- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Στον έβδομο νουάρ ουρανό με τον M.J. Arlidge
Ο βρετανός δηµιουργός της επιθεωρήτριας Έλεν Γκρέις επανέρχεται µε νέα περιπέτεια «Στο στόµα του λύκου»
O συγγραφέας των αστυνοµικών που πάντοτε θα θέλατε να έχετε στο προσκεφάλι σας. Το γράψιµό του γρήγορο, γυµνό, αυθάδες, κινηµατογραφικό, καίριο. Ήθελε να δουλέψει για την τηλεόραση και το κατόρθωσε διαγράφοντας δεκαπενταετή καριέρα σε παραγωγές υψηλού προφίλ, αλλά τελικά τον κέρδισαν οι µεγάλες εκτάσεις της λογοτεχνίας. Σκαρφίστηκε ένα θηλυκό χαρακτήρα γεµάτο άγρια ενέργεια και σήµερα φτιάχνει ιστορίες που τις ρουφάς άσπρο πάτο. Ο M.J. Arlidge είναι ο βρετανός δηµιουργός της επιθεωρήτριας Έλεν Γκρέις, η οποία επανέρχεται µε νέα περιπέτεια στις εκδόσεις Διόπτρα.
Το «Στο στόµα του λύκου» (µετάφραση Σοφία Τάπα) βρίσκει την ηρωίδα της σειράς αντιµέτωπη µε την πιο προσωπική της υπόθεση. Κλήση για δολοφονία στο κλαµπ Τόρτσουρ Ρουµς του Σαουθάµπτον, torture όνοµα και πράµα. Ο νεκρός είναι ο Τζέικ Έλντερ, ο κυρίαρχος της Γκρέις, ο άνδρας για τη σαδοµαζοχιστική συντροφιά του οποίου έχει αµέτρητες φορές πληρώσει και τώρα καλείται να διαλευκάνει το χαµό του µε κίνδυνο όλη της η κρυφή ζωή να βγει στη φόρα, ενώ παράλληλα η Εµίλια Γκαρανίτα, η δηµοσιογράφος που απειλεί τα µυστικά της, ακολουθεί κατά πόδας ανάµεσα στη θάλασσα των αλυσόπλεκτων ρούχων, των στολών από PVC και της φετιχιστικής υποκουλτούρας που στελεχώνει τον γκροτέσκο κόσµο της Έλεν Γκρέις. Αυτό µας αρέσει όµως πάνω της. Οι αντιφάσεις, η τρέλα της, οι ακρότητές της. Ο τρόπος της να τεστάρει την αντοχή της ανθρώπινης φύσης γυροφέρνοντας τις αγωνιώδεις σελίδες βιβλίων που κάνουν το αίµα να κυλά γρηγορότερα στις φλέβες µας. Ποια είναι και τι θέλει από τις αναγνωστικές µας νύχτες η Έλεν Γκρέις; Ο M.J. Arlidge δίνει τις απαντήσεις.
Επτά ιστορίες µε ηρωίδα την επιθεωρήτρια Έλεν Γκρέις µέχρι σήµερα, δύο βιβλία τη χρονιά από το 2014. Πώς ανταπεξέρχεστε σε τέτοιο ρυθµό;
Έχω δύο µικρά παιδιά, εποµένως οφείλω να είµαι πολύ πειθαρχηµένος και να κερδίζω το µάξιµουµ από τις λίγες ώρες που έχω για τον εαυτό µου. Άρα γράφω πολύ γρήγορα! Επίσης βρίσκω ότι τα deadline βοηθούν. Οι περισσότεροι συνάδελφοί µου διαφωνούν, αλλά πιστεύω ότι οι προθεσµίες σε ωθούν να στρωθείς στο γραφείο και να κάνεις αυτό που πρέπει να γίνει.
Το «Στο στόµα του λύκου» διερευνά έναν ανοίκειο χώρο. Τον κόσµο των δωµατίων βασανιστηρίων και των σαδοµαζοχιστικών κλαµπ. Πόσο δύσκολο στάθηκε να σκιαγραφήσετε αυτό το τόσο ιδιαίτερο περιβάλλον;
Καθόλου δύσκολο, είχα ήδη ερευνήσει αρκετά BDSM κλαµπ στο Λονδίνο προτού γράψω το βιβλίο και είδα πράγµατα που µου άνοιξαν τα µάτια! Η σκηνή είναι πλέον πολύ οργανωµένη και εφευρετική: έχουν χριστουγεννιάτικους χορούς και πάρτι για τον Βαλεντίνο, επιδείξεις µόδας και διάφορα παρεµφερή. Ορισµένες φωτογραφίες που έχω στα χέρια µου είναι εκπληκτικές. Εξακολουθώ να ονειρεύοµαι την πρεµιέρα ενός µυθιστορήµατος της Έλεν Γκρέις σε κλαµπ BDSM. Ίσως στην Ελλάδα;
Ο «πόνος» είναι η λέξη κλειδί σε αυτή την ιστορία, όπως και στις περισσότερες υποθέσεις της Έλεν Γκρέις. Ποια είναι η δική σας στάση απέναντί του;
Πρόκειται άλλωστε για ένα σύµπαν ακροτήτων. Χρήσιµη ερώτηση, δεδοµένου ότι πολλοί υποθέτουν ότι τα σαδοµαζοχιστικά στοιχεία του βιβλίου είναι σεξουαλικά, στην πραγµατικότητα όµως πραγµατεύονται τον πόνο. Ο πόνος είναι ο προσωπικός µηχανισµός διαχείρισης της Έλεν. Όποτε νιώθει εκτός ελέγχου, θυµωµένη, καταθλιπτική, χρησιµοποιεί τον πόνο για να εκτονώσει αυτά τα συναισθήµατα. Ο πόνος είναι περίεργο πράγµα – προκαλεί οδύνη και ταυτόχρονα απελευθερώνει ευφορικά χηµικά. Αυτό το οξύµωρο εξερευνά η ιστορία της Έλεν.
Το µόνο πρόσωπο που γνώριζε την πραγµατική Έλεν βρίσκεται νεκρό. Και η δηµοσιογράφος που την επιβουλεύεται ερευνά την υπόθεση. Φαινοµενικά απλή πλοκή. Πώς όµως κατορθώνετε να της δώσετε ζωή; Και τι κάνει ορισµένες ιστορίες καλύτερες από τις άλλες;
Θα µπορούσαν να γραφτούν ολόκληρα βιβλία γύρω από αυτή την ερώτηση. Η αστυνοµική λογοτεχνία απαιτεί συγκεκριµένα συστατικά –ιντριγκαδόρικο φονιά, γρήγορο ρυθµό, αφηγηµατικές εκπλήξεις. Όµως πιστεύω ότι αυτό που προέχει είναι να νοιάζεσαι για τους χαρακτήρες. Το «Στο στόµα του λύκου» είναι η πιο προσωπική ιστορία της Έλεν, και ένα θρίλερ θα λειτουργήσει µόνο αν ενδιαφέρεσαι για τα πρόσωπα που κινδυνεύουν.
Η πρωταγωνίστριά σας είναι µυθιστόρηµα από µόνη της. Πώς τα πάτε µεταξύ σας;
Είµαι κρυφά ερωτευµένος µαζί της. Είναι ένα πολύ κλειστό, βασανισµένο άτοµο αλλά έχει καλή, ειλικρινή καρδιά και αρνείται να το βάλει κάτω. Το πιο περίεργο είναι ότι ενώ φανταζόµουν ότι το κοινό θα στραφεί στα βιβλία µου για να διαβάσει ιστορίες διεστραµµένων σίριαλ κίλερ, τελικά τα επιλέγουν γιατί έχουν αγαπήσει την Έλεν και θέλουν το καλό της. Πράγµα που µε κάνει να δένοµαι µαζί της όλο και περισσότερο.
Έχει κάνει η εποχή του ίντερνετ ευκολότερο το ερευνητικό έργο ενός συγγραφέα; Εσείς προτιµάτε το επιτόπιο research ή σας καλύπτει το διαδίκτυο;
Περίπου όλα όσα χρειάζεται κανείς υπάρχουν στο ίντερνετ. Είναι εκπληκτική πηγή, ικανή να ανοίξει νέους κόσµους. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ιστορίες τις οποίες µπορείς να αφηγηθείς µονάχα εφόσον κατακτήσεις την πραγµατική εµπειρία. Όσο και αν είναι κλισέ, η αλήθεια είναι πάντοτε πιο παράξενη από τη µυθοπλασία και η προσωπική έρευνα χαρίζει αφάνταστα εφόδια.
Πόσο έχει επηρεάσει η σταδιοδροµία σας στο σενάριο τη συγγραφική τεχνική σας; Είναι ευλογία ή κατάρα;
Ο επιµελητής µου είχε δίκιο όταν περιέγραφε το πρώτο µου βιβλίο σαν σενάριο σε µορφή πρόζας. Ουσιαστικά έχω µεταφέρει όλες τις σεναριακές τεχνικές που κατέχω στα µυθιστορήµατά µου. Αυτό έχω µάθει να κάνω και µε έχει εξυπηρετήσει µια χαρά ως τώρα, οπότε συνεχίζω έτσι!
Πώς αξιολογείτε το σηµερινό στάτους των τηλεοπτικών σειρών στη µαζική κουλτούρα; Απειλείται το µυθιστόρηµα από την εξάπλωσή τους;
Πράγµατι οι τηλεοπτικές σειρές πηγαίνουν περίφηµα, το ίδιο όµως συµβαίνει και µε τα βιβλία. Οι πωλήσεις ανθούν στη Βρετανία, τα ίδια µαθαίνω και για την Ελλάδα. Και όσο πληθαίνουν οι διασταυρώσεις, µε µυθιστοριογράφους να εργάζονται για την τηλεόραση, όπως στην περίπτωση του «True Detective», τόσο µεγαλύτερες δυνατότητες ανοίγονται και για τα δύο µέσα.
Ποιους συγγραφείς θαυµάζετε; Είναι παρόντες στο έργο σας;
Ο Στιγκ Λάρσον υπήρξε µεγάλη επιρροή και νοµίζω ότι µπορείτε να διακρίνετε σκιές της Λίσµπεθ Σαλάντερ στην Έλεν Γκρέις. Οι υπόλοιποι συγγραφείς που εκτιµώ είναι εντελώς ετερόκλητοι και κάνουν πράγµατα τα οποία δεν θα τολµούσα να επιχειρήσω. Λατρεύω τον Τόµας Χάρις, πιστεύω ότι η «Σιωπή των αµνών» είναι το τέλειο θρίλερ, µα η απόλυτη αγαπηµένη µου είναι η Πατρίσια Χάισµιθ. Μακάρι να µπορούσα να γράψω στο επίπεδό της, αλλά δεν πρόκειται.
Τι ακολουθεί στο µέλλον για εσάς αλλά και για την Έλεν Γκρέις; Πώς θα διατηρήσετε το χαρακτήρα φρέσκο;
Το διάστηµα αυτό γράφω ένα αυτοτελές µυθιστόρηµα, ένα µεταφυσικό θρίλερ τοποθετηµένο στις ΗΠΑ, αλλά η Έλεν παραµένει στο επίκεντρο του αφηγηµατικού µου σύµπαντος. Έχει ακόµη πολλά µίλια µπροστά της. Πάντοτε τη σκέφτοµαι σαν µοντέρνο Σίσυφο, άρα όσα και αν πετύχει, θα παραµείνει µαρτυρική φιγούρα, δεν θα βρει την εξιλέωση. Θα συνεχίσει την προσπάθεια όµως.
Οι εκδόσεις Διόπτρα και τα Public σας δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσετε από κοντά τον M.J. Arlidge σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Την Τετάρτη 7/6 19.00 θα βρίσκεται στο Public Cafe Συντάγματος. Ερωτήσεις στον συγγραφέα θα απευθύνει ο δημοσιογράφος Κώστας Στοφόρος. Την Πέμπτη 8/6 19.00 θα βρίσκεται στα Public Τσιμισκή. Ερωτήσεις στον συγγραφέα θα απευθύνει ο δημοσιογράφος Δημήτρης Καραθάνος.