- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Ο πόλεμος των γυναικών
«Το αηδόνι» της Kristin Hannah αποτυπώνει τον αγώνα των Γαλλίδων στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και γίνεται best seller
![319642-628757.jpg 319642-628757.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/02/10/319642-628757.jpg)
«“Οι άνδρες λένε ιστορίες”, του λέω. Ήταν η πιο ειλικρινής, απλή απάντηση στην ερώτησή του. “Οι γυναίκες τις κάνουν πράξη. Εμείς πολεμήσαμε στη σκιά. Δεν έγιναν παρελάσεις προς τιμή μας όταν τελείωσε ο πόλεμος, δεν μας παρασημοφόρησαν ούτε μας αναφέρουν τα βιβλία της Ιστορίας. Κάναμε το καθήκον μας στη διάρκεια του πολέμου, κι όταν τελείωσε, μαζέψαμε τα κομμάτια μας κι αρχίσαμε τη ζωή μας από το μηδέν. Η αδελφή σου ήθελε απελπισμένα να ξεχάσει τα πάντα, το ίδιο κι εγώ. Ίσως ήταν άλλο ένα λάθος που έκανα – που την άφησα να ξεχάσει. Ίσως έπρεπε να μιλήσουμε για όλα αυτά”».
Η Αμερικανίδα συγγραφέας Kristin Hannah καταπιάνεται μ’ ένα όχι και τόσο συνηθισμένο θέμα, την αντίσταση των Γαλλίδων στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Και το βιβλίο της δεν περνάει καθόλου απαρατήρητο αφού για 45 εβδομάδες έμεινε στη λίστα των best seller των New York Times, ήταν 1o στη λίστα της Wall Street Journal, καλύτερο ιστορικό μυθιστόρημα στο Goodreads και συγκαταλέγεται στα καλύτερα βιβλία του Amazon για το 2015.
Στο επίκεντρο της ιστορίας δύο αδελφές, η Βιαν και η Ιζαμπέλ, τοποθεσία το χωριό Καριβό και αρχή της ιστορίας το 1939. Όλα ζωντανεμένα μέσα από τις αναμνήσεις της πολιτογραφημένης πλέον Αμερικανίδας, Βιαν. Με βεβαρημένο οικογενειακό παρελθόν τα δύο κορίτσια δεν μοιάζουν καθόλου στο χαρακτήρα και αυτή η διαφορά θα τις καθοδηγήσει στον τρόπο που θα δράσουν στη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Η Βιαν παντρεμένη, με σύζυγο στο μέτωπο και μικρό παιδί στα πόδια της, θα προσπαθήσει να επιβιώσει (υποτίθεται) αθόρυβα. Η Ιζαμπέλ, πιο μαχητική, θα περάσει στην αντίσταση. Κι αν οι ζωές τους εξελίσσονται παράλληλα στο τέλος τα γεγονότα θα τις συνδέσουν πάλι σ’ ένα τέλος που θα κλείσει ανοιχτές πληγές.
Μέσω κινηματογραφικής γραφής σκηνές αγωνίας εναλλάσσονται με εικόνες της σκοτεινής καθημερινότητας λόγω κατοχής, δεν λείπουν όμως και στιγμές όπου παρεισφρέει ο έρωτας, η ζωή χαμογελάει και δείχνει το φωτεινό της πρόσωπο. (Το βιβλίο αρχίζει με τις φράσεις: «Αν έχω μάθει ένα πράγμα στα τόσα χρόνια της ζωής μου, είναι το εξής: με τον έρωτα ανακαλύπτουμε ποιοι θέλουμε να γίνουμε∙ με τον πόλεμο ανακαλύπτουμε ποιοι πραγματικά είμαστε»). Και με αυτό το δίπολο η συγγραφέας παίζει συνέχεια, προσπαθώντας να ερευνήσει με ποιον τρόπο οι ακραίες καταστάσεις μάς επηρεάζουν, αλλά και πώς δοκιμάζονται οι προσωπικές σχέσεις (αδελφικές, μητρικές, έρωτες…) σε συνθήκες επιβίωσης. Το σίγουρο είναι πως η Hannah κατάφερε να δημιουργήσει ολοκληρωμένους χαρακτήρες (των δύο αδελφών) γι’ αυτό και η ιστορία της συγκινεί και προκαλεί ταυτίσεις.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια νουβέλα που θα κυκλοφορήσει εντός των επόμενων εβδομάδων από την Κάπα Εκδοτική.
Μια ομάδα σχεδιαστών συγκέντρωσε στο βιβλίο «Travelogue» πρωτότυπες πατέντες από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Οικολογία: Γιατί χρειαζόμαστε την άγρια φύση — και γιατί αυτό μάς αφορά όλους
«Τότε έγραφα για πράγματα που δεν είχαμε βρει ακόμα λέξεις να τα περιγράψουν, όπως η τοξική αρρενωπότητα, τα fake news), η κουλτούρα της επαγρύπνησης εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων»
Ένα βιβλίο γεμάτο χαριτωμένες παρατηρήσεις
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Το βιβλίο του Σέρχιο Πιτόλ «Η τέχνη της φυγής» (Δώμα, μετ. Αγγελική Βασιλάκου) είναι ο πρώτος τόμος της «Τριλογίας της μνήμης» του Μεξικανού συγγραφέα. Το ξεκίνησα και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.
Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το πώς μπορεί να μιλήσει κανείς για κουίρ υποκείμενα στην ιστορία, μέσα από το δοκίμιο «Can and should we queer the past» του Justin Bengry
Μια συζήτηση με τον μεταφραστή του βιβλίου, Χαράλαμπο Γιαννακόπουλο
Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι πολύ μοναχικό
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Τι σημαίνει να «νιώθεις ότι πεθαίνεις στη θέση ενός άλλου»;
Ένα συλλεκτικό τεκμήριο από τον Θανάση Κ. Κάππο για τον σπουδαίο τραγουδιστή, μέσα από αφηγήσεις ανθρώπων που τον έζησαν από κοντά
Μια ιστορία αγάπης, απώλειας και συμφιλίωσης σε καιρούς ανησυχητικών αλλαγών
Greekling, όπως Γραικύλος, εκ του Graeculus: φράση υποτιμητική που χρησιμοποιούνταν από τους Ρωμαίους για συμπολίτες τους που ήθελαν να το παίζουν Έλληνες. Κατά (μειωτική) επέκταση: ο υποταγμένος Έλληνας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Τρεις μικροί εκδοτικοί οίκοι, με παιδικά βιβλία που ξεχωρίζουν
Ο γνωστός συγγραφέας και διαφημιστής μάς μιλάει για το νέο του βιβλίο «Το Φωτόδεντρο»
Πιστεύεται ότι γράφτηκε γύρω στον Απρίλιο-Ιούνιο του 1920 από ένα σανατόριο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.