυτο Κακό γεννιέται, μεγαλώνει, και πνίγει τις πόλεις και τις κοινωνίες των ανθρώπων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.