- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![HITCHENS CHRISTOPHER.jpg HITCHENS CHRISTOPHER.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/04/17/39264-88413.jpg)
Το «Πριν το τέλος» (εκδ. Μεταίχμιο) του Κρίστοφερ Χίτσενς είναι μια γνήσια εξομολόγηση για το πώς νιώθει ένας καρκινοπαθής από τη στιγμή που το μαθαίνει μέχρι τα τελευταία του
Aκόμα και τις πιο βασανιστικές στιγμές της αρρώστιας του, ο Κ.Χ. παραμένει συγγραφέας με αποστολή. Το κοφτερό του χιούμορ δεν τον εγκαταλείπει ποτέ, ούτε όταν νιώθει να λυγίζει, καθώς η αρρώστια τού αφαιρεί υπολείμματα αξιοπρέπειας. Και ενώ βρίσκει κι εδώ την ευκαιρία να λύνει τις διαφορές του με τον Θεό και τις θρησκείες, να δηλώνει το πάθος του για τις επιστήμες και τη λατρεία του για τη ζωή, το «Πριν το τέλος» (μτφ. Κατερίνα Σχινά) δεν γράφτηκε ως απόδειξη πως το σπινθηροβόλο πνεύμα του τον εγκατέλειψε τελευταίο, αλλά ως παρακαταθήκη –στο όριο ενός εγχειριδίου βοήθειας– τόσο για τους πάσχοντες όσο και για τους κοντινούς τους. Γιατί πολύ απλά, όπως είπε ο Γκρέιντον Κάρτερ (διευθυντής σύνταξης του «Vanity Fair»), ο «Κρίστοφερ Χίτσενς είναι ο ιδανικός δημόσιος διανοούμενος, ένιωθες πως έγραφε αποκλειστικά για σένα».
«Όταν είπα σε κάποια γνωστή μου, με εσκεμμένο ρεαλισμό, ότι ύστερα από μερικές ακόμα τομογραφίες και θεραπείες οι γιατροί μάλλον θα μου ανακοίνωναν ότι από τούδε και στο εξής το μόνο που θα απαιτούσε η κατάστασή μου θα ήταν “διαχείριση”, ένιωσα για μία ακόμα φορά να μου κόβεται η ανάσα όταν σχολίασε: “Ναι. Φαντάζομαι ότι έρχεται κάποια στιγμή που αναγκάζεσαι να τα παρατήσεις”. Πόσο αληθινή, πόσο ψυχρή σύνοψη όσων είχα ήδη πει ο ίδιος. Κι όμως, επιθυμούσα, έστω και παράλογα, να διατηρήσω εγώ αποκλειστικά το μονοπώλιο ή την αρνησικυρία πάνω στο τι επιτρεπόταν να ειπωθεί και τι όχι. Ο καρκινοπαθής νιώθει αδιάκοπα τον πειρασμό να γίνει εγωκεντρικός, ακόμα και αυτοαναφορικός».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια νουβέλα που θα κυκλοφορήσει εντός των επόμενων εβδομάδων από την Κάπα Εκδοτική.
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.