●«Δεν ξέρω τι είναι αυτό σε σένα που κλείνει και ανοίγει/ μόνο κάτι μέσα μου καταλαβαίνει ότι η φωνή των ματιών σου είναι βαθύτερη απ’ όλα τα τριαντάφυλλα». Ετσι έριξε ο Μάικλ Κέιν μία από τις αδελφές της Χάννα, με στίχους του Ε.Ε. Cummings, του πιο ερωτικού ποιητή του 20ού αιώνα σύμφωνα με τον Χάρη Βλαβιανό. Εξού και η πληθωρική του εκπροσώπηση στην Ανθολογία Ερωτικής Ποίησης που μόλις κυκλοφόρησε (Πατάκης).
●Με μια υπέροχη ερωτική σκηνή ανοίγει και το καινούργιο «Εντευκτήριο». Στον τελευταίο όροφο αθηναϊκής πολυκατοικίας, σε μια βεράντα πνιγμένη στις ροδιές, υπό το δειλό τραγούδι ενός τριζονιού. «Γονάτισα ανάμεσα στα πόδια της. Το τσιμέντο ήταν σκληρό και ζεστό. Και άβολο. Δεν υπήρχαν περιθώρια για κινήσεις, τα γόνατά μου μαρτύραγαν. Αλλά επέμεινα. Μπήκα μέσα της, ήταν υγρή, ωραία υγρή, και την ήθελα από τόσο καιρό». Υπογραφή, Θανάσης Βαλτινός.
●Τι πάει να πει είμαι κατά της βίας; Πάνω στη βία του 1789 δεν θεμελιώθηκε ο πολιτισμός των ανθρώπινων δικαιωμάτων; Πάνω στη βία του 1821 δεν θεμελιώθηκε το κράτος μας; Δεν τα λέω εγώ, τα λέει ο Σταύρος Ζουμπουλάκης, χαρακτηρίζοντας τις γενικές καταδίκες της βίας αφελείς και ποιητικορητορικές. Όχι στην «Αδερφή μου», βεβαίως, αλλά στη νέα συλλογή δοκιμίων του «Χρυσή Αυγή και Εκκλησία» (Πόλις).
●Ο Γερμανός Χανς Φάλαντα (1893-1947) αγαπούσε τους απελπισμένους και τους ασταθείς –τέτοιος ήταν κι εκείνος– και περιέγραφε χωρίς να το κρίνει το Κακό. Μη σας ξεγελάσει ο τίτλος του «Πότη» (Κίχλη). Από τα συγκλονιστικότερα κείμενα που γράφτηκαν σε ίδρυμα επί ναζισμού, δεν μιλά τόσο για τον αλκοολισμό όσο για την αδυναμία χαρακτήρα, το υπόβαθρο κάθε εξάρτησης.
● «Τέλειωσα» είπε, αλλά οι ειδήσεις για τον Ροθ έρχονται κατά ριπές. Η πιο πρόσφατη, η υποδοχή από τη Βιβλιοθήκη της Αμερικής του ένατου και τελευταίου τόμου των Απάντων του, με τις σκοτεινές του νουβέλες «Καθένας», «Αγανάκτηση», «Ταπείνωση», «Νέμεσις». Τέτοια τιμή σε άλλο ζωντανό ομότεχνό του δεν έχει γίνει. Respect.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θα μπορούσε η εικονική πραγματικότητα να είναι μια μορφή αυθεντικής πραγματικότητας; Μήπως ζούμε ήδη σε μια προσομοίωση που έχει δημιουργηθεί από κάποια τεχνητή νοημοσύνη; Τι μας είπε ο συγγραφέας
«Δεν θα πάψω να αγαπώ τα βιβλία του Νιλ Γκέιμαν, αλλά δεν μπορώ πια να τα υποστηρίξω δημόσια»
Ένα έχω να πω, σαπό στον Σελίν για το μυθιστόρημα και εύγε στην Εστία που μας έκανε δώρο αυτή την έκδοση
Μιλήσαμε με αφορμή το βιβλίο του Με τα Μάτια του Ρίγκελ
«Συναντήσεις Κορυφής» με τον Γιώργο Καραμπέλια και εκλεκτούς καλεσμένους
Ο διακεκριμένος δικηγόρος, δημοσιογράφος και εκδότης παίρνει θέση στο πρόσφατο βιβλίο του
Ένα ποιήμα από το βιβλίο που έλαβε το Βραβείο Ποίησης του Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών για το 2024
Τι είπε ο συγγραφέας για το πρώτο του μυθιστόρημα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Η συλλογή γυναικείων, φεμινιστικών διηγημάτων της Τσο Ναμ-Τζου κυκλοφορεί στις 20 Ιανουαρίου
Κάθε φορά που μου συμβαίνει κάτι παρόμοιο είναι λες κι ανοίγει μια μυστική πόρτα κάπου στο σύμπαν και κάτι μου ψιθυρίζει: Έλα, πέρνα μέσα
16 ταινίες μικρού μήκους; Θα μπορούσαν!
Ο διακεκριμένος ψυχίατρος – ψυχαναλυτής μιλάει για την αλληλένδετη σχέση σώματος και ψυχής
Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 24 γλώσσες
2 βιβλία για να διαβάσουμε τις ημέρες των γιορτών
Η συνεισφορά του γάλλου οικονομολόγου στον δημόσιο διάλογο περί ανισοτήτων από το 2014 μέχρι σήμερα
Ο Παναγιώτης Σκληρός μας ταξιδεύει στη Λευκάδατων δεκαετιών του ’50, του ’60 και του ’70 μέσα από τα βιβλία «Μικρές λευκαδίτικες ιστορίες» και «Η Αλτάνη και άλλες Λευκαδίτικες ιστορίες»
Ένα αφήγημα «για τα πάθη του σώματος και τις ανάγκες της ψυχής»
«Η προσφορά του στη γενιά μας και στα πολιτικά πράγματα της χώρας θα παραμείνει σημαδιακή»
Ρωτήσαμε 10 προσωπικότητες από τους χώρους των τεχνών, των βιβλίων, της πολιτικής και της ακαδημαϊκής ζωής να μας μιλήσουν για τα τρία βιβλία που διάβασαν και αγάπησαν περισσότερο μέσα στο 2024. (Έχουμε κι ένα έξτρα. Κι είναι, φυσικά, ποίηση.)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.